frugasss Opublikowano 26 Listopada 2013 Zgłoś Opublikowano 26 Listopada 2013 Witam,Kilka msc temu zakupiłem dysk Seagate ST2000DM001 wersja z 3 talerzami.Pracuje na WIN7 64bit ( zainstalowany na innym dysku - SSD )proc: IVY 3570kgrafika: Radeon 7850płyta: MSI Z77A-G43ram: DDR3 Corsair VengeanceLP 2x 4GBzasilacz Corsair 650Jakiś czas temu zauważyłem, że w grze, która akurat mam na Seagate ST2000DM001 dochodzi do freezów, to trwa zwykle do kilku sekund,myślałem, że to wina łącza, albo serwera, ale przerzuciłem grę na SSD i się już tak nie dzieje. Druga niepokojąca sprawa topodczas oglądania filmów z Seagate ST2000DM001 również pojawiają się freezy, a po kilku sec. film jakby przyspiesza.Zainstalowałem HD Tune PRo 5.50, wykonuje nim właśnie "error scan" - po przeskanowaniu powierzchni 300GB zielono - okale w zakładce "health" pojawia się coś takiego ( patrz załącznik )Kiedy podświetle pierwszą pozycję Reallocated Sector Count - pojawia się:numbers of retired sectors : 12704podświetlając drugą pozycję : Current Pending Sector - pojawia się:number of unstable sector : 272Co powinienem w takiej sytuacji zrobić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sln Opublikowano 26 Listopada 2013 Zgłoś Opublikowano 26 Listopada 2013 (edytowane) Dysk uszkodzony mechanicznie kwalifikujący się na wymianę gwarancyjną Edytowane 26 Listopada 2013 przez sln Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yamata Opublikowano 26 Listopada 2013 Zgłoś Opublikowano 26 Listopada 2013 (edytowane) Gwarancja chyba roczna - zrzucaj dane i ginaj z gwarancją. Oczywiście nie jest to takie "ichichi". Musisz wleźć na stronę producenta i pobrać specjalne oprogramowanie diagnozujące, które poda ci numer błędu i zweryfikuje, czy naprawa gwarancyjna zostanie uznana. Tak naprawdę, prościej zatrudnić sprzedawcę, ale jeśli się wypnie, lub czujesz się na siłach zrobić to sam i przesyłka nie wyjdzie drogo... Cóż, wybór należy do ciebie. Tak czy inaczej, podstawę do gwarancji warto mieć. O rachunku nie wspomnę... A rzeczywisty problem z dyskiem potwierdzi ci łatwo i "przyjemnie" Acronis Drive Monitor. Choć głupio się go pobiera, to jest darmowy. A co najważniejsze, rzetelnie i czytelnie przedstawia wyniki, pobrane z odczytów S.M.A.R.T. W twoim przypadku na dysku najpewniej skończyła się już zapasowa pula sektorów przeznaczonych do zastępowania uszkodzonych. Choć dysk od razu nie zdechnie, to będzie z nim coraz gorzej i będzie się to przejawiało dziwnie, tzn. przycięciami, losową utratą danych lub niemożnością zapisu. Ważnych danych już na nim nie trzymaj... Tak więc na święta będziesz musiał sobie sprawić nowy dysk... Pozdrawiam. Edytowane 26 Listopada 2013 przez yamata Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
frugasss Opublikowano 28 Listopada 2013 Zgłoś Opublikowano 28 Listopada 2013 mam problem ze zgłoszeniem dysku do reklamacji, ponieważ pojawia się monit : Component The product you identified was sold as a system component. Please contact your place of purchase for service. Seagate sells many drives to direct OEM (Original Equipment Manufacturer) customers. These products are usually configured for the OEMs only, as components for their systems. You must contact your place of purchase for any warranty support on these drives. If you purchased this unit directly from Seagate, please return to the previous page and verify your Seagate customer number, because the customer number you entered ( ) does not match our records. numer seryjny dysku w załączniku Dysk kupiony w lipcu na portalu allegro.pl :/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sln Opublikowano 29 Listopada 2013 Zgłoś Opublikowano 29 Listopada 2013 No to musisz u sprzedawcy realizować gwarancję, ponieważ dysk jest OEMem... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 9 Grudnia 2013 Zgłoś Opublikowano 9 Grudnia 2013 (edytowane) Te dyski OEM na allegro to ciekawa sprawa... właśnie widzę aukcję na której ktoś nie będąc firmą sprzedaje dyski OEM bez gwarancji jako nowe(?) - jest tam napisane, że "Dysk nie ma gwarancji, którą można samemu zrealizować bezpośrednio u producenta na stronie" a w tej sytuacji powinno być jasno napisane, że dysk nie ma żadnej gwarancji , ani producenta ani sprzedawcy OEM i być sprzedawany jako używany. Ciekawe jaki jest źródło takich dysków, skąd ktoś kto nie jest sprzedawcą OEM tylko zwykłą osobą fizyczną ma do nich dostęp. Jeden swój to jeszcze rozumiem, ale 20 sztuk? Edytowane 9 Grudnia 2013 przez Gość Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...