Maragast Opublikowano 28 Lutego 2013 Zgłoś Opublikowano 28 Lutego 2013 (edytowane) Oglądając różne układy chłodzenia cieczą postanowił zmienić mój układ. Postanowiłem kupić Cosmos 2, wyciąć w niej okno i zrobić idealnie piekny i estetyczny układ chłodzenia cieczą. Wczesniej miałem rozbudowany układ w Raven 1, ale brakowało estetyki, buda jest na to trochę za mała. Ktoś może się dziwić dlaczego akurat Cosmos 2, przecież buda XXX jest lepsza, tańsza, bardziej się nadaje itp. Od kiedy zobaczyłem zdjęcia Cosmos 2, posiadanie tej budy było bardzo długo odpychanym marzeniem, które w końcu postanowiłem zrealizować. Chciałem by nowy układ był on maksymalnie piekny, wręcz idealny i dopieszczony do granic możliwości. Czego wymagam od nowego układu oprócz elegancji??? Oczywiście maksymalnej wydajności (procek mam nieźle podkręcony i mocna grafikę) wymagam także ciszy. W starym układzie miałem wentylatory na chłodnicy podpięte pod panel Aquaero 5 i ustawione na 60%, przy stresie gdy temperatura cieczy wzrasta do 40 stopni wentylatory automatycznie załaczały się na 100%. Podobną konfigurację chciałem zachować. SPIS TREŚCI 1. Galeria i specyfikacje poszczególnych rewizji i wersji układu - jak to się wszystko zmieniało. PIERWSZA REWIZJA UKŁADU 2. Specyfikacja pierwszej rewizji układu. 3. Budowa pierwszej rewizji 4. Galeria pierwsze wersji układu 5. Galeria drugiej wersji układu 6. Galeria wersji finalnej Pierwszej rewizji układu DRUGA REWIZJA UKŁADU 7. Planowanie 8. Moje miejsce pracy i rozrywki 9. Nowe elementy i ich montaż 10. Pierwsze testy 11. Początek dyskusji: Po co robimy WC? 12. Wodowanie Titanów 13. Galeria Drugiej Rewizji układu 14. Nowe stanowisko pracy TRZECIA REWIZJA UKŁADU 15. Planowanie Trzeciej Rewizji układu 16. Nowe elementy i początek prac 17. Mocowanie chłodnic i zasilacza 18. Montaż podzespołów 19. Covery 20. Układ kompletny i zalany. 21. Galeria Pierwszej Wersji Trzeciej Rewizji Układu. 22. Idą zmiany - nowe elementy. 23. Nowe podświetlenie, nowy procek oraz nowa wersja układu. 24. Nowe stanowisko pracy i rozrywki oraz Projekt HTPC. 25. Galeria Drugiej Wersji Trzeciej Rewizji Układu. 26. Screeny Mod'u Systemu - Windows 7 Nvidia Edition. 27. Ustawienia wentylatorów i pierwsze testy. 28. Podkręcenie kart graficznych i testy. 29. Nowe Covery (made by Elder) 30. Finalne stanowisko pracy 31. GALERIA FINALNEJ WERSJI UKŁADU CZWARTA REWIZJA UKŁADU 31. Planowanie 32. Koniec trzeciej rewizji - układ tymczasowy i nowe podzespoły 33. Układ tymczasowy - Red Titan Rewizja 3,5 34. Modding budy by Elder 35. Nowy monitor, czyli szeroka panorama 21:9 36. Budowa Czwartej Rewizji Układu + Specyfikacja 37. W końcu koniec prac: RED TITAN, CZWARTA REWIZJA - UKŁAD KOMPLETNY GALERIA POSZCZEGÓLNYCH REWIZJI UKŁADÓW: PIERWSZY UKŁAD W BUDZIE SILVERSONE RAVEN Mój pierwszy układ, ani ładny, ani estetyczny, zresztą wtedy estetyka się nie liczyła (buda nie miała okna, a ja nie przywiązywałem wagi do tego jak ma wyglądać w środku, ale wkrótce miało się to zmienić). SPECYFIKACJA TEGO UKŁADU:Procesor: I7 3770k 3,5 Ghz - OC 4,6 Ghz;Karta Graficzna: NVidia Geforce GTX 590;Płyta Główna: Asus Maximus V Formula;Karta dźwiękowa: Asus Xonar D2XPamięć Ram: Kingstone Hyper X 1600 4x 4 Gb;Dyski SSD: Ocz Vertex SSD 64 GB oraz Kingston HyperX SSD 120 GB;Dysk HDD: WD Black 1 TB;Napędy: LG Blu-ray Rom i LG Nagrywarka DVDZasilacz: Seasonic X-660;Obudowa: Silverstone Raven 1,System operacyjny: Windows 7 HP 64-bitMonitor główny: Acer HN274H 27" z Nvidia 3D Vision + okulary 3D VisionEkrany dodatkowe: Plazma Panasonic Viera 42" oraz Acer G245HQ 23"Głośniki: Logitech Z-5500STREFA GRACZA:Klawiatura: Logitech G19Mysz: CM Storm Sentinel Advance IISłuchawki: Sennheiser PC 360Okulary 3D: Nvidia 3D Vision ( w zestawie z monitorem) PIERWSZA