Skocz do zawartości
PiotrasX2

Zmiana prędkości i nowa umowa ... czy warto?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam i pozdrawiam.

 

Jako, że już niedługo kończy się moja umowa otrzymałem propozycję jej przedłużenia i opcję "do 10mega" w orange.

Do tej pory mialem 2mb i do pewnego czasu wszystko działało jak trzeba ... jakies 3-4 miesiące temu nastąpił spadek transferu z okolo 240KB/s do max 150KB/s. Po wczorajszym telefonie z orange zgodziłem się przetestowac (przez 10dni) proponowaną usługę. Obecnie czekam na kuriera z umową. Co dziwne jeszcze wczoraj miałem ADSL2+, Line Rate - Upstream- okolo 330 i Downstream-jakies 1536. Dzisiaj patrząc w staty rutera i widząc lekką poprawe w szybkości transferu i pingach zastanawiam się dlaczego taka szybka zmiana z ich strony i czy to nie jest jakiś kolejna machloja aby przekonać mnie do nowej umowy. Generalnie teraz jest przyzwoicie jak na te 2mb. Pytanie czy nie zacznie się kaszana po przejściu na dziesiątkę, która to zdaniem pani z orange powinna działać w granicach 6-8mb (wiele się nasłuchałem o modernizacji centrali itp.).Proszę o jakieś porady czy dzień dzisiejszy przy takich parametrach taka zmiana jest sensowna i ile można wyciągnąć z takiej linii. Mój ruter Tp-Link TD-W8960N

 

staty -

http://imageshack.us/photo/my-images/441/nety.jpg/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info. Dzwoniłem wczoraj i koleś od techników powiedział mi to samo ... ponad 4 km do tej ich centrali mam, a babka przez telefon tak się produkowała że wszystko bedzie jak trzeba. Czysta sciema i nic więcej zrobią wszystko żeby kase wyciągnąć. Jeszcze raz dzięki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam bardzo podobne pytanie, pozwolę się podpiąć.

 

Obecnie 6mb od Multimo na łączach TPSA, planuję za te same pieniądze przejść do Orange do 10mb jak kolega.

Do centrali mam niecałe 3km, natomiast router pokazuje następujące dane

 

Dołączona grafika

 

Jakie są mniej więcej szanse z tymi parametrami?

Różnica 6 a 10 nie robi mi za wiele, natomiast miałbym gwarantowany upload 1mb zamiast 0,5mb co już jest satysfakcjonujące (+ nielimitowany stacjonarny) głównie stąd pomysł na zmianę.

 

Zastanawiam się, czy będąc klientem już Orange jako właścicieli infrastruktury, są lepsze warunki niż przed pośrednika jak Multimo czy Netia.

Edytowane przez FoX 13

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teraz i tak przy nowych umowach jest do 10mb/s, więc pójdzie tyle na ile linia pozwoli. Down zapnię się na pełne 10mb, ale z uploadem bywa różnie. U mnie na 3 dB tłumienia mam problemy, aby osiągnąć 950kb, a inni znowu na xx dB osiągają praktycznie pełne 1mb uploadu (~1200kb na synchronizacji).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Takie rozwiązanie też mi odpowiada, że dostanę max łącza - natomiast zapewniali mnie, że nie ma sensu brać do 20mb bo tyle na pewno nie będzie.

Zobaczymy jak w praktyce z uploadem ;) no ale to jeszcze długa droga zanim ruszą procedury, dzięki za pomoc :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dają ci zawsze do więc jeśli finansowej różnicy nie ma to bierz 20ke - w razie czego masz 14 czy 16 zamiast 20ki a to i tak lepiej niż 10 - chyba że wtedy wchodzą ci już inne koszty - wtedy musisz sam przekalkulować

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest różnica w cenie 10 a 20 to jedno, natomiast druga sprawa - wcześniej złożyłem próbę zwiększenia prędkości z aktualnych 6mb na 10mb w Multimo i wczoraj dostałem odpowiedź, że z przyczyn technicznych taka zmiana nie jest możliwa. Tym bardziej nie ma sensu brać w Orange 20mb, bo czuję, że tych 10 może nie być na to wygląda :) ale jak już pisałem pieniądze te same, a dostanę dodatkowo nielimitowany stacjonarny (u mnie w domu się korzysta) i możliwość do 10 zamiast te aktualne 6 ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie zauważyłem, że prawie dokładnie rok temu rozważałem tu pewne kwestie ;)

 

Neostradę mam od chyba lipca, wziąłem do 10Mb/s.

Usługa jest stabilna, nie mam zastrzeżeń, ale prędkości pozostawiają troszkę do życzenia.

 

Upload wyszedł jak było czyli 0,5-0,55.

Natomiast download się obniżył, czym mnie mocno zdenerwowali. Może nie jest to jakaś drastyczna zmiana, ale boli mimo wszystko.

