Skocz do zawartości
kalvin606

Nagminne rozłączanie ADSL NETI

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, od dłuższego czasu mam ciągły problem z rozłączaniem się internetu. Chyba już przeszedłem wszystkie procedury sprawdzanie tego co mogło by się popsuć z internetem ale nadal nic się nie zmienia, netia przyjmuje zgłoszenie ale po za tym dalej nie działa.

 

Linia testowana na:

Tp-Link TD-W8910G 54M Wireless ADSL2+

Linksys Wireless-G Router ADSL WAG54G2

I jeszcze jakimś z Neti(ten bez wifi)

 

VPI: 0 VCI: 35 Enkapsulacja: PPPoA VC-MUX; Łacze do 6MB/s

 

Routery były podłączane nawet do głównego gniazdka(bez telefonu) i również to nic nie dawało. W załączeniu statystyki lini z dziś, po niby naprawionym problemie przez netie. Co mnie uderzyło to, że pojawiło się tak bardzo dużo błędów CRC i że trace sygnał tak co 30 min. Załączone statystyki były zbierane przez około 30 minut.

 

Dodatkowo w przy każdym rozłączeniu w logu widze coś takiego:

 

2/9/2012 19:50:40> Last errorlog repeat 3 Times2/9/2012 19:50:41> netMakeChannDial: err=-3001 rn_p=80504c182/9/2012 19:50:56> Last errorlog repeat 46 Times2/9/2012 19:50:59> netMakeChannDial: err=-3001 rn_p=80504c182/9/2012 19:50:59> Last errorlog repeat 30 Times2/9/2012 19:50:59> MPOA Link Up2/9/2012 19:50:59> Quick bridge not allow multi-channel2/9/2012 19:50:59> bridge only stop2/9/2012 19:50:59> SNMP TRAP 3: link up2/9/2012 19:50:59> Quick bridge not allow multi-channel2/9/2012 19:50:59> bridge only stop2/9/2012 19:50:59> SNMP TRAP 3: link up2/9/2012 19:50:59> Quick bridge not allow multi-channel2/9/2012 19:50:59> bridge only stop2/9/2012 19:50:59> SNMP TRAP 3: link up2/9/2012 19:50:59> Quick bridge not allow multi-channel2/9/2012 19:50:59> bridge only stop2/9/2012 19:50:59> SNMP TRAP 3: link up2/9/2012 19:50:59> Quick bridge not allow multi-channel2/9/2012 19:50:59> bridge only stop2/9/2012 19:50:59> SNMP TRAP 3: link up2/9/2012 19:50:59> Quick bridge not allow multi-channel2/9/2012 19:50:59> bridge only stop2/9/2012 19:50:59> SNMP TRAP 3: link up

Prośba o pomoc bo już trochę szlag mnie trafia.

post-181161-0-32120300-1328814367_thumb.png

Edytowane przez kalvin606

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość glasser

Synchronizuje się już na granicy i teraz każde pierdnięcie na linii i rozłączy.

Jak rozumiem, wszystko sprawdzone, gniazdo, przewód, telefon, filtr?

Błędy CRC pokazują, że na linii są śmieci, telefon działa bez zarzutu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Synchronizuje się już na granicy i teraz każde pierdnięcie na linii i rozłączy.

Jak rozumiem, wszystko sprawdzone, gniazdo, przewód, telefon, filtr?

Błędy CRC pokazują, że na linii są śmieci, telefon działa bez zarzutu?

 

Telefon podłączony pod obydwa gniazdka, wszystko jest ok, zero szumów itp... dziś technik dzwonił i powiedział, że nie mogę mieć 6mb/s tylko 2mb/s bo za daleko jest centralka.....

Filtr nowy, gniazdka i kable również sprawdzone.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość glasser

Prawdopodobnie technik ma rację w tym wypadku. Jedyne co tu można spróbować to zmienić na router z lepszym modemem, być może nie będzie rozłączało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy takim tłumieniu to cud, że zapina się na prawidłowe wartości dla 6mb/s, przy takim tłumieniu, ludzie potrafią mieć problemy z 2mb/s. Chociaż, przy marginesie 6dB zapasu jeszcze trochę jest, tylko może to być za mało, aby w godzinach szczytu połączenie było stabilne.

Edytowane przez carek
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tyle, że tu wychodzi kolejne buractwo czyli najpierw podpisywanie umowy a później "brak możliwości technicznej". Niejeden z moich znajomych po powrocie do domu niemiło się zaskoczył po podpisaniu umowy gdy okazało się, że NIE MA MOŻLIWOŚCI UŻYTKOWANIA INTERNETU w ich lokalizacji ponieważ nie ma odpowiedniego łącza a najbliższa centrala jest za daleko. Kończyło się na problemach z rozwiązaniem umowy "bo trzeba było zapytać" a na koniec na oficjalnych przeprosinach po interwencji odpowiednich instytucji.

 

Spytaj kalvin606 w BOK jak teraz będzie wyglądało rzliczenie jeśli podpisałeś umowę na 6mbit/s a masz maksymalnie 2 mbit/s.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wszystkie odpowiedzi, po zmianie na 2mb/s wszystko już działa, kurierem ma mi przyjść aneks do umowy. W załączeniu statystki z dziś, jeszcze są jakieś błędy CRC ale neta nie rozłącza i wszystko jest ok, tylko teraz to 2mb/s ;(

 

Ogólnie technicy jak przyjechali to od razu powiedzieli ze to wina centralki bo to prawie 4KM(I prędzej to ja się tam przeprowadzę, niż oni postawią centralkę bliżej mnie). Zaproponowano mi, że zostaje mi 6mb/s i będzie rozłączać, albo zmiana na 2mb/s i powinno być ok, również usłyszałem, że mam nie słuchać tych z infolinii tylko wymusić przyjazd technika jak często są problemy. Ogólnie byłem zadowolony z tego przyjazdu bo w koncu mi net nie zrywa.

post-181161-0-16711400-1328953120_thumb.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym się jeszcze wtrącić, sam z podobnym modelem mam identyczny problem, tyle że u mnie prędkość łącza wynosi ~18Mb, jedynym rozwiązaniem jest zmiana routera, po podłączeniu netiaspota'a nie ma żadnego problemu, natomiast zaś gdy podłącza tp-link co jakiś czas bez widocznej przyczyny jestem rozłączany, więc lepiej zainwestować w lepszy ruter i cieszyć się szybszym internetem niż gnić na 2Mb.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym się jeszcze wtrącić, sam z podobnym modelem mam identyczny problem, tyle że u mnie prędkość łącza wynosi ~18Mb, jedynym rozwiązaniem jest zmiana routera, po podłączeniu netiaspota'a nie ma żadnego problemu, natomiast zaś gdy podłącza tp-link co jakiś czas bez widocznej przyczyny jestem rozłączany, więc lepiej zainwestować w lepszy ruter i cieszyć się szybszym internetem niż gnić na 2Mb.

 

Na powyższym screenie z Netiaspot widać że masz 20 Mbit przy tłumieniu 20.1 dB ... to jest tak niemal na styk (kalkulatory podają max 20222 Kbit), stąd większe ryzyko niestabilności. Dziwne więc, że na tym Netiaspot nie masz problemów ;) Edytowane przez Kyle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...