Grimlock Opublikowano 11 Grudnia 2013 Zgłoś Opublikowano 11 Grudnia 2013 (edytowane) Powoli zbliża się nowy sezon - 2014, który będzie obfitował w wiele zmian technicznych więc czemu by juz teraz nie założyć nowego tematu W poniższym artykule można poczytać o zmianach jakie nastąpią w aerodynamice: http://www.f1technical.net/articles/19020 Sport Bild spróbował przewidzieć wygląd RB10: Przewidywany wygląd Ferrari: Edytowane 11 Grudnia 2013 przez Grimlock Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grimlock Opublikowano 11 Grudnia 2013 Zgłoś Opublikowano 11 Grudnia 2013 Były juź dziobaki, teraz czas na mrówkojady. Pewnie w następnym sezonie zespoły i FIA dogadają się ws. nakładki/nakładek jak to było z maskowaniem schodka na wysokości przedniego zawieszenia w 2013 roku. No cóż - Adrian Newey mówił, że bolidy w 2014 roku piękne nie będą :) Choć może nie będzie takiej tragedii jak w 2009 roku po zobaczeniu BMW-Sauber 09. PS. We wtorek będą testy nowych opon. Ferrari, McLaren i Mercedes, może uchylą rąbka tajemnicy przywożąc choćby pojedyncze nowe części ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kojeczny Opublikowano 12 Grudnia 2013 Zgłoś Opublikowano 12 Grudnia 2013 Część na pewno będzie widać. Szkoda tylko, że nic się nie da z silnikami zrobić i żeby cokolwiek nowego zobaczyć w akcji trzeba będzie czekać co stycznia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grimlock Opublikowano 17 Grudnia 2013 Zgłoś Opublikowano 17 Grudnia 2013 Niby nic nowego o silnikach i aerodynamice, ale animacje ładnie pokazują najważniejsze różnice które, będą wprowadzone w 2014 roku na przykładzie konstrukcji z zeszłego roku. Wracają niższe nosy (moim zdanie na plus - bolisy będą bardziej "przysadziste") i obniżone płaty tylnego skrzydła (choć nie tak niskie jak w latach 2002-2008). 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kas12 Opublikowano 19 Grudnia 2013 Zgłoś Opublikowano 19 Grudnia 2013 Aco myślicie o zmianach w punktacji? Czy ostatni wyscik powiniene byc punktowany razy 2. Jak osobicie nie uwazam iz jest to podejscie sportowe bardziej komercyjne.... i chyba nie o to w tym wszystkim chodzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grimlock Opublikowano 12 Stycznia 2014 Zgłoś Opublikowano 12 Stycznia 2014 Spekulacje co do wyglądu bolidu Ferrari w sezonie 2014: https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=mBu0D2Aj8ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sir_michu Opublikowano 13 Stycznia 2014 Zgłoś Opublikowano 13 Stycznia 2014 pytanie na ile to się przełoży na faktyczny wygląd, chociaż jak widać dramatu póki co nie ma :) no i zobaczymy jak z konkurencyjnością tych wszystkich patentów - mnie co prawda nie kręci jakoś bardzo f1 w obecnej formie (dominacja wiadomego teamu), ale fajnie patrzeć nie tylko na walkę na torze, ale też na te wszystkie techniczne smaczki i "wyścig zbrojeń"... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koniMax Opublikowano 19 Stycznia 2014 Zgłoś Opublikowano 19 Stycznia 2014 To niema wyglądać to ma być MOCNE i jeszcze szybciej przyśpieszać. ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grimlock Opublikowano 23 Stycznia 2014 Zgłoś Opublikowano 23 Stycznia 2014 (edytowane) Niestety, potwierdziły się spekulacje dotyczące nosa ze zwężeniem na końcu (mrówkojad). Sahara Force India za wiele nie pokzała. Można domniemywać obecność mrówkojada - może nowe malowanie utrudnia jego dojrzenie? Williams z kolei poszedł w ślady szkiców koncepcyjnych RedBulla. Mam nadzieję, że to nie będzie powszechna praktyka. Może cześć zespołów będzie wzorowała się na nosie np. BrawnGP 01? Od biedy, te bolidy na razie wyglądają lepiej niż te z 2009 (kanciaste kloce) czy 2012 roku (schodek na nosie). Caterham ma podobno zaprezentować bolid o "aparycji Obcego" (ich bolid z 2012 roku był hmm dość szkaradny). Edytowane 23 Stycznia 2014 przez Grimlock Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grimlock Opublikowano 24 Stycznia 2014 Zgłoś Opublikowano 24 Stycznia 2014 (edytowane) Edytowane 24 Stycznia 2014 przez Grimlock Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
