Jump to content
:Focus

Watch Dogs

Recommended Posts

Mnie ta gra coraz bardziej zachwyca i wciąga. Pograłem dzisiaj całą noc i musze powiedzieć, że multi wsysa jak odkurzacz. Dawno tak chętnie nie grałem online z ludźmi. Fakt, że przeplata się to z wątkiem fabularnym jest fajny jako, że można sobie dawkować po trochu granie z żywymi przeciwnikami, a jak się znudzi to robi się misje. Dla mnie rozwiązanie bomba. Same misje w singlu są w porządku, fabuła się rozkręca. Raczej nie będzie to hollywoodzki poziom GTA V ale to wiadome. Z kolei w porównaniu z nieudaną czwórką to misje w WD to majstersztyk. W GTA 4 przez większość misji ogarniał mnie śmiech politowania, jedź zabij 2 gości, 2 min i po sprawie.

Grafika momentami olśniewa i zaskakują niektóre nowe, niespotykane dotąd nigdzie efekty. Woda (głównie chodzi o jej zachowanie, fizykę) jak dotąd najlepsza jaką widziałem w nex gen'ach.

 

Na tą chwilę jest to jedyny tego typu sandbox, który wessał mnie na tak długo i po prostu żal mi tracić czasu na spanie by znowu pograć. Za serią GTA nie przepadam ale i tak często do niej podchodziłem (tracąc za każdym razem savy w IV przez durnego Live'a) i w końcu się poddałem. Lecz zamierzam po raz 30 dać jej szansę i przejść do końca, w końcu zapłacone - trzeba wykorzystać ;)

Oczywiście, Devil wszystko kwestia gustu. Większość widać woli klimaty GTA. Moimi konikami są gry Deus Ex i Mafia i dla mnie Watch Dogs to chyba Sand Box ideał. Okaże się wszystko po przejściu, ale już czuję że będzie mi mało i będę korzystał z DLC ;)  

  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja z kolei zaobserwowałem nowe problemy.

1 - 5 minut gry, jakikolwiek przerywnik filmowy, bądź wyjście do menu kończy się zepsuciem cieni (znikające nagle cienie, mrygające bądź z błędami) bądź wygładzania krawędzi (kwadraty, wielkie przeźroczyste kwadraty miast tekstur)

2 - Po 10 minutach gry mam bullettime'y z fpsów - zwykle podczas jazdy bądź gdy za długo gram (bez auta 15 minut na pieszo ;) ) - dropy do 5 fpsów, potem wystrzał do 60 - postać przelatuje przez ten czas przez wszystko co możliwe...

Serio mam dość i czekam na patche. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 - Po 10 minutach gry mam bullettime'y z fpsów - zwykle podczas jazdy bądź gdy za długo gram (bez auta 15 minut na pieszo ;) ) - dropy do 5 fpsów, potem wystrzał do 60 - postać przelatuje przez ten czas przez wszystko co możliwe...

Cienie z ultra na wysokie i dropy znikają, a na grafice nie tracisz nic.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gra w to ktos na czyms pokroju Phenom II 9xx / FX-xxxx ? Jak to bangla na takiej prehistorii?

 

 

Phenom II x4 B50 3,1Ghz (odblokowany x2), 8 GB RAM, GTX660 2GB, monitor z rodziałką 1440x900. 

Ustawienia: poziom detali na medium, tekstury high, hbao off, wygładzanie fxaa lub msaa (nie ma różnicy w fps), motion blur i depth of field - on, reszta ustawień poziom niżej niż ultra.Trzyma te 30 fps (w pustych miejscach nawet do 45), tylko podczas jazdy samochodem zdarzają się dropy. Inna sprawa, że wtedy grafika wygląda... normalnie. Jak Saints Row, a chodzi dużo wolniej.

