Skocz do zawartości
erni1996

opłacalność wc zmiana temperatur po wc

Rekomendowane odpowiedzi

witam

Mam pytanie jak w temacie ile kosztuje złożenie dobrego zestawu pod lga 1155 ivy/sandy brige (jesli sandy to 2500k/2600k) na procka i karty garf coś w rodzaju gtx 580 radeon 6970/7950/7970 (kompa tego jeszcze nie mam) i jakich temp mogę się spodziewać w stosunku do chłodzenia powietrzem (moze ktoś ma podobny zestaw) czy jest sens chlodzenia mostków i hdd i czy coś jeszcze przydało by się chłodzić ??? jestem laikiem w wc to będzie mój pirwszy zestaw z tym chłodzeneiem DZIĘKI ZA POMOC :D

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

Poczytaj trochę tematów, to dość popularne pytania.

Koszty najlepiej ocenić przeglądając sklepy internetowe, np. cooling.pl, angela.pl.

Nie ma większej różnicy jaka to platforma, ceny są podobne. Opłacalność jest raczej niska, to zabawka dla entuzjastów, dla czystej wydajności jest to mało opłacalne. LC bardziej skierowane jest w dzisiejszych czasach na modding, budowania układów pod kątem ich wyglądu, niż czystej wydajności.

Temperatury zazwyczaj są zbliżone do tych z highendowego AC na cpu, bądź nieco lepsze, za to wielokrotnie droższe. Na gpu jest dużo chłodniej na LC, w porównaniu z rozwiązaniami tradycyjnymi, ale znowu koszt samego bloku na gpu jest wysoki (sam blok full cover na topową kartę najnowszej generacji to około 400zł).

Chłodzenie pozostałych elementów jest opcjonalne, nie ma to większego uzasadnienia, poza efektem wizualnym.

Podsumowując, złożenie dobrego nowego zestawu cpu + jedno nowe gpu, markowe częsci, w zależności od skomplikowania około 2000zł. Oczywiście jeżeli rozbudujesz układ o więcej bloków, dołożysz więcej złączek, kolanek obrotowych, dokupisz jakiś monitoring (panel aquaero, czujniki), to ten koszt może wzrosnąć wielokrotnie.

Można też budować coś budżetowego, używane części, ograniczyć do minimum bajery, tania pompa, proste złączki (jak najmniej), bloczek cpu/gpu, wtedy można zejść z ceną.