Skocz do zawartości
keicaM

Zakupy w morele.net

Rekomendowane odpowiedzi

Ja się świeżo zarejestrowałem na Morele, by kupić TR Macho, którego nie ma w Agito, a na Morele od dwóch tygodni jest dostępny i w niezmiennej atrakcyjnej cenie 145zł. Specjalnie sprawdzałem, minimum raz na dwa dni, bo czaiłem się na niego od momentu jak złożyłem nową platformę. I co? Przed 13 złożyłem zamówienie, przed chwilą dostałem maila, że zostało anulowane, bo nie mają tego towaru. Napisali, że stany magazynowe widoczne na stronie aktualizują średnio 3 razy dziennie, więc rozumiem, że od dwóch tygodni był dostępny i akurat dziś o 13 się wyczerpały zapasy jak chciałem kupić. Po tym mailu do mnie, na stronie już Macho niedostępny i o 19zł droższy. Sobie zrobiłem zakupy jak nie wiem co...

 

Niestety ale właśnie Morele będzie jedynie moim alternatywnym sklepem, w Agito zostawiłem już parę koła, m.in. zamówione 3570k + płyta tuż przed świętami i bez żadnych opóźnień dostarczone przed świętami, zawsze wszystko błyskawicznie i bezproblemowo, a często i taniej niż na Allegro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak obiecałem tak piszę.

Uszkodzona i używana karta poszła na koszt morele.net. Po przystawieniu do ściany udało mi się nawiazać kontakt telefoniczny z szefem serwisu Panem Mateuszem.

 

Według zapewnień karta będzie nowa zamówiona i dostarczona na ich koszt do środy. To wszystko było tydzien temu w piątek po odbiorze starej karty przez kuriera.

 

Potem cisza. Brak kontaktu tel. mimo zapewnień. Infolinia w środę zapewniła, że karta będzie wysłana dzisiaj bądź najpóźniej w czwartek.

 

Dostałem sms od Pana Mateusza, że karta została wysłana w czwartek, również status reklamacji to potwierdził.

 

W piatek kurier dostarczył "igiełkę" kartę.

 

Teraz podsumowanie!

 

Dlaczego wybrałem morele - bo według zapewnień mieli Gigabyte 7950 w rewizji 1.0 czyli ze starym kontrolerem napięcia. Można zmieniać napięcie rdzenia. Tego reszta sklepów już chyba nie oferuję.

 

Dostałem i to jest najważniejsze nową kartę 48 tydzień produkcji 2012 z rewizją 1.0. SUPER. Duży plus.

 

Ktoś widział co wsadza bo nie wierzę, że nie sprawdzają towaru przed wysyłką. Tutaj duży minus.

Czas realizjacji ponad 2 tygodnie z przebojami. Minus.

Kontakt jak dla mnie fatalny - e-mail to 1 doba na odpowiedź, infolinia nie może wszsytkiego sprawdzić. Minus

 

Czy tam zrobie jeszcze zakupy? Pewnie nie ze względu na trudny kontakt i wielką wtopę.

 

Czy polecę - warunkowo tak, ze względu na pozytywny finał.

 

Na koniec na osłodę Gigabyte 7950 w rewizji 1.0 crossfire wymiata. Cicho już nie jest, ale się doczekałem.

 

pozdrawiam,

NISKI_

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co ty nie powiesz. Odpowiedź tyczy posta:

"Potwierdzam morele oszukuje z czasem dostawy.

Też kupowałem kiedyś i przekładali chyba ze 3 razy.

Zamiast czekać 1-2 dni czekałem chyba z 10."

 

Czyli szpachla2 kupił coś, sklep przekładał 3 razy wysyłkę i zamiast 1-2 dni czekał 10. Zatem pytam gdzie jest oszustwo?!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jak ja pozycze od ciebie forsę, powiem ze oddam jutro, po czym przeloze termin o dwa dni. Następnie po dwóch dniach znów przełoże termin zwrotu. Ile razy muszę przełożyć termin zwrotu, byś uznał mnie za oszusta?

szpachla nie został oszukany w rozumieniu kk a w potocznym rozumieniu tego słowa.

