Skocz do zawartości
pszywszymor

Komputer w biurku - prośba o poprawki i rady

Rekomendowane odpowiedzi

Pierwszy wynik z google http://www.sotex.pl/

Takich firm jest mnóstwo.

 

Kupujesz płytę, zamawiasz cięcie i dalej...

Tną najczęściej tylko prostokąty niestety. Korzystałem z usług trzech firm tego typu w mojej okolicy i zawsze byliśmy zadowoleni.

Jedna w moim mieście ma np. taką ofertę, że pierwsze dziesięć kawałków tnie gratis, następny 1zł. Inne kasują za metr krawędzi 1zł. Zawsze idealne krawędzie.

 

Zastanawiam się dlaczego nie masz zamiaru robić tego z płyty laminowanej. Wybór kolorów i faktur ogromny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Płyty laminowana nie trafia w moje gusta. Nie lubię laminatu z tego względu, że przy dłuższym intensywnym użytkowaniu lubi się rozwarstwiać i niszczyć. Wolę pomalować gładki MDF matówką i myślę, że będzie dobrze. A propos tego SOTEX'u to nawet myślałem nad tą firmą. Bądę musiał do nich zadzwonić i dowiedzieć się co i jak z cenami takiego MDF'u. ;-) akurat na szczęście nie mam zbyt wyrafinowanych cięć w moim biurku, więc z owych "prostokątów" spokojnie wytnę potrzebne kształty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Akrylową? MDF nie wypije mi tej farby? Żadnego gruntu na powierzchnię do malowania? Coś mi się wydaje, że sama akrylowa odpadnie albo mdf spęcznieje...http://www.przemaluj.pl/1131_320.htm - chciałem tym zagruntować.

Średnio to pomaga... Widziałem już ten temat, powierzchnię umiem przygotować tylko zastanawiałem się nad przygotowanie samego materiału do malowania, tudzież gruntowanie. Jeżeli tak malowaliście MDF to wypowiedzcie się jak wyglądał ten proces. I jest różnica w przygotowaniu powierzchni pod mat i połysk?

Edytowane przez pszywszymor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Grunt to podstawa, zwłaszcza przy MDF i zwłaszcza przy płaszczyznach cięcia ("pije" jak głupie). Korzystałem z emulsji gruntującej Śnieżka, do tego wałek do emulsji wodnych.

 

Przy chudych fragmentach płyt MDF podobno jest problem z lekkim wyginaniem się / odkształcaniem po malowaniu. Ciężko mi to potwierdzić/zaprzeczyć, bo na obudowy do kolumn stosowałem głównie kanapki 2x18mm - nic się nie gięło, bo nie miało prawa Dołączona grafika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Grunt to podstawa, zwłaszcza przy MDF i zwłaszcza przy płaszczyznach cięcia ("pije" jak głupie). Korzystałem z emulsji gruntującej Śnieżka, do tego wałek do emulsji wodnych.

 

Przy chudych fragmentach płyt MDF podobno jest problem z lekkim wyginaniem się / odkształcaniem po malowaniu. Ciężko mi to potwierdzić/zaprzeczyć, bo na obudowy do kolumn stosowałem głównie kanapki 2x18mm - nic się nie gięło, bo nie miało prawa Dołączona grafika

 

Z nieba mi spadłeś. Mam ten problem, że jestem ZUPEŁNIE niedoświadczony w malowaniu. Powiesz mi dokładnie który to grunt Śnieżki? Bo widziałem tam dwa. Do tego, używać izolantu? Jak kłaść grunt na krawędzie? I najważniejsze pytanie, jaką farbę nawierzchniową zastosować do czarnego matu? Akrylową czy może poliuretanową? Jakbyś mógł to napisz jakie dokładnie farby/grunty użyłeś i jaką techniką nakładałeś. Dołączona grafika

Edytowane przez pszywszymor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też jestem niedoświadczony i to mocno Dołączona grafika Nie wyszło dokładnie tak jak chciałem, ale bez tragedii (poza tym miałem łatwiej, malowałem tylko dwie ściany obudów, na resztę fornir).

Izolantu nie używałem. Grunt taki ze srebrną etykietą. Malowałem wałkiem - czyli żadna super technika, starałem się tylko zrobić to dokładnie i bez pośpiechu. Akryl, też Śnieżka. Natomiast poliuretan będzie miał tę zaletę, że będzie odporniejszy na zarysowania (więc w Twoim przypadku powinien być lepszy).

Wiem jedno - następnym razem bym się za to nie zabierał, jakby wszystko zebrać do kupy (także zużyty czas) to nie wiem czy nie taniej by wyszło zamówić gotowe Dołączona grafika (na pewno byłyby ładniejsze i zapewne powłoka trwalsza).

