Lanc Opublikowano 21 Grudnia 2013 Zgłoś Opublikowano 21 Grudnia 2013 (edytowane) PS4 oferuje tylko 30 FPS, a nie 60 w ACIV. A to sorry, moja pomyłka. Czytałem gdzieś przed premierą AC IV, że na PS4 będzie miał 60 fps. jak robie pomiar frapsem to nigdy nie spada do 30 jak jest jakis spadek ponizej 60. wtedy pokazuje 45 59 etc dokladnie tak jak to Lanc opisales z wlaczonym triple. spadki mam glownie z wlaczonym na high "Bogiem". nawet bez fizyki jak sie zmieniala pogoda na deszczowa to musialem zmniejszac na niski "Boga" bo sie cielo. Wysyłane z mojego GT-S6500 za pomocą Tapatalk 2 To wychodzi na to, że grasz bez vsync. Bo włączenie vsync w grze skutkuje double bufferem i pracą gry w trybie 30/60 fps. U mnie przy vsync włączonym w grze też pokazuje 59 i 45 przez ułamek sekundy jak spada do 30 :P Wyłączenie vsync w miejscu gdzie z włączonym mam 30 fps daje mi 52 fps... Czyli nadal triple buffer nie działa. Jedyna opcja to d3doverdrive lub RadeonPro i w tych programach wymuszenie TripleBuffer dla AC4. Tak swoją drogą to ubi gdzieś wrzuca changelogi swoich patchy? Na steamie jest to bardzo fajnie rozwiązane i od razu widać wszystkie changelogi. Na uplay nic nie widać... Edytowane 21 Grudnia 2013 przez Lanc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zaodrze244 Opublikowano 21 Grudnia 2013 Zgłoś Opublikowano 21 Grudnia 2013 (edytowane) ustawienia: pomiar 1: bieganie po wyspie - spadki rozpoczęły się gdy zaczął padać deszcz, jak przestał wróciło do normy: Frames, Time (ms), Min, Max, Avg 24152, 423745, 36, 61, 56.997 pomiar 2: ustawiłem "Boga" na wysokie i rozpocząłem bitwy morski, trochę biegania po małej wyspie: Frames, Time (ms), Min, Max, Avg 55357, 932371, 45, 62, 59.372 generalnie nie widzę tego problemu o którym piszesz Lanc. może naprowadź mnie w jaki inny sposób to sprawdzić. Edytowane 22 Grudnia 2013 przez zaodrze244 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Włodi Opublikowano 25 Grudnia 2013 Zgłoś Opublikowano 25 Grudnia 2013 Na ogół coś zaczęli cudować z tą blokadą klatek do 30 / brakiem potrójnego buforowania w next genach. Zapewne za sprawą PS4, która już na starcie nie radzi sobie z ogromem zadań jakie na niej spoczywają. Przy NFS Rivals tłumaczyli się wprowadzeniem płynności pomiędzy trybem single a multiplayer przez co ograniczyli do 30 klatek żeby grało się "zawsze tak samo" i uznali że taki framerate jest na tyle komfortowy do rozgrywki, że nikt nie powinien psioczyć. W AC4 jest widać sytuacja w podobnym stylu i skoro jeszcze tego nie spatchowali to znaczy, że nałożyli na nich jakieś odgórne wymagania i nie za bardzo mogą to zrobić. Zobaczymy jak się sytuacja rozwinie w przypadku kolejnych next gen'ów. Dla mnie jest to jakiś zwyczajny bezsensowny zabieg nie wiem po co, żeby PC'towcy nie mieli łatwiej mając 2x więcej klatek co konsolowcy ? (bo wiadomym jest że łatwiej się gra przy wyższym framerate). Osobiście uważam, że 30 klatek to jest stanowczo za mało, żeby czerpać z gry czystą przyjemność. Na początku jak odpaliłem AC4 to podobnie jak przy Rivals podłamałem się ostro i zachodziłem w głowę co moja karta już na pierwszych grach które wyszły po jej premierze taką szopkę odstawia. Swoją drogą dawniej mając 16 lat i GF 2MX ponad 10kl/s jak było w grze to już było dobrze (luksus). A teraz widać na 30 się już psy wiesza. A tak już całkiem na marginesie wydaje mi się że to 30 klatek w dualu jest jakoś bardziej dokuczliwe niż 30 w trybie triple buffer.