Edited by introvert
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teraz CPU na 4Ghz. Minimum jakie zobaczyłem raz 45 klatek, parę razy 48. Maximum ponad 75 na mostach z dala od miasta. W szaleńczych przejazdach po centrum w benchmarku AVG wychodziło najczęściej od 52 do 60. Chodzi bardzo płynnie. Grafika jest dobra ale po tych szumnych zapowiedziach myślałem że będzie lepiej.

 

post-7607-0-30145500-1401569370_thumb.jpg

 

post-7607-0-71202300-1401569377_thumb.jpg

Edited by Polar

Share this post


Link to post
Share on other sites

HA! Dzięki, dropy jak ręką odjął. Ale nadal pozostaje kwestia tych niszczęsnych cieni oraz tekstur. (znikające cienie, dosłowny stroboskop) a tekstury potrafią wywalić jakiś błąd, i wszystko jest kwadratowe... Ktoś miał taki problem? Zmiana filtrowania nie pomaga, tekstur itd. też nie. Nawet nie wiem z czego to wynika... :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

HA! Dzięki, dropy jak ręką odjął. Ale nadal pozostaje kwestia tych niszczęsnych cieni oraz tekstur. (znikające cienie, dosłowny stroboskop) a tekstury potrafią wywalić jakiś błąd, i wszystko jest kwadratowe... Ktoś miał taki problem? Zmiana filtrowania nie pomaga, tekstur itd. też nie. Nawet nie wiem z czego to wynika... :/

 

Wywalenie ustawień z W_D i przez NV - mnie pomogło na cienie.

VUoV604.png

FZPOT6L.png

sC0xs4Ql.jpg

uvyZ6r4l.jpg

CFG oczywiście na powolne 660 ale od tego momentu nie miałem w ciemnościach ( POKER!!!1 ) strobo.

Edited by Orgiusz

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Ale nadal pozostaje kwestia tych niszczęsnych cieni oraz tekstur. (znikające cienie, dosłowny stroboskop) a tekstury potrafią wywalić jakiś błąd, i wszystko jest kwadratowe... Ktoś miał taki problem?

Ja miałem, jeszcze na W7 raz coś takiego, że niektóre tekstury na fasadach budynków pokrywały sie takimi wielkimi piskelami. Przez chwię myślałem, że to celowy zabieg ale był to problem jednorazowy przy jednym z pierwszych odpaleń, później już nigdy czegoś takiego nie widziałem. Z migającymi cieniami nigdy się nie spotkałem, ale w GTA IV był po premierze ten sam problem i jakoś szybko to poprawili. Ogólnie na W7 pierwsze kilka uruchomień gry to była porażka wydajnościowa i tym podobne, lecz po uruchomieniu gry chyba na drugi dzień już wszystko się jakoś samo ustatkowało. Myślałem nawet, że juz wrzucili jakąś poprawkę. Natomiast w grę zaczęło dać sie grac dopiero po przesiadce na win 8.1 i teraz gra mi się super, bez żadnych przekłamań graficznych, wszystko też chodzi płynnie.

 

Skoro już wrzucacie swoje ustawienia, też polecam własne, skrupulatnie wyselekcjowane hehe :) Powinny pomóc użytkownikowi Drunk_ZoZol, gdyż posiadamy nieco zbliżone do siebie konfigi. U mnie chodzi to na tych ustawieniach około 45fps, wiadomo zależy gdzie czasem troche mniej czasem praktycznie synchro z 60 jak w tunelach np. Ale na ogół tak samo jak wszystkie next-geny do tej pory. U Ciebie powinno być już znacznie lepiej, skoro masz kartę 2GB to i tak nie pograsz na teksturach Ultra, a cienie na Ultra powodują jak widzę tak samo jak u mnie dropy do 6fps, więc chyba i tak nie masz wyboru ;) Reszta ustawień jest na full, Ty możesz pokusić sie o ustawienie TXAA x4 i zobaczyć co się stanie - ja jeszcze nie próbowałem u siebie. No i zainstaluj najnowsze stery game ready do WD bo to podstawa jak jeszcze nie masz, najlepiej wykonaj "czystą instalację", nic nie tykaj w ustawieniach panelu nV i zobacz jak będzie z tymi cieniami. U mnie jest OK.

