sickbit Opublikowano 13 Lipca 2013 Zgłoś Opublikowano 13 Lipca 2013 (edytowane) Przechodząc do rzeczy, posiadam kartę grafiki HD4870 512MB od gigabyte i od niedawna sytuacja przybrała takie kształty, iż karta przy samym starcie komputera przy ekranie POST pokazuje kilka zielonych punktów porozsiewanych po całym ekranie, dalej przy danych DMI (BIOS Award) nic się nie dzieje, natomiast przy ładowaniu windows 7 część napisu "Microsoft Corporation" jest zabarwiona na różowo, a poświata pulsująca na logo windowsa w połowie wypełnia się czerwonymi pikselami (nie zawsze taka sytuacja bywa, ale pojawia się sporadycznie) i albo system się wysypie pokazując w bsodzie błąd sterownika lub zaloguję się do pulpitu i... wszystko działa jak należy, gry, furmark, atitool artifact scanner nie pokazują żadnych błędów ani przekłamań graficznych. Zrobiłem test, że przy następnej takiej akcji zaraz po zalogowaniu się do windowsa odpaliłem atitool i skanowałem w poszukiwaniu artefaktów, co dziwne, cały ekran testu zawalił się szachownicą, a karta jakby syczała przy obciążeniu z czym się jeszcze nie spotkałem, bo jedyny dźwięk z moich poprzednich kart jaki się wydobywał to był pisk cewek... Wracając do tematu po jakichś 5 minutach szachownica zniknęła z ekranu testowego i program już dalej nie zgłaszał żadnych przekłamań na obrazie testowym tak samo furmark czy gry, przy 3dmark06 też nie wychwyciłem nic co by wskazywało na przekłamania bądź artefakty. I tutaj moje pytanie brzmi: Co z tą kartą jest nie tak? I co można ewentualnie zrobić w tym kierunku? Konfig w sygnie Zapomniałem dodać wcześniej, że przed zmianą pamięci na geile miałem zestaw kingstona 2x1gb 800mhz i kolega przyniósł mi kość 2GB z good ram prędkość 667 na przetestowanie i po dodaniu tej kości do tych kingstonów nagle zaczął się dziać ten cały cyrk, przed włożeniem wszystko chodziło ok, nie było kropek podczas postu ani innych problemów... EDIT: Dla uprzedzenia dodam, że karta na ogół jest chłodna, bo założone jest AC Accelero TwinTurbo + standardowy backplate/radiator od chłodzenia AMD i wyregulowane są obroty w afterburnerze Video Memory Stress test nie wykazał żadnych błędów i problemów z pamięcią. Edytowane 6 Sierpnia 2013 przez sickbit Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m1k3 Opublikowano 17 Lipca 2013 Zgłoś Opublikowano 17 Lipca 2013 od poczatku: jesli artefakty się pojawiają przy starcie systemu, to nie tyle jest to problem temperaturowy, co problem zimnych lutów, ew. utleniania sie lutowia. Po jakims czasie karta się rozgrzewa i przewodnicwo sie poprawia - dlatego nie widac artefaktów podczas grania - karta nie wchodzi na wysokie temperatury z racji zamontowanego chłodzenia. Rozwiązaniem byłby reballing, ale to chyba za droga operacja jak na taką kartę.tzw syczenie w tych kartach pojawiało się przy przewadze koloru białego - był to bląd produkcyjny, ktory powinien zostac usuniety (nie wpływa to w zaden sposób na funkcjonowanie, poza tym, że denerwuje).zasilacz masz jak najbardziej odpowiedni, mocy powinno starczyć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sickbit Opublikowano 18 Lipca 2013 Zgłoś Opublikowano 18 Lipca 2013 (edytowane) Jeżeli nie serwis... to jedynie piekarnik? Ryzykowna opcja. Dowiedziałem się od wrocławskiego serwisu "nano-serwis" (za pośrednictwem e-mail), że zabawa w naprawę wyniosła by mnie do 150 zł +koszt wysyłki karty do serwisu. W przykładowym cenniku piszą, że reballing układów BGA wynosiłby od 50 zł. Są jednak 3 sprawy, które mnie zastanawiają... Pierwsza sprawa jest taka, iż