Skocz do zawartości
Grimlock

F1 Sezon 2012

Rekomendowane odpowiedzi

Massa jest cienki w uszach, a całe ferrari w kryzysie. Będą się szykować duże zmiany w zespole pewnie. Cieszy, że Webber pokonał Vettela i dobra forma Lotusa oraz Meśka. Trochę więcej spodziewałem się po średniakach jak Sauber, Williams i Force India.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cieszy świetna forma McLarena, a jeszcze bardziej trzecia lokata Schumiego. Może dane mu będzie stanąć przynajmniej na najniższym stopniu podium. Należy się dziadkowi ;)

 

Nie zwróciłem uwagi na to, że Vettel jechał na twardych. Dopiero na tablicy z wynikami zauważyłem, że jechał na twardych. Praktyka pokazuje, że taka egzotyczna strategia z oponami rzadko się opłaca - konkurenci są na miękkich. Ale niech sobie tam eksperymentują. Vettel to nie Perez na szczęście ;) RB8 ma niezłe tempo wyścigowe. Lotus jest jeszcze niewiadomą, z kolei Mercedes jest mocny w kwalifikacjach, a w wyścigu raczej mają słabe tempo. No nic, może to zadziała - pod warunkiem, że nie zacznie padać. Nie wiadomo jak wystartuje Schumi, a z kolei z tyłu Rosberg i Grosjean raczej Vettelowi nie zagrożą. Alonso i Raikkonen są trochę za daleko, choć jeden z nich może się przebić na starcie.

 

Tygodniowa przerwa to zbyt mało czasu aby można było określić kolejność zespołów. Nie mieli czasu na przygotowanie znaczących poprawek. Ale z drugiej strony można porównać osiągi na dwóch różnych torach. Jedno jest pewne, że tym razem Newey nie trafił w dziesiątkę. A skopiowanie wydechu od Saubera świadczy, że w tym roku nie mieli konkretnego, przełomowego pomysłu. Cała koncepacja bolidu opierała się na dmuchanym dyfuzorze i podwyższonej tylnej osi (+giętkim skrzydle). Mam wrażenie, że Vettel był zmuszony wybrać twarde opony - RB8 bardziej je niszczy niż RB7 (styl jazdy Vettela może pogłębiać ten efekt). Malezyjski tor i wysokie temperatury nie są zbyt litościwe dla miękkich opon. No nic, to tyle gdybania - jutro się okaże.

 

PS. Pamiętajcie o przestawieniu zegarków ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

RB8 jest szybki na twardej mieszance, po przejeździe Webbera w Q1 zespół zdecydował się zmienić strategię Vettelowi (któremu nie szło) i zrobili to co zrobili. Zobaczymy, czy to się opłaci.

 

http://www.lotusf1team.com/We-Didn-t-Start-the-Fire.html?lang=en

We may also see a few hungry looking Lotus F1 Team members wandering around the paddock, and possibly a certain driver hunting down alternative ice cream resources…

:lol2: Edytowane przez MaSell

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I jak niewiele trzeba,wystarczy "odrobina" deszczu :D ,ciekawe kiedy Perez trafi do czerwonych?

Massa.. :mur: ,Mercedes jak nie zmieni swoich niemieckich kierowców na zawodowców to taki scenariusz będzie normą,Majkel może i z tytułami ale to już nie ten sam człowiek co kiedyś

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Perez - (wyjątkowo dobrze ustawiony samochód, na sucho jak i na mokro) nie ma cudów że raptem małolat zostaje czołowym kierowca F1

Ferdek - (fart, doświadczenie i umiejętności, samochód bardzo fatalny)

Roman i Felipe chyba do końca sezonu nie wyjdą z czarnej gluteus maximus :lol2:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wspaniały wyścig. Vettel poza punktami. Genialna jazda Pereza, tak mało zabrakło do pełni szczęścia. Peter Sauber strasznie się wzruszył :D

 

Bruno też pozytywnie zaskoczył. Szkoda Guzika, trudno powiedzieć kto zawinił - czy Jenson, czy wlekący się Kartikeyan. Ale cóż za błędy się płaci. Groszek miał wspaniały start, ale niestety stuknął Schumiego, a potem sam siebie wyeliminował. Mercedes musi koniecznie przyłożyć się do poprawy tempa wyścigowego i wymienić Rosberga (jeszcze trochę i zacząłby puszczać po kolei wszystkich jak Badoer...).

