Majes86 Opublikowano 20 Listopada 2013 Zgłoś Opublikowano 20 Listopada 2013 Posiadam kartę graficzną MSI Radeon 6850: http://static.techspot.com/images/products/graphics-cards/org/946746431_1349589460_o.jpg Przy zakupie była informacja, że gwarancja jest na okres 36 miesięcy. W trzecim roku gwarancji chciałem odesłać kartę graficzną na gwarancję, jednak sklep w którym kupowałem uznał, że to jest dobrowolna gwarancja producenta i muszę ponieść koszty wysyłek do sklepu, ze sklepu do producenta i ze sklepu do mnie w sumie 55 zł. Czy jest to zgodne z prawem? Dalej... karta graficzna była przez okres 2 tyg w MSI przy czym podobno MSI uznało kartę za sprawną. Poniżej opis mojej usterki. Opis usterki - co jakiś czas przy uruchomieniu komputera występują artefakty (nawet w spoczynku, przy samym pulpicie), trzeba ponownie uruchomić komputer (czasami kilkukrotnie), żeby się ich pozbyć. Niekiedy pojawia się czarny ekran i wyskakuje komunikat: „Sterownik ekranu przestał działać, ale odzyskał sprawność”. Dzieje się tak często przy oglądaniu kilku filmików jednocześnie. Temperatura karty graficznej przy testowaniu narzędziem FurMark po kilku minutach osiąga 91 stopni, przy obrotach wentylatora 86%. Dłużej bałem się testować, aby nie uszkodzić karty. http://img62.imageshack.us/img62/1716/nu3n.jpg Według wszelkich testów i recenzji karty graficznej MSI, którą posiadam, temperatura powinna być około 60 stopni, przy obrotach wentylatora około 56%. http://www.guru3d.com/miraserver/images/2010/msi-6850/Image1.jpg http://www.guru3d.com/articles_pages/msi_radeon_6850_review,9.html Przez 2 tygodnie miałem włożoną inną kartę graficzną i ani razu nie wystąpił błąd ze sterownikiem ekranu, ani razu nie pojawiły się artefakty... Moja karta ma ewidentnie problemy z chłodzeniem. Przez te 3 tata na graniu spędziłem może 10h. Gdybym grał na niej, to daję max 2 miesiące i karta by padła. Mogę coś zrobić w tej sytuacji? Gdyby to był drugi rok okresu gwarancji, to bym nie popuścił złodziejom, a tak to nie wiem czy coś mogę zrobić? Ogólnie nie polecam kart graficznych MSI, a odnośnie sklepu/serwisu z którego kupowałem kartę, to pozostawię bez komentarza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radiergummi Opublikowano 20 Listopada 2013 Zgłoś Opublikowano 20 Listopada 2013 Na tym polega gwarancja producenta, że odsyłasz na własny koszt uszkodzony sprzęt. Najlepiej było napisać na rma.pl@msi.com Temp. to sprawa w głównej mierze zależna od warunków środowiskowych i chłodzenia w twojej obudowie. Sprawdzałeś kartę w innym komputerze? P.S. skoro nie grasz to po co ja kupowałeś? ogólnie historia się nie klei i wg. mnie chciałeś uprawiać zwykłe naciągactwo w związku z kończącą się gwarancją. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siwy3551 Opublikowano 20 Listopada 2013 Zgłoś Opublikowano 20 Listopada 2013 Idź do rzecznika, w każdym mieście taki jest Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HeatheN Opublikowano 20 Listopada 2013 Zgłoś Opublikowano 20 Listopada 2013 Na stronie msi pisze jak byk że gwarancji nie udzielają klientom detalicznym. Dodatkowo w momencie zakupu nie otrzymales karty gwarancyjnej. Tu jednak sklep staje okoniem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Majes86 Opublikowano 20 Listopada 2013 Zgłoś