Skocz do zawartości
Safat

Prawdopodobnie uszkodzona płyta i dysk SSD

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry

 

 

Od jakiegos czasu borykam sie z plyta, ktora prawdopodobnie jest uszkodzona. Zauwazylem, ze dyski i naped nie pracuja na pelnych obrotach. Naped wolno instaluje i odtwarza, a dyski nie chodza tak szybko jak powinny. Robilem testy w benchmarkach i potwierdza sie to. Instalowalem duzo razy Winde i rozne konfiguracje ustawialem takze w biosie (AHCI mam).

 

Obstawiam, że wejścia SATA lub coś co odpowiada za pracę tych wejść jest zepsute. Niestety, ale płyty nie mogę teraz oddać bo komputer jest mi potrzebny pilnie jeszcze przez jakiś czas. Kupiłem sobie nowy dysk SSD i mam pytanie.

 

Czy jest możliwe żeby wejścia SATA były uszkodzone ? Jeśli tak to czy podłączając sprawny dysk mogę uszkodzić go ?

Nie znam się za bardzo na komputerach i nie chcę sobie narobić kolejnych kłopotów, dlatego kieruję pytania do Was.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Taka opcja jest możliwa. W swoim kompie tak miałem. Dysk i napęd optyczny raz pracowały dobrze, a innym razem muliły, stawały, a nawet winda podczas bootowania się zawieszała. Pomógł zakup nowego kontrolera. W przypadku gdy sprawdziłeś już wszystko (bios, system) to pozostaje Ci zajrzeć do połączeń. Możliwe, że kable sata są walnięte, lub Twój zasilacz pada. Sprawdź też dyski i napęd u kolegi/koleżanki na kompie by drogą eliminacji dojść do przyczyny.

Co do uszkodzeń przez kontroler sprzętu to tak.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie. Jestem pewien że to wina płyty głównej.

 

Tego nie napisałem, ale od jakiegoś czasu szaleją mi czasami porty USB. Jak wkładam np pendrive to wszystko jest ok ale po jakimś czasie zaczyna powtarzać cyklicznie procedurę "miganie lampki w penie + autoodtwarzanie".