cr4shu Opublikowano 28 Kwietnia 2012 Zgłoś Opublikowano 28 Kwietnia 2012 Witam. Na wstepie od razu napisze ze znam temat piszczacych cewek i tez poczytalem troche na temat mojej przypadlosci na zagranicznych forach, natomiast chcialbym uslyszec glos polskiego ludu ;) Otoz moim problemem jest fakt ze podczas wysokich FPSow (200+) moja karta wydaje z siebie dziwne _brzeczenie_ (nie piszczenie, cos w stylu starego pracujacego psujacego sie dysku ;)). Co ciekawe: - nie jest to zwiazane z wiatrakiem (manualnie ustawiony na 100% nie daje takiego efektu) - nie jest to tez kwestia gpu load (furmark i 3dmark11 wciskaja karte na 100% load ktory nie daje tego efektu) - vsync pomaga - alt+tab z gry pomaga Owa przypadlosc ma np miejsce w dead space w menu gdzie FPSy sa w okolicach 300, gpu load na mojej karcie jest 57% a wlaczenie vsynca zupelnie psuje gre (mouse lag). Jest to dosc znana sytuacja (wpiszcie w google np '6950 strange sound vsync') Teraz pytanie - co to jest!?!? :) Jesli to jest znany problem, czemu nigdy nie przeczytalem o tym w zadnej recenzji? Mieliscie kiedys karte ktora wydawala z siebie dzwieki przy duzej ilosci fpsow? :) Dzięki ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheUn4seen Opublikowano 28 Kwietnia 2012 Zgłoś Opublikowano 28 Kwietnia 2012 Hałasujące cewki, normalne zjawisko. Mój GTX275 wydawał odgłosy skwierczącej na grillu kiełbasy :wink: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cr4shu Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Zgłoś Opublikowano 29 Kwietnia 2012 ok zakladajac ze to sa te cewki - dlaczego dzieje sie to przy duzej ilosci klatek a nie przy 100% gpu load? czym takie 57% oblozenia gpu przy duzej ilosci klatek rozni sie od 100% oblozenia ktore nie wychodzi powyzej 40 video 3dmark? logicznie rzecz ujmujac te drugie powinno byc ciezsze dla gpu :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheUn4seen Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Zgłoś Opublikowano 29 Kwietnia 2012 (edytowane) Pobór prądu przez GPU nie jest stały w trakcie renderowania każdej ramki. Przy 50fps szczyt następuje 50 razy na sekundę i trwa stosunkowo długo, więc przy 300fps będzie następował 300 razy na sekundę i będzie krótki. Prąd zmienny przepływający przez cewkę powoduje powstawanie oscylacji która generuje pole magnetyczne. Pole służy do ustalenia się induktancji, ale przy okazji powoduje fizyczną wibrację cewki. źle wytłumiona cewka robi się słyszalna, a przy 300fps będzie wibrować 300 razy na sekundę, czyli usłyszysz dźwięk o częstotliwości 300Hz. Przy 50fps zmiana jest wolniejsza, a cewka za mała żebyś usłyszał 50Hz. Cewki z rdzeniem ferromagnetycznym mogą też być słyszalne z powodu zjawiska Barkhausena (skokowe zmiany namagnesowania) albo magnetostrykcji. Edytowane 29 Kwietnia 2012 przez TheUn4seen 4 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cr4shu Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Zgłoś Opublikowano 29 Kwietnia 2012 dzieki za wyczerpujaca odpowiedz :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...