nie wiem, na ile mógłbym zaufać takiemu serwisowi. Może ktoś ma doświadczenie z tym serwisem - http://www.nano-serwis.pl/ bądź tym http://aid-serwis.com.pl/ albo może ktoś zna jakiś godny polecenia serwis, który nie odwala fuszerki jak inne, że tylko zrobią reflow i wcisną kit, że był reballing i skasują za rzekomą "naprawę" i karta do odsyłki? Druga sprawa tyczy się tego, czy ten proces utleniania wchodzi już w zaawansowaną fazę czy dopiero raczkuje i jaki to będzie mieć dalszy wpływ i czy opłaci się jak najszybciej ją wysłać na naprawę? Czy wtedy istnieje szansa na mniejsze koszta naprawy?... Aczkolwiek 2 miesiące temu jeszcze nie miałem takich ekscesów. Teraz sporadycznie wyskakują BSOD'y z błędami sterownika ATI bądź win32k.sys... a na ogół karta po rozgrzaniu tak jak mówisz m1k3 chodzi bez zarzutu w 2d jak i w 3d. Nawet furmark nie robi na tej karcie wrażenia. Trzecia sprawa, jeżeli taki reballing wyniósłby załóżmy do 100 zł, dajmy nawet mniej, to opłacałoby się jeszcze tą kruszynkę wysyłać? Jak z żywotnością takiej "reballingowanej" karty? Ktoś może się wypowiedzieć na ten temat? Bo jakby nie patrzył jest to karta z nadal jeszcze przyzwoitą wydajnością tyle że jej wadą jest jedynie brak DX11 A więc... kolego m1k3, jak myślisz? Przy takim zachowaniu karty rdzeń + kości pamięci są w nienaruszonym stanie, są sprawne i wymagany jest jedynie reballing w tym przypadku? Aktualnie ta karta jest nadal w użytku, tyle że skręcam ją zawsze do minimalnych wartości, wtedy temperatury w spoczynką nie mają nawet 45*C ledwo 41-42*C, sekcje zasilania też chłodne (52*C w spoczynku) ale też nie katuje jej zbytnio ze względu na te problemy. Na ogół dbam o sprzęt i o to, by nie osiągał wysokich temperatur. Akurat ta karta ma przepracowany całkiem długi staż i jedynym jej problemem jak się tymczasowo okazuje są zimne luty a nie uszkodzony/wadliwy rdzeń lub moduły pamięci. Bo płytka PCB i cała reszta elektroniki zdaje się być ok. Chyba dobrze wychodzę z założenia? Edytowane 18 Lipca 2013 przez sickbit Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kira_sep Opublikowano 19 Lipca 2013 Zgłoś Opublikowano 19 Lipca 2013 Sprawdz czy napewno radiator po wymianie odprowadza cieplo czy tylko dusi I jest chlodny bo nic nie odprowadza. Rozumiem ze ram zmieniles na stary konfig zeby wykruczyc je. Jakiej pasty uzyles? Mozesz przefleshowac bios. Moga to byc jak pisal m1k3 zimne luty niestety teraz ze wzgledu na wycofanie cyny olowiowej z produkcji szybciej sie utldnia sciezki pekaja itp. Piekafnik kiepski pomysl I rezykowny raczej lutownica powietrzna I flux taki zel do lutowania I przelutowac tylko nie za duzy nadmuch zebys wszystkiego nie zdmuchnal z plyty ;-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sickbit Opublikowano 20 Lipca 2013 Zgłoś Opublikowano 20 Lipca 2013 (edytowane) Tak, nawet pożyczyłem od kolegi adaty vitesta, żeby wykluczyć, zmieniłem ostatnio platformę na AMD i wychodzi w sumie na jedno. Pasty jakiej używam to Zalman ZM-STG2, radiator był ciepły, , w sumie nie wiem, czy odpowiednie termopady założyłem, czytałem gdzieś temat, że powinny to być o grubości 1,5mm ja miałem tylko 1mm... A pomysł na chłodzenie czerpałem z tego tematu (chyba nie spotka mnie za to jakaś kara za podanie linka do tematu na innym forum mam nadzieję, podaję je tylko w ramach tematu): http://overclock.pl/forum/threads/7817-%E2%97%8F-Stary-ale-jary-HD4870-czyli-jak-sch%C5%82odzi%C4%87-%C5%BCeby-nie-uszkodzi%C4%87-%29-%E2%97%8F Hot-air i flux? nie mam znajomych, którzy by to mieli, więc ciężko raczej ;/ No nic poczekam do następnego tygodnia, aż kupie odpowiednie pady, a tak to karta sobie trochę poleży w pudełku. Wezmę jeszcze sprężonym powietrzem spróbuje przelecieć w szczeliny kości ram i gpu, bo tam, gdzie są te luty między koścmi a PCB widziałem, że jakiś syf się tam dostał, więc 5-6 atmosfer powinno rozwiązać problem brudu. BIOS raczej nie ma tu nic do rzeczy, bo wachlowałem na tej karcie już nie raz i nie dwa, więc różnicy nie ma, jedyne co w nim zmodyfikowałem to to, że zmieniłem zwiększyłem obroty dla lepszego chłodzenia i włączyłem PowerPlay. Bez PP był ten sam efekt, RAM nie był przetaktowany z powodu słynnego migotania obrazu. Edytowane 20 Lipca 2013 przez sickbit Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kira_sep Opublikowano 20 Lipca 2013 Zgłoś Opublikowano 20 Lipca 2013 Tak, nawet pożyczyłem od kolegi adaty vitesta, żeby wykluczyć, zmieniłem ostatnio platformę na AMD i wychodzi w sumie na jedno. Pasty jakiej używam to Zalman ZM-STG2, radiator był ciepły, , w sumie nie wiem, czy odpowiednie termopady założyłem, czytałem gdzieś temat, że powinny to być o grubości 1,5mm ja miałem tylko 1mm... A pomysł na chłodzenie czerpałem z tego tematu (chyba nie spotka mnie za to jakaś kara za podanie linka do tematu na innym forum mam nadzieję, podaję je tylko w ramach tematu): http://overclock.pl/forum/threads/7817-%E2%97%8F-Stary-ale-jary-HD4870-czyli-jak-sch%C5%82odzi%C4%87-%C5%BCeby-nie-uszkodzi%C4%87-%29-%E2%97%8F Hot-air i flux? nie mam znajomych, którzy by to mieli, więc ciężko raczej ;/ No nic poczekam do następnego tygodnia, aż kupie odpowiednie pady, a tak to karta sobie trochę poleży w pudełku. Wezmę jeszcze sprężonym powietrzem spróbuje przelecieć w szczeliny kości ram i gpu, bo tam, gdzie są te luty między koścmi a PCB widziałem, że jakiś syf się tam dostał, więc 5-6 atmosfer powinno rozwiązać problem brudu. BIOS raczej nie ma tu nic do rzeczy, bo wachlowałem na tej karcie już nie raz i nie dwa, więc różnicy nie ma, jedyne co w nim zmodyfikowałem to to, że zmieniłem zwiększyłem obroty dla lepszego chłodzenia i włączyłem PowerPlay. Bez PP był ten sam efekt, RAM nie był przetaktowany z powodu słynnego migotania obrazu. kicha co zrobic moze karta stwierdziała że ma już dość. nie pomalujesz :D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sickbit Opublikowano 20 Lipca 2013 Zgłoś Opublikowano 20 Lipca 2013 Zobaczymy w następnym tygodniu, nie liczę na jakiś cud, że nagle karta dostanie drugie życie i problem zniknie jak ręką odjął, ale warto spróbować najprostszych metod :) A piekarnik już na pewno odpada XD Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kira_sep Opublikowano 21 Lipca 2013 Zgłoś Opublikowano 21 Lipca 2013 Teraz tak pomyslalem ze moze sprawdz czy nic sie nie ukruszylo jak zakladales radiator albo jakis rezystor albo cos sie nie urwalo etc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sickbit Opublikowano 21 Lipca 2013 Zgłoś Opublikowano 21 Lipca 2013 (edytowane) zrobiłem dokładne oględziny i wnioskuję, że ciężko raczej by było coś urwać przy zakładaniu samego accelero na rdzeń, a ten jest cały (brak ukruszeń) tym bardziej małych rezystorków, ale wstawiam galerie z w miarę dokładnymi zdjęciami (sory za jakość): http://imageshack.us/g/1/10246577/ Ale teraz się przyjrzałem że jest od cholery brudu między kulkami cyny prawie w każdej kości, no nic, zobaczę jak mi przyjdą thermopady. Edytowane 21 Lipca 2013 przez sickbit Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kira_sep Opublikowano 21 Lipca 2013 Zgłoś Opublikowano 