Skocz do zawartości
Caleb

Need for Speed Most Wanted

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Harry Lloyd

U mnie gra chodzi beznadziejnie. W 720p nie ma nawet stałych 30 FPS, w 1080p mam stałe 20. AA nie ma, w 720p aliasing jest tragiczny.

 

Choćby Warfighter mi chodzi w 40-50 FPS w 720p na Ultra, i SMAA tam robi dobrą robotę bo aliasingu ogólnie jest mało. Przy czym grafika o wiele lepsza niż w Most Wanted.

 

Mam HD 7770.

 

Nie da sie jakoś wymusić DX10? Chyba sobie mogli darować doklejanie DX11 do Chameleona, bo daje to tyle co u Codemasters. W Hot Pursuit mam 50 FPS w 1080p.

Edytowane przez Harry Lloyd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oglądając gameplaye to gra wydaje sie miodna. Optymalizacja aż tak tragiczna?? Nie wyobrażam sobie gry wyścigowej poniżej 60fpsow...

 

@Harry Lloyd w HP to na @4850 mam 60fps w fullhd (bez aa, czasem drobne spadki) więc troche dziwne ze masz avg. 50fps.

Edytowane przez kaijitsu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Harry Lloyd

Mnie gameplay nie zachwycił. Jak dla mnie jest za szybko, czuje sie jakbym leciał WARP 10.

 

Do tego nie widać gdzie ma sie jechać, i trzeba patrzeć na mape, czego nie lubię. W U2 choćby były fajnie pozamykane ulice, i z daleka było wiadomo że będzie zakręt.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po ustawieniu lock'a na 30FPS mam lepsze wrażenie prędkości i płynności gry niźli jak sobie hyżo skakało 30+ fps; Dzięki Carson;

 

I fakt tempo wyścigów jest intensywne... no ale 'need for speed' ;)

Jedynie odczuwam że mapka oddana do użytku za mała... tzn placu do zabawy pełno, ale dróg jakoś tak... zdaje mi się, że Hot Pursuit (2010) miał więcej dróg...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i5 stock (trza by dziada podgonić wkońcu...) + 8GB ram + GTX660 (stockowe oc, nic więcej): 1920x1200 wszystko w grze na max: w tunelach płynnie, poza miastem (autostrada) znośnie, w terenach miejskich losowo, potrafi śmigać całkiem ok i nagle zaczyna zmulać;

 

 

Właśnie się zastanawiałem nad zmianą VGA z GTX 560 na 660 ale skoro na takim sprzęcię też potrafi zamulać to na razie chyba sobie odpuszczę. Zrzuciłem z FHD na 1680x1050 i zjechałem z ustawieniami VGA + zablokowałem na 30FPS i ostatecznie może być choć płynność w tej grze zaczyna się powyżej 50FPS.

 

Zobaczę jak karta poradzi sobie z kolejnymi nowościami, bo BF3 i MOH Warfighter ciągnie na maxa w FHD poza defeerd AA. Teraz bodajże COD BO II i FC3 na horyzoncie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie się zastanawiałem nad zmianą VGA z GTX 560 na 660 ale skoro na takim sprzęcię też potrafi zamulać to na razie chyba sobie odpuszczę. Zrzuciłem z FHD na 1680x1050 i zjechałem z ustawieniami VGA + zablokowałem na 30FPS i ostatecznie może być choć płynność w tej grze zaczyna się powyżej 50FPS.

 

Zobaczę jak karta poradzi sobie z kolejnymi nowościami, bo BF3 i MOH Warfighter ciągnie na maxa w FHD poza defeerd AA. Teraz bodajże COD BO II i FC3 na horyzoncie.

 

Need for Burnout Most Paradise jeśli wierzyć testom PCGameshardware.de oprócz topowych kart lubi też topowe procki najlepiej kręcone w okolice 5ghz..

