Skocz do zawartości
ChristeQ

Rdzenie a wątki

Rekomendowane odpowiedzi

W wymaganiu gry jest napisane, że potrzeba 4 rdzeniowego procesora 2.0Ghz+.

1) Czy procesor 4 rdzeniowy jest lepszy od 2 rdzeniowego z 4 wątkami?

2) To na którym procesorze będzie działała lepiej?

3) Na czym polega ich zasadnicza różnica?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Procesor 2-rdzeniowy obsługuje do dwóch wątków naraz. Taki sam procek wraz z HT może obsłużyć do 4-ech wątków, ale na zasadzie 2-óch bramek przepuszczających sygnały na zmianę z dwóch kolejek każda - przy aplikacjach wielowątkowych masz wzrost wydajności, ale nieporównywalny z 4-ema fizycznymi rdzeniami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do 1 i 2 to zależy jakie procki porównujemy .

 

Bo HT to już miały wersje EE Pentium D , choć ich wydajność leżała , z drugiej strony najmocniejszy 2-rdzeniowiec wspomagany HT to I3 3240 .

 

Pentium D EE a I3 dzieli przepaść jeżeli chodzi o wydajność .

 

Tak samo jak tego I3 sparujemy z jakimś Q8xxx czy pierwszymi Phenomami ( np. Phenom 9100e czy 9500 ) , I3 powinien być górą w większości testów - bardzo wydajny jeden rdzeń i dość sprawnie działające HT w porównaniu do tego z czasów architektury NetBurst .

 

Także wysoki zegar I3 się liczy tutaj - 3,4 Ghz vs. 2,33 w Q8200 , 1,8 GHz w 9100e i 2,2 Ghz w 9500 .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W wymaganiu gry jest napisane, że potrzeba 4 rdzeniowego procesora 2.0Ghz+.

1) Czy procesor 4 rdzeniowy jest lepszy od 2 rdzeniowego z 4 wątkami?

2) To na którym procesorze będzie działała lepiej?

3) Na czym polega ich zasadnicza różnica?

 

Może ja to wytłumaczę w trochę inny sposób niż koledzy. Przyjmijmy że w pewnym sklepie znajdują się 2 kasy na których obsługiwani są klienci. W celu zwiększenia wydajności sklepu na każdej z kas znajduje się po dwóch pracowników. Czyli mimo że w sklepie znajdują się 2 kasy to jest on w stanie obsłużyć na raz 4 klientów (analogia do procesora 2 rdzeniowego 4 wątkowego). Powiedzmy że jeden pracownik będzie wbijał do kasy produkty które klient chce kupić a drugi będzie zajmował się wydawaniem reszty. Oczywiście żeby takie rozwiązanie przynosiło zyski w wydajności to tacy pracownicy muszą ze sobą dobrze współpracować. Jeżeli współpraca 2 pracowników na 1 kasie nie idzie za dobrze to wówczas wydajność sklepu spada i może być nawet gorsza niż jak by był na kasie 1 kasjer. Dlatego też czasami 2 rdzeniowe 4 wątkowe procesory mają niższą wydajność niż 2 rdzeniowe 2 wątkowe procesory. Jeżeli w tym samym sklepie zamontowane zostaną 4 kasy na których będzie pracowało 4 pracowników to takie rozwiązanie teoretycznie powinno być wydajniejsze niż 4 pracowników na 2 kasach. Oczywiście teoretycznie bo na tych 4 kasach mogą pracować praktykanci których wydajność będzie dużo niższa niż wprawionych pracowników, którzy pracowali na 2 kasach. Dla tego też w procesorze nie jest najważniejsza ilość rdzeni a ich jakość (wydajność).
  • Upvote 7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

... a jak jest 2 klientów w sklepie ( gra korzysta z maks 2 rdzeni), to zysk z 4 kas jest żaden. Dołączona grafika

 

KoVol dobre porównanie.

Edytowane przez toms83
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Modułowa architektura w FXach przypomina działanie firmy z oddziałami. Powiedzmy że nasza firma będzie specjalizować się w sprzedaży paliwa, posiadać ona będzie 4 punkty (stacje benzynowe) gdzie klienci będą mogli zakupić paliwo. Każdy z punktów znajduje się w innej miejscowości. W każdym z punktów będzie dwóch kasjerów i 2 kasy fiskalne. Czyli każda stacja będzie w stanie obsłużyć 2 klientów na raz. W związku z tym że cała firma ma 4 odziały to będzie ona w stanie obsłużyć do 8 osób na raz. Dodatkowo na każdej stacji będzie jeszcze spec od zadań specjalnych, powiedzmy że będzie on się zajmował tankowaniem pojazdów. Spec musi pilnować by nie wlać za dużo paliwa przez co musi on zwracać uwagę na setne części litra wlewanego paliwa.

Podsumowując:

Firma- to jest nasz cały procesor

Odziały/punkty gdzie klient może zatankować paliwo- to moduły

Kasy fiskalne- to rdzenie (jednostki arytmetyczno-logiczne ALU- obliczenia na liczbach całkowitych)

Kasjerzy- to ilość wątków. Każda kasa fiskalna jest obsługiwana przez 1 kasjera.

Spec znajdujący się na stacji benzynowej- to będzie koprocesor (układ wspomagający pracę głównego rdzenia odpowiedzialny za obliczenia zmiennoprzecinkowe)

 

Wydajność całej firmy uzależniona jest od szybkości wydawania paragonów. Jeżeli klient będzie wolno obsługiwany to i wydajność firmy będzie niska. W przypadku FXów zawsze do 1 rdzenia przypisywany jest 1 wątek. Czyli na kasach fiskalnych może pracować pracować tylko i wyłącznie 1 osoba.

 

Czyli taki FX8350 to będzie 4 odziały 8 kas obsługiwanych przez 8 kasjerów (każda kasa obsługiwana jest przez 1 kasjera), oraz 4 speców od zadań specjalnych (po 1 na każdy z oddziałów).

 

W procesorach Intela także wykorzystywane są koprocesory ale ze względu na inne przedstawienie budowy architektury procesora, jest trudniej stwierdzić ile dokładnie jest tych koprocesorów.

Edytowane przez KoVol
  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oj już KoVol odpuść, bo o ile pierwsze porównanie jeszcze było do zniesienia, to już w drugim ciśniesz za bardzo. Mam nadzieję, że nikt nie bierze tego dosłownie, bo teoria procesorów jest oczywiście dużo bardziej złożona i takie założenia są o kant ... no. ;) Nie krytykuję, bo dla początkujących może dać jakiś w miarę sensowny pogląd, ale już się nie rozpędzaj. :)

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...