Skocz do zawartości
chemiczny_ali

Problem Gigabyte GTX460 768MB

Rekomendowane odpowiedzi

Ja tam mam max wykorzystanie gpu w czasie BK2.

Takie wałki jak opisujesz wystepuja na platformach amd ?

Nie jestes jedyny, ktory wlasnie takie cuda ma.

 

Nie czepiam sie tylko szukam rozwiazania.

 

Sterowniki spartaczone , nie tylko w tej grze są takie cuda.Wielokrotnie pisałem nv nie radzi sobie ze sterami pod viste/win7 , 2msc poprawiali by gry dx7 działały ok. Jeżeli w ciągu kolejnych 2msc nic nie zmienią , nie liczyłbym na jakiekolwiek zmiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poniżej screeny. Ale ja dalej nie kumam czemu takie metro działa rewelacyjnie. Ma ktoś jakiś link żebym poczytał o tym dlaczego jest aż taki duży spadek wydajności. Wszystko rozumie to co piszecie, wiem że procek jest za słaby tylko nie kumam że nie zawsze tak jest i są gry czy smarki które potrafią podać przyzwoity wynik w porównaniu z czterordzeniowymi procesorami. Przypominam, że nie chodzi tutaj i kilka procent ja praktycznie nie czuje różnicy w bc2 czy mafii.

 

Dodałem jeszcze screen z metro. Też dwa jajka obciążone na max, ale gpu również i tu widać, że wydane pieniądze się opłaciły.

post-150586-075110800 1284298925_thumb.jpg

post-150586-020659400 1284298939_thumb.jpg

post-150586-080186400 1284299721_thumb.jpg

Edytowane przez sPiDeK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Harry Lloyd

O, właśnie sprawdziłem obciążenie GPU w Far Cry 2. Ile wynosiło? 40-60%, z przewagą 40-kilku.

 

Gdyby obciążenie proca wynosiło 100% to może jeszcze by wasza teoria się sprawdzała, ale obciążenie CPU to srednio jakieś 70%, i ani raz się nie zbliża do 100% (w przeciwieństwie do choćby takich gier jak GTA IV czy Mafia II).

 

Tak więc coś jest na rzeczy, tylko kwestia co.

 

Na GTX 260 miałem dużo wyższą wydajność w tej grze, więc coś jest nie tak.

Edytowane przez Harry Lloyd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sterowniki spartaczone , nie tylko w tej grze są takie cuda.Wielokrotnie pisałem nv nie radzi sobie ze sterami pod viste/win7 , 2msc poprawiali by gry dx7 działały ok. Jeżeli w ciągu kolejnych 2msc nic nie zmienią , nie liczyłbym na jakiekolwiek zmiany.

 

side tym razem mnie rozśmieszyłeś, bc2 to nie problem sterownika a CPU

2.66@gtx480 wykorzystanie 85% przy GTX460 było by 100% wykorzystania

Dołączona grafika

 

 

 

na dwóch rdzeniach i na 4Ghz na poprzedniej stronie jak byk widać że to silniki gry a nie sterownik.

dwa rdzenie 2.66

Dołączona grafika

 

na co dzień

Dołączona grafika

Edytowane przez Maxforce
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

leven, maxforce: podajcie jakie macie core clock i shader clock w tych testach. Zobaczcie jakie są u mnie przy bc2, mafii a metro. Ja rozumie, że będę miał mniejszą wydajność na 2 rdzeniach niż 4rech, ale bez przesady nie o ponad 50%. Pewnie porównując fpsy z metro między wami miał bym zaledwie kilka procent mniej. Według mnie to coś tu jest jednak nie tak i nie powinno tak być. Z tego wychodzi, że przy dwóch rdzeniach lepiej kupić radeona bo 460 zachowuje się jak 9800gt max przy takiej konfiguracji.

Edytowane przez sPiDeK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem to sterownik nie musisz sie ze mna zgadzac , gdyby to byla winy gry , mialbys napisane w readme od sterow , ze to wina gry i trzeba czekac na patch.

 

Problem z uzyciem gpu/cpu takze wystepuje na platformach z 4jajkowcami , 260.xx poprawili nieco sytuacje , ale nadal nie jest idealnie. Przy okazji popsuli inne rzeczy , mowiac krotko robi sie z tego amd/ati.

 

@leven jezeli jest blad w sterach , moze jedynie dotyczyc konkretnej konfiguracji cpu/mobo/gpu. Nie raz sie spotkalem z taka sytuacja , ze na innym mobasie i cpu dany problem nie wystepowal.

 

@maxforces poczytaj na guru3d/nvidia forum , ze sporo osob pomimo 4jajek maja sporo problemy w tej grze i wlasnie stery 260.xx poprawily sytuacje , ale nadal nie jest tak jak powinno.

Edytowane przez sideband
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem to sterownik nie musisz sie ze mna zgadzac , gdyby to byla winy gry , mialbys napisane w readme od sterow , ze to wina gry i trzeba czekac na patch.