REWIZJA UKŁADU RED TITAN SPECYFIKACJA TEGO UKŁADU: jak wyżej, tylko w trzeciej wersji układu ram został wymieniony na Corsair Dominator 2x 8 GB 1866 Mhx DDR3 i zwodowany. STANOWISKO PRACY I ROZRYWKI Tak przy pierwszej rewizji układu prezentowało się moje miejsce pracy i rozrywki. DRUGA REWIZJA UKŁADU RED TITAN W drugiej rewizji układu miała miejsce zmiana karty graficznej, GTX 590 została wymieniona na 2-way SLI GTX TITAN, ponadto musiałem wymienić zasilacz na mocniejszy, mianowicie Seasonic Platinum 860. Szczegółowa specyfikacja poniżej.SPECYFIKACJA TEGO UKŁADU:Procesor: I7 3770k 3,5 Ghz - OC 4,6 Ghz (w planach większe OC);Karty Graficzne: SLI 2x NVidia Geforce GTX Titan (od Gigabyte);Płyta Główna: Asus Maximus V Formula;Karta dźwiękowa: Asus Xonar D2X;Pamięć Ram: Corsair Dominator 2x 8 GB 1866 Mhx DDR3 ;Dyski SSD: Ocz Vertex SSD 64 GB oraz Kingston HyperX SSD 120 GB;Dyski HDD: wewnętrzny WD Black 1 TB oraz zewnętrzny WD Element Desktop 1,5 TB USB 3,5"Napędy: Zewnętrzny Samsung BLU-RAY Recorder x6 USB2.0 External BlackZasilacz: Seasonic Platinum 860 (80 Plus Platinum 860W);Obudowa: Cooler Master Cosmos 2;System operacyjny: Windows 7 Home Premium 64-bitMonitory: 3x Acer HN274H 27" z Nvidia 3D Vision + okulary 3D Vision (rozdzielczość do grania 5960 na 1080)Ekran dodatkowy: Plazma Panasonic Viera 42" (do oglądania filmów)Głośniki: Logitech Z-5500STREFA GRACZAKlawiatura: Logitech G19Mysz: CM Storm Sentinel Advance IISłuchawki: Sennheiser PC 360Okulary 3D: Nvidia 3D Vision ( w zestawie z monitorem) NOWE STANOWISKO PRACY I ROZRYWKI Oto stanowisko pracy przy Drugiej rewizji Układu RED TITAN. Widać doskonale do czego potrzebne było SLI Titanów: do gier w rozdzielczości 5940 na 1080, do tego przy wykorzystaniu 3D Vision. TRZECIA REWIZJA UKŁADU RED TITAN W trzeciej rewizji całe piwnice zajęły dwie grube chłodnice 480, a zasilacz został zamontowany w miejscu na napędy. Doszły też covery (na zatoki i dół budy). Ponadto doszedł poczwórny blok na ram w miejsce podwójnego. Później blok na mobo został zamieniony na plexi, przyszedł nowy cover na front, a całość została podświetlona paskami led. FINALNE STANOWISKO PRACY I ROZRYWKI CZWARTA REWIZJA UKŁADU RED TITAN W czwartej rewizji zmieniona została podstawka, doszły nowe bloki, a węże zastąpiły akrylowe rurki. Doszła też masa nowych coverów.SPECYFIKACJA CZWARTEJ REWIZJI UKŁADU RED TITAN:Podzespoły:Procesor: I7 4820k - OC 4,7 Ghz;Karty Graficzne: 2-way SLI NVidia Geforce GTX Titan (od Gigabyte);Płyta Główna: Asus Rampage IV Black Edition;Pamięć Ram: Corsair Dominator GT 4x 4 GB 2133 Mhx DDR3 ;Dyski SSD: Samsung Pro 128 GB (na system) oraz Samsung Evo 512 GB (na dane);Zewnętrzne dyski (na pliki filmowe): 2,0" WD My Passport Ultra 1 TB USB 3.0 oraz 3,5 "WD Element Desktop 1,5 TB USBNapędy: Zewnętrzny Samsung BLU-RAY Recorder x6 USB2.0 External BlackZasilacz: Seasonic Platinum 860 (80 Plus Platinum 860W);Obudowa: Cooler Master Cosmos 2;System operacyjny: Windows 7 Home Premium 64-bitMonitor: Dell UltraSharp U2913WM 29"Strefa Gracza:Klawiatura: Logitech G19Mysz: CM Storm Sentinel Advance IISłuchawki: Sennheiser PC 360 OBECNE STANOWISKO PRACY I ROZRYWKI Tak obecnie wygląda moje miejsce pracy i rozrywki. Edytowane 20 Sierpnia 2014 przez Maragast Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasz1120 Opublikowano 1 Marca 2013 Zgłoś Opublikowano 1 Marca 2013 jak tylko coś zrobisz wrzuć jakieś foty :D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maragast Opublikowano 2 Marca 2013 Zgłoś Opublikowano 2 Marca 2013 (edytowane) BUDOWA PIERWSZEJ REWIZJI UKŁADU NA POCZĄTEK SPECYFIKACJA KOMPUTERA Procesor: I7 3770k 3,5 Ghz - OC 4,6 Ghz;Karta Graficzna: NVidia Geforce GTX 590;Płyta Główna: Asus Maximus V Formula;Karta dźwiękowa: Asus Xonar D2XPamięć