 

Przypomnę. Miałem 6Mb/s w Multimo i na tamten moment zrzut z routera wyglądał tak

 

Dołączona grafika

 

Aktualnie mam Neostradę do 10Mb/s i zrzut z Liveboxa wygląda tak

 

Dołączona grafika

 

Jak widać było lepiej. Wcześniej miałem na speedtestach w granicach 5,5Mb/s, aktualnie jest nieprzerwanie 4,5Mb/s i więcej nie idzie.

 

Dzwoniłem, zgłaszałem. Powiedziano mi, że automat dobiera prędkości i że parametry są ok. Natomiast, że powinienem wyciągać jednak te 5,5Mb/s i wina może tkwić w zbyt długim kablu między routerem a gniazdem telefonicznym... lub wykonać fabryczny reset routera.

 

Reset wykonałem. Bez skutku.

Kabel ma 3m, ten który był w pudełku od Liveboxa.

 

Śmiem wątpić, żeby jego zmiana na 1m miała mi dać lepsze parametry... 

 

Bardzo proszę o jakieś rady ;) chciałbym wywalczyć ten 1Mb/s więcej tylko nie wiem jak.

 

EDIT

 

Problem sam rozwiązałem - a raczej znalazłem przyczynę, którą nie za bardzo mogę zmienić...

 

Otóż poprzednio router podłączony był do gniazdka telefonicznego na najwyższym piętrze w domu.

Teraz z uwagi na konieczność podłączenia do niego telefonu (VOIP od Orange) router jest podłączony do gniazdka telefonicznego na parterze.

 

Jak na chwilę podłączyłem Liveboxa na najwyższym piętrze, jak dawniej, sytuacja się zmieniła

 

Dołączona grafika

 

Margines szumu poleciał mocno do góry, ale prędkość... się podniosła.

I faktycznie na speedteście dostałem lekko ponad 6Mb/s.

 

Wszystko fajnie, ale niestety z uwagi na ten telefon i jego miejsce, muszę mieć liveboxa na parterze.

Czar szybszej prędkości prysł, a raczej pozostał na najwyższym piętrze domu...

 

EDIT 2

 

Zostawiam informację dla osób, które być może kiedyś będą miały podobny problem.

 

Postanowiłem skonsultować sprawę z infolinią Orange.

Proszono mnie o podłączenie Liveboxa raz do gniazdka na dole, a później na najwyższym piętrze.

Odnotowali, że faktycznie jest różnica jeśli chodzi o prędkość i parametry.

Utworzone zostało zgłoszenie techniczne, i tu muszę bardzo pochwalić Orange (pewnie też kwestia, że nie mieszkam w bardzo dużym mieście) kontakt od technika nastąpił po godzinie, poprosił mnie znów o testy z gniazdkami i powiedział, że wyśle serwisanta, aby zobaczył to gniazdko.

 

W domku jednorodzinnym sytuacja u każdego może wyglądać inaczej, taka specyfika. 
Ja od głównej puszki miałem pociągnięty kabel, który w pewnym momencie rozdzielał się na 3. Jedno nieczynne, a dwa pozostałe to wspominane tu przeze mnie górne i dolne gniazdko.

 

Dodam, że mierzona była prędkość w gniazdu na dole - 6Mb. A w puszcze, która wchodzi do domu, 18Mb (!). Ja przez cały czas funkcjonowałem nieświadomie na 4,5Mb. Ewidentnie wina leżała w instalacji w domu.

 

Serwisant odciął 2 niepotrzebne gniazdka i połączył z puszką tylko jedno, to na dole, gdzie jest livebox + telefon.

 

Efekt był taki, że w gniazdku, w którym wcześniej było 6Mb, pojawiło się 16Mb. Jako, że mam usługę do 10Mb, wykonał telefon o ponowną synchronizację i dzięki całej tej operacji mam pełne 10Mb oraz upload 0,9Mb zamiast 0,5Mb. 

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Jestem bardzo pozytywnie zaskoczony całą tą sytuacją, nie mając jednocześnie świadomości, ile czynników ma wpływ na prędkość Internetu. Jak cofnę się pamięcią wstecz, gdzie próba przyłączenia 10Mb zostawała odrzucana, to w danej chwili w Orange mógłbym nawet brać do 20Mb. 

 

Jednocześnie moje dotychczasowe doświadczenia z Orange w kwestii stacjonarnego internetu są bardzo pozytywne. Na infolinii zawsze jest, w mojej ocenie, fachowa i kompetentna pomoc. Konsultanci, z którymi rozmawiałem, podchodzili do sprawy bardzo rzetelnie i życzliwie. Szybkość usunięcia usterki i kontaktu ze strony serwisu również mnie pozytywnie zaskoczyła. Wiem, że ten sam proces u poddostawcy byłby ciut bardziej kłopotliwy. Tutaj widać zalety w podejściu, jeśli dostawca jest właścicielem infrastruktury.

Edytowane przez FoX 13

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...