 

wmjzrvz3irvj.jpgs1kgs5j0f4j0.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na Labsie ktos wstawil, sam smiech ogladajacego jak znajomy gra przyprawia o lzy ;) Tytulu, nie zamowilem i narazie nie mam zamiaru kupowac. Ilosc bugow ktora widze czy to na forach czy na yt mnie przeraza. Gra jest nie dorobiona i nie wydam na nia ani 1zl. Grafika dla mnie mogla by byc nawet gorsza, ale nie robmy sobie jaj wiekszosc tych bugow nie miala nawet miejsca w GTA 3. Mimo wyzszego stopnia zawansowania niz GTA 3, GTA 4 nie mialo az tak ogromnej ilosci bugow.

 

https://www.youtube.com/watch?v=hzMeON0TG2U&feature=youtu.be 

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za mało ramu ?

Btw pograłem dłużej i dotarłem do II aktu tak do połowy, jak za grę wartą 40zł to tragedii nie ma. W przyszłym roku będzie w cd-action i może więcej osób zagra.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po napompowanej promocji W_D zastanawiam się jak będą wyglądać 'cichacze' w postaci Division i The Crew,..

Cóż po pewnych bólach porodowych gierka wciąga. A to że jest żałośnie zoptymalizowana stanowi niezaprzeczalny fakt.

 

Edit:

Digital Trip trochę bawi.

Edited by Orgiusz
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dotarłem do II aktu. Gierka miód i zapowiada się jeszcze lepiej.

Ciekawe efekty graficzne jakich dotąd doświadczyłem (obecne w niektórych next-gen'ach ale tu lepiej widoczne):

 

- refleksy w czasie rzeczywistym (było niby w Crysis 3 ale trzeba się było wpatrywać). Faktycznie odbija się w mokrej ulicy prawie wszystko oprócz samochodów, a szkoda. Odbijają się nawet animowane reklamy na budynkach. Daje to super efekt na plus do złudzenia realizmu. Do tego te kałuże na asfalcie, szkoda że jeszcze nie chlapią po przejechaniu ;)

 

- dym nabiera koloru od różnych źródeł światła. Świetne. Było chyba w paru grach ale mało spektakularnie wyglądające. Widoczne najczęściej od świateł kogutów policyjnych.

 

No i te odbicia i cienie od reflektorów na ścianach w nocy w wąskich uliczkach jak np. goni nas policja. Raz wyglądało to tak świetnie i realistycznie, że nawet ten system z GTA IV się wówczas schował. Każdy kosmyk trawy i przeszkoda rzucała długi cień.

 

Teraz już jestem pewien: jest to najlepiej wyglądający sanbox (typu GTA) na PC do tej pory. Nie wiem, czy najlepiej wyglądający next-gen w ogóle, bo nie we wszystkie było mi dane zagrać. Słyszałem opinie, że Infamous na PS4 wygląda najlepiej ale sam ani nie widziałem ani nie grałem. Od razu uprzedzam: GTA V siłą rzeczy nie może lepiej wyglądać jako, że na razie jest tylko wersja na poprzednią generacje konsol. Zobaczymy czy wersja na PC pobije WD.

 

Jest dobrze. Dla mnie najbardziej wciągająca gra Ubi do tej pory. Czy najlepsza ? - to trudo powiedzieć, nijak można ją przyrównać do np. platformówek.


PS. Ciekawe jak WD będzie wyglądać za parę lat jak wezmą się za niego moderzy (o ile beda mieć takąs możliwość) i czy kiedys dorówna temu co wiedzieliśmy na E3 :lol: Z GTA IV wycisnęli już chyba wszystko co sie da.

