crux Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Zgłoś Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Witam, Mam od kilku tygodni problem z moim routerem Linksys WRT54G2. Problem zaczął się przed urlopem i po powrocie z wypoczynku czas się nim zająć. Poniżej link do producenta: http://support.linksys.com/pl-eu/support/routers/WRT54G2 Opis problemu: Router traci dostęp do internetu. Nie mam problemu z połączeniem komputer - router czy to przez WiFi czy po kablu. Połączenie jest zawsze. Problemem jest połączenie router - modem dostawcy internetu. Po odłączeniu prądu od routera, router nawiązuje połączenie z modemem i dostęp jest stabilny przez różny okres czasu, od 1 minuty do kilku godzin. Naprawienie problemy łączy się z odłączeniem prądu na kilkanaście sekund. Reset routera do ustawień fabrycznych nie pomaga, ustawień żadnych nie zmieniałem odkąd mam ten router (od 3 lat). Oprogramowanie jest prawie najnowsze (nowsze wprowadza jakąś bzdurę: "Resolved PPPoE connectivity issue with Bell Canada and Etisalat (UAE)"). Gdzieś czytałem, że problemem jest często zasilacz. Mam zasilacz do innego urządzenia o takich samych parametrach, niestety wymiana nie pomogła. Znalazłem temat z podobnym problemem na forum Linksysa. Niestety nie pomogło gdyż instrukcja: odłącz modem i router na 5 minut, podłącz modem, po 5 minutach podłącz router i zadziała jest średnim tłumaczeniem. Link: http://community.linksys.com/t5/Wireless-Routers/WRT54G2-connecting-to-a-SB5120-modem-through-comcast/td-p/348027 Co może być przyczyną? Przegrzewanie się routera? Mamy nieco wysoką temperaturę za oknem a to jest jeden z czynników, który trwa odkąd zaczęły się problemy. Czy może być inne przyczyna? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Klaus Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Zgłoś Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Upewniłeś się, że problem jest z routerem a nie modemem? Próbowałeś podłączyć się bezpośrednio pod modem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_KaszpiR_ Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Zgłoś Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Sprawdz, czy router lapie adres ip WAN. Jesli nie mozesz go spingowac, to znaczy ze modem swiruje - u mnie tak bylo w UPC, modem dostawal świra. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crux Opublikowano 9 Sierpnia 2013 Zgłoś Opublikowano 9 Sierpnia 2013 Dzięki za odpowiedzi. Po powrocie z kilkudniowego wyjazdu na razie wszystko działa. Jak się problem pojawi ponownie, dam znać i zastosuje się do waszych porad. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crux Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Zgłoś Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Witam, Problem tak jak w sumie oczekiwałem pojawił się ponownie. Tym razem router działał bez błędnie ponad dobę. Jest chłodniej więc może to jest powodem dłuższego działania? Chociaż obserwując jego pracę raczej bym to odrzucił. Wczoraj było jeszcze gorąco a właśnie od wczoraj rano działał super, pod wieczór temperatura już się obniżyła a router nad ranem wymagał odłączenia od zasilania. Bez problemu łączy mi się np. konsola podpięta bezpośrednio pod modem z pominięciem routera. IP WAN również mogę sprawdzić w CMD (192.168.1.101) więc raczej brak kompatybilności router-modem również odrzucam (działały wspólnie przez rok). Coś jeszcze przychodzi wam do głowy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Klaus Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Zgłoś Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Router po stronie WAN powinien mieć raczej inne ip niż 192.168.1.101. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_KaszpiR_ Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Zgłoś Opublikowano 10 Sierpnia 2013 a jakiego masz dostawce internetu - jakie predkosci? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crux Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Zgłoś Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Router po stronie WAN powinien mieć raczej inne ip niż 192.168.1.101. Jest to domyślne IP dla Linksysa. a jakiego masz dostawce internetu - jakie predkosci? Lokalna kablówka TV Gawex (10mbit/1,5mbit) z zewnętrznym IP. Super stabilny net, nie mam do niego żadnych zarzutów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Klaus Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Zgłoś Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Jest to domyślne IP dla Linksysa. Chyba mylisz stronę WAN i LAN. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ancient Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Zgłoś Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Dawno temu miałem do czynienia z oryginalnym softem linksysa, ale chyba są w nim jakieś logi które by rozjaśniły sprawę?Obstawiałbym raczej tajemniczy modem od dostawcy, za winnego.Najprościej upewnić się podłączając modem bezpośrednio do PCta i na nim skonfigurować połączenie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crux Opublikowano 11 Sierpnia 2013 Zgłoś Opublikowano 11 Sierpnia 2013 Chyba mylisz stronę WAN i LAN. Czy WAN to nie jest przydzielone IP w sieci LAN? W ipconfig zdaje się jest to IPv4? Dawno straciłem zainteresowanie komputerami jako hobby więc może nie jestem na czasie. Komputery mają działać i to wszystko :) Dawno temu miałem do czynienia z oryginalnym softem linksysa, ale chyba są w nim jakieś logi które by rozjaśniły sprawę? Obstawiałbym raczej tajemniczy modem od dostawcy, za winnego. Najprościej upewnić się podłączając modem bezpośrednio do PCta i na nim skonfigurować połączenie. Kiedy podłączam modem bezpośrednio do PC wszystko śmiga. Nie wiem co miałbym tam konfigurować gdyż nawet nie wiem gdzie. Na razie router działa po resecie porannym, ale konieczność codziennego resetowania jest irytująca. Zadzwonię jutro do dostawcy i porozmawiam czy czegoś nie zmieniali po swojej stronie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crux Opublikowano 16 Sierpnia 2013 Zgłoś Opublikowano 16 Sierpnia 2013 Problem wydaje się być rozwiązany. Po prawie 2 dobach połączenie jest stabilne, nie było żadnych rozłączeń oraz wydaje się, że działa tak jak wcześniej płynniej niż podczas okresu z problemami (trudno to określić, ale nie ma jakby minimalnej pauzy zanim np. przeglądarka "załapie" połączenie). Pewnie komuś się przyda rozwiązanie więc zamieszczam je poniżej. Znalazłem je na forum Linksysa, które byłem zmuszony przekopać Here's what to do: 1. Reset the router first. Press the reset button for a few seconds then unplug it from power for a few seconds after resetting it. 2. Plug the computer to any of the router's LAN ports (port 1-4) but do not plug the router to the modem yet. Be sure that the computer you use to configure the router is a computer that can get online when plugged straight to the motorola modem. 3. login to the router's page at http://192.168.1.1 leave the username blank/empty and the password is admin. 4. Go to the MAC Address Clone tab and enable it and clone the MAC and click save settings 5. Go back to the setup tab and change the router's LAN IP Address to 192.168.2.1 and save the settings. 6. Reboot the router first before you plug it to the modem. Link do oryginalnego tematu: TUTAJ Dziękuję za pomoc! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crux Opublikowano 24 Sierpnia 2013 Zgłoś Opublikowano 24 Sierpnia 2013 Po 8 dniach stałej bezawaryjnej pracy problem powrócił. Nie działa już sposób przedstawiony wyżej, router rozłącza się w różnych odstępach czasu, najczęściej do godziny.. Wymieniłem modem u dostawcy na nowy (Cisco). Problem bez żadnych zmian w routerze został rozwiązany na kolejne 2 dni po których ponownie powrócił. Dziś po dłuższej rozmowie z dostawcą oraz potwierdzeniu braku zmian po ich stronie w ciągu ostatnich miesięcy czeka mnie wymiana routera ze względu na utratę cierpliwości do tego urządzenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crux Opublikowano 26 Września 2013 Zgłoś Opublikowano 26 Września 2013 Witam,Jeżeli ktoś śledzi temat to chciałbym poinformować, że od miesiąca nie mam żadnych problemów z routerem. Podejrzewałem, że przyczyną był mój laptop lub wifi (przestałem używać wifi przez 2 tygodnie), ale po włączeniu wifi oraz laptopa, wszystko dalej działa bezawaryjnie. Czyżby jednak temperatura? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crux Opublikowano 14 Listopada 2013 Zgłoś Opublikowano 14 Listopada 2013 Informacyjnie.Po ponad 1,5 miesiąca w miarę ciągłego działania routera w końcu zaczął sprawiać problemy, które ciężko było tolerować. W związku z tym nowy router tym razem TP-Link TL-WR842ND już kupiony i działa elegancko.Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...