Opublikowano 20 Listopada 2013 Na tym polega gwarancja producenta, że odsyłasz na własny koszt uszkodzony sprzęt. Najlepiej było napisać na rma.pl@msi.com Temp. to sprawa w głównej mierze zależna od warunków środowiskowych i chłodzenia w twojej obudowie. Sprawdzałeś kartę w innym komputerze? P.S. skoro nie grasz to po co ja kupowałeś? ogólnie historia się nie klei i wg. mnie chciałeś uprawiać zwykłe naciągactwo w związku z kończącą się gwarancją. Nie obsługują klientów detalicznych. Nie sprawdzałem, bo nie było takiej potrzeby. Sprawdziłem u siebie inną kartę i jest ok. Obudowę mam mocno przewiewną, 2x120 i 1x96mm. Akurat testy powyżej były robione przy zdjętych bokach obudowy. Przy założonych temp jest 2-3 stopnie większa. Zasilacz Corsair HX520. Po co ją kupiłem? Kupiłem wtedy komputer od kolegi (w dobrej cenie), jak na tamte czasy bardzo dobry i przede wszystkim cichy (Mugen itd.) z karta graficzną cenowo podobną do mojej, jednak bardziej prądożerną i z głośnym referencyjnym chłodzeniem. Starą kartę sprzedałem i nie chcąc dużo dopłacać (lepsza karta mi nie była potrzebna) kupiłem właśnie MSI 6850 z chłodzeniem, które było jednym z lepszych w tym czasie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mane Opublikowano 27 Listopada 2013 Zgłoś Opublikowano 27 Listopada 2013 Idź do rzecznika, w każdym mieście taki jest Rzecznik nic tu nie pomorze, jeśli reklamuje się sprzęt na podstawie gwarancji, o zakresie i sposobie realizacji gwarancji decyduje gwarant. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gregu Opublikowano 27 Listopada 2013 Zgłoś Opublikowano 27 Listopada 2013 Miałem taką samą, tyle że wersję OC, poszła na wymiane(dali ver. Cyclone, też OC), bo aplikacje 3d sie wywalały BSODem lub Blackscreenem. Chłodzenie takie sobie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dammeron Opublikowano 27 Listopada 2013 Zgłoś Opublikowano 27 Listopada 2013 (edytowane) Sklep ma obowiązek udzielić Ci gwarancji 2-letniej od siebie, ponieważ tak nakazuje prawo. Jeżeli MSI daje na ten produkt 3 lata, to po dwóch latach sprzedawca powinien Ci zapewnić kontakt z serwisem producenta i zostać pośrednikiem w tym procesie. Ty płacisz wtedy za przesyłki, ale gdy produkt okaże się rzeczywiście wadliwy, to kasę powinieneś odzyskać (od MSI, nie od sklepu). EDIT - co do kart MSI: mam 7950 od nich i jest z nią dobrze. Temperatury w porządku, choć chłodzenie trochę głośne (ale już niedługo zakładam na nią fullcovera, więc będzie spokój. :) ). Edytowane 27 Listopada 2013 przez Dammeron Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Majes86 Opublikowano 28 Listopada 2013 Zgłoś Opublikowano 28 Listopada 2013 (edytowane) Czyli sklep/serwis się zachował w porządku. Do tej pory mam włożoną kartę graficzną od kolegi i żadnych błędów. Odebrałem właśnie swoją kartę graficzną z pismem, że MSI uznało kartę za sprawną. Nie wiem jak oni ją testowali chyba w 2D przez max godzinę. Mogę coś z tym zrobić? Karta jest ewidentnie uszkodzona. Ma zbyt wysokie temperatury pracy + obroty wentylatora są za wysokie, no i co któreś uruchomienie z kolei występują artefakty w 2D. Przy mocnym rozgrzaniu karty w 3D również zaczynają się pojawiać artefakty. Edytowane 28 Listopada 2013 przez Majes86 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...