 

PS. Jeśli Perez trafi do Ferrari to zmarnuje swój talent i karierę. Tam wszystko kręci się wokół Fernando "Santandera" Alonso. Owszem Massa jeździł wolniej od czasu wypadku na Węgrzech. Ale wyraźny spadek jego formy nastąpił po Hockenheim - gdzie został odpowiednio ustawiony przez zespół. Szkoda byłoby oglądać Pereza po takim praniu mózgu.

 

Peter Sauber ma jednak nosa do wyszukiwania talentów :)

Edytowane przez Grimlock

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyścig był bardzo ciekawy :)

 

Ciekawe co by było gdyby Kartikeyan jakimś cudem na P10 dowlókł się do mety - przyćmiłoby to P2 Pereza ;)

 

Nawet Webber dobrze wystartował :)

 

Nasi komentatorzy jacy są każdy wie. Ale ich opinia o nagłym komunikacie przekazanym na ostatnich okrążeniach przez inżyniera wyśicgowego "Retire car, retire car" do Vettela daje do myślenia. RB nie ma tak doskonałych osiągów jak w zeszłym sezonie, więc zaczynają kombinować. Może faktycznie mogliby zyskać na nieukończeniu wyścigu tj. wymiania silnika lub skrzyni bez konsekwencji.

Edytowane przez Grimlock

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Harry Lloyd

Może faktycznie mogliby zyskać na nieukończeniu wyścigu tj. wymiania silnika lub skrzyni bez konsekwencji.

 

Tego to ja właśnie nie rozumiem. Co za różnica czy się skończy czy nie? Jest limit silników, więc nie mogą sobie dziewiątego bezkarnie dodać. Tak samo jak skrzynia biegów ma wytrzymać trzy czy cztery wyścigi, to czemu by mieli móc sobie zmienić? Przejechali mniej kilometrów nie kończąc wyścigu, to jeszcze dostaną bonus?

 

Sprzęt ma być niezawodny, a jak nie jest, to są kary. Nie znam przepisów, ale podejrzewam, że za bezpodstawne zrezygnowanie z dalszej jazdy też by była kara, na pewno by zbadali samochód czy z nim faktycznie coś nie tak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fajnie oglądało się start z lotu ptaka gdy Groszek slalomem omijał poszczególnych zawodników - śmignął między Webberem i Vettelem (a ci dwaj dobrze wystartowali). Końcówka w wykonaniu Pereza po zmianie intermediatów na slicki była kapitalna. Perez skutecznie doganiał Alonso na przejściówkach, pierwszy zjechał do boków Ferdek, na kolejnym okrążeniu zrobił to Perez. Obaj na slickach, przy czym Sergio odrabiał do Fernando około 1,5 sekundy na okrążeniu. Pogrom. Patrząc na livetiming to Sergio był szybki wszystkich typach opon. Trochę szkoda, że inżynier wyścigowy doradził mu aby skupił się na dowiezieniu punktów, chłopak się zdekocentrował i wyjechał poza tor. Różnica między nim a Alonso była minimalna (nie pamiętam dokładnie, ale chyba 1,5s). Myślę, że kwestia ustawień obu bolidów nie mogła mieć aż tak kolosalnego znaczenia. Po prostu F2012 to słaba konstrukcja, wymagająca włożenia mnóstwa pracy w poprawę osiągów.

 

Iceman wyróżnił się najlepszym czasem okrążenia w wyścigu i pojechał całkiem nieźle. Sam tłumaczył się, że w takich warunkach na oponach Pirelli dopiero pierwszy raz jechał.

 

Pitstopy Hamiltona były dość pechowe, problem z podniesieniem tyłu bolidu, zmarnowali też trochę czasu podczas zdejmowania naklejek na osłonach hamulców (chłodzenie). Myślę, że jedno oczko w ten sposób Lewis stracił. A Hamilton na miejscu Pereza zacieklej dobrałby się do skóry Ferdkowi ;)

 

PS. Mogłoby trochę w Chinach popadać ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym żeby wszystkie wyścigi były tak ciekawe, co do naszych komentatorów to kolejny raz pokazali mierny poziom. Cieszy mnie, że Vettel miał przygodę bo będzie mógł pokazać jaki to z niego mistrz.

 

Szkoda mi Schumiego, bo przez błąd Groszka stracił sporo pozycji, gdyby nie to na pewno miałby lepszą pozycję, bo raczej by się nie dał objechać tak jak Rosberg.

 

Groszek miał kapitalny start i gdyby nie to, że sam się wyeliminował to Lotus miałby na pewno więcej pkt.