metal Opublikowano 24 Stycznia 2014 Zgłoś Opublikowano 24 Stycznia 2014 Hmmm... Wiem, kto powinien nabyć prawa do transmisji F1 w tym sezonie... ; ) 3 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grimlock Opublikowano 24 Stycznia 2014 Zgłoś Opublikowano 24 Stycznia 2014 Nie zwróciłem początkowo na to uwagi, ale nos w E22 jest asymetryczny: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grimlock Opublikowano 25 Stycznia 2014 Zgłoś Opublikowano 25 Stycznia 2014 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kojeczny Opublikowano 25 Stycznia 2014 Zgłoś Opublikowano 25 Stycznia 2014 Mimo wszystko Ferrari chyba najładniejsze. Ale jakie to ma znaczenie? Szybkie ma być. Cieszy fakt dużych różnic między bolidami, chociaż wiadomo, że na starcie w Melbourne to będzie wyglądało wszystko zupełnie inaczej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kacimiierz Opublikowano 25 Stycznia 2014 Zgłoś Opublikowano 25 Stycznia 2014 Chyba ostatnią rzeczą jaka mnie interesuje w F1 to wygląd samochodów. To ma zap! a gdzieś dopiero na końcu listy jest wygląd. Z resztą to co nie wygląda zawsze mogą na pokazie zasłonić panienkami z krótkimi spódniczkami i nadmuchanymi balonami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Finchy Opublikowano 25 Stycznia 2014 Zgłoś Opublikowano 25 Stycznia 2014 Ferrari gdyby nie ten garb, to by wyglądał jak mały mrówkojad. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radiergummi Opublikowano 25 Stycznia 2014 Zgłoś Opublikowano 25 Stycznia 2014 Koszmarnie wygląda to Ferrari. Pewnie znów będzie jeździło tak jak wygląda :f Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
metal Opublikowano 25 Stycznia 2014 Zgłoś Opublikowano 25 Stycznia 2014 2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grimlock Opublikowano 26 Stycznia 2014 Zgłoś Opublikowano 26 Stycznia 2014 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Finchy Opublikowano 26 Stycznia 2014 Zgłoś Opublikowano 26 Stycznia 2014 (edytowane) łoooooooo..... póki co jeden z najładniejszych bolidów w ciągu ostatnich paru lat, malowanie po prostu WOW. Ciekawe jak Sauber w tym roku wypadnie. Edytowane 26 Stycznia 2014 przez Finchy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grimlock Opublikowano 27 Stycznia 2014 Zgłoś Opublikowano 27 Stycznia 2014 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grimlock Opublikowano 28 Stycznia 2014 Zgłoś Opublikowano 28 Stycznia 2014 (edytowane) A tymczasem Adrian Newey... Muszę przyznać, że RB10 ma wyraźnie harmonijną sylwetkę. Jest po prostu piękny. Ferrari jest przy nim chaotyczne - tak jakby zeszłorocznemu modelowi dodano nowy nos, niższe, tylne skrzydło i pojedynczy wydech. Stawiając na geniusz Neweya i zakładając bezawaryjność konstrukcji mogą po raz piąty namieszać w stawce. Niestety... Pozostałe bolidy: Williams FW36: Caterham CT05: Sahara Force India VJM07: Mercedes W05: Edytowane 28 Stycznia 2014 przez Grimlock Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kojeczny Opublikowano 28 Stycznia 2014 Zgłoś Opublikowano 28 Stycznia 2014 Merc niczego sobie, Ferrari też całkiem. Poza tym, Ferka zrobiła dziś więcej okrążeń niż pozostałe zespoły, poza mercem. 1.6t, też nie brzmi źle. Czasy na razie ok 10s gorsze niż rok temu, ale nie ma co porównywać, póki co. Zobaczymy jak będzie to wyglądało za parę dni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grimlock Opublikowano 29 Stycznia 2014 Zgłoś Opublikowano 29 Stycznia 2014 Wygląda na to, że Renault musi wrócić do desek kreślarskich. Bolidy wyposażone w motory tej firmy przejechały bardzo mało kilometrów. Z kolei Mercedes i Ferrari intensywnie sprawdzają silniki. Lotus wiele nie stracił nie biorąc udziału w testach. Widocznie dysponowali informacjami wskazującymi na problemy z tymi jednostkami albo nie mają jeszcze w pełni sfinalizowanej umowy? Może to niekoniecznie problemy finansowe. Cieszy dobry czas