Skocz do zawartości
carl88

Pomoc w wyborze dysku HDD

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, nowy na forum.

Aktualnie posiadam dysk twardy CAVIAR GREEN 1TB WD10EARX SATA III 64MB CACHE i muszę przyznać, że jestem z niego bardzo niezadowolony, powoduje tzw. "micro-stuttering" w grach, dlatego nie nadaje się zupełnie do tego celu. Potrafi nieźle zmulić, i wydaje się ogólnie wolny.

Jako że nie planuje w najbliższym czasie zakupu dysku SSD, zastanawiałem się nad kupnem drugiego "twardziela" do gier i pracy, a dysk obecny miałby zastosowanie jedynie jako przechowalnia danych i multimediów. W tym układzie, nowy dysk mógłby mieć pewnie 500 GB. Nie znam się na dyskach, bardzo zależałoby mi na fachowej opinii.

W polecanych zestawach na stronie przewija się cały czas WD Blue AAKX 500GB, ale w połączeniu z dyskiem SSD, na którym stałby system + ewentualnie gry. Co w przypadku, gdy system miałby stać na tym właśnie HDD? Czy nadal jest to optymalny zakup? Jakie inne dyski w podobnym przedziale cenowym są warte uwagi?

Chciałbym zaznaczyć, że starałem się wyszukać potrzebne mi informacje samodzielnie, lecz bez satysfakcjonujących skutków. Opinie na różnych stronach są z reguły zdawkowe, a profesjonalne recenzje przeprowadzane są bardziej pod kątem transferów dużych ilości danych, bądź zapisu dużych plików itd. Mnie interesuje przede wszystkim przyzwoita wydajność w grach.

Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Edytowane przez carl88
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

W takim razie dlaczego nie SSD?

Nie napisałeś nic pod kątem hałaśliwości dysku, bo jeśli nie przeszkadza ci słyszalna praca HDD to seria Black od WD jest najwydajniejsza. Lub idąc w trochę innym kierunku można rozważyć hybrydę HDD i SSD - Seagate Momentus XT.

Nie rozumiem dlaczego jesteś niezadowolony z Green'a. To tak jakbyś kupił samochód i narzekał że nie lata jak samolot. Seria Green została zaprojektowana właśnie do przechowywania danych (np audio video) a nie jako szybki dysk systemowy.