 

Problem z uzyciem gpu/cpu takze wystepuje na platformach z 4jajkowcami , 260.xx poprawili nieco sytuacje , ale nadal nie jest idealnie. Przy okazji popsuli inne rzeczy , mowiac krotko robi sie z tego amd/ati.

 

w przypadku BC2 nie zgadzam się 1000%, wcale się nie dziwie jak ktoś ma e5200 nie ma wykożystania czy na procku 2.66 też nie ma 100%. Gra kocha procesor jak i rdzenie i sterownik tego nie poprawi.

Co dowodem jest to że w tej grze przy GTX480 wystarcza już 3.2Ghz na intel 4 jajka

Dołączona grafika

podsumowujac to co niżej

2.66@gtx480 wykorzystanie 85% przy GTX460 było by 100% wykorzystania

Dołączona grafika

 

 

na dwóch rdzeniach i na 4Ghz na poprzedniej stronie jak byk widać że to silniki gry a nie sterownik.

dwa rdzenie 2.66

Dołączona grafika

 

na co dzień

Dołączona grafika

 

gdzie tu sterownik to silnik gry

 

Jest to o tyle ciekawe że jak badzałem tą grę na wielordzeniowośc na HD5870 zachowywało się identycznie, to w podsuwamoiu można napisać nie ma producenta co ma dobre stery pod ta grę(błąd)--silnik gry.

 

Sterownik wszystkiego nie załatwi wiec się nie dziw, jak widać wszystko ostatnio zwalać na sterownik graficzny a zapomina się o doborze grafiki do CPU i tłumaczy się sterownikiem. Wcale się nie dziwe że dokładnie tego nie możesz sprawdzić w BC2 na 5200.

Edytowane przez Maxforce
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

leven, maxforce: podajcie jakie macie core clock i shader clock w tych testach. Zobaczcie jakie są u mnie przy bc2, mafii a metro. Ja rozumie, że będę miał mniejszą wydajność na 2 rdzeniach niż 4rech, ale bez przesady nie o ponad 50%. Pewnie porównując fpsy z metro między wami miał bym zaledwie kilka procent mniej. Według mnie to coś tu jest jednak nie tak i nie powinno tak być. Z tego wychodzi, że przy dwóch rdzeniach lepiej kupić radeona bo 460 zachowuje się jak 9800gt max przy takiej konfiguracji.

 

To nie szkodzi, ze masz oryginalne taktowania karty.

Tu chodzi o jej ograniczanie przez cpu jak mysle.

U mnie mam na stale 900/1800/2200.

 

Dołączona grafika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Harry Lloyd

Sprawdziłem też użycie GPU w Fallout 3, i jest dokładnie ta sama sytuacja, praktycznie cały czas między 40 a 60% i częste spadki poniżej 60 FPS (Ultra w 1360x768), czego absolutnie nie było na GTX 260.

 

Gra wykorzystuje tylko dwa rdzenie (na quadach nawet lubi się wieszać).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Harry Lloyd używa mocnych argumentów. Dla mnie coś jest skopane i tak. Przewertowałem cały wątek na nvidii i na szczęście jest kupa osób nie zadowolona z gtx 460 z powodu takich problemów. Zrobiłem test na tv full hd i wydajność jest identyczna jak na 1280x1024 ani klatki mniej. Screen wygląda tak:

 

Już wiem czemu miałem niższe wyniki w mafii 2 porównując do gts 250;/

post-150586-060646200 1284302519_thumb.jpg

Edytowane przez sPiDeK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Harry Lloyd używa mocnych argumentów. Dla mnie coś jest skopane i tak. Przewertowałem cały wątek na nvidii i na szczęście jest kupa osób nie zadowolona z gtx 460 z powodu takich problemów. Zrobiłem test na tv full hd i wydajność jest identyczna jak na 1280x1024 ani klatki mniej. Screen wygląda tak:

 

Kurcze widac, ze nie koniec brazu (rozdzialka) decyduje o wydajnosci karty, tylko jej praca na pol gwizdka.

Tutaj trza szukac przyczyny a nie w karcie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem też użycie GPU w Fallout 3, i jest dokładnie ta sama sytuacja, praktycznie cały czas między 40 a 60% i częste spadki poniżej 60 FPS (Ultra w 1360x768), czego absolutnie nie było na GTX 260.

 

Gra wykorzystuje tylko dwa rdzenie (na quadach nawet lubi się wieszać).

 

iPresentinterval zmień na 0 w pliku ini i masz po problemie,gra ma cap to samo masz w assassin2

żebyś nie szukał

C:\Users\Maxforces\Documents\My Games\Fallout3

Edytowane przez Maxforce
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sterownik wszystkiego nie załatwi wiec się nie dziw, jak widać wszystko ostatnio zwalać na sterownik graficzny a zapomina się o doborze grafiki do CPU i tłumaczy się sterownikiem. Wcale się nie dziwe że dokładnie tego nie możesz sprawdzić w BC2 na 5200.