Ram: Corsair Dominator 2x 8 GB 1866 Mhx DDR3 (później wymienione, niewidoczne na zdjęciu);Dyski SSD: Ocz Vertex SSD 64 GB oraz Kingston HyperX SSD 120 GB;Dysk HDD: WD Black 1 TB;Napędy: LG Blu-ray Rom i LG Nagrywarka DVDZasilacz: Seasonic X-660;Odudowa: Silverstone Raven 1,System operacyjny: Windows 7 HP 64-bitMonitor główny: Acer HN274H 27" z Nvidia 3D Vision + okulary 3D VisionEkrany dodatkowe: Plazma Panasonic Viera 42" oraz Acer G245HQ 23"Głośniki: Logitech Z-5500 STREFA GRACZA Klawiatura: Logitech G19Mysz: CM Storm Sentinel Advance IISłuchawki: Sennheiser PC 360Okulary 3D: Nvidia 3D Vision ( w zestawie z monitorem) MOJE KOMPONENTY CHŁODZENIA CIECZĄ 2x Gruba chłodnica Phobia https://www.cooling....ukt,552785.html 1x Cienka chłodnica Svifteca https://www.cooling....dukt,66214.html 3x Wentylator Phobia Nano-G red (na cienką chłodnicę) https://www.cooling....ukt,552713.html 4x Wentylator Enermax TB Silence (na obie grube chłodnicę) https://www.cooling....ukt,553012.html Pompka Swifteca MCP355 http://www.angela.pl...cc-1t-plus.html Top do pompki EK-DDC X-Top V2 http://www.angela.pl...p-laing-v2.html Rezerwuar EK 250 mm https://www.cooling....ukt,554191.html Blok na Procesor EK https://www.cooling.pl/ek-water-blocks-ek-supremacy-plexi-nickel-csq,produkt,553904.html Blok na Kartę Graficzną EK http://www.ceneo.pl/12205908 Blok na Ram EK https://www.cooling.pl/ek-water-blocks-ek-ram-dominator-x2-plexi-nickel-csq,produkt,553887.html Wąż Tygon https://www.cooling....ukt,552343.html Chłodziwo EK Ekoolant Blood Red https://www.cooling....ukt,553549.html Złączki proste Faser https://www.cooling....ukt,551119.html Adaptery kątowe EK https://www.cooling....ukt,553649.html Aquacomputer Aquaero Aquacomputer aquaero 5 http://www.angela.pl...aero-5-pro.htmlDODATKOWE AKCESORIA CHŁODZENIA Wentylator na dolny przód budy https://www.cooling....ukt,552881.html Wentylator na górny przód budy http://www.coolermas...product_id=6474 Wentylator na tył budy https://www.cooling....ukt,552883.html Podkładki wyciszające wentylatory https://www.cooling....ukt,550808.html Czujnik temperatury cieczy https://www.cooling....ukt,553596.html Czujnik przepływu cieczy GMR http://www.angela.pl...1-2-acetal.html Kranik http://www.angela.pl...ig1-4-typ2.html Wyciszcz dysku HDD http://www.angela.pl...ark-disc-2.html Kieszeń na SSD http://www.okazje.in...42sas-sata.htmlRZUT OKA NA OBUDOWĘ:http://www.coolermas...product_id=6792http://www.coolermas..._ii/design.html PLAN UKŁADU Na dole dwie, grube, podwójne chłodnice, a na górze cienka potrójna. Ciecz z pompki idzie na dolne chłodnice, z nich leci na grafikę, po schłodzeniu grafiki w górnej chłodnicy oddaje temperaturę i chłodzi kolejno procesor, sekcję zasilania płyty głównej i ram po czym wraca przez czujnik przepływu cieczy do rezerwuaru o pompki. Tyle razie, reszta później... Edytowane 6 Grudnia 2013 przez Maragast 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maragast Opublikowano 3 Marca 2013 Zgłoś Opublikowano 3 Marca 2013 (edytowane) PRZYGOTOWANIE OBUDOWY DO BUDOWY UKŁADU Usunąłem kieszeń na HDD, gdyż nie była potrzebna, a zajmowała tylko niepotrzebne zatoki. Z "piwnicy" obudowy usunąłem zatoki na dyski twarde, w tym miejscu będą chłodnicę. Ponieważ wszystko mocowane jest na śrubkach lub nitach, w razie potrzeby mozna przywrócić wszystko do pierwotnego stanu. Z głównej części obudowy również usunąłem zatoki na dycki twarde. Ponieważ dysk HDD mam w wyciszającej odudowię nie zmieści się w standardowej zatoce, zatem te nie są potrzebne. Dzięki usunieciu zatok i potrzymujących je blaszek przepływ powietrza we wnętrzu budy bedzie lepszy. Na dole widać zamontowany podświetlany wentylator Enermaxa (pełni on w zasadzie tylko funckcję ozdobną, by przód obudowy ładniej