Skocz do zawartości
poca

Dłubany Dupowóz Pocahontas a.k.a czemu w Łodzi gołębie latają do tyłu

Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli mówisz o 1.4 80KM to może i masz rację. U mnie jest tych koników 2 razy więcej i odpycha się to całkiem znośnie.

 

Poza tym wyżej pisałeś o 12l gazu, w wyliczeniach wstawiłeś 10. Zaraz wyjdzie, że realnie 8.

Edytowane przez maSTHa212

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, ja po prostu nie łapię idei tuningu mało palących samochodów. Chyba za mało w NFSa grałem.

 

Jeszcze co do idei to nie wiem czego nie rozumiesz, że za ok 800-1000zł można zrobić porządny program podnoszący moc o nawet 30-40KM bez innych nakładów i modyfikacji zachowując przy tym niskie spalanie? Wiem dla posiadacza silnika N/A może być to trudne do zrozumienia, ze za mała kase w silnikach turbodoałdowanych można znacząco podnieść osiągi bo żeby to samo osiągnąć w silnikach N/A często trzxeba mieć worek pieniędzy ;]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O ile pamietam maSTHa2112 ma 1.4TSI 160KM i szykował się do zrobienia czipa więc nie wiem co bierzesz pod uwagę pisząc o jakośći jazdy bo i mocy jak na kompakta wystarczająca, a i komfortem oraz wyposażeniem bije starą probówkę ;]

 

... i ceną też?

 

Tylko, że 1.4 bez turbo w tym golfie pali 8L/100km i ma 80KM. I o to mi chodzi.

 

Nie miałem turbo benzyny ale obawiam się, że przez 5 lat czyli przy moich przebiegach po 200 000 km koszty obsługi turbo benzyny mogą być większe niż obsługi wolnossącego V6.

 

Tylko no właśnie. Porównujesz samochód za 3 000zł do samochodu za 60 000zł albo i więcej. Za 60 000zł to jestem w stanie znaleźć podobającego mi się i Diesla, i wolnossącą benzynę i odpowiadającą mi benzynę z turbo.

 

@KAX wolałbym od razu kupić Audi A4 B6 4x4 3.0L V6. A nie chcąc się martwić o spalanie założyć gaz. Bo nawet i po tuningu nie zejdziesz do tych 6.9s seryjnych w benzynie. Wolę rozwiązanie inżynierów w seryjnym samochodzie niż bawienie się w tuning i liczenie się z tym, że coś może się przez to popsuć.

 

Czy wersja 4x4 3.0 V6 jest szybsza? Tak. Czy jeżdżąc na LPG uda nam się robić 100km za mniejsze pieniądze? Tak.

Edytowane przez Brothers

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

... i ceną też?

Tu fakt, prope bije na głowe MK6 bo jak w fordzie Ci sie coś zepsuje możesz go po prostu zezłomować i kupić drugiego pewnie taniej wyjdzie Dołączona grafika

 

Tylko, że 1.4 bez turbo w tym golfie pali 8L/100km i ma 80KM. I o to mi chodzi.

Ale nie piszemy o N/A tylko o Golfie maSTHa2212, a on ma TSI

 

Tylko no właśnie. Porównujesz samochód za 3 000zł do samochodu za 60 000zł albo i więcej. Za 60 000zł to jestem w stanie znaleźć podobającego mi się i Diesla, i wolnossącą benzynę i odpowiadającą mi benzynę z turbo.

To Ty cały czas wyjeżdzasz ze swoim dwaipółfałsześć z lpidzi wiec porównuje do niego ;]

 

@KAX wolałbym od razu kupić Audi A4 B6 4x4 3.0L V6. A nie chcąc się martwić o spalanie założyć gaz. Bo nawet i po tuningu nie zejdziesz do tych 6.9s seryjnych w benzynie.

.... a ja bym wolał od razu RS4, a co kto bogatemu zabroni? :D

 

Wolę rozwiązanie inżynierów w seryjnym samochodzie niż bawienie się w tuning i liczenie się z tym, że coś może się przez to spier***.

To mówisz, ze masz w probówie seryjne LPG? hmmm ciekawe ;]

 

Nie rozumiem kupna kombi z dieslem i bawienie się w młodych gniewnych a szczerze mówiąc to właśnie kombi z TDI najczęściej na światłach chcą się ścigać. Żal.