Porównałem swoje wyniki z ich testem (tyle,że 7870 kręcony na 1275/5800) i wyszło 30/44 w miejsce 41/48 na 7870 stock z i7 3770k@4,5. Cepy jak mój i5 750@4.0 są zwyczajnie za słabe, porównywalne lub ciut wolniejszy z i5 2500k stock. (mają w końcu ponad 3lata)

Na drugiej maszynie z i5 2500k@4.8 i 7850 1200/5800 minimalny fps wynosi 40. Już lepiej, ale dalej płynność kuleje. Nic nowego w serii NFS. Pierwsza część w 1995 roku chodziła plynnie od p90@100 wzwyż. NFS porsche też lubił procki 1ghz, które w 2000r. nie były oczywistością. Generalnie kiedyś oczekując na nowego NFS zmieniałem sprzęt, teraz jestem już na to za stary:) Przeczekam do Haswella.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgoda - dokładnie tak z serią NFS jest - lubi VGA i CPU. Mój q9400 @ 3.4 z pewnością jest za słaby - problem w tym, że monitorowałem wszystkie jajka podczas "zadyszki" w mieście i nie widziałem obciążenia większego jak 70%. Obciążenie pamięci VGA jest też stosunkowo niskie a 1GB pamięci na karcie starcza z zapasem więc najwyraźniej liczy się tzw. "raw power" którą daje rdzeń i shadery. Mnie w pewnym stopniu ogranicza też PCI-E 1.1 Kiedyś widziałem test w którym większość gier działała jak na PCI-E 2.0, ale m.in Splinter i ówczesny NFS dostawały kopa na nowszej magistrali. Też czekam na Haswella Dołączona grafika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poniżej wyniki testu o którym pisał piet.

 

post-10949-0-00417900-1351847667_thumb.jpg

 

Autorzy zwracają uwagę, że największy killer VGA to ambient occlusion choć według mnie również reflections details. Można jeszcze poeksperymentować z shadow details oraz motion blurr który nie powinienie być jednak całkie wyłączony bo podobno FPS spada dodatkowo.

 

Według mnie ten test pokazuje, że GTX 660 daje radę - wystarczy go podkręcić i pewnie zjechać z ambient occlusion na medium.

Edytowane przez epoxer

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Harry Lloyd

Mocny CPU w takiej grze? Co on niby liczy? W BF3 nawet proc nie jest tak istotny jak grafika, a ile tam fizyki.

 

A porównywanie do starych NFS-ów nie ma sensu. Jak porównywać, to do HP na tym samym silniku w starszej wersji. Na premierze gra chodziła super na średnich konfiigach, a wcale gorzej nie wyglądała.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po wyłączeniu ambient occlusion różnica jest duża. Też zastanawiam się co tak naprawdę wymaga takiej mocy w tej grze, battlefield 3 mi pływa, crysis chodzi na zadowalającym poziomie, a tutaj przy max detalu trudno wyciągnąć mojemu konfigowi 30fps, trzeba zbijać detale.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie na tym NFS zobaczyłem, że już koniecznie trzeba zmodernizować kompa. Dla mnie podstawą jest dobry model jazdy. Płynne wchodzenie bokiem w zakręt, czyli drift, nie duszący się silnik przy hamulcu ręcznym. Trochę pojeździłem beemkami w realu i teraz gdy nie ma póki co kasy na przyzwoite auto, to chociaż wirtualnie przydało by się dobrze pobawić. Jednak wkurza, gdy zachowanie samochodu podczas jakiegoś ekstremalnego manewru znacznie odbiega od tego w realu. Tu grałem mało, bo płynność mnie wkurzyła, ale wydaje mi się, że całkiem nieźle się jeździ.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

(...) Jednak wkurza, gdy zachowanie samochodu podczas jakiegoś ekstremalnego manewru znacznie odbiega od tego w realu. (...)

http://forum.purepc.pl/topic/340825-project-cars/

 

(....)

 

Odpaliłem przed chwilą z limitem do 30fps. I jak człowiek jest bardziej skupiony na rysowaniu wirtualnej karoserii niż wyświetlanych FPS to daje radę. I odpada oczywista oczywistość - nie ma się wrażenia powolnego działania co było w przypadku 55-60fps i nagłe 35.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem solucję na skoki FPS - gość na zachodnim forum kręcąc bączki w centrum sprawdzał różne opcje graficzne i doszedł, że na karcie nV takie ustawienie nie powoduje mu dropów FPS:

 

Shadows= None

Ambient Occlusion= Off

Reflection Detail= Low

Geometry Detail= Low

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Harry Lloyd

Mnie tam stałe 30 FPS w każdej grze odpowiada, 50 czy 60 to tylko opcja.

