aerial Opublikowano 4 Marca 2012 Zgłoś Opublikowano 4 Marca 2012 (edytowane) Jakiś czas temu trafiłem na ciekawe sterowniki. Całość jest stara, ale pojawia się w paru tematach na esreality. Generalnie chodzi o to, żeby dało się ustawić globalnie akcelerację, taką jak w Quakeu, bardzo dokładne, płynne ustawienie. Umożliwia to operowanie na swojej "ulubionej" akceleracji w każdej grze identycznie, jak również i w systemie w środowisku 2d. Jest to normalnie o tyle problematyczne, że inne aplikacje nie oferują często akceleracji, albo oferują inną implementację, i trudno ustawić żeby było wszędzie tak samo. Nie wspominając o akceleracji w windows (zwiększona precyzja wskaźnika), która ma szereg wad i błedów, zależnie od wersji systemu. Co do samej akceleracji, jeżeli jest ona stała (nie wynikająca z błędnego działania kiepskiego sensora w myszy), da się ją precyzyjnie kontrolować, można nauczyć się jej używać. Zyskuje się precyzję (wolne ruchy myszy), i szybkość (szybkie). Bez akceleracji, albo mamy precyzję, ale gwałtowne ruchy (obroty o 180 stopni, czy praca na pulpicie w wysokiej rozdzielczości) stanowi problem (duże ruchy myszą, duża podkładka). Podobnie, na high-sens, mamy szybkość, ale kuleje precyzja, jako że minimalny ruch myszą odwzorowuje dużą zmianę pozycji kursora. Wiele osób myśli, że łatwiej jest używać odwzorowania liniowego, a trudno przyzwyczaić się do akceleracji. Jednak moim zdaniem, zdolność adaptacji człowieka, pozwala na opanowanie akceleracji, równie dobrze jak braku akceleracji. To jest kwestia wyczucia, dostajemy dodatkowe narzędzie to sterowania - prędkość z jaką poruszamy myszą (a nie tylko dystans o jaki ją przemieszczamy). Wreszcie ciekawa zaleta, to fakt, że z akceleracją można z powodzeniem używać myszy 400dpi (najlepsze microsofty), przy bardzo wysokich rozdzielczościach w 2d. Nie ma problemu wolnego kursora, jest precyzja + prędkość. Oczywiście, jeżeli ktoś nigdy nie używał akceleracji, to przestawienie się jest bolesne, i dość długotrwałe (stąd powszechne założenie że akceleracja jest gorsza niż jej brak). Ma to jednak swoje zalety. Ale to tyle na temat przekonywania o wyższości accela. Sterowniki z blueprints, wraz z instrukcją ich autora (złączona najnowsza wersja do mojego posta - moudrv_20080201.zip). Razer Blueprints - the razer community Jak widać jest to dość toporne w konfiguracji, potrzeba edytować rejestr. Przydaje sie też konwerter floating point -> hex/dec: Floating Point to Hex Converter Jednak użytkownik z ESR napisał proste GUI, do ustawiania części parametrów z wygodnego menu (również link w załączniku tematu - MouDrvGUI.zip): ESR - Hardware Forum Co do samych ustawień: MouseAcceleration = cl_mouseaccel / sensitivity(q3) tak można uzyskać ten sam accel co w quakeu. Formuła i porównanie jak obliczana jest akceleracja są wyjaśnione w tematach. Co do pozostałych parametrów, ciekawy jest Wheel Acceleration, można ustawić akcelerację rolki, z tym że z poziomu edycji rejestru (opisane jak w linku do blueprints). Bardzo przydatna bajer. Parametrem smoothing, można się pobawić, ale z tego co próbowałem, o ile nie występuje ostra interpolacja (małe dpi, wysoki sens), jest to zbędne. Same sterowniki są bardzo lekkie i proste w instalacji, zamieniają zwykły windowsowy sterownik myszy, nie instalują się żadne śmieci, jak w przypadku firmowych sterów od logitecha czy razera. GUI nie wymaga instalacji, tylko rozpakowania i odpalenia pliku exe. Sterowniki te można używać zamiast mousefixa, do całkowitego wyłączenia akceleracji myszy w systemie (ustawiając ją na 0, domyślnie). MouDrvGUI.zip moudrv_20080201.zip Edytowane 4 Marca 2012 przez aerial 2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pwlj Opublikowano 11 Marca 2012 Zgłoś Opublikowano 11 Marca 2012 dzięki za newsa, szkoda, że już nie bardzo gram w FPS-y :D W każdym razie, twórcy odwalili kawał wspaniałej roboty, moim zdaniem mega petarda. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aerial Opublikowano 11 Marca 2012 Zgłoś Opublikowano 11 Marca 2012 Moim zdaniem to miażdży nawet w 2d :) Do CS bym akceleracji nie polecał, chyba nikt z pro tego nie używa, ale 2d, rtsy, szybkie fps, miód. Ofc musisz parę tygodni się pomęczyć żeby wyczuć. Większość ustawi accel, pogra 2h, i wraca do starych ustawień. Ciężko wykorzenić stare nawyki, to trochę jak z przestawieniem się na nową mysz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DeathTomahawk Opublikowano 11 Marca 2012 Zgłoś Opublikowano 11 Marca 2012 Ofc musisz parę tygodni się pomęczyć żeby wyczuć. Większość ustawi accel, pogra 2h, i wraca do starych ustawień. Ciężko wykorzenić