Edited by Włodi
  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Naprawdę nie możecie przeżyć tego, że nie ma odprysków od wody, i że hydrant przenika przez samochód ? Jakie to ma naprawdę znaczenie, ludzie..

 

 

- refleksy w czasie rzeczywistym (było niby w Crysis 3 ale trzeba się było wpatrywać). Faktycznie odbija się w mokrej ulicy prawie wszystko oprócz samochodów, a szkoda. Odbijają się nawet animowane reklamy na budynkach. Daje to super efekt na plus do złudzenia realizmu. Do tego te kałuże na asfalcie, szkoda że jeszcze nie chlapią po przejechaniu ;)

 

- dym nabiera koloru od różnych źródeł światła. Świetne. Było chyba w paru grach ale mało spektakularnie wyglądające. Widoczne najczęściej od świateł kogutów policyjnych.

 

No i te odbicia i cienie od reflektorów na ścianach w nocy w wąskich uliczkach jak np. goni nas policja. Raz wyglądało to tak świetnie i realistycznie, że nawet ten system z GTA IV się wówczas schował. Każdy kosmyk trawy i przeszkoda rzucała długi cień.

 

Teraz już jestem pewien: jest to najlepiej wyglądający sanbox (typu GTA) na PC do tej pory. Nie wiem, czy najlepiej wyglądający next-gen w ogóle, bo nie we wszystkie było mi dane zagrać. Słyszałem opinie, że Infamous na PS4 wygląda najlepiej ale sam ani nie widziałem ani nie grałem. Od razu uprzedzam: GTA V siłą rzeczy nie może lepiej wyglądać jako, że na razie jest tylko wersja na poprzednią generacje konsol. Zobaczymy czy wersja na PC pobije WD.

 

:banana:

 

  • Upvote 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.purepc.pl/rozrywka/ubisoft_pracuje_nad_pakietem_poprawek_dla_gry_watch_dogs

Na samym początku wyjaśnił dlaczego gra wymaga karty graficznej wyposażonej w 3 GB pamięci operacyjnej RAM. Ten warunek został podyktowany przez architekturę konsol nowej generacji, w których to pamięć RAM jest współdzielona przez system operacyjny oraz układ graficzny.

Czyli wydali gre pisaną pod konsole, portując ją 1:1 nie zmieniając nic i liczą na to, że "głupi" PC-towcy to łykną.... No tak, łyknęli i się jeszcze cieszą. Pan Dyrektor ma jednak świetnie rozwiązanie

w przypadku braku płynności gry zaleca zmniejszenie poziomu jakości tekstur, anty-aliasingu oraz rozdzielczości ekranu.

Brawo Ubi!

Edited by kaijitsu

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.6GB dla ustawień ULTRA dla tekstur. Na high to samo. Coś nie tak [;

Sprawdzałem wczoraj grę na karcie 2GB. Niezależnie od ustawień tekstur, karta miała zajęte 1.7GB pamięci. Z drugiej strony na 290X z teksturami na LOW te zajmują nawet i 2.1GB. Na ultra od 3.1 do 3.6GB.

 

A trzeba było robić back-up save'a co misję...

Save ci się wczytuje do 90% i stoi? Miałem tak na samym początku, jakoś po 3 misjach, tak więc nie bolało. Aczkolwiek jak byłeś dalej to współczuję. Ubi to ma niby fixnąć...

 

1 hint w kwestii wydajności i wpływu pamięci na nią. Potwierdzę w sumie to co side wcześniej wrzucał.

 

Przez większość czasu grałem w WD na 4GB kostce 1600Mhz CL11 (bo nic innego w domu nie było, a moje memki na gwarancji). Przy teksturach na high i reszcie na medium miałem 40-60 fps. Średnio około 45. Użycie GPU na poziomie 30-70%.

Z 2x8GB 2133Mhz CL10 z teksturami na Ultra i reszcie też na Ultra mam 40-60 fps. Średnio cały czas powyżej 50. Użycie GPU 85-100%.