 

Wyslane z recznego wysylacza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pożyczenie czegoś to nie, kupno/sprzedaż obie te czynności regulują inne zapisy. Jak Ci coś pożyczę to się umawiamy, że za 2 tygodnie mi zwrócisz, po tym terminie jeśli nei zwrócisz mogę Cie nazwać oszustem. Sprzedawca i klient mają wobec siebie pewne obowiązki. W opisanej krótkiej sytuacji obie strony wywiązały się z umowy zgodnie z prawem. Zatem nie ma tu mowy o oszustwie nawet jeśli sobie taka to interpretujesz.

Edytowane przez Grinch

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No wiesz, ja też się kiedyś wywiążę. Oddam na pewno ;)

 

Na stronie każdego produktu w sklepie morele.net widnieje informacja Czas realizacji: wysyłka natychmiastowa, wysyłka 1-2 dni itd.

Ktoś wybiera produkty tak opisane, dokonuje wpłaty i ma trzykrotnie przekładany termin wysyłki.

 

Zgodzę się, nie można mówić o oszustwie, aby móc zarzucić oszustwo, trzeba udowodnić umyślne wprowadzenie w błąd.

Nabywca ma jednak prawo czuć się oszukany, nie może jednak powiedzieć, że został oszukany (brak dowodów co do zamiarów drugiej strony).

Działanie sklepu jest w takiej sytuacji dalekie od rzetelności.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że oddasz :)

 

Informacja o czasie realizacji przesyłki to tylko informacja i tak na prawdę nie jest wiążąca dla nikogo. Nad tym wszystkim stoją zapisy ustawy.

Fakt masz rację, że takie wprowadzanie w błąd jest mówiąc króko naciąganiem klienta na zakupy w danym sklepie, tyle tylko że tyczy się to co drugiego sklepu nie tylko moreli.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To, że co drugi albo i więcej sklepów tak robi, znaczy że mamy to chwalić? Przymykać oko?

 

O rżnięciu w siusiaka świadczy chociażby ta strona http://www.morele.net/obudowa-thermaltake-xaser-vi-mx-vh9000bws-okno-196114/

Zielony baton z informacją Wysyłka 1-2 dni, niżej Czas realizacji:wysyłka natychmiastowa. Rozumiem, twoim zdaniem jeśli kiedykolwiek dostanę zakupione przedmioty, wszystko jest w porządku ze strony sprzedającego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ja napisałem "chwalić"? Mój 1 post dotyczył słowa oszustwo, a teraz zaczynasz dopisywać czegoś czego nie napisałem.

 

Wysyłka natychmiastowa - faktycznie bardzo szczegółowy opis... Dołączona grafika Co dal ciebie znaczy natychmiastowa? 5min po przelaniu pieniędzy sprzedawca ma być u kuriera, czy może w ciągu 1h, a może w ciągu 48h? Interpretujesz jak chcesz, sklep również.

 

Przy każdym przedmiocie jest różny termin realizacji, ale tak naprawdę nie ma to znaczenia bo sklep w swoim regulaminie wyraźnie napisał:

 

CZAS REALIZACJI ZAMÓWIENIA

11. Czas realizacji zamówienia jest ustalany przez handlowca w chwili przyjęcia zamówienia do realizacji. Standardowo nie przekracza on 2 dni roboczych (dla zamówień złożonych do godziny 16:00 danego dnia. Sprzedawca zastrzega sobie prawo wydłużenia terminu realizacji zamówienia o 1 dzień roboczy po uprzednim poinformowaniu Klienta.

 

I tu też nie ma jasnego terminu realizacji, niby standardowo robią to w ciągu 2 dni, ale mogą zrobić i w 29... Mogą przedłużyć termin o 1 dzień informując klienta. Czyli mogą przedłużać codziennie wysyłając informację do klienta. Czas realizacji zamówienia przez sklep to 30 dni kalendarzowych dopiero po przekroczeniu tego terminu można mówić o "oszustwie".

 

Fakt pisanie o szybkiej realizacji, a robienie tego długo to zła praktyka ale mieszcząca się w granicach prawa. Nie pochwalam tego ale też nie lubię jak się na lewo i prawo wyzywa wszystkich od oszustów... tylko daltego, że się nie czyta regulaminu i nie zna swoich praw...Dołączona grafika

Edytowane przez Grinch

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli co? na stronie przedmiotu sprzedawca może napisać wszelkie bajki a liczy się tylko regulamin?