stare nawyki, to trochę jak z przestawieniem się na nową mysz.Wiem jak z Lachesisa z dopasowaną pod siebie akcelerację przeszedłem na Gigabyte z podpisu. Myślałem, że zagryzę myszkę w trakcie gry w BC2 ;) Teraz nie wyobrażam sobie zmiany w drugą stronę... Ogólnie wydaje mi się, że jeżeli ktoś nie używał wcześniej accel to nie warto pakować się do tego w grach. Może w 2D przy dużych rozdzielczościach/wielu monitorach. Inna sprawa jeżeli ktoś przeszedł np. tak jak ja z myszki z "ustawialną" akcelerację na coś innego to waaarto oszczędzić sobie nerwów i zainteresować się tym programikiem i sterami. Szkoda, że jak sam zmieniałem to nie zainteresowałem się głębiej tematem tylko zagryzłem zęby i "wyczułem" gigusia. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pwlj Opublikowano 14 Marca 2012 Zgłoś Opublikowano 14 Marca 2012 hehe, w takim razie aż spróbuję :) zobaczymy jak w Dota się to sprawdzi. w q3 gralem z accelem, wiec powinienem aobie poradzic. Sent from my GT-I9000 using Tapatalk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Havoc Opublikowano 14 Marca 2012 Zgłoś Opublikowano 14 Marca 2012 Hmm...zaciekawiliście mnie. Po pierwsze, czy da radę tak "zmodować" każdą mysz czy tylko jakieś konkretne. Dwa - to czy możliwe jest opisanie działania w słowach? Szczerze mówiąc nie uśmiecha mi się spędzić 2h na konfiguracji nie wiedząc co mi to da. Jedyne co mnie ciągnie to to że niskie dpi w mojej mx revo mogłoby przestać być problemem wreszcie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pwlj Opublikowano 14 Marca 2012 Zgłoś Opublikowano 14 Marca 2012 to jest sterownik, czyli wszystkie myszy niezaleznie od modelu. no działanie to kontrolowane, ustawiona akceleracja - im szybciej ruszasz tym dalej sie rusza, im wolniej, tym mniej [ na tej samej odległości na podkładce, różne w grze, na pulpicie w zaleznosci od szybkości ruchu myszką ] przekłada się to na: precyzjyne ruchy powoli (mniejsza czułość), szybkie obroty w grze (wieksza czulosc). Masz najlepsze z low sens i high sens w jednym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aerial Opublikowano 14 Marca 2012 Zgłoś Opublikowano 14 Marca 2012 Windows też ma accel tylko nie da się go łatwo regulować (zwiększ precyzję wskaźnika), w tych sterach jest dokładna emulacja formuły z quake 3, można dobrać idealnie taki sam accel i będzie działał we wszystkich grach i poza nimi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Havoc Opublikowano 14 Marca 2012 Zgłoś Opublikowano 14 Marca 2012 A to już rozumiem. Ale przy wolnych ruchach zachowam precyzje tak? Nie będzie mi kursor o 10px przeskakiwał? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aerial Opublikowano 14 Marca 2012 Zgłoś Opublikowano 14 Marca 2012 (edytowane) Nie, jeżeli masz sensitivity 6/11, bez interpolacji to nic nie przeskakuje. Odpowiednio niskie dpi lub niski sens w sterach, i mysz jest w stanie wykonywać bardzo wolne i precyzyjne ruchy (tylko właśnie do pracy na całym pulpicie np. taka mysz jest za wolna), i tu wkracza akceleracja, bo szybszymi ruchami przesuwasz kursor znacznie mocniej. Kontrolujesz ruch zarówno przesunięciem po podkładce, jak i szybkością tego przesunięcia. Edytowane 14 Marca 2012 przez aerial Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Havoc Opublikowano 14 Marca 2012 Zgłoś Opublikowano 14 Marca 2012 Czyli działa trochę jakgrzybek/ trackpoint w IBM. Im mocniejszy nacisk tym szybszy ruch kursora. Wieczorkiem biorę się za dłubanie :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Havoc Opublikowano 28 Marca 2012 Zgłoś Opublikowano 28 Marca 2012 Wszystko fajnie, nawet nieźle się kursor porusza. Aczkolwiek cała zabawa zdegradowała mi Mx Revo do zwykłej 2 przyciskowej myszy. A jednak nie mogę pozbyć się mojego "pilota" multimedialnego :( Chyba że jest możliwość przypisania klawiszom w rejestrze regulacji głośności, przełączania aplikacji itd? Bo niby jest coś takiego, ale jak odnieść te funkcje do wartości dziesiętnych? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aerial Opublikowano 28 Marca 2012 Zgłoś Opublikowano 28 Marca 2012 (edytowane) Tym się nie bawiłem. Ostatecznie, jeżeli jakiś przycisk dodatkowy działa jako przycisk, można go programowo przypisać do jakiejś funkcji (np. regulacja głośności). Odpowiedni programik, w którym się to binduje, tak jak bindujesz własne klawisze multimedialne do klawiatury, która nie ma takich dodatkowych klawiszy, jako jakieś skróty z podstawowych. edit: Dodam jeszcze, że sterowniki działają bez problemu na windows 7 64 bit. Edytowane 13 Kwietnia 2012 przez aerial Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...