 

I teraz moje odczucia po ograniu gry. Z góry napiszę, że jestem fanem serii AC. Co za tym idzie bieganie po mapie i szukanie znajdziek / dodatkowych misji jest dla mnie plusem, a nie minusem.

 

Gra pod względem fabularnym jest według mnie na bardzo dobrym poziomie. (nie grałem w GTA V jeszcze). Jedyna powtarzalność w misjach to hakowanie. Aczkolwiek to jest rozwiązane na parę różnych sposobów i w każdej misji się tego używa ciut inaczej. Misje może nie są aż tak zróżnicowane (a w GTA IV były?), ale jest ok. Mnie osobiście wątek główny nie znudził w ogóle i z każdym kolejnym etapem wciągał coraz bardziej.

 

Grafika - ok, nie jest to to co było na trailerach. Ale nie wygląda to źle. Szczególnie w nocy, podczas opadów deszczu itp.

 

Optymalizacja - no tutaj to wiadomo, bieda. Do tego na sterach 14.6 pod AMD średnio co godzinę widzimy czarny ekran i trzeba resetować komputer -.-'

 

Fun z gry - jak dla mnie bardzo duży. Do sterowania pojazdami da się przyzwyczaić (aczkolwiek to w GTA IV było rozwiązane perfekcyjnie). Natomiast ucieczki przed policją, używanie wszystkich gadżetów, które się w trakcie gry odblokowywuje, ogólny rozpierdziel jaki można zrobić i jakiego doświadczymy w późniejszych misjach odbieram bardzo pozytywnie. I tego funu nie niszczą nawet te wszystkie <span style='color: red;'>[ciach&#33;]</span>ły, o które to się ludzie czepiają na filmikach porównawczych (cienie, przenikająca woda z hydrantu czy przenikające krzaki). Nie zwraca się na to w sumie uwagi podczas gry.

 

Multi:

Do trybu dla 8 graczy potrzeba ogarniętego teamu. A z tym jest problem jak się gra z randomami. Nie mam niestety żadnych znajomych, którzy posiadają WD dlatego ten tryb jest dla mnie nie za ciekawy. Aczkolwiek z ogarniętym teamem (2x mi się taki trafił) gra się bardzo fajnie.

 

Tryb 1vs1 to tak właściwie kwestia tego czy uda nam się dobrze ukryć. Jak się pozna mapę i znajdzie odpowiednie miejsca do ukrycia się to można dosyć fajnie to wszystko rozegrać i mieć sporo frajdy patrząc na biegającego w kółko gracza, którego hakujemy, a który nas nie potrafi znaleźć ;) Satysfakcja po wygranej też jest, bo wbrew pozorom shakowanie kogoś nie jest takie łatwe jak się wydaje.

 

Tryb śledzenia to jakaś porażka - jest to chyba zbugowane, bo nigdy nie udało mi się znaleźć osoby, która mnie śledzi. Tak samo ja, śledząc kogokolwiek nigdy nie zostałem znaleziony, nawet stojąc naprzeciwko celu...

 

Wyścig - grę w tym wypadku hostuje jakaś osoba po drugiej stronie kuli ziemskiej. Grałem w 2 wyścigi i w obu przeciwnicy się ciągle teleportowali. Nie jest to to grywalne.

 

Ogólnie - multi to tutaj taki dodatek, który tak właściwie mógłby w ogóle nie istnieć (może poza trybem 1vs1 i 4vs4). Reszta dodana na doczepkę, byle coś było.

 

Moja ocena to mocne 7/10. Minus za różnicę w grafice względem trailerów z E3, za optymalizację i za brak efektu WOW jakiego się spodziewałem po tej grze patrząc na reklamy przedpremierowe.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Save się wczytuje, pokazuje się ekran gry i tyle... gra nie zawiesza się, ale ... zawiesza się tj obraz :E

W sensie do pauzy wejść można, wyjść do menu głównego można, nfo o misji (w trakcie której byłem) się odświeża w rogu... ale nic więcej;
Próba wyjścia z misji, restart kończy się zwiechą kompletną obrazu.