 

Jakby gra dzialala tak samo na xp i win7 to bym sie nie klocil , ile razy trzeba powtarzac , ze nv ma nagminne problemy w grach gdzie istotny jest proc pod vista/win7. Tak bylo od zawsze i nadal jest to samo. Zwisa im ten problem i tyle. Ten problem na ati jest znacznie mniej dokuczliwy , poza niektorymi wyjatkami np. shift.

 

Niedlugo zmiana proca , ale nie licze by zaleznosci xp/win7/sterowniki ulegly zmianie , skoro 2.6ghz a 4.1ghz nie ma zmian , wiecej kaszy czy 4jajka w niczym nie pomoga. Czy chcesz czy nie nv nigdy nie mialo dobrych sterow pod viste/win7.

 

@down powinno byc sporo lepiej , ale nie wiem jak bedzie na 25x.xx i 460gtx , a cofnac sie do 19x.xx nie mozesz , bo te stery nie maja wsparcia 460gtx.

Edytowane przez sideband

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Harry Lloyd

I co to niby miało dać? Jest dokładnie tak samo. Vsync off, jest 64/65 FPS normalnie idąc sobie po mapie, do tego spadki do 50-pare, patrząc w niebo jest 80-kilka.

 

 

W GTA IV dokładnie to samo. Owszem gra wykorzystuje więcej rdzeni, ale jakim cudem w każdej grze DX9/DX10 jest dokładnie ta sama sytuacja - 40-60% obciążenie GPU. Sorry, ale to nie jest normalne.

 

 

Zaraz odpale DiRT 2.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakby gra dzialala tak samo na xp i win7 to bym sie nie klocil , ile razy trzeba powtarzac , ze nv ma nagminne problemy w grach gdzie istotny jest proc pod vista/win7. Tak bylo od zawsze i nadal jest to samo. Zwisa im ten problem i tyle. Ten problem na ati jest znacznie mniej dokuczliwy , poza niektorymi wyjatkami np. shift.

 

 

 

rozmowa się toczy cały czas o Dx11 i problemów z tym związanych, masz u góry ładnie pokazane na różnych ustawieniach procesora, wiec co ma do tego XP jak byk widać że nie wina sterownika w dx11.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jezu ja tego demka (follout 3) nie umiem uruchomic :lol2:

Co za crap (bez obrazy).

 

Harry, sciagnij i zapusc tescik "stone giant".

Procesor tam bardzo slabo uczestniczy, wiec nie powinien ograniczac karty.

Przy okazji zobaczysz jak ladnie to wyglada :D

 

Download Stone Giant DX11 Demo | techPowerUp

 

Dołączona grafika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Imageshack - beztytuuwwb.png

 

 

Jest to dobrze ??

 

Poczytaj dobrze ostatnie dwie strony. Smarki dobrze działają jak i metro.

 

leven ja też sprawdzę. Właśnie ssam. Po tym teście włączam xp.

Edytowane przez sPiDeK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I co to niby miało dać? Jest dokładnie tak samo. Vsync off, jest 64/65 FPS normalnie idąc sobie po mapie, do tego spadki do 50-pare, patrząc w niebo jest 80-kilka.

 

 

 

 

gra ma cap i tak samo nie wieże że na GTX260 nie spadało ci poniżej 50 bo spadało. To daje że powinieneś mieć mniejszy spadek w min FPS. Możesz też ustawić na stałe 40-45 FPS i będziesz miał płynność. Z tą grą od samego początku były problemy tamat na forum o optymilizacji tej gry raczej jest. Edytowane przez Maxforce

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

rozmowa się toczy cały czas o Dx11 i problemów z tym związanych, masz u góry ładnie pokazane na różnych ustawieniach procesora, wiec co ma do tego XP jak byk widać że nie wina sterownika w dx11.

 

Bo problem ma miejsce w innych trybach dx9/dx10 , dx11 to ci grafe jedynie dociazy i nic poza tym. Problem dotyczy takze gt200 , a tutaj nie wlaczysz dx11 :wink:

 

"

We are still working on this issue. Unfortunately our next beta driver which will be released very soon will not provide any better performance with BF: BC2 as it does not contain any BC2 specific fixes but we hope to have a resolution soon.

 

NVIDIA Forums Technical Advisor"

Edytowane przez sideband

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo problem ma miejsce w innych trybach dx9/dx10 , dx11 to ci grafe jedynie dociazy i nic poza tym. Problem dotyczy takze gt200 , a tutaj nie wlaczysz dx11 :wink:

 

a teraz cofnij się na poprzednią stronę i oczym my rozmawiamy.

Aż chyba wyciągne drugiego kompa z XP i 7 sprawdze na karcie tylko z dx10.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok jestem po teście leven. Pięknie obciążone gpu. Demko chodzi idealnie.

 

Tak, ale zobacz jak u Ciebie procesor musial sie nameczyc, zeby dac papu karcie a jak u mnie.

Jeszcze troche wiecej by program wyciagnal z procesora i karta stracilaby na wydajnosci.

 

A demko jest zacne... juz dziesiatki razy je ogladalem i zawsze jest sliczne :D

Jakis nowy silnik wykombinowali i cale te dx11 chodzi elegancko.

Edytowane przez leven

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...