Skocz do zawartości
_yzerman_

Problem z wczytywaniem stron po wymianie modemu na Cisco EPC3925 (Vectra)

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Na początku zaznaczę, że jestem kompletnym laikiem jeśli chodzi o zagadnienia sieci i internetu więc proszę o w miarę proste odpowiedzi ;-)

Opis problemu:

Do tej pory łączyłem się z internetem przewodowo za pośrednictwem routera Netgear WGR614v7, który był podłączony do modemu Vectry (nie pamiętam typu). Wszystko działało w 100% poprawnie.

Po wygaśnięciu umowy w Vectrze zmieniłem łącze z 8Mb/s na 16Mb/s wiązało się to z wymianą modemu na Cisco EPC3925. Ma on wbudowane WiFi i działa w funkcji routera.

Problem występuje zarówno jak jestem podłączony bezpośrednio pod w/w modem jak i przez router Netgear.

Od tego momentu co jakiś czas nie wczytują mi się strony internetowe bądź wczytują się bardzo długo lub wczytują się niekompletne. Połączenie z internetem jest cały czas. Prędkość cały czas jest taka jak być powinna.

Wygląda to tak, że przeglądarka zatrzymuje się w momencie wczytywana strony i nic się nie dzieje lub wyskakuje komunikat "Nie można było wczytać strony" czy coś w tym stylu.

Najdziwniejsze jest to że gdy problem wystąpił przy podłączeniu przez modem to pomaga przełączenie kompa pod router i odwrotnie.

Dodam że w mieszkaniu są dwa inne komputery (stacjonarny z Win 7 i laptop z Win XP) i na obu nie ma żadnych problemów.

To co już zrobiłem-sprawdziłem:

- IP pobierane automatycznie

- DNS pobierane automatycznie lub wpisywane ręcznie np. 8.8.8.8 i 8.8.4.4

- Zmiana szybkości i dupleksowania karty sieciowej z "Automatycznej negocjacji" na "100Mbps full duplex"

- Wyłączenie antywirusa (avast)

- Format dysku (wszystkich partycji) z reinstalacją systemu