 

W tej grze niestety stałych 30 nie da sie nawet uzyskać u mnie.

 

EDIT.

 

@up - LOL?

 

Rozwiązaniem na dropy jest granie na w większości minimalnych detalach?

Edytowane przez Harry Lloyd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mocny CPU w takiej grze? Co on niby liczy? W BF3 nawet proc nie jest tak istotny jak grafika, a ile tam fizyki.

 

A porównywanie do starych NFS-ów nie ma sensu. Jak porównywać, to do HP na tym samym silniku w starszej wersji. Na premierze gra chodziła super na średnich konfiigach, a wcale gorzej nie wyglądała.

 

Nie porównuję silnika gry tylko serię Need for Speed jak całość, z nielicznymi wyjątkami jak np ostatni remake Hot Pursuit z 2010, gra zawsze miała problemy z płynnością w maksymalnych detalach.

 

BTW. po ustawieniu FitToVertical=false i wyłączeniu vsync w sterownikach, gra nieco mniej laguje (po zrobianiu alt tab i powrocie do gry-tylko tak to u mnie działa podobnie jak innym). Najmniej widziałem 38fps a zazwyczaj nie spada poniżej 40 przy obciążeniu gpu na poziomie 80-99%. Obciążenie cpu dalej na poziomie 50-65%. Mimo, iż gra wydaje się przeciętna z początku to wciąga.

Brakuje mi tylko trybu foto. Tak świetnie wykonane modele (atom, mniam), aż się o to proszą. Mam nadzieję, że patcha wypuszczą wcześniej niż w lutym, gdy już wszyscy o tytule zapomną.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja gram na Vsync adaptacyjnym i prerender limit na 1.

 

W grze mam ustawione 1680x1050 i wybrane:

 

ON

 

LOW

 

NONE

 

OFF

 

OFF

 

HIGH

 

MEDIUM

 

LOW

 

ON

 

FSP min. do 37 spada - najgorzej jest w tunelach, w mieście przeważnie 45, poza miastem płynnie, można przyjemnie driftować po auodtradzie. Podoba mi się oprawa dźwiękowa i odgłos Merca AMG - szczególnie w tunelu i gdy turbina się rozkręca :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Optymalizacja skopana, skoro w 800/600 na low chrupie tak, że nie da się grać. Postawiony nowy system Windows 8, najnowsze sterowniki. Fakt, że sprzęt ma swoje lata, ale inne gry z tego gatunku chodzą dobrze.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po zjechaniu z reflection detail z High na Medium mogłem wrócić do rozdziałki FHD i podciągnąć inne opcje:

 

 

ON

 

LOW

 

NONE

 

ON

 

OFF

 

z HIGH --- > MEDIUM

 

HIGH

 

LOW

 

ON

 

 

Teraz tylko czekać na patch i nowe sterowniki od nV ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołączona grafika

Duzi chłopcy lubią nieprzyzwoicie drogie i szybkie samochody, których ponętne sylwetki majestatycznie lśnią w promieniach zachodzącego słońca, a silniki ryczą niczym stado dzikich bestii. Przyznajcie też szczerze... Ile razy widząc machającego lizakiem policjanta, mieliście ochotę wystawić rękę za okno i wyprostować środkowy palec, jednocześnie dociskając pedał gazu do dechy? Oczywiście w realnym świecie takie zachowanie jest kompletnie nieopłacalne, zbyt ryzykowne i ogólne naganne (bla, bla, bla...). Dziurawe drogi, brak rozbudowanej sieci autostrad oraz najpewniej rodzinne autko, zaś nader wszystko perspektywa odsiadki tudzież solidny mandat, to wystarczające powody żeby spasować. Jednak jeśli nerwowo spoglądasz na zaparkowaną przed bramą gablotę i czujesz wtedy szybsze bicie serca, to chyba najwyższy czas włączyć Need For Speed: Most Wanted. Żona będzie spokojniejsza, domowy budżet nie ucierpi, natomiast potrzeba prędkości najpewniej zostanie ujarzmiona...

Recenzja Need For Speed: Most Wanted - Hot Pursuit & Burnout

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...