 

Ty nie rozumiesz tego inni nie rozumieją kupowania starego śrupa z dużym silnikiem z gazem i jarania się nim.... i całe szczęście inaczej nudno by było i nie było by o czym dyskutowac na forum ;]
  • Upvote 5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@KAX mówimy o dupowozie. Chcesz szybkie kombi. Czy napęd 4x4 jest lepszy od FWD? Tak. Czy wersja z 3.0 benz jest szybsza? tak. Zależy nam na niskim spalaniu, czy z gazem wyjdzie nam taniej jazda? Tak. Czy chip tuningiem zejdziemy poniżej 7s w sprincie do setki bez narażania silnika na awarię? Nie. Mój gust jest taki, że wolałbym od razu kupić quattro V6 niż bawić się w robienie szybkiego komina węglociepłowni.

 

Przy czym ceny 1.9TDI oraz 3.0 są podobne.

Edytowane przez Brothers

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gust możesz sobie mieć jaki chcesz jak dla mnie możesz kupić nawet wóz drabiniasty z jednym koniem napędzany owsem mnie nic do tego tylko nie próbuj innym narzucać swojego widzimisię jak również pisać o modyfikacjach klekotów bo nie masz o tym zielonego pojęcia. Jesteś zadowolony ze swojego fałsześć z podtlenkiem LPG to ciesze się twoim szczęściem. poca jest zadowolony ze swojego Ałdi na mazut srającego sadzą, maSTHa2212 z wieśwagena z silnikiem od kosiarki, a ja ze swojego makarona w którym mam kumulacje bo i Alfa, a do tego jeszcze w dieslu więc to nawet jeździć nie powinno :lol:

  • Upvote 4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do srających sadzą diesli:

http-~~-//www.youtube.com/watch?v=YnMW0uCmExc

 

Zasłony dymnej nie widzę a są to dłubnięte 280KM 480Nm tdki z 170KM (program, większe turbo i sekwencyjna 6 stopniowa srzynia)

 

Co jakiś czas mam okazję przejechać się a4 po chipie ze 110KM do 150KM i nie puści żadnego dymku, nawet przy ostrym dodawaniu gazu. Z kolei rodzinne SERYJNE Mondeo MK3 130KM kopci przy nawet lekkim ruszaniu (Padające wtryski - kochane Common rail, zawieszająca się turbina i kilkukrotnie czyszczony EGR Dołączona grafika )

 

PS. Służbowo jeżdżę nowa Hondą Accord 2.4 aby to w trasie wyprzedzało trzeba redukować w okolice 4-5krpm. W trasie spali 8litrów przy prędkościach autostradowych, przy wkręcaniu spali i 20 litrów przy czym taki dieselek zadowoli się 6-7 litrami i ochoczo wyrywa do przodu na każdym biegu.

 

PS2. Żeby nie było, że jestem fanem diesli - prywatnie jeżdże PB bez gazu Dołączona grafika

Edytowane przez kaijitsu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co jakiś czas mam okazję przejechać się a4 po chipie ze 110KM do 150KM i nie puści żadnego dymku, nawet przy ostrym dodawaniu gazu. Z kolei rodzinne SERYJNE Mondeo MK3 130KM kopci przy nawet lekkim ruszaniu (Padające wtryski - kochane Common rail, zawieszająca się turbina i kilkukrotnie czyszczony EGR Dołączona grafika )

 

(...)

 

Bo generalnie robienia chipa to nie jest jakieś urwanie [gluteus maximus] by od razu waliło dymem ;) Więc porównywanie auta z samym programem do jakiś mocniej dłubniętych jest troszkę bezzasadne. Podejrzewam że na kopcenie ma wiele czynników. Katalizator? EGR? W moim przypadku tego pierwszego nie ma, a drugie jest nowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo generalnie robienia chipa to nie jest jakieś urwanie [gluteus maximus] by od razu waliło dymem Dołączona grafika Więc porównywanie auta z samym programem do jakiś mocniej dłubniętych jest troszkę bezzasadne. Podejrzewam że na kopcenie ma wiele czynników. Katalizator? EGR? W moim przypadku tego pierwszego nie ma, a drugie jest nowe.

 

To ile kosztowała ta cała zabawa z usuwaniem katalizatora i nowym EGR itd.? Bo rozumiem, że nie masz tylko chipa wsadzonego. Masz jakieś czasy? Przyśpieszenie 0-100km/h albo czas na 1/4 mili?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Usuwanie katalizatora to akurat zarobek, a nie wydatek. Wywalałem dwa katy u siebie i tłumik środkowy, został tylko końcowy. Tłumikarz policzył za robotę i jeszcze mi dopłacił za katalizatory.

