Skocz do zawartości
Darkshines

Połączenie dwóch komputerów w sieć, bez kabli?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

 

 

Na początku zaznaczę, że jestem kompletnym nowicjuszem jeśli chodzi o sieci komputerowe, mimo że trochę poczytałem, to ciężko mi coś z tego zrozumieć i mam jedno pytanie. Chcę połączyć dwa komputery na łączu neostrady 2 mb, za parę miesięcy 10 i czy można to zrobić bez kabli? Ja to widzę tak: na parterze mam podłączony kabel od internetu do routera, a na pierwszym piętrze w pokoju łapię sygnał. Tylko czy da radę to zrobić komputerem stacjonarnym jak to jest w przypadku laptopa, czy trzeba prowadzić jakieś dodatkowe kable od routera, do tego komputera na piętrze? I jeszcze takie jedno pytanie... jeżeli bym chciał korzystać z internetu na piętrze, to czy komputer na parterze musi być podłączony?

 

 

za wszystkie odpowiedzi, dzięki :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kup sobie bezprzewodowy router i karty sieciowe wifi (do stacjonarnego) i tyle.

 

co znaczy 'za pare miesiecy 10' - chcesz 10 komputerow potem podlaczyc?

Gdzie beda staly?

Pow 4 komputerow lepiej juz wszystko laczyc kablami, sczegolnie jesli maja miedzy soba wysylac pliki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chodziło mi, że będzie 10 Mb internet ;)

 

 

 

 

Chyba zrezygnuję jednak z tego bezprzewodowego, ponieważ podobno będzie słaby zasięg jak będzie musiał przejść przez sufit i 2 ściany, połączę to jednak kablem. Tylko teraz pytanie, jaki to ma być kabel żeby szedł od routera do tego komputera na piętrze? RJ45 czy RJ11 ? Jeszcze jedno pytanie, jeżeli będę miał wyłączony ten komputer na parterze, gdzie będzie stał router to będę mógł korzystać z internetu na komputerze na piętrze?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chodzi ci o kabel Cat 5e, z wtyczkami RJ45.

 

RJ11 to wtyczki telefoniczne Dołączona grafika