@zaodrze troszkę mnie to zadziwiło, że dwa GTX'y 680 potrafiła ta gra zajechać do mniej niż 60 klatek. Myślę, że tutaj TXAA x4 robi swoje i jest to opcja z najniższym stosunkiem jakości do spadku wydajności. Radzę zredukować TXAA do 2x jak już uparłeś się na ten tryb i włączyć sobie god rays na maksa bo na pewno jest to bardziej zauważalna dla oka opcja graficzna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lanc Opublikowano 25 Grudnia 2013 Zgłoś Opublikowano 25 Grudnia 2013 Też mi się wydaje, że ten brak triple bufferingu to jest jakiś odgórny zakaz. AC4 jest oparty na tym samym silniku co AC3. A jakoś w AC3 triple buffer był i sprawował się wyśmienicie. Tak więc średnio mi się chce wierzyć, że jego brak w Black Flag to jest jakieś przeoczenie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zaodrze244 Opublikowano 25 Grudnia 2013 Zgłoś Opublikowano 25 Grudnia 2013 nie upieram sie przy TXAAx4 chetnie wlacze inny tryb aa tylko ktory? od razu mowie fxaa jest brzydki. Wysyłane z mojego GT-S6500 za pomocą Tapatalk 2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
earthmover Opublikowano 25 Grudnia 2013 Zgłoś Opublikowano 25 Grudnia 2013 Ja ostatnio w większości gier używam SMAA, lekki jak FXAA a nie rozmywa tak całego obrazu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zaodrze244 Opublikowano 25 Grudnia 2013 Zgłoś Opublikowano 25 Grudnia 2013 ja wylaczylem physx calkiem i ustawilem msaa x4 dziala bardzo dobrze. physx mi za bardzo zwalnial a jakos tam specjalnie nie widze roznicy w grafice no chyba ze sie zatrzymam i podziwiam. przy wlaczonym physx musialbym miec ustawiona grafike jak pod jedna karte bo zawszd gdzie sie te efekty pojawiaja to ewidentnie jedna karta liczy obraz a druga physx i zaczyna sie przycinanie. do tej trzeba miec 2x780ti + np 680 do physxWysyłane z mojego GT-S6500 za pomocą Tapatalk 2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ghs Opublikowano 5 Stycznia 2014 Zgłoś Opublikowano 5 Stycznia 2014 (edytowane) moja ocena: 7+/10. ponad 3/4 mapy jest absolutnie zbędne a nawet męczące więc ''podziękował'' za taką piaskownicę Edytowane 5 Stycznia 2014 przez ghs Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaijitsu Opublikowano 5 Stycznia 2014 Zgłoś Opublikowano 5 Stycznia 2014 Ja zwiedziłem wszystkie wyspy, nie licząc tych bezludnych z samymi skrzynkami ;P O co chodzi z tymi wydarzeniami online (konwoje)? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pinakolada Opublikowano 7 Stycznia 2014 Zgłoś Opublikowano 7 Stycznia 2014 Ta gra jest świetna, twórcy bardzo się postarali :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TSRules Opublikowano 15 Stycznia 2014 Zgłoś Opublikowano 15 Stycznia 2014 irytuje troche sterowanie które trochę za mocno "pomaga" nie raz w ogóle nie chce wskoczyćchwycić się a bohater uparcie to robi, tak samo np. z niszczeniem flagi podczas przejmowania statku, raz się wspina a raz trzeba go "godzine" naprowadzać żeby sie bujnął wyżej ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Włodi Opublikowano 16 Listopada 2014 Zgłoś Opublikowano 16 Listopada 2014 (edytowane) Co jest grane z tą synchronizacją zapisów cloud ? Dzisiaj chciałem powrócić do gry (miałem już ukończone w cholere), savy sie nie zsynchronizowały i jest tylko "rozpocznij nowa grę" ? Na stronie supportu Ubi odnośnie AC IV widnieje tylko taka wiadomość: "Funkcja synchronizacji zapisanych stanów gry dla Assassin's Creed IV: Black Flag została tymczasowo zablokowana w celu usprawnienia jej funkcjonalności. W związku z tą sytuacją poniżej umieszczamy instrukcję która pozwoli na wykonanie kopii zapasowej plików zawierających zachowane stany gry." I dalej pokazany jest sposób jak przenieść SAVE ręcznie