kaijitsu Opublikowano 5 Stycznia 2014 Zgłoś Opublikowano 5 Stycznia 2014 Sprawdź w nvidia inspectorze jakie masz kości. Elpida, samsung czy hynix. Elpida i samsung mogą się biednie kręcić. Co do wyniku to: Sterowniki ;P Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ajayeti Opublikowano 5 Stycznia 2014 Zgłoś Opublikowano 5 Stycznia 2014 (edytowane) Tak, taktowanie GPU ma dużo większe znaczenie niż RAMu. Dla porównania, moja 780 chodzi na 1200/6500:http://www.3dmark.com/3dm/1972624 Max temperatury 680-69 stopni. ASIC 78,2% Jeśli chodzi o pamięci, to ich potencjał to mocna loteria, zależy jak trafisz edit: jeśli chodzi o różnicę w wynikach 3d smarka, to ja w listopadzie miałem graphics koło 11800, a ostatnio na nowszych sterownikach i nowszej wersji 3dsmarka 1200 pękło bez problemu ;) Edytowane 5 Stycznia 2014 przez eloprezio Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YARPS DRITT Opublikowano 5 Stycznia 2014 Zgłoś Opublikowano 5 Stycznia 2014 ASIC 81,3%. To tłumaczy, że jak szedłem ścieżką cpu to było miło bo base 1100 bez zająknięcia. Tyle, że pamięć wtedy maks plus 200 MHz.Może ma to związek z power targetem, bo wiatrak rozkręcalem do 65% i nic nie dało (freezy od razu)? Jak w nv inspectorze spawdzić subvendora (nie mam bladego pojęcia :/ ) ? Dzięki za odpowiedzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leven Opublikowano 5 Stycznia 2014 Zgłoś Opublikowano 5 Stycznia 2014 W GPU-Z jest podany Subvendor. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YARPS DRITT Opublikowano 5 Stycznia 2014 Zgłoś Opublikowano 5 Stycznia 2014 W GPU-Z jest podany Subvendor. Ale karty a ja chciałem sprawdzić jakie są pamięci. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaijitsu Opublikowano 5 Stycznia 2014 Zgłoś Opublikowano 5 Stycznia 2014 W nvidia inspector najedź myszką na napis GDDR5 i wyświetli Ci się jakie masz pamięci. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YARPS DRITT Opublikowano 5 Stycznia 2014 Zgłoś Opublikowano 5 Stycznia 2014 (edytowane) Im dumb Elipida. Ale nie ma bólu ;) Pocisnę ten rdzeń zatem. Pzdr. Edytowane 5 Stycznia 2014 przez YARPS DRITT Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elvis799 Opublikowano 5 Stycznia 2014 Zgłoś Opublikowano 5 Stycznia 2014 Nie przesadzacie już trochę? Może jeszcze sprawdzić czy kuchenka mikrofalowa nie jest otworzona? Takie buzelacje do przegięcia... przesadzają...własnie jestem po lekturze Twojej historii z kartą i już mam ból głowy czy odsyłać swoją bo mam identyczną i objawy tylko w 3dmark 11 też identyczne :) z tego co widziałem w necie to jakis koles z Niemiec też nie ma lekko - http://www.youtube.com/watch?v=njjEf38YVMs :) także brałem w PC PROJEKT przed świętami ale to akurat szczegół , nie ich wina...na moje oko jak juz kilka osób ma identyczne objawy a konfigi sprzętu mamy pewnie różne więc nie wina mobo , pamięci czy tam pralki i kuchenki to albo wypuścili lipne karty albo lipne stery do nich...i jak sie zakończyła saga z Twoją kartą ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_KaszpiR_ Opublikowano 6 Stycznia 2014 Zgłoś Opublikowano 6 Stycznia 2014 early adopters will suffer ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elvis799 Opublikowano 6 Stycznia 2014 Zgłoś Opublikowano 6 Stycznia 2014 i teraz ciekawostka - najnowszy 3dmark zarówno Fire Strike jak i 2 mniej mordujące grafe testy = zero artefaktów ,tak samo w Furmark i Heaven , o co kaman ? :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leven Opublikowano 6 Stycznia 2014 Zgłoś Opublikowano 6 Stycznia 2014 i teraz ciekawostka - najnowszy 3dmark zarówno Fire Strike jak i 2 mniej mordujące grafe testy = zero artefaktów ,tak samo w Furmark i Heaven , o co kaman ? A co zrobiłeś ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elvis799 Opublikowano 6 Stycznia 2014 Zgłoś Opublikowano 6 Stycznia 2014 A co zrobiłeś ? no własnie nic :) tylko 3d11 pokazuje arty identyko jak w tym filmie z YT , więc mysle że to może byc wina jeszcze nie dopracowanych sterów.