Jump to content
humanoidal

Wszystko o GeForce GTX 780 / 770 / 760

Recommended Posts

siema, jako, że chłodzenie mojej 770stki nie domaga już tak jak kiedyś, wczoraj grająć w wota było około 100c:D a jest odkurzone i czyściutkie to postanowiłem poszukać jakiegoś ciekawego chłodzenia alternatywnego na nią, co byście polecili w zamian za twin frozr ? Myślałem o https://proline.pl/gelid-icy-vision-rev-2-gc-vga02-01-p933125 ale gdzieś tam przeczytałem, że do 770 są wymagane dystansy od amd prawda to ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesli wentylatory dzialaja itd. to dlaczego zmieniac chlodzenie ? Myslales, zeby zdemontowac je i wymienic paste termo ? Bo mozliwe, ze wlasnie to jest problemem :)

 

A chociażby dlatego, że ta karta była ciepła od początku :) plus ma swoje lata i powoli zacierają się łożyska ;)

Edited by pho

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, ale zacieranie łożysk moze spowodowac glosna prace, ale nie 100 stopni :) (u mnie na WindForce, tez 770) po 2 latach temp. byly w ok. 75-80 stopni gdzie karta byla katowana i robila jako glowna przy SLI (nie miala lekkiego zywota)

 

Wydaje mi sie, ze priorytetem jest wlasnie wymiana pasty. Natomiast wymiana chlodzenia jest juz sprawa drugorzedna . Jesli uwazasz, ze malo wydajne lub glosne - wymien

No i nie napisales, ze chcesz wymienic chlodzenie bo poprzednie jest za glosne czy cos w tym stylu. Myslalem, ze skoro "odkurzyles" i "wyczysciles" a temp. nadal kiepskie to zwalasz wine na owe chlodzenie a tak naprawde uwazam, ze wymiana pasty rozwiaze Twoj problem z temp.

Edited by eNeSik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety taki urok tego egzemplarza, ze wymiana pasty daje może - 5C co nie jest zadowalające. Bo i tak jest zrzut taktów, pastę również wymieniałem jakieś 2 tyg temu. Dlatego postanowiłem wymienić chłodzenie i raz na zawsze pozbyć sie problemu z temperaturą ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

u mnie wczoraj pojawił sie problem 

 

i5 4570, gtx 760 windforce3, plyta gigabyte b85m-d3h, zasilacz chiefec gps 600a8

 

komputer kupiony 3 lata temu, przyznaje, jednak do wczoraj wszystko działało bezproblemowo. nagle pojawil sie problem, zapewne z karta graficzna. przy bardziej wymagajacych grach typu battlefield 1/4 albo get even najpierw po jakiejs minucie wysypywala sie gra z errorem DXGI_ERROR_DEVICE_REMOVED (the video card has been physically removed) itd. bylo to dziwne poniewaz wszelkie directx i sterowniki byly ok, to sie stalo nagle. jednak po paru probach na przemian albo wyskakuje ten blad albo zawiesza sie po zaladowaniu i pojawia sie czarny ekran i nie da sie nic zrobic poza restartem. bywa tez ze pojawiaja sie artefakty w windowsie po pojawieniu sie erroru DXGI. przy mniej obciazajacych grach typu quake 3 albo nawet killing floor 1 nie ma problemu. zrobilem reinstall windowsa, wyciagnalem karte ze slotu, odkurzylem z grubsza pędzlem :P niestety problem nadal sie pojawia. nie sadze zeby bylo przegrzanie, poniewaz nie ma ona nawet czasu sie nagrzac bo tak szybko sie wywala i nawet za pomoca MSI Afterburner wymusilem 100% pracy wiatraczkow. 

 

Czy rzeczywiscie karta graficzna jest juz zrypana i do wywalenia czy moze jednak da sie tą sytuacje jakoś uratować? bardzo prosze o odpowiedz. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

W kwestii aftermarketowego chłodzenia kart z serii 7xx, to mogę powiedzieć na moim przykładzie, ze EVGA GTX 780 Ti + Arctic Accelero Twin Turbo III to świetna kombinacja. Błoga cisza w każdych warunkach, przy 100% długotrwałym obciążeniu temperatury to wysokie 60 stopni do bardzo niskich 70. To chłodzenie można później przełożyć do nowszych kart, więc to jest inwestycja na długie lata do przodu. Minusem są gabaryty, karta się sporo "rozrasta" w górę i w dół - na budżetowych płytach może być problem z włożeniem do slotu PCI-e ze względu na zahaczanie o np. obudowę któregoś z portów tylnego panelu, trzeba to mieć na uwadze. Warto zapolować na alledrogo albo ogłoszeniach, gdzie pojawiają się czasem te chłodzenia taniej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.