W moim przekonaniu powinno się to interpretować zgodnie z zasadą Lex specialis derogat legi generali, gdzie specialis - strona przedmiotu, generali - regulamin sklepu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie tak, może napisać co chce. Pewnie, że możesz pozwać sklep ale co to da? Tyle tylko, że w tym przypadku sprzedawca napisał to co napisał i nie było to konkretne określenie terminu realizacji. Ten opis miał tylko informować o możliwie najszybszej realizacji, nic więcej.

Pewnie znasz sytuacje kiedy to sklep powystawiał przedmioty za 1zł. Zazwyczaj w regulaminach na takie wypadki są stosowne punkty które jasno określają, że w takim wypadku nie dochodzi do umowy kupna sprzedaży bo z powodu błędu... bla bla bla.... Zatem to regulamin reguluje całą transakcję ale musi być on zgodny obowiązującymi przepisami. Jasne możesz się sądzić ale patrząc na dotychczasowe wyroki taki kupujący jest na przegranej pozycji.

Edytowane przez Grinch

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pisze 1-2 dni wysyłka natychmiastowa więc spodziewam się towaru po 3 dniach.

A nie po 10 tak jak to miało miejsce.

Dodatkowo rozumie że można przełożyć termin dostawy, ale 3 razy pod rząd?

 

 

 

Świadczy to tylko o firmie w której kupujesz.

Następne zakupy będę robił gdzie indziej.

 

 

I nie wnikajmy w regulaminy bo wiadomo że

nikt sądzić z nimi się nie będzie.

 

Ale jak sie umieszcza tłustym drukiem termin dostawy na stronie

to trzeba się z tego wywiązywać a nie "palić janka" i ciągle przekładać.

Edytowane przez szpachla2
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miesiac pfff ja sie bujalem 2 miesiace z karta, kontakt zerowy, dodzwonic sie na infolinie koszmar, nikt nic nie wie i tylko sie mozna wk***. Karte do producenta wyslali po miesiacu -.- teraz wyslalem im ram i wyglada ze powtorka z rozgrywki. O ile chcemy kupic to kontakt zajebisty a jak cos zareklamowac to olewka totalna i zbywanie klienta. W esc reklamowalem i nogdy problemow nie robili a tutaj jeden wielki cyrk na kolkach.

 

Sent from my HTC Wildfire S A510e using Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tak tylko trochę poza tematem - zdajecie sobie sprawę, że jeśli na sprzęt macie gwarancję to możecie odsylać bezpośrednio do producenta? W takim wypadku z reguły całą reklamacja przebiega w mniej niż tydzień...

 

Posted via Tapatalk @ Evo 3D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli nie warto kupować w morele, bo tną ludzi przysyłając niesprawny sprzęt i reklamacja jest do kitu ???

 

Ja na pewno nie wydam sporej kasy na firmę, która nie posiada szacunku do klienta.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bez przesady, az tak zle nie jest. Wszystko zalezy od tego na jaki oddział banku trafisz.

Znam oddziały znanych pizzerii, gdzie sprzedaja kupe, a obok mnie inny oddzial tej samej firmy sprzedaje przepyszna pizze.

 

Jak mam kupic w morele czy na allegro - wybieram morele.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

12 oddałem płytę główną - dead on arrival.

14 zaksiegowali ze wyslali do serwisu.

 

Dzisiaj info, ze zamowili nowa plyte na wymiane, ma byc w przyszlym tygodniu. Szkoda tylko ze czekałem miesiąc :/

 

Miesiac pfff ja sie bujalem 2 miesiace z karta, kontakt zerowy, dodzwonic sie na infolinie koszmar, nikt nic nie wie i tylko sie mozna wk***. Karte do producenta wyslali po miesiacu -.- teraz wyslalem im ram i wyglada ze powtorka z rozgrywki. O ile chcemy kupic to kontakt zajebisty a jak cos zareklamowac to olewka totalna i zbywanie klienta. W esc reklamowalem i nogdy problemow nie robili a tutaj jeden wielki cyrk na kolkach.

