Tompior Opublikowano 21 Lutego 2013 Zgłoś Opublikowano 21 Lutego 2013 (edytowane) Cześć, tak jak w temacie. Potrzebuję jakiś przedmiot, który uległ zniszczeniu. Musi być on jakimś stopem żelaza. Jestem studentem inżynierii materiałowej politechniki warszawskiej i potrzebuję materiału do przeprowadzenia ekspertyzy. Wymagania co do próbki: - musiała ulec zniszczeniu w trakcie normalnej eksploatacji, - musicie znać jej historię i wiedzieć jak się zniszczyła, - powinniście być zdziwieni tym, że się w dany sposób zniszczyła (było to niespodziewane), - im ciekawszy przypadek tym lepiej. A co oferuje? Wykonanie ekspertyzy materiałowej - pod okiem doświadczonego profesora i rzeczoznawcy - za darmo Wyniki badań jakoś w czerwcu. Cały raport wyślę drogą elektroniczną. Z ciekawostek: dzięki takim badaniom studenci poprzednich lat pomogli wygrać kilka spraw reklamacyjnych - również w sądzie. Piszcie jak coś macie (albo jeżeli czegoś nie dopowiedziałem). Potrzebuję tylko 1 próbki - wygra najciekawsza. Jeżeli profesorowi się nie spodoba (bo nudna itp.) i nie będzie chciał tego badać to oczywiście oddam ją w nienaruszonym stanie. Odnośnie tego, co jest materiałem uszkodzonym - jest to po prostu coś, co utraciło swoje właściwości. Np. stal, która skorodowała chociaż nie powinna (albo zrobiła to za szybko - np. po miesiącu zamiast po kilku latach), coś co się ułamało w dziwny sposób (rączka od patelni ułamana w pół podczas przerzucania naleśnika), jakaś stalowa rama rowerowa, która pękła w trakcie jazdy, zbyt szybko tępiące się narzędzie robocze, itp. itd. Jest tego nieskończenie wiele ;P Odkurzcie wasze przydomowe warsztaty albo popytajcie znajomych - taka ekspertyza to fajna sprawa Pozdrawiam Edytowane 21 Lutego 2013 przez Tompior Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavok Opublikowano 21 Lutego 2013 Zgłoś Opublikowano 21 Lutego 2013 Kolo zębate z wykruszonymi zębami z reduktora samochodu terenowego ? To jakis stop chyba nawęglany na 3mm... ew. Wałek po którym pracuje zębatka łożyskowana igiełkami, często takie wałki sie wycieraja mam kilka... moge coś tam jeszcze poszukac. @ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tompior Opublikowano 21 Lutego 2013 Zgłoś Opublikowano 21 Lutego 2013 Jak jest możliwość to chętnie biorę wszystko - a profesor wybierze najciekawszy przypadek i tego ekspertyzę się zrobi :) Ale ogólnie brzmi to dobrze - jeżeli tylko wiesz w jakich warunkach dane elementy uległy uszkodzeniu (czy była to długotrwała eksploatacja czy może przy jakimś nagłym zrywie coś poszło, wiek części itp. itd.) to by było chyba git :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavok Opublikowano 21 Lutego 2013 Zgłoś Opublikowano 21 Lutego 2013 Opisze Ci to wszystko za dnia. @ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tompior Opublikowano 21 Lutego 2013 Zgłoś Opublikowano 21 Lutego 2013 Ok, dzięki. Będę czekał :) (Materiały muszę zebrać do 13 marca) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aurora001 Opublikowano 21 Lutego 2013 Zgłoś Opublikowano 21 Lutego 2013 Oglos sie na forumrowerowe.org Dostaniesz mnostwo peknietych ram gdzie np. giant odmawia reklamacji Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavok Opublikowano 22 Lutego 2013 Zgłoś Opublikowano 22 Lutego 2013 (edytowane) Te elementy o których napisałem pochodzą z reduktorów które reanimowałem jeżeli chodzi o wałek to jest to częsta usterka w tego typu podzespole, jakaś wada, albo konstrukcyjna albo wada materiału z którego wałek jest wykonany (to lity kawałem stali poddany hartowaniu coś około 50hrc pewnie) wyciera się zawsze w tym samym miejscu (długotrwała eksploatacja), natomiast jeżeli chodzi o koło zębate to wykruszyło zęby przy strzale ze sprzęgła na wysokich obrotach przy jeździe w terenie, cóż więcej mam napisać. Ogólnie to sporo takich rzeczy miałem ale wywalam to na bieżąco na złom bo mi to do niczego nie jest potrzebne, między innymi rozwalone blokady mostów, dyfry, ukręcone półośki, rozwalone przeguby, poprzekręcane wielofrezy na półosiach, jakieś pęknęte głowice itd. Edytowane 22 Lutego 2013 przez slavOK Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Havoc Opublikowano 12 Marca 2013 Zgłoś Opublikowano 12 Marca 2013 Mam półoś napędową która mi pękła przy ruszaniu ot tak sobie. Honda zastosowała jakiś element gumowy w celu wyważenia, trzyma to wodę i po 20 latach w końcu przerdzewiało chyba. Choć patrząc na przekrój to w środku ładnie wygląda. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tompior Opublikowano 14 Marca 2013 Zgłoś Opublikowano 14 Marca 2013 Mam półoś napędową która mi pękła przy ruszaniu ot tak sobie. Honda zastosowała jakiś element gumowy w celu wyważenia, trzyma to wodę i po 20 latach w końcu przerdzewiało chyba. Choć patrząc na przekrój to w środku ładnie wygląda. Dzięki, ale już nieaktualne :) slavOK mi pomógł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...