 

Jak uzyskać matowy mat - nie wiem, próbowałem parę razy (na skrawkach drewna) i mi nie wychodziło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co? Chyba nie będę się bawił w to całe malowanie, i kupię laminowaną sklejkę lub MDF. Po pierwsze będę miał ładny czarny kolor (mam nadzieję, że znajdę mat, bo jakoś o niego trudno...) a po drugie laminat jest twardy i odporniejszy niż farba. Dodatkowo nie będę musiał bawić się z wałkami, gruntem i tym podobnym. Problem tylko w tym, że nie wiem gdzie znaleźć matowy laminat w kolorze czarnym...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

http://imgur.com/gallery/lZF2b

 

przez przypadek natknąłem się na projekt bardzo podbny do Twojego :)

Na nim się też w pewnym stopniu wzorowałem :-)

Mozesz kupic z błyszczącym laminatem a potem go zmatowic papierem ściernym i.... pomalować :)

Ja wiem czy to dobry pomysł... Dalej nie mam pomysłu co do materiału... MDF się trudno maluje, blat musi być wytrzymały a akrylowa farba mi tego nie zapewni. Poliuretanowa najlepiej nakładana jest pistoletem żeby uzyskać zamierzony efekt. Okleina czy laminat to najlepsze wyjście, jednak nie jestem pewny czy znalazłbym matowy czarny laminat... Można też oddać do malowania blat fachowcom a resztę maznąć własnoręcznie.. Ehh nie mam pojęcia co zrobić. POMÓŻCIE!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A myslisz, ze dlaczego sugerowałem zwykłe drewno? Dołączona grafika

Jesli nie masz szlifierki oscylacyjnej to z przygotowaniem blatu sie pochlastasz - da się, ale zajmuje znacznie więcej czasu.

Ogolnie zasada jest prosta - zmatowic, odtłuścic i pomalowac. Podkład jest na początek, aby farba się dobrze trzymała powierzchni.

Potem lekko zmatowic i oczysicic z tluszczu i pomalowac az wyschnie (na puszcze masz napisane ile trzeba czekac) - powtorzyc ze 2...3 razy - zalezy jak farba kryje.

 

Ja bym sugerowal malowanie zwyklym walkiem, a pedzlem tylko w niektorych trudno dostepnym miejscach.

Malowanie natryskowe (w tym sprejem) nadaje sie raczej tylko do malowania metalu, a jesli chcialbys malowac sprejem taka powierzchnie to mialbys raczej problemy.

 

Popatrz sobie na youtube jak sie maluje, nie jest to trudne - tylko pocwicz najpierw na kawalku jakiejs deski.

Pewnie z podkładem strzeba sprawdzic co dokładnie sie daje, bo MDF jest jak papier i wchłania bardziej niż drewno.

 

Malowanie na połysk jest bardziej uciążliwe, bo położeniu koloru należy pociągnąć całość bezbarwnym lakierem kilka warstw, a potem można jeszcze polerować.

 

Nie wiem jak z zamawianiem MDF z juz gotowym malowaniem, ale pewnie zacznie się problem jakbyś chciał to przycinać.

Możesz rzeczywiście oddać potem do pomalowania, ale trzeba znac dobry zakład, który to potrafi, do tego malowanie pewnie wyjdzie co najmniej 200zl.

 

 

Acha, na blacie połóż szybę opti-white (biało/niebieska, a nie zielona). Nie rób z pleksi bo się szybko porysuje.

Edytowane przez _KaszpiR_

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No niestety nie mam szlifierki oscylacyjnej. Właśnie, jak odtłuścić? I blatu nie chcę kupić z gotowym malowaniem tylko laminatem, już pocięty. Ewentualnie surowy blat mdf lub sklejkę wysłać do malowania a resztę samemu pomalować. Najchętniej bym kupił laminowaną ale nie wiem czy czarny mat znajdę. A co do malowania, to jaka farba? Akryl? (chodzi mi o wszystko poza blatem)

Edytowane przez pszywszymor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Za mały wyciąg z sekcji płyty. Ugotujesz podzespoły. Wsadziłem swego czasu kompa do komody, leżał w szufladach, na dole dyski i zasilacz, u góry mobo. Zresztą wisi jeszcze gdzieś temat. Ogólnie dawało radę ale dopiero po wycięciu wentylacji u góry. Będzie działać wszystko ale podwyższych temp. podzespołów, przemyśl to czy na pewno wytrzymają dłuższe życie w takich warunkach. Przydałby się tunel powietrzny jak w desktopach, czyli wentylatory wtłaczające na jednej linii z wyciągającymi, w tym wypadku (niestety) od frontu. Druga rzecz to ta chłodnica WC. Głupota chyba, nie? Chcesz wypychać powietrze w dół? O_o

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie, jak odtłuścić?