 

Poca, a nie szło u Ciebie zaślepić EGR'a albo wywalić go softem? U mnie wystarczyła zaślepka za parę złotych. Co prawda przy zaslepce EGR musi być cały zcas w aucie i to sprawny bo inaczej ECU sypnie błędem ale już nie wpuszcza spalin do kolektora. Jak pojade na soft to będe kazał go wywalić z ECU i przepływomierz też wtedy oba elementy fizycznie usunę z auta i jeszcze opchne na allegro tak jak zrobiłem z oryginalnym intercoolerem i przesiadka na kompletnego fmica z orurowaniem z nierdzewki kosztowała mnie jakieś 5 stówek Dołączona grafika

Edytowane przez KAX_
  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To ile kosztowała ta cała zabawa z usuwaniem katalizatora i nowym EGR itd.? Bo rozumiem, że nie masz tylko chipa wsadzonego. Masz jakieś czasy? Przyśpieszenie 0-100km/h albo czas na 1/4 mili?

 

Co Ty się tak jarasz tym przyspieszeniem do setki? Co drugi post o tym wspominasz. Jakie to ma znaczenie w realu? Dużo ważniejszym parametrem jest czas przyspieszenia z 80km/h do np. 120km/h na piątce. Przyspieszeniem 0-100km/h jarałem się 20 lat temu jak zbierałem obrazki z gum turbo ;)
  • Upvote 5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co Ty się tak jarasz tym przyspieszeniem do setki? Co drugi post o tym wspominasz. Jakie to ma znaczenie w realu? Dużo ważniejszym parametrem jest czas przyspieszenia z 80km/h do np. 120km/h na piątce. Przyspieszeniem 0-100km/h jarałem się 20 lat temu jak zbierałem obrazki z gum turbo Dołączona grafika

 

No tak, 80-120km/h jest najważniejszy bo tylko tu akurat TDI błyszczy ;]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kto niby przyspiesza z 80 na piątce? Dla mnie tak samo miarodajne jak 0-100. Jak chcę przyspieszyć nawet w dieslu to przy 80 wrzucam czwórkę a w benzynie trójkę. W końcu chodzi o to, żeby wyprzedzić dynamicznie a nie ledwo ledwo.

  • Upvote 4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co Ty się tak jarasz tym przyspieszeniem do setki? Co drugi post o tym wspominasz. Jakie to ma znaczenie w realu? Dużo ważniejszym parametrem jest czas przyspieszenia z 80km/h do np. 120km/h na piątce. Przyspieszeniem 0-100km/h jarałem się 20 lat temu jak zbierałem obrazki z gum turbo Dołączona grafika

 

Przecież wiadomo, ze w codziennej jeździe liczy się tylko sprint do setki. Nie znasz się!11jeden Dołączona grafika Brother, a raczej jego poprzednie wcielenie przecież pisał, ze zdarza mu się dość często wykorzystywać długi bieg pierwszy i ruszając z pod świateł ciągnie do odcinki Dołączona grafika

 

Kto niby przyspiesza z 80 na piątce? Dla mnie tak samo miarodajne jak 0-100. Jak chcę przyspieszyć nawet w dieslu to przy 80 wrzucam czwórkę a w benzynie trójkę. W końcu chodzi o to, żeby wyprzedzić dynamicznie a nie ledwo ledwo.

 

Ja w zalezności czym jadę, bo wszystko zależy od konkretnego auta i skrzyni co pokazałem jakiś czas temu na przykładzie mojego nagrania z Renault Kangoo 1.5DCi. Zbierał sie na piątce szybciej niż 2 krotnie mocniejsze beny szkoda tylko, ze mu się v-max kończy na 140 czy 150km/h, a np. w AR na 4 osiągam 155km/h

Edytowane przez KAX_
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie, po prostu uważam, że 0-100km/h lub czas na 1/4 mili jest w miarę obiektywny i miarodajny. Przyśpieszanie na biegu A z prędkości B jest ni jak miarodajne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale przyspieszenie to sobie możesz sprawdzić w danych technicznych Vaginy maja w większosci przy podobnej mocy podobne osiągi i tak np A4 B7 3.0TDI 230KM ma taki sam sprint jak 3.2FSI 255KM. W B6 2.4 bena 170KM ma 8,8 do setki, a klekot 180KM ma 8,4s więc TDI zrobiony na 210KM będzie miał czas podobny do 3.0 v6 czyli koło 7s

Edytowane przez KAX_

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale przyspieszenie to sobie możesz sprawdzić w danych technicznych Vaginy maja w większosci przy podobnej mocy podobne osiągi i tak np A4 B6 3.0TDI 230KM ma taki sam sprint jak 3.2FSI 255KM. W B6 2.4 bena 170KM ma 8,8 do setki, a klekot 180KM ma 8,4s więc TDI zrobiony na 210KM będzie miał czas podobny do 3.0 v6 czyli koło 7s

 

Tylko te samochody miały dobierane przełożenia do tej mocy i sobie tak łatwo tego nie można przeliczyć stąd ciekaw jestem ile faktycznie by miał. Pomijam kwestię tego, że 3.0 V6 lub 3.0 TDI ma 4x4 a tu masz FWD, chyba nie wierzysz w to, że przy takim momencie FWD dorówna 4x4?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pewnie jak Ci napisze, ze czas katalogowy A4 B6 w Avancie 3.0 V6 FWD do setki to 7,1, a czas tego samego auta z napędem quattro to 7,3s. 1.9TDI 130KM zwykłe 9,9s quattro 10,1s to pewnie nie wierzysz ale co tam :lol: Po raz kolejny pokazujesz, ze kompletnie nie masz pojęcia na tematy, w których się udzielasz. Najpierw chociaż byś poczytał/popytał zanim zaczniesz sie wypowiadać...