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sideband Opublikowano 6 Stycznia 2014 Zgłoś Opublikowano 6 Stycznia 2014 To dobrze myślisz już o tym pisałem , sporo osób ma ten problem na 780ti i non ti. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gosu Opublikowano 7 Stycznia 2014 Zgłoś Opublikowano 7 Stycznia 2014 (edytowane) Kurde nie śledziłem chwilę tematu i patrzę a tu kolejny człowiek ma problemy z 780 Ti i 3dm11 Sideband gdzie pisałeś o tym że sporo osób ma problem z 780/780 Ti ? Przeoczyłem jak nic. Tak swoją drogą zainstalowałem sobie Metro 2033 i Assasina IV (oryginały obydwa) i sprawa ma się tak : Metro 2033 - jakieś lagi co chwila, nie spadek fps ale coś jak mikroprzycięcia BARDZO irytujące i przy tym spadek GPU usage do nawet 52% ! Assasin z kolei śmiga też coś dziwnie, bo mam wszystko na maxa + TXAA x 4 i z tego co widziałem w testach to 780 Ti nie powinien mieć problemów a ja nawet (mimo używania D3D Overirdera) mam spadki do 27 fpsów...Przy czym też zauważyłem lagi co jakiś czas i spadek GPU usage z 99% do 85/77/61... Co do cholery się dzieje? Nie powinno być takich akcji przy moim konfigu przecież. Stery to 331.82. Przykładowo Batman AO przy wszystkim na full trzyma bardzo ładnie fps 60 i nie ma żadnych przycięć czy spadków fps. Chociaż też z tego co widzę mam GPU usage spada do nawet około 60%. Czy to jest normalne ? Przy MSSA x4 jest tak samo, spadki nawet do 61% GPU usage, co się dzieje z tym cholerswtem? Fps drop wtedy do 29...-Chodzi o AC 4 Wywalałem stare stery (331.82), czyściłem driver Sweaperem , zainstalowałem 331.93 i jest to samo... Kombinowałem nawet z wyłączaniem HT, przywracaniem ustawień defaultowych.Nic to nie daje, zauważyłem że użycie GPU spadło nawet do 31% w jednym momencie. Charakteryzuje się to takimi mega ścinkami po sekundzie, grać się nie da praktycznie przez to. Edytowane: W AC IV PHYSX jest totalnie skopany, po wyłączeniu go mam staly fps 60 ,mi tam spadki fps nie przeszkadzały bo i tak było płynnie ale te cholerne spikes/lagi czy jak to określić to masakra. Nawet jak wezme PHYSX na low to co prawda fps potrafi spać do 35 ale nie ma tych przycięć. Ewidentnie coś nie tak z tą grą, NV musi stery jakieś lepsze wypuścić albo Ubisoft łątkę. Natomiast W Metro 2033 wyłączanie PHYSX nic nie daje, tam są cały czas te przycinki dziwne. Jeszcze w kwestii tego użycia GPU. Czy mam powód do martwienia się jeśli spada użycie z 99% na przykładowo 75/60 czy 50% nawet ale nie ma przy tym żadnych spadków fps? Chodzi tu o to że karta ma jeszcze taki mega zapas mocy czy coś jest nie tak? Trochę może i takie pytanie dziwne ale do tej pory nie miałem takich sytuacji no ale wcześniej procki miałem inne i grafy. E8400@4.ghz/Q9550/3.9 ghz no i Radeony 4870/4890/5850/6970 a potem GTX 670 i teraz 780 TI, zawsze miałem to użycie graf na 99% Edytowane 7 Stycznia 2014 przez Gosu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaijitsu Opublikowano 7 Stycznia 2014 Zgłoś Opublikowano 7 Stycznia 2014 w AC4 do Ultra + Physx potrzeba 2x780 ;P Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gosu Opublikowano 7 Stycznia 2014 Zgłoś Opublikowano 7 Stycznia 2014 Nie, nie działa. Czytałem że gość z i7 4770K kręconym na 4.8ghz i SLI z 2x 780Ti miał to samo :D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zaodrze244 Opublikowano 7 Stycznia 2014 Zgłoś Opublikowano 7 Stycznia 2014 próbowałeś wyłączać wszystkie C-staty oraz użyć tego http://www.coderbag.com/Programming-C/Disable-CPU-Core-Parking-Utility ? mi ac4 chodzi bardzo ładnie z wszystkim na maxa oprócz physx off i msaa x4, vsynch on. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gosu Opublikowano 7 Stycznia 2014 Zgłoś Opublikowano 7 Stycznia 2014 Problem zażegnany. Pisałem o tym wyżej. Edytowane: W AC IV PHYSX jest totalnie skopany, po wyłączeniu go mam staly fps 60 ,mi tam spadki fps nie przeszkadzały bo i tak było płynnie ale te cholerne spikes/lagi czy jak to określić to masakra. Nawet jak wezme PHYSX na low to co prawda fps potrafi spać do 35 ale nie ma tych przycięć. Ewidentnie coś nie tak z tą grą, NV musi stery jakieś lepsze wypuścić albo Ubisoft łątkę. Natomiast W Metro 2033 wyłączanie PHYSX nic nie daje, tam są cały czas te przycinki dziwne. Jeszcze w kwestii tego użycia GPU. Czy mam powód do martwienia się jeśli spada użycie z 99% na przykładowo 75/60 czy 50% nawet ale nie ma przy tym żadnych spadków fps? Chodzi tu o to że karta ma jeszcze taki mega zapas mocy czy coś jest nie tak? Trochę może i takie pytanie dziwne ale do tej pory nie miałem takich sytuacji no ale wcześniej procki miałem inne i grafy. E8400@4.ghz/Q9550/3.9 ghz no i Radeony 4870/4890/5850/6970 a potem GTX 670 i teraz 780 TI, zawsze miałem to użycie graf na 99% Łapcie tu linka do tematu gdzie się dużo osób wypowiada. Wszyscy mają ten sam problem .Niezależnie od konfiguracji kiedy jest PHYSX na On ton przycinki + MEGA drop fps. Ja mam na maxa wszystko + TXAA x 4 i Physx wyłączony i jest stałe 60 klatek tam gdzie spadało do 29... NIeźle skopane stery albo po porstu AC 4. https://forums.geforce.com/default/topic/660850/physx-in-assassins-creed-iv-black-flag-causing-low-fps-on-gtx-780/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zaodrze244 Opublikowano 7 Stycznia 2014 Zgłoś Opublikowano 7 Stycznia 2014 (edytowane) nie zgodzę się z Tobą że sterownik jest skopany. dzisiaj to wieczorem sprawdzę, tzn rozłączę sli, ustawie jedną kartę na physx a drugą na grafikę. dostosuje ustawienia do jednej karty - pewnie zjadę z detalami ale ma być 60 a potem włączę physx na high. Edytowane 7 Stycznia 2014 przez zaodrze244 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_KaszpiR_ Opublikowano 7 Stycznia 2014 Zgłoś Opublikowano 7 Stycznia 2014 A Ty zaodze masz gtx 780 Ti ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zaodrze244 Opublikowano 7 Stycznia 2014 Zgłoś Opublikowano 7 Stycznia 2014 (edytowane) nie a to jakaś różnica. gdy włączę physx na low lub high mam ten sam efekt obraz się zaczyna przycinać. wygląda to tak że podczas grania gdy dwie karty liczą obraz to jest płynnie gdy wchodzi physx (jakiś dym z komina wystrzał z pistoletu albo pada deszcze) wtedy jedna karta liczy obraz druga physx i zaczyna się slide show. za leniwy byłem żeby wcześniej to sprawdzać pod takim kątem jak napisałem wyżej ale dzisiaj się wezmę i sprawdzę. dlatego uważam że do tej gry żeby grać w max detalach trzeba mieć 2x780ti + dedykowaną kartę do physx. jestem ciekaw jak się zachowuje ta gra na 2x780ti podczas bitwy morskiej gdy płynie statek przy statku i jest taka zadyma że nic nie widać tylko masę dymu. w tym momencie umnie widać wyraźne spadki poniżej 60 na szczęście na tyle krótko trwałe że nie przeszkadza to w rozgrywce. włączę frapsa i sprawdzę jakie to są dokładnie spadki. Edytowane 7 Stycznia 2014 przez zaodrze244 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_KaszpiR_ Opublikowano 7 Stycznia 2014 Zgłoś Opublikowano 7 Stycznia 2014 Bo physx jest zryty, prawdopodobnie aby wyswietlic strone procesor wysyla do gpu prosbe o obliczenie physxa i czeka na odpowiedz i w tym czasie nic nie robi. Jak dostanie info od karty to wtedy moze przystapic do liczenia klatki graficznej. Wynikajace opoznienie miedzy komunikacja procesor-gpu z powodu physx'a morduje fps. Pewnie jak sie ma dedykowana karte do physx'a to wyglada to lepiej, natomiast liczenie physixa na sli