 

Jak Webber od tego wyścigu przestanie mieć problemy ze startami, to potwierdzi się moja teoria spiskowa, że w poprzednim sezonie to RBR mu pomagał w kiepskich startach:)

 

Szkoda, że Perez nie wyprzedził Alonso:) ale P2 to i tak bardzo dobra pozycja co mnie cieszy, bo wprawdzie za nim i Kobayasim nie przepadam, ale lubię Saubera jak team.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przyznam, że to były nawet ciekawe kwalifikacje. Szkoda tylko, że Schumi nie zgarnął PP :) Rosberg tym wynikiem zrehabilitował się. Mercedes szybszy od McLarena o pół sekundy i 1,2 od RedBulla. Lotus jeszcze jeszcze ok. Sauber uzyskał solidny wynik. Webber dobrze pojechał (Paluch dopiero jedenasty) i biorąc pod uwagę osiągi Ferrari to Massa uzyskał całkiem przyzwoity wynik. Jutro start będzie ciekawy. Oby tempo Mercedesa poprawiło się w wyścigu.

Edytowane przez Grimlock

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Harry Lloyd

Red Bull jakaś katastrofa. Mercedes w końcu zrobili to co powinni w kwali z ich szybkością na prostych, ale w wyścigu myślę że z McLarenem będzie im ciężko. Zobaczymy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ewidentnie widać, że charakterystyka RB8 nie pasuje Vettelowi. Rev.B poprowadził Webber i wykręcił niezły czas. Z kolei Vettel podjął decyzję o pozostaniu przy pierwotnej wersji.

 

Zagadką jest dla mnie Sauber - czyżby efekt Coandy dawał taką korzyść? Newey ocenił to jako skuteczne rozwiązanie i skopiował. Na pozór zwykły team środka stawki z młodymi, utalentowanymi fighterami :) walczy w czołówce. Gdyby Roberto trafił do takiego teamu ;) Cieszy bardzo dobry wynik Kobayashiego.

 

Lotus zdradza objawy zadyszki (oby nie).

Edytowane przez Grimlock

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niesamowite dwanaście ostatnich okrazen. Esencja tego sportu. Brawa dla Nico choć kontrolował cały wyścig. Brawa dla Jensona i Lewisa i oczywiście Marka. Mark będziesz miał prze... ale ile radości sprawiłeś - tego nie da się zmierzyć :D :D :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No wyścig zajefajny :D (choć troche mi się przysnęło w pierwszej połowie ze zmęczenia). Bardzo żałuje że Schumi jednak nie jechał bo mogłoby być jeszcze ciekawiej w wyścigu.

Nareszcie Lotusy mają konkurencyjny samochód i gdyby nie zużyte opony Kimi byłby na wysokiej lokacie.

 

Ogólnie ten sport wrócił na właściwe tory!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Harry Lloyd

Raikkonen chyba sie musiał załamać. W ciągu trzech minut stracił 12 pozycji.

 

Wyścig faktycznie dobry, szczególnie ostatni stint jak pozycje 2-6 jechały bezpośrednio za sobą. Vettel ładnie jechał po słabiutkim starcie, no ale strategia nie do końa się spisała bo brakło opon.

 

Rosberg zmiażdżył, patrząc na to co robił w poprzednich wyścigach, gdzie banalnie dawał się wyprzedzać każdemu.

 

Fajnie że Bahrajn już za tydzień, ale jednak czekam na Europe i normalne godziny, bo przez połowe wyścigu mi się oczy zamykały.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekaw jestem czy Mercedes zdołał tak szybko i sprawnie poprawić tempo wyścigowe. Z jednej strony mogły pomoc warunki (niska temperatura) ale z drugiej strony tor i jego nawierzchnia sprzyjała przyspieszonemu zuzywaniu się opon. A szczególnie tylne opony w ich bolidzie szybko ulegały degradacji.

 

Jeśli faktycznie rozwiązali ten problem. To już nie srebrna strzała, tylko pocisk.

 

Strata Kimiego była zatrważająca. Ale patrząc na wcześniejszy wyjazd poza tor Alonso - jego tempo także wyraźnie spadło. Zużyte zabrudzone opony, przejazd po kawałkach gumy i kłopot gotowy.

 

PS. Szkoda mi Felipe. Tylko on i kierowcy trzech najsłabszych teamów nie zdobyli punktów.

Edytowane przez Grimlock

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co tam Panowie oglądał ktoś? Ja tylko live timing :sad: Wyglądało na dość ciekawe, pierwsza szóstka i pół sekundy różnicy. Paluch wślizgnął się na PP, ale myślę, że Hamilton coś tam powalczy. Ogólnie RB i McL z przodu Mercedes też niedaleko, chociaż Szumi coś nie ma szczęścia w tym sezonie :-? pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...