na inny system z lokalnych zasobów. Ja format pociągnąłem spokojny o SAVE'y, będąc pewnym iż znajdują się one w chmurze. Nic nie kopiowałem ręcznie. Nie zostałem poinformowany o żadnych pracach technicznych. Czy moje SAVE'y są bezpieczne i będzie kiedyś możliwość ich odzyskania (jak zakończą prace ?). Czy może je już skasowano ? Chyba bym się pochlastał. Nie dość, że grę cisnąłem nieco na siłę, bo nie przepadam za tą serią, a przechodziłem z racji tego że dostałem ją w prezencie, to jeszcze takie kwiatki. Do supportu nie da się napisać, bo nie można się zalogować (info o jakimś błędzie i przeprosiny). Po wejściu na stronę komunikat "There are intermittent issues impacting some Uplay services. We're actively working to solve these issues. Gamers can be reassured that no progress data associated with these services will be lost. We apologize for any inconvenience." Czy UBI robi sobie jaja z klientów ? Podobnie z Watch Dogs, SAVE'y się nie zsynchronizowały bo ciągle wyskakiwał błąd i mnie cofnęło o ładnych kilka godzin gry po formacie. Edytowane 16 Listopada 2014 przez Włodi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zaodrze244 Opublikowano 16 Listopada 2014 Zgłoś Opublikowano 16 Listopada 2014 (edytowane) Savy Bf nie są przechowywane na serwerach ubi. Tak samo się na ciałem, one siedzą gdzieś w program files albo user nie pamiętam teraz dokładnie. Edytowane 16 Listopada 2014 przez zaodrze244 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Włodi Opublikowano 7 Grudnia 2014 Zgłoś Opublikowano 7 Grudnia 2014 Pisałem w tej sprawie do UBI i niestety raczej nic nie da się zrobić : / .zapisów już zapewne nie odzyskam , trzeba grać od początku. Z tego co widzę z Watch Dogs'ami zaczyna się dziać to samo. Ogólnie cały ten Uplay leży i kwiczy od samego początku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ath Opublikowano 7 Grudnia 2014 Zgłoś Opublikowano 7 Grudnia 2014 U mnie w WD nie było nigdy problemu z synchro na różnych maszynkach a gram od premiery. Może za szybko wyłączasz klienta uplay i nie zdąży wysłać savów do chmury, bo to najczęstszy problem błędu synchronizacji w steam/origin/uplay itp. - często stan gry to kilka mb a nie każdy ma upload po kilkadziesiąt mbit. Ja miałem to samo z fifa15, po prostu wyłączałem od razu cały origin i na drugiej maszynie zawsze miałem errora, teraz wystarczy poczekać z 30 sekund, żeby mieć pewność. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Włodi Opublikowano 8 Grudnia 2014 Zgłoś Opublikowano 8 Grudnia 2014 (edytowane) U mnie w WD nie było nigdy problemu z synchro na różnych maszynkach a gram od premiery. Może za szybko wyłączasz klienta uplay i nie zdąży wysłać savów do chmury, bo to najczęstszy problem błędu synchronizacji w steam/origin/uplay itp. - często stan gry to kilka mb a nie każdy ma upload po kilkadziesiąt mbit. Ja miałem to samo z fifa15, po prostu wyłączałem od razu cały origin i na drugiej maszynie zawsze miałem errora, teraz wystarczy poczekać z 30 sekund, żeby mieć pewność. Nic z tych rzeczy. Po prostu od pewnego czasu notorycznie wyskakuje błąd synchronizacji z przyciskiem "spróbuj ponownie", który można sobie wciskać bez końca. EDIT : UBI odpisało, że zapis na serwerze jest najprawdopodobniej uszkodzony i rekomendują wyłączenie usługi CLOUD, oraz korzystanie z lokalnych zapisów. . . Tak jakby nie mieli dostępu do własnych serwerów i nie mogli skasować tego uszkodzonego pliku - co im też nadmieniłem. Dramat ! Wysłane z mojego SHIELD Tablet Edytowane 14 Grudnia 2014 przez Włodi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...