 

 

no normalnie odtłuścić, tak samo jak odtłuszczasz ścianę przed jej malowaniem/ odtłuszczanie= (np.) gąbka+woda+ płyn np. do naczyń(troszeczkę, nie połowę opakowania :)) + trochę wysiłku :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"Jak odtłuścić?"; szybko i nie kombinując z płynem do mycia naczyń Dołączona grafika 1/kupujesz w jakimś sklepiku aceton 2/mieszasz aceton z wodą 2:1 (2 części acetonu 1 część wody) 3/szmatką co nie zostawia włókien; jakaś bawełna, stary biały t-shirt przecierasz. Szmatka musi być dosyć mocno nasycona tą mieszaniną. Dlaczego taką metodą? Aceton z wodą odparowuje wolniej niż czysty aceton więc jest łatwiej dokładnie odtłuścić. Nie nasyci się niepotrzebnie wodą i resztkami płynu do mycia podłoża co bardzo negatywnie wpływa na trwałość wymalowania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie Panowie, pomysł jest w pieleszach. Zrobiłem kosztorys, i jak na razie trzeba czekać na przypływ gotówki i trochę więcej wolnego czasu. Na tą chwilę mam zamiar poczekać z biurkiem do czasu aż zrobi się cieplej. Dziękuję Panowie za wszystkie rady! Nie zniechęcajcie się i trzymajcie kciuki za wypalenie projektu!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 I jeszcze jedno, wie ktoś może gdzie mogę kupić filtr przeciwkurzowy jak najbardziej "przezroczysty" i fajnie by było jakby to była po prostu sama siatka do pocięcia.

 

Filtrów przezroczystych sprzedawanych osobno (bez obudowy) nigdy nie widziałem.

Może filtr zrobić samodzielnie i wykorzystać do tego pończochy/rajstopy? Kolorystycznie powinno pasować do drewna i wyjdzie taniej niż kupować filtr ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Filtry fatycznie najczęściej da się znaleźć czarne.

 

Kilka sugestii:

 

1. Wentylatory wydmuchujące w przedstawionym przez Ciebie projekcie będą skierowane na nogi - czy oby na pewno to komfortowe?

2. Sugeruję zastosowanie wentylatorów 140 a nie 120 mm - obecnie ich dostępność i kultura pracy niewiele ustępują 120kom.

3. Kompaktowe chłodzenie - te z chłodnicą 1x120mm raczej nie są najlepszym wyborem - szukaj raczej czegoś na 2 wentylatory. Nie jestem na bieżąco z takimi zestawami, ale jestem przekonany, że np. od Corsaira dostaniesz w tej cenie zestaw z chłodnicą 240x120mm. A najtaniej takie zestawy dostaniesz od Asetek'a - de facto to ta firma produkuje wszystkie kompakty a są sprzedawane pod innymi markami (Corsair, CoolerMAster, Anthec, itp.).

4. Przy drewnianej obudowie dla bezpieczeństwa i również komfortu dysk wsadziłbym w np. Scythe Quiet Drive

 

O ile kojarzę nie widziałem jaki prcoesor chcesz do tego sprzętu wsadzić.

Edytowane przez dr.elich

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam pytanie odnośnie projektu kolegi - bo po części chciałbym się wzorować na nim o ile kolega udostępni mi projekt w sketchupie :)

 

czy aby takie rozlozenie - sekcja zasilania oraz wiatraki jest dobre? Czy calosc nie bedzie sie dusic? Tak jak ktoś już pisał wiatrak przy zasilaniu musi być - może ktoś ma jeszcze jakies pomysłu co do poprawienia tego setupu - dzieki za jakąkolwiek pomoc - wszystko bedzie robione na profejsonalnej stolarni także nie powinno być problemu ze zrobieniem tego biurkaDołączona grafika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie jest tu jeden podstawowy błąd. Wentylatory 3 i 4 będą forsowały pchanie ciepłego powietrza w dół (tzn. pod kątem 45*) , ale mimo wszystko w dół. Lepiej jest odwrócić kierunek wentylatorów. Mianowicie 3 i 4 wdmuchujące i 1 wydmuchujące. Chociaż wtedy mobo nie będzie idealnie na drodze przepływu powietrza. Trzeba by to przekonstruować. 

 

Co do zasilacza, jeśli będzie dobrej klasy półpasywny, to spokojnie sobie znajdzie potrzebne powietrze. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zasilacz bedzie na 99% deus m1 650w 

http://s1.fotowrzut.pl/SR1YHEYXGM/1.jpg takie zestaw chce wrzucic tylko mobo prawdopodobnie zmienie na fatal1ty z87 killer

proponujecie jakies moze modyfikacje configu? 

2 opcja mam takie biurko i mogę je przerobić - mianowicie zamiast miejsca gdzie jest wysuwana klawiatura można zrobić tam bude na bebechy - mam tam 53 cm szerokości i ok 25 cm do nóg...  co doradzicie?

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...