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pewnie jak Ci napisze, ze czas katalogowy A4 B6 w Avancie 3.0 V6 FWD do setki to 7,1, a czas tego samego auta z napędem quattro to 7,3s. 1.9TDI 130KM zwykłe 9,9s quattro 10,1s to pewnie nie wierzysz ale co tam Dołączona grafika Po raz kolejny pokazujesz, ze kompletnie nie masz pojęcia na tematy, w których się udzielasz. Najpierw chociaż byś poczytał/popytał zanim zaczniesz sie wypowiadać...

 

Przy 130KM jasne, że FWD będzie szybszy. Tylko ,że przy 200KM i 400NM trochę inaczej to już wygląda.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

3.0 V6 w benie ma 220KM 300NM i jest gorzej z quattro, a Ty nadal tylko gdybasz i opierasz się na domysłach więc kończę dyskusje z tobą bo to tak jak bym chciał rozmawiać ze ślepym o kolorach... Pewnie i tak niewiele tracę bo niedługo znów nowe konto założysz :lol:

  • Upvote 6

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A4 B6 3.0 TDI? Skąd Ty to wziąłeś?

 

Poza tym nie wiem też skąd wytrzasnąłeś 3.0 bez quattro

 

http://www.parkers.c...a4/saloon-2000/

 

I tak jak mówię, przy 130KM rzeczywiście TDI bez 4x4 ma lepszy czas ale spójrzmy na najnowsze A4 gdzie są takie same moce i opcja quattro i wyjdzie na moje

http://www.parkers.c...a4/saloon-2008/

 

Pomijam już kwestię, że FWD radzi sobie na suchym, trochę deszczu i już robi się znacznie gorzej.

Edytowane przez Brothers

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A4 B6 3.0 TDI? Skąd Ty to wziąłeś?

3.0 V6 w benie ma 220KM 300NM

 

 

Poza tym nie wiem też skąd wytrzasnąłeś 3.0 bez quattro

Ze strony Audi Klub Polska

 

ale spójrzmy na najnowsze A4 gdzie są takie same moce i opcja quattro i wyjdzie na moje

Musisz kupic poce A4 B8 wtedy wyjdzie na twoje i przyznam Ci racje Dołączona grafika

 

 

Pomijam już kwestię, że FWD radzi sobie na suchym, trochę deszczu i już robi się znacznie gorzej.

 

http://pl.memgenerat...e/tak-sherlocku

 

 

Tym razem to był ostatni post wymieniony z Tobą na więcej szkoda czasu wole dyskutować z ludzi którzy mają pojęcie o czym piszą bo nawet jeśli mają odmienne zdanie to dyskusja jest o niebo ciekawsza Dołączona grafika

Edytowane przez KAX_
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jednak Cie przeceniłem drogi sherlocku ale podpowiem Ci, ze poca ma Avanta i dla takiej wersji nadwozia podawałem czasy.... widzisz przez Ciebie i twój kompletny brak umiejętności czytania ze zrozumieniem musiałem zmarnować kolejne kilka sekund na napisanie posta ;]

Edytowane przez KAX_
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołączona grafika

 

 

http://www.audiklub...._avant_3.0.html 3.0 7,1S

 

http://www.audiklub.....0_quattro.html 3.0 quattro 7,3s

 

 

Panowie spojrzy ktoś w te dwa linki i powie mi czy ktoś tu jest ułomny?

 

 

I to ja prowadzę jałowe dyskusje o klekotach. Hipokryci Dołączona grafika

 

Przecież od kilku postach piszemy o benzynie i to jeszcze w układzie V powinieneś piać z zachwytu Dołączona grafika
  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przecież od kilku postach piszemy o benzynie i to jeszcze w układzie V powinieneś piać z zachwytu Dołączona grafika

 

Kombi 3.0 6.9s

http://www.parkers.c...ant-2001/21902/

 

Z resztą nie mamy o czym gadać. Mam FWD i pomimo, że tylko 160KM i 220NM wiem jak ciężko jest idealnie wystartować. W 4x4 jest o wiele łatwiej.

Edytowane przez Brothers

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...