wyglądał). Edytowane 12 Marca 2013 przez Maragast Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maragast Opublikowano 3 Marca 2013 Zgłoś Opublikowano 3 Marca 2013 (edytowane) ZAMOCOWANIE DOLNYCH CHŁODNIC By dolne chłodnice były umocowane stabilnie zostały wykonane dwie "blaszki" z "nierdzewki", z wywierconymi otworami by można było je przykręcić do obudowy (wykorzystując otwory z dole budy, na których były zamocowane klatki na dyski) oraz by można było przykręcić do nich chłodnice i wentylatory (później blaszki pomalowo na czarno. Chłodnice leżały na specjalnych matach wygłuszających, przyklejonych do blaszek (http://www.angela.pl...ersion-2-0.html). Blaszki i maty widoczne na zdjęciu. Przykręcone blaszki do obudowy: Zamocowane chłodnice, całość jest bardzo stabilna (ciekawe jest to, że podkłaki mają idealną długość chłodnic z wentylatorami): Połączenie chłodnic, krótkim kawałkiem tygona: ZAMOCOWANIE GÓRNEJ CHŁODNICY: Na górnej cienkiej chłodnicy Svifteca, zamontowałem trzy podświetlane wentyle Phobia Nano-G (https://www.cooling....ukt,552713.html), przykręcone przez podkładki wyciszające (https://www.cooling....ukt,550808.html) Na razie tyle, jak będe miał czas popracuję nad ciągiem dalszym. Edytowane 3 Marca 2013 przez Maragast Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Klaus Opublikowano 3 Marca 2013 Zgłoś Opublikowano 3 Marca 2013 Nie pomyliłeś kierunku tych wentylatorów na górze? Po co pchać ciepło do obudowy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maragast Opublikowano 3 Marca 2013 Zgłoś Opublikowano 3 Marca 2013 Hmm, zastanawiałem się nad pozycja wentylatorów i zdecydowałem kierować się zasadą wg której gość złożył ten układ: http://www.overclock.net/t/1244792/cosmos-ii-liquid-edition. Stwierdziłem, że gość się zna na rzeczy, więc zamontowałem wentylatory tak samo jak on. Myślisz, że lepiej bedzie odwrotnie?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Klaus Opublikowano 3 Marca 2013 Zgłoś Opublikowano 3 Marca 2013 Myślisz, że lepiej bedzie odwrotnie?? Myślę, że tak. Myślę że w innym wypadku nie podejmowałbym tego problemu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maragast Opublikowano 3 Marca 2013 Zgłoś Opublikowano 3 Marca 2013 NAPĘDY W ZATOKACH: To była najtrudniejsza część budowy całego układu (dziwne prawda, już tłumaczę o co chodzi). Cosmos 2 posiada podwójne kieszenie na HDD, nad nimi są trzy wolne zatoki. Myślałem, że kieszeń na dyski zajmuje dwie zatoki więc po wymontowaniu jej powinienem mieć pięć zatok wolnych. Planowałem zająć cztery dolne (dwa napędy, kieszeń na SSD, oraz panel Aquaero). Niestety po wymontowaniu kieszeni na HDD okazało się, że nie jest ona wielkości dwóch zatok, lecz mniejsza, zajmującą około półtora zatoki. Zatem miałem do dyspozycji 4 zatoki i wolny kawałek przestrzeni, na zamaskowanie którego musiałbym dorobić blaszkę maskującą. Gdybym chciał montować napedy od góry, wykorzystując trzy zatoki górne, a zamaskować dolną część panel musiałby być w najwyższej zatoce gdyż długość górnej chłodnicy uniemożliwiała zamontowanie w tej zatoce napędu DVD albo Blu-ray. Gdyby Aquaero był na samej górze, to ze względu na to, że część odudowy wystaje siedząc przy biurku trzebaby nieźle się wyginać by go odczytać albo coś w nim kliknąć. Dlatego zdecydowałem się zamontowac napędy począwszy od dołu, a zamaskować górny otwór. Ponieważ dolna część zajmuję półtora przestrzeni napędu blaszki, na których napedy normalnie by leżały w trzech górnych zatokach musiałem wygiąć, dwa fabryczne mocowania napędów usunąć, a napędy umieścić jeden na drugim. Na szczęście okazało się, że po demontarzu mocować na pędów w odpowiednich miejscach są otwory by przykręcić napęd bez dodatkowego wiercenia budy. Koniec końców Aquaero wylądował i tak na górze, ale ponieważ nie jest na samej górze tylko trochę niżej, nie trzeba się wychylać by z niego korzystać. Teraz musze tylko wymierzyć i zamówić maskownice na górny otwór. Obecnie wygląda to tak: TYLE JEŚLI IDZIE O PRZYGOTOWANIE BUDY, RESZTA TO MONTARZ PODZESPOŁÓW, UMIESZCZENIE POMPKI I REZU ORAZ PROWADZENIE WĘŻY. NASTĘPNYM RAZEM ZAMIESZCZE ZDJĘCIA GOTOWEGO UKŁADU W POSZCZEGÓLNYM WERSJACH I ETAPACH. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maragast Opublikowano 3 Marca 2013 Zgłoś Opublikowano 3 Marca 2013 PIERWSZA WERSJA UKŁADU (JESZCZE NIEDOPRACOWANA, WYMAGAJĄCA KILKU POPRAWEK I DOKOŃCZENIA) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_KaszpiR_ Opublikowano 3 Marca 2013 Zgłoś Opublikowano 3 Marca 2013 Sugeruje załatwić sobie zewnęrzny czytnik/nagrywarke CD/DVD/BR na esata/USB 3.0 i wywalic te napędy z komputera. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maragast Opublikowano 4 Marca 2013 Zgłoś Opublikowano 4 Marca 2013 A dlaczego miałbym wywalić napędy??? W czym one przeszkadzają??? Sporo kopiuje płyt w locie, więc dwa sie przydają, a pozatym moim zdaniem przód kompa z napędami wg mnie lepiej wygląda. A jak ktoś ma inne zdanie to przeciez w Cosmos 2 napędy są zasłaniane więc nie trzeba na nich patrzeć. Dlaczego tyle osób jest wrogami napędów??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Klaus Opublikowano 4 Marca 2013 Zgłoś Opublikowano 4 Marca 2013 Wrzuć w oploty te czerwone przewody sata z kieszeni hotswap. Mógłbyś też te kieszenie wyczyścić z kurzu, obecnie wyglądają b. niechlujnie ;) Spróbuj też robić zdjęcia w świetle dzienny, bez lampy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maragast Opublikowano 10 Marca 2013 Zgłoś Opublikowano 10 Marca 2013 (edytowane) Więc po kolei - nad oplotami wciąż myślę, najpierw chcę załatwić sprawę oświetlenia i wykończenia całości. - co do kurzu to wyczyszczony. Tak wogole to masakra z tym kurzem, jak się patrzy na kompa to nie widać, a na zdjęciach jest koszmar, wszystko wychodzi. - z dobrym świałem dziennym jest bardzo wielki problem w moim mieszkaniu, bardzo żadko jest dające mozliwości do fotografowania. - to była tylko pierwsza wersja układu, nieskończona, wiele rzeczy się już zmienilo i jeszcze wiele się zmieni. DRUGA WERSJA UKŁADU Dodałem blaszkę, do której przykreciłem "łapki" rezerwuaru i wymieniłem kawałek węża łączący pompke z chłodnicą. Teraz wszystko wygląda o wiele estetycznej. WYPADEK PRZY PRACY: Nie wiem jak to się stało, ale uszkodziłem piny na socket'ie (nie umiem tego odmienić) płyty glównej. Nie pierwszy raz zakładałem procesor, wiem że robi się to delikatnie i tak też to robiłem, ale coś poszło nie tak. Na szczęście okazało się, że płyta działa, a nieszczęściem był fakt trwałeo uszkodzenia dwóch pinów, które odpowiadają za dwa sloty na pamięć ram. W związku z tym płyta obsłuży tylko dwie kości ramu. Muszę zatem kupić dwie kości po 8 gb ramu. NAJBLIŻSZE PLANY: - Po pierwsze wymiana ramu na dominatory - Po drugie zwodowanie ramu. Całość będzie dużo ładniej wyglądać, a przy okazji będzie mozna o wiele ładniejszy luk poprowadzić do rezerwuaru, jak przy ramię walnę kontową złączkę. - Po trzecie wymienić blok CPU na Plexi (blok na ram też kupić plexi) by wszystkie bloki mieć jednolite (na GPU mam plexi). - Po czwarte kupić podświetlany wiatrak na tył i przód obudowy. W następnej kolejności bedzie wykonanie zamaskowanie luki z przodu nad napędami, zamontowanie oświetlenia i kwestia oplotów. Drzwi już poszły do wycięcia okna. Edytowane 10 Marca 2013 przez Maragast Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zaodrze244 Opublikowano 11 Marca 2013 Zgłoś Opublikowano 11 Marca 2013 (edytowane) jeżeli pinów w sockecie nie połamałeś tylko je wykrzywiłeś to igła w dłoń, trochę cierpliwości i wszystko da się naprawić. Edytowane 11 Marca 2013 przez zaodrze244 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maragast Opublikowano 11 Marca 2013 Zgłoś Opublikowano 11 Marca 2013 Płyta była już w naprawie. Dwa wykrzywione piny dotknęły się i zostały spalone, dlatego już nic się tu nie poradzi. Dwa sloty na ram nie działają, ale na szczęście sa większe kości. W sumie i tak planowałem wymienić ram na dominatory by móc je potem zwodować (wiem, że jest to sztuka dla sztuki, ale w tym układzie własnie o sztukę chodzi). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ivanov Opublikowano 11 Marca 2013 Zgłoś Opublikowano 11 Marca 2013 Zwodowanie RAM to pomysł zdecydowanie na plus :) Walnij oploty na kable - cały projekt zdecydowanie na tym zyska. Hm, obserwuję to już nie po raz pierwszy - kolor płynu jest jednak nie do końca satysfakcjonujący. Stwierdziłem to też u siebie. Przesiadłem się na kolorowe węże i bezbarwny płyn. Lepszy efekt i mniej syfu w układzie. Tobie też to polecam. PS Nie rozumiem, co się wszyscy tak tych napędów optycznych uczepili... Może jestem starej daty, ale dla mnie napęd musi być. Na wszelki wypadek mam jeszcze pod ręką napęd na USB, ale nagrywara ma być w każdym kompie i basta. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Klaus Opublikowano 11 Marca 2013 Zgłoś Opublikowano 11 Marca 2013 Nie rozumiem, co się wszyscy tak tych napędów optycznych uczepili... (wiem, że jest to sztuka dla sztuki, ale w tym układzie własnie o sztukę chodzi). Sztuka nie znosi kompromisów ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HeatheN Opublikowano 12 Marca 2013 Zgłoś Opublikowano 12 Marca 2013 Ale sztuka, która ma być funkcjonalna już tak:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maragast Opublikowano 12 Marca 2013 Zgłoś Opublikowano 12 Marca 2013 A niby dlaczego zamontowanie napędu jest kompromisem dla sztuki??? Czy napędy są przeciwko sztuce??? Absolutnie nie! Napędy są kwestią osobistego zdania danego użytkownika. Wg mnie przód kompa, który oprócz ładnego panelu ma napędy i jak w moim przypadku kieszeń na SSD wygląda nie tyle lepiej ale pełniej. Jak nie ma napędów to czegoś brakuje, komp jest niepełny, a ten brak moim osobistym zdaniem jest brakiem uszczerbkiem na sztuce, bo ta nie znosi żadnych braków. Jeśli twoim zdaniem napędy są nieestetyczne i wolisz puste zatoki to ok, masz prawo do takiego zdania. Ale ani brak ani nadmiar napędów nie jest przeciwko sztuce ogólnie pojętej. Bałagan w okablowaniu, brzydkie wężowiska, krzywo wycięte okno, brak oplotów, ciasno upchane elementy jeden na drugim - to jest przeciwko sztuce. Napędy nie szpecą kompa. Albo sie podobają, albo nie, to już kwestia gustu. Tak jak dana obudowa. Moim zdaniem Cosmos 2 jest najładniejszą obudową, dlatego ją kupiłem. Do tego jest praktyczna, mam sporą powierzchnię oddawania ciepła bez wielu zmian i jeszcze mógłbym ją zwiększyć jakbym chciać, bo mam sporo wolnego miejsca w budzie. Ale to moje zdanie. Wiele osób za najlepszą budę do WC uważa Lian LI PC-X2000, która moim zdaniem jest okropnym i brzydkim klocem. To też moje zdanie. Napędy podobnie są tylko kwestią zdania. PS zresztą wystarczy popatrzeć jak tu wypełnione zatoki dodaja klimatu: http://i.pinger.pl/p...4066d/fn03l.jpg http://cdn.overclock...ab4cafc128.jpeg Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_KaszpiR_ Opublikowano 12 Marca 2013 Zgłoś Opublikowano 12 Marca 2013 Tak naprawde to zeby miec ladny i czysty komputer to trzeba miec jeszcze drugi jako storage ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Klaus Opublikowano 12 Marca 2013 Zgłoś Opublikowano 12 Marca 2013 Sztuka funkcjonalna? To jak demokracja ludowa. Jedno drugiemu przeczy. Te wypełnione zatoki to taki trochę styl wiktoriański