 

Sent from my HTC Wildfire S A510e using Tapatalk

 

Oddaliście nie sprawny sprzęt z tytułu gwarancji czy z tytułu niezgodności towaru z umową?

Edytowane przez Grinch

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zamówienia są przesuwane w czasie, gwarancje macie miesiącami robione, sprzęt przychodzi niby nowy, ale w fakcie chyba po spotkaniu ze ścianą, kontakt z nimi to masakra, a obsługa jest niedouczona i gada aby gadać.

 

Proszę o pokazanie mi plusów, bo już chyba maksymalnie wszystkie wady kupowania online tutaj wypisałem. A porównanie Allegro ze sklepem online jest ciut padnięte, zwłaszcza że na allegro nie robię zakupów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do plusów można zaliczyć duży wybór asortymentu, niewątpliwie niskie ceny, możliwość wynegocjowania rabatu, przy zamówieniach powyżej 1500zł dowóz+pendrive gratis, i w miare szybki czas realizacji wysylek (przynajmniej mi nie przeciągali więc to nie jest regułą).

 

Jeśli chodzi o wady to się z Tobą zgadzam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie z tytułu gwarancji. Jeszcze mi się nie zdarzyło aby towar był niezgodny z umową.

 

Chyba sobie teraz jaja robisz?! Nie działający towar to niby jaki jest zgodny z umową?

Sam sobie jesteś winien takiego długiego czasu oczekiwania. BO nie sklep jest winien, że tyle czekałeś a gwarant czyli serwis producenta. Wysyłając na reklamacje z tytułu gwarancji MUSISZ zaakceptować warunki gwarancji (taka mała książeczka albo karteczka dołączona do produktu...). Tam zapisy mogą być rożne, nawet takie, że na sprzęt możesz czekać 30dni i nigdy Ci go nie wymienią tylko będą naprawiać w nie skoczność. CO prawda w twoim przypadku to kilka dni, ale otrzymując NOWY sprzęt z serwisu producenta reklamowany na podstawie gwarancji w 95% przypadkach gwarancja płynie dalej. Czyli reklamując coś po 1,5 roku i otrzymując nowy produkt zostanie Ci tylko 6 miesięcy gwarancji.

 

Reklamując z ustawy, SKLEP ma 14 dni na ustosunkowanie się do reklamacji, po tym czasie jeśli nie ma odpowiedzi reklamacja jest uznana. Do tego ZAWSZE jest restart możliwości reklamacji przez kolejne 24 miesiące przy otrzymaniu nowego sprzętu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Chciałbym się zapytać o wasze doświadczenia w sprawie zwrotów produktów, które miały wadę fabryczną. W piątek dostałem paczkę z Morele.net, w której między innymi była karta graficzna MSI Radeon 7950 Twin Frozr. Po zamontowaniu karty okazało się, że nie przechodzi w pełni żadnego z benchmarków graficznych - zawiesza się po około 1-3min testu. Kartę sprawdziłem na dwóch różnych komputerach bo zawsze problem mógł leżeć zasilaczu/płycie głównej ale na drugim komputerze karta zachowuje się identycznie.

 

Założyłem w niedzielę na Morele.net zgłoszenie w sprawie wymiany produktu tzw. 'wymiana 3 dniowa' tylko, że wszyscy są chyba już na urlopie majowym bo zgłoszenie nie zmieniło od tej pory swojego statusu. Mógłby mi ktoś napisać jak taka wymiana przechodzi? Tzn. domyślam się, że Morele wysyła do mnie kuriera, który odbiera uszkodzoną kartę graficzną i teraz pytania:

Czy pudełko z kartą graficzną i wszystkimi akcesoriami powinienem jakoś specjalnie przygotować dla kuriera?

Czy ktoś ma pojęcie ile trwa cały proces? Na pewno nie 3 dni robocze od zgłoszenia wymiany - czas jest naliczany dopiero jak zgłoszenie zmieni status czyli pracownik Morele przeczyta co się stało.

Jakie są najczęstsze problemy przy wymianie sprzętu?

 

Pozdrawiam,

Boberian

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...