MP4-29. Miejmy nadzieję, że to nie sprawka nieprawidłowo zmontowanego zawieszenia jak to było w zeszłym roku ;) Jak sobie wyobrażacie Bouliera w szeregach McLarena? :) Facet jest fachowcem, ale zawsze mi się kojarzył z Renault i Lotusem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grimlock Opublikowano 31 Stycznia 2014 Zgłoś Opublikowano 31 Stycznia 2014 (edytowane) Wygląda na to, że RedBull i STR mają dość poważny problem z powodu specyficznego upakowania podzespołów silnika Renault. Dziennikarze piszą o wyraźnie rozchodzącym się smrodzie palonego/smażone włókna węglowego jakie niesie się za RB10. W trzecim dniu testów w Jerez mechanicy wycinali w nadwoziu RB10 prowizoryczne otwory, ktore na nic się zdały. Newey i Horney nie czekali na zespół tylko wrócili do Milton Keynes. Przy okazji sprawdziłem co oznacza ten napis "{Platform computing" - RedBull od sześciu lat współpracuje z IBM wykorzystując rozwiązania informatyczne począwszy od obliczeń/supercomputing wspomagających projektowanie poszczególnych elementów bolidu, badania aerodynamiki, a kończąc na składnicach danych. https://www.youtube.com/watch?v=zq7SEJa_Cfg Edytowane 1 Lutego 2014 przez Grimlock Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aurora001 Opublikowano 3 Lutego 2014 Zgłoś Opublikowano 3 Lutego 2014 A ja sie spoznilem z zakupem biletow na GP monaco. Grandstand start finish wykupione na pniu FFS. Musze pomyslec o Barcelonie w takim razie, ale tego toru nie trawie zZz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grimlock Opublikowano 3 Lutego 2014 Zgłoś Opublikowano 3 Lutego 2014 (edytowane) W05 jak na razie brzmi bardziej jak Porsche Carrera niż bolid F1. Owszem na razie nie kręcą silnika (do 13.000rpm zamiast docelowych 15.000), jest to tylko film promocyjny nakręcony na Silverstone. Moim zdaniem najciekawsze brzmienie. Na drugim miejscu uplasowałbym Saubera C33 - który ma bardziej tubalny i charczący dźwięk. Poniżej porównanie innych bolidów: https://www.youtube.com/watch?v=z9OYmVw2QjA W porównaniu z V8, kiepsko... Edytowane 3 Lutego 2014 przez Grimlock Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kacimiierz Opublikowano 3 Lutego 2014 Zgłoś Opublikowano 3 Lutego 2014 O ile wygląd mnie nie obchodzi o tyle dźwięk tych silników jest mega słaby... Przy zmianie biegów to wręcz śmieszny no ale co zrobić. Ciekawe jak na żywo jest z głośnością. Do tego może to kwestia oszczędzania samochodów albo po prostu tego, że to nie są nagrania pod telewizję ale jakoś słabo te fury jeżdżą. Może to mylne wrażenie ale normalnie w telewizji lepsze wrażenie robiły. :P Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grimlock Opublikowano 5 Lutego 2014 Zgłoś Opublikowano 5 Lutego 2014 (edytowane) Podobno w telewizji bolidy mają brzmieć lepiej dzięki cyfrowej obróbce dźwięku - tak powiedział pryncypał Marusii W końcu nie od dziś wiadomo, że TV kłamie W piątek shakedown Lotusa E22 - ciekaw jestem czy ujrzymy jakiś wyraźny progres silników Renault. Choć 100km z jednej strony w Jerez to był dystans nie do pokonania dla RB10 i STR. W międzyczasie można poczytać co nieco o Marku Webberze - http://sokolimokiem.tv/?p=11146#more-11146 Każdy miłośnik F1 i tak to wie, ale tak w ramach przypomnienia Z innej beczki: Kubica vs Ogier - pojedynek Edytowane 5 Lutego 2014 przez Grimlock Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kojeczny Opublikowano 6 Lutego 2014 Zgłoś Opublikowano 6 Lutego 2014 Wydaje się, że Renault powinno dać radę - już raz zaczynali przygodę z turbo na podobnym poziomie, a potem każdy dążył do tego, żeby mieć taki silnik jak oni. Co do Webbera - czekam na więcej, bo nigdy nie bawił się w czułe słówka Kubica - start jak w f1. Jedyne czego mu brakuje to doświadczenie. Zobaczymy jak sobie będzie radził - życzę mu jak najlepiej, mam nadzieję że osiągnie w rajdach to czego nie zdążył w wyścigach (dotychczas, bo nie wiem czy nigdy tam nie trafi. Może jakieś DTM albo długodystansowe) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...