pewnie skutecznie utrudnia generowanie grafiki. FRAPS pokaze Ci info o wyslanych requestow renderowania przez cpu, a grafika moze miec z tym problem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaijitsu Opublikowano 7 Stycznia 2014 Zgłoś Opublikowano 7 Stycznia 2014 (edytowane) Ja mam podobnie z Mafią 2. Gram i jest 60fps z vsync (bez ok 100-120fps) i po 2-3h nagle spadek do 30 nawet patrząc w niebo (tak jakby liczenie physx spadało na procesor). Wystarczy, że wyjdę z zabugowanego obszaru (W którym w sumie nic się nie dzieje) i od razu robi się 60fps :/ Bez physx coś takiego nie ma w ogóle miejsca. Obciążenie gpu i cpu ciągle takie same ;D Podejrzewam, że w AC4 tak samo jest coś skopane z physx ale jeszcze głębiej. Edytowane 7 Stycznia 2014 przez kaijitsu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zaodrze244 Opublikowano 7 Stycznia 2014 Zgłoś Opublikowano 7 Stycznia 2014 (edytowane) mhm, rozumiem. generalnie to sama gra jest źle napisana bo wykorzystuje przede wszystkim jeden rdzeń a reszta to jest obciążana tak tylko dla niepoznaki ale może jej tyle wystarcza w końcu to nie bf3 lub 4. ac4 to jest w sumie pierwsza gra z którą mam problem z physx. ale teraz mieliśmy okres świąteczny, targi ces i stąd nvidia nie ma czasu na pisanie nowych sterów. mam nadzieje że w lutym będzie lepiej tylko że do tego czasu skończę ac4 i o nim zapomnę :P Edytowane 7 Stycznia 2014 przez zaodrze244 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaijitsu Opublikowano 7 Stycznia 2014 Zgłoś Opublikowano 7 Stycznia 2014 (edytowane) Ja już skończyłem i bez physx grało się równie dobrze. Ta gra nie traci nic po wyłączeniu physx. Włączyłem dla testów i jedynie dym rzucił się w oczy, więcej efektów nie zauważyłęm. Tak czy siak trochę nie fajnie, że karty pokroju 770 czy 780 mają problemy z technologią, którą nvidia się chwali. Edytowane 7 Stycznia 2014 przez kaijitsu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zaodrze244 Opublikowano 7 Stycznia 2014 Zgłoś Opublikowano 7 Stycznia 2014 (edytowane) ja zrobiłem tak samo wyłączyłem physx, różnicę z physx widać gdy się zatrzymasz i podziwiasz tylko że to jest gra dynamiczna w miejscu się przecież nie stoi... zauważalna różnica jest między FXAA a pozostałymi trybami, z fxaa gra jest brzydka. Edytowane 7 Stycznia 2014 przez zaodrze244 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaijitsu Opublikowano 7 Stycznia 2014 Zgłoś Opublikowano 7 Stycznia 2014 Ale też płynniejsza. Wole FXAA i 60fps niż MSAAx2/x4 i 40fps. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_KaszpiR_ Opublikowano 7 Stycznia 2014 Zgłoś Opublikowano 7 Stycznia 2014 Dla mnie poziom antialiasingu zalezy od gry i jej dynamiki, niekotre gry sa na tyle szybkie ze nie ma sensu pakowac czegos wiecej niz FXAA. Za to inne jak sie chodzi i zwiedza to warto miec na full detalach. Hm swoja droga powinni zrobic cos takiego jak dynamic AA, teoretycznie jest od tego motion blur, ze jak przekroczy sie poziom ruchu na ekranie i zmian to np oblcizac tylko na krawedziach danych obiektow, a nie na cala scene.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zaodrze244 Opublikowano 7 Stycznia 2014 Zgłoś Opublikowano 7 Stycznia 2014 Ale też płynniejsza. Wole FXAA i 60fps niż MSAAx2/x4 i 40fps. 60 fps to podstawa ale fxaa zależy też od gry, akurat w ac4 fxaa jest paskudne, włącza się jakaś taka ziarnistość w obrazie i mi osobiście to przeszkadza. poza tym z MSAAx4 nie mam problemów jest nawet ładniej niż z TXAAx4 i szybciej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaijitsu Opublikowano 7 Stycznia 2014 Zgłoś Opublikowano 7 Stycznia 2014 Dzięki, sprawdzę jak działa w AC MSAA ;) Ja tam ziarnistości z FXAA nie mam, za to bez jakiegokolwiek wygładzania tak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...