Takich bug'ów w żadnej grze jeszcze nie uświadczyłem...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdzałem wczoraj grę na karcie 2GB. Niezależnie od ustawień tekstur, karta miała zajęte 1.7GB pamięci. Z drugiej strony na 290X z teksturami na LOW te zajmują nawet i 2.1GB. Na ultra od 3.1 do 3.6GB

.

I to jest dziwne. A co do pamieci to chyba czas zobaczyć co mogą tanie 1600 Cl 9

 

Patelnia E975

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

To tak wygląda jakby rezerowałowało miejsce na te tekstury.  Mimo wszystko uwazam że ilość pamięci jaką pochłanai ta gra jest za duża.  Jakość tekstur i ich ilość jest zdecydowanie nie współmierna. Ciekaw jestem czy poprawią to wraz z  tymi łatkami. I czy sytuacja się nie powtarza za pierwszych portów z X360 i PS3. Tez marna grafika i kiepska optymalizacja.

Edited by Devil
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przecież było o tym pisane , gra tylko rezerwuje pamięć i źle nią zarządza. Włączenie SSAA powoduje tylko minimalne zwiększenie zapotrzebowanie na pamięć i normalny spadek wydajności , gdyby było realne użycie blisko 3gb przy texturach na ultra po włączeniu SSAA byłyby slajdy na ekranie ze względu na brak pamięci.

Poza tym powinni popracować nad wydajnością przy 4core , w niektórych miejscach miasta jest tragiczna płynność bez smt.

Edited by sideband
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Te, których nie ma, bo światła samochodów w tej grze nie powodują rzucania cienia?

Powodują rzucanie cienia. Nie jest to widoczne zawsze i wszędzie jak w GTA IV ale jak już jest to wygląda jeszcze lepiej, cienie są znacznie wyższej rozdzielczości. I nie sugerujcie się głupimi filmikami na you tube. Zrobię screen jak gdzies napotkam.

 

 

Sądzę że Włodi zażywa jakieś wspomagacze przed sesją WD.

Bo jak widać niezłe tripy ma

Nic nie zażywam tylko mówię co innego niż wszyscy, a to za równo w Polsce jak i w przypadku tej dyskusji nie jest mile widziane. Polacy bardzo chętnie zrzeszają się w nastroju hejterskim, ale jakiekolwiek pochwały to już oznaka słabości, naiwności i nie jest to od razu mile widziane. Wspomnicie moje słowa za rok, dwa jak nastroje ostygną i gra okaże się wówczas doceniona - typowy scenariusz całej masy gier. Poczytajcie opinie w innych miejscach niż fora, jakie tam ludzie wyrażają opinie. Tutaj nie ma praktycznie nikogo kto chwali, jestem jedyny, a mniejszości zawsze są dyskryminowane. Minusowanie za same pochwały to juz przejaw kompletnego zepsucia - każdy ma prawo do własnych opinii jakie by one nie były. Ja mam ten komfort, że mogę je wyrażać swobodnie bo o reputację i głupie plusiki (nie wiem kto to wymyslil) zwyczajnie nie dbam.

 

 

Ja bym jeszcze do tych cudów dopisał wspaniałe odbicia w szybach budynków.

Odbija się np piękna droga, odwracasz się a tu budynek

Nie wiem czy zdajesz sobię z tego sprawę ale taki efekt jest praktycznie w kazdej grze i będzie występował jeszcze długo. Wyjątkiem nie jest WD. Ja pisałem wyłącznie o odbiciach horyzontalnych.

 

Zgadzam się prawie w całości z wypowioedzią użytkownika LANC. Mam bardzo podobne odczucia, można by powiedzieć "nic dodać nic ująć".

Edited by Włodi
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...


×
×
  • Create New...