w watercoolingu ;) Ze wszystkim trzeba mieć umiar. Wady napędów to między innymi, zawsze inny odcień czerni niż kolor obudowy, surowa blacha obudowy napędu też nie jest zbyt estetyczna. ivanow malował obudowy metalowe złącz tylnego panelu i chyba baterię cmos w jednym projekcie. Jakby miał mieć surową blachę obudowy napędu, nie spałby po nocach pewnie. Na szczęście obudowa z tego projektu dość dobrze maskuje napędy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maragast Opublikowano 12 Marca 2013 Zgłoś Opublikowano 12 Marca 2013 (edytowane) W sumie to co do różnicy w kolorze blachy racja i racja jest również co powiedziałeś odnośnie obudowy maskującej napędy. Skoro jest klapa zasłaniająca je to śmialo można wstawiać do woli. A w międzyczasie... NOWE ELEMENTY UKŁADU Zamówiłem nowy ram: Corsair Dominator 2x8 GB 1866 Mhx DDR3 http://www.ceneo.pl/20288662#tab=spec Do tego blok plexi od EK: https://www.cooling....ukt,553887.html I nowy blok na procek, również plexi od EK: https://www.cooling....ukt,553904.html Muszę zmienić specyfikację sprzetu. Bok z oknem też już odebrałem. Teraz całość bardzo ładnie wygląda. Jak tylko będe miał trochę czasu zrobię fotki układu, i mojego stanowiska roboczego i je zamieszę. Czas myśleć o oplotach i oświetleniu. Edytowane 12 Marca 2013 przez Maragast Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maragast Opublikowano 14 Marca 2013 Zgłoś Opublikowano 14 Marca 2013 WERSJA FINALNA UKŁADU GALERIA PIERWSZA: Na razie tyle, resztę jak wrócę z roboty... Co myślicie o moim Cosmosie??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_KaszpiR_ Opublikowano 14 Marca 2013 Zgłoś Opublikowano 14 Marca 2013 Dlatego zrezygnowałem z czarnego, czarno nawet jak świeci słońce do środka ;D Niemniej fajne, jedynie ta pusta przestrzeń za wentylatorem z przodu taka...pusta ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maragast Opublikowano 15 Marca 2013 Zgłoś Opublikowano 15 Marca 2013 (edytowane) WERSJA FINALNA UKŁADU GALERIA DRUGA:TU WIDAĆ JAK DOBRZE "SCHOWANY" ZA REZEM JEST CZUJNIK PRZEPŁYWU, BY NIE SZPECIŁ UKŁADU: Co do czarnego koloru, to układ wygląda zupełnie inaczej kiedy komp jest włączony i wentylatory oświetlają układ na czerwono. Połączenie czerni i czerwieni to super sprawa. Zresztą jak zamontuje podświetlenie to będzie to zupełnie inaczej wyglądało. Zaś pusta przestrzeń za przednim wentylem i tak po zamknięciu drzwi jest niewidoczna. Ale też może się przydać. Gdybym chciał zrobić SLI mogę tam dołożyć grubą pojedynczą chłodnicą 140, albo zrobić dwa układy (jeden na grafiki, a jeden na procek, płytę i ram) i w tym pustym miejscu walnąć drugą pompkę i rez. A jak wam się układ podoba??? To jest pierwszy układ przeze mnie zrobiony . Ponadto jestem zakochany w budzie Cosmos 2 . Edytowane 15 Marca 2013 przez Maragast Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacenty111 Opublikowano 16 Marca 2013 Zgłoś Opublikowano 16 Marca 2013 Teraz już wiesz, jakie to przyjemne uczucie, gdy samemu składa się układ ;) Nowe bloki dodają smaczku układowi. Teraz czas na pracę nad drobnostkami, czyli: -wymiana korków w rezie i karcie graficznej na jakieś ładniejsze, -czas pomyśleć o oplotach, -skoro wymieniłeś elementy na bloki z przeźroczystym topem, to wymień też top pompki na taki, Póki co, jest fajnie :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maragast Opublikowano 16 Marca 2013 Zgłoś Opublikowano 16 Marca 2013 Tak, fajna sprawa budowa własnego układu, wg swojej dokładnie zaplanowanej koncepcji. Co do rzeczy jakie zostały do wprowadzenia mam kilka watpliwości: - 1. kwestia oplotów. na pewno ich potrzeba, tylko kwestia co oplatać (albo raczej kupić czy zamówić) oraz na jaki kolor. Czarne są ładne, ale boję się, że będzie za czarno. Czerwone by