21 Lipca 2013 http://imageshack.us/photo/my-images/845/3e0h.jpg/ sprawdz to miejsce zanaczone wyglad jakby cos tam brakuje moze sie myle prawy dolne wejscie backflipa do radiatora obok układu U13 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sickbit Opublikowano 21 Lipca 2013 Zgłoś Opublikowano 21 Lipca 2013 http://imageshack.us/photo/my-images/845/3e0h.jpg/ sprawdz to miejsce zanaczone wyglad jakby cos tam brakuje moze sie myle prawy dolne wejscie backflipa do radiatora obok układu U13 Tam są puste luty :) nic nie ma Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borys123 Opublikowano 29 Lipca 2013 Zgłoś Opublikowano 29 Lipca 2013 Piszesz, że zaczęło to się dziać po teście tych pamięci. Robiłeś Clear CMOS? Może kompletnie nie związane z problemem, ale z doświadczenia różnie może to być... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sickbit Opublikowano 6 Sierpnia 2013 Zgłoś Opublikowano 6 Sierpnia 2013 (edytowane) Niestety nie sprawdzę tego przy intelu, ponieważ się już pozbyłem starej platformy i jutro przesiadam się nową plaftormę z sygny więc dam znać co i jak Wyczyszczę dokładnie, przesmaruje postawie system na nowo i wtedy dam znać. Tylko w związku z czyszczeniem mam pytanie: Czy użycie izopropanolu i sprężonego powietrza nie zaszkodzi pamięciom i GPU, jeśli je przeczyszcze? (Chodzi mi o usunięcie brudu i kurzu, które mogły się osadzić pod kośćmi vram i gpu) Edytowane 6 Sierpnia 2013 przez sickbit Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sickbit Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Zgłoś Opublikowano 13 Sierpnia 2013 No cóż, na to wychodzi, że po głębszej penetracji i przeczyszczeniu brudu, nasmarowaniu wentylatora, nałożeniu pasty arctic mx-2 na rdzeń, padów phobya na ram i sekcje pomogło, karta działa jak by dostała drugie życie, więc postanowiłem założyć chłodzenie referencyjne i pobawiłem się biosem karty i doszedłem do optymalnych ustawień, gdzie nie będzie nawet konieczne używanie afterburnera (chyba, że do obniżenia szybkości pamięci, bo ta dodatkowo podgrzewa MEMIO i sam rdzeń też) A więc... temperatury na referencyjnym chłodzeniu przedstawiają się następująco (wszystko siedzi w budzie gladius m40 + 5 wentków 120mm): Temperatura w pokoju to jakieś 20-23*C - Idle (wszystkie wentylatory w budzie na low): ---------------------------------------------------------- Temperatura rdzenia i funkcji rdzenia w gpu-z w idle wynoszą mniej niż 50 stopni, oscylują gdzieś pomiędzy 43-48*C na 30% obrotów, gdzie jest adekwatnie cicho, brak flickeringu podczas surfowania po necie -stress (wentylatory front+tył w budzie na high, góra na low): ----------------------------------------------------------------------------- Obciążenie to gry typu Far Cry 2 DX10 full detail + 8xMSAA&16xAF; Metro 2033 DX10 full detail + 16xAF, rozdzielczość 1440x900) Temperatura rdzenia i funkcji rdzenia w gpu-z po godzinie gry to 63-65*C przy 35% obrotów i też jest w miarę cicho, maksymalny temp, który trzymał tylko chwilę to było 67*C Sekcje zasilania nawet chłodne, przedział temperatur to 89-95*C Do testu wziąłem akurat te dwie gry, bo one bardzo mocno potrafią obciążyć grafikę, zwłaszcza Metro 2033. Karta na razie pracuje 2 tygodnie bezproblemowo, zobaczę co się będzie dziać przez kolejne 2 tygodnie aż do końca miesiąca Dodaję screeny z ATI RBE: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kira_sep Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Zgłoś Opublikowano 13 Sierpnia 2013 NICE GZ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...