bardzo pasowały do koloru, ale boję się, że będą zbyt rażące. Najlepiej byłoby zobaczyć te i te ale trochę szkoda kasy bądź czyjejś roboty. Inna rzecz to kwestia co oplatać? Na pewno zasilanie grafy, płyty głównej i procesora. Kwestia dyskusyjna czy oplatać przewód USB 3.0, zasilanie dźwiękówki i pompki. Ktoś tu radził by także oplatać przewody SATA. Zasilanie dysku i napędów też można. Tylko kwestia czy jest ktoś kto teraz robi oploty??? Do zasilania procka, płyty i grafiki można kupić ale co z resztą??? Może polecicie kogoś i poradzicie co oplatać i w jaki kolor. - 2. Kwestia podświetlenia. Myślę nad kolorem i rodzajem. W grę wchodzą albo białe albo czerwone (tylko nie za mocne by nie mieć "krwawej Mary" i nienaturalnego koloru, dlatego też zastanawiam się nad białym światłem). Tylny wentylator ładnie, delikatnie podświetla pobliskie elementy, płyn i blok bardzo efektownie wyglądają (niestety każde zdjęcie wygląda fatalnie, nie da się tego pokazać). Gdyby udało się tak samo delikatnie podświetlić cały układ byłoby super. Tylko znowu co lepsze? Diody led'owe, paski led'owe, katody czy ultrafiolet??? Kompletnie się na tym nie znam i nie wiem co wygląda ładniej i delikatniej. Ktoś zna się na tym??? - Co do korków, to można wymienić te w rezie. Bo te na grafice komponują się ze złączkami. Gdybym je wymienił na niklowane na czarno to by się pewnie gryzły ze srebrnymi zlaczkami, a wymieniać wszystkich złączek i kontówek na niklowane na czarno albo malować je samemu zbytnio mi się nie widzi. - Nie podobają mi się przeźroczyste topy na czarnej pompce. Czarna pompka, przeźroczysty top i czarne dno reza, fatalne połączenie. Brr... Przeźroczysta pompka i przeźroczysty top to wygląda już ładniej. Ale wymieniać pompki nie zamierzam. Pasuje do dolnej części reza i koloru budy, fajnie się komponuje. - Żałuję jednej rzeczy. Że uszkodziłem piny na socketcie i mam niesprawne dwa sloty na płycie głównej. Co prawda dalej mam 16 giga i zwodowany ram, ale cztery kości i większy blok ładniej wygląda. Tylko szkoda mi było kupować dwóch kości atrap (zwłaszcza, ze dominatory są drogie) i montować na nich większy blok by tylko ładniej wyglądało. Szkoda kasy i totalny bezsens. Aż tak mi na sztuce nie zależy by niepotrzebnie wydawać tyle kasy. Ale łezka się w oku kręci, że nie ma większego bloku na ramie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_KaszpiR_ Opublikowano 16 Marca 2013 Zgłoś Opublikowano 16 Marca 2013 1. mógłbys zrobić czarne wiązki z kilkoma pasmami czerwonymi. 2. da się zrobic fotę, tylko musisz trochę pokombinować w trybie manual. Na samym dole http://www.million-dollar-pc.com/ masz napisane tą cholerną czcionką kilka wskazówek. Paski ledowe są bardzo jasne, ale mozna kontrolowac ich jasność potencjometrem (jak się pobawisz lutownicą). Diody sa dobre aby nakierować światlo na punkt, np na rezerwuar, i można wykierować to przez calą obudowę. Paski ledowe są dobre do robienia oświetlenia rozpproszonego, bardzo latwe w obsludze, można je ciąć, wyginać itd. Katody - trzeba uważać, gdzie się je montuje, poza tym maja problem z dlugością kabli, ktore trudno przedłużać, bo inaczej katody moga przestać świecić. Katody UV dają najlepsze światło ultrafioletowe. Niestety diody a tym bardziej paski UV generuja inna falę światla i powodują, że elementy mogą świecić na zielono. Tego nie widać na zdjęciach, ale gołym okiem jest to bardzo widoczne. 3. korki - a naklejki, folie jedostronnie lepne? Np w ten sposob naklada się karbonowe wykończenia. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maragast Opublikowano 16 Marca 2013 Zgłoś Opublikowano 16 Marca 2013 A co twoim zdaniem będzie najlepsze do oświetlenia mojej budy wg moich oczekiwań??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...