Skocz do zawartości
Grimlock

F1 Sezon 2014

Rekomendowane odpowiedzi

Bardzo cicho zrobiło się po piątkowym shakedown Lotusa E22 w Jerez.

 

Poza zdjęciem z toru:

 

Dołączona grafika

 

Nie pojawiły się inne materiały, Co gorsza James Allen napisał, że E22 pokonał tylko jedno kółko. Czyżby Renault aż tak spaprało silnik? Każdy zespół wyposażony w motor Renault miał problemy. Najlepiej na tą chwilę wypada Caterham. Może ich projekt okazał się najmniej agresywny pod kątem rozmieszczenia poszczególnych elementów napędu? A także zapewnia najwyższy poziom chłodzenia?

 

Z kolei z obozu RedBulla pojawiło się tylko takie info:
 

 

"Red Bull's Marko told @abms_reporter and @SPORTBILD: "Adrian has to redesign some elements in the rear of the car, but we should have solved the problem until Bahrain.""

 

Edytowane przez Grimlock

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Druga część testów w Bahrajnie nie przyniosi poprawy kondycji jednostek napędowych Renault. Jak tak dalej pójdzie, to nie zdziwi mnie scena, w której Horner i Helmut będą prosili sędziów o warunkowe dopuszczenie do wyścigu. Wiiliams za to podjął złotą decyzję, dzięki swoim problemom finansowym - silniki Mercedesa były tańsze w zakupie :D 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oby... nie. Wtedy Pan Vettel vel Paluch zostanie męczennikiem, który nie wygrał kolejnego tytułu, bo żabojady źle poskręcały silnik. Niech przegra w uczciwej i równej walce.

 

Edytowane przez Racuch

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Williams wygląda w tym malowaniu efektownie, choć zupełnie mi nie pasuje ;)

Williams przecież był od dobrych kilku lat granatowy :) A tak widzę rajdową Lancię Deltę w malowaniu Martini.

 

Z najnowszego wpisu Mikołaja Sokoła wynika, że RB10 nie jest aż tak tragicznie. Jest najszybszy w szybkich zakrętach w porównaniu do innych bolidów. Jeśli rozwiążą problem słabej wydajności ERSu i skutecznego chłodzenia silnika.... Niestety, minie kilka wyścigów, może cały sezon i mogą wrócić na szczyt.

We wpisie Mikołaja zainteresowala mnie też informacja o "skręconej" wydajności turbo i ERS do 120KM w jednostkach Ferrari. Czyli jest jeszcze spory margines aby poprawić osiągi. Mam nadzieję, że to było tylko na potrzeby oszczędzania silnika i unikanie awarii niż walka ze zużyciem paliwa.

 

Z innej beczki, Kto Waszym zdaniem zostanie mistrzem świata w 2014r.? Berni chciałbym aby został nim Rosberg. Mercedes na razie imponuje ilością pokonanych kilometrów, slink nie sprawia problemów (Mercedes, Williams, nawet Force India prezentują solidną formę). Moim zdaniem w tym walka rozegra się  między Rosbergiem, Hamiltonem, Alonso i Massą, Szczególnie ten ostatni ma trochę do udowodnienia temu przedostatniemu ;) Postawiłbym jednak na Hamiltona, ale mocno kibicuję także Felipe :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest przecież IPLA: http://www.ipla.tv/pakiet/SPORT#zawartosc

 

Pierwsze 14 dni za darmo (Jeżeli zrezygnujesz w ciągu pierwszych 14 dni - nie poniesiesz żadnych opłat.)

 

Nie wiem czy rozliczają całe dni czy dokładnie, ale jakby aktywować w niedziele to i GP Malezji się obejrzy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W naziemnym Polsat Sport News będą powtórki w sobotę i niedzielę o 11:00 kwalifikacji i wyścigu GP Australii :)

 

BTW. Ciekaw jestem niezawodności RB10, ale fakt faktem postęp wykonali znaczny.

 

 

Wizualizacja pracy silnika spalinowego i ERS na przykładzie jednostki napędowej Renault Energy:

 

Edytowane przez Grimlock

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dźwięk nowych silników jest tragiczny, F1 straciła wiele ze swojej magii. Gdyby nie gwizd i obraz na ekranie to powiedziałbym, że w danym momencie okrążenie pokonywałbym Bernd Maylander Mercedesem SLS. Jestem rozczarowany :(

 

Jedyne co pozostało to śledzenie jazdy. Uślizgi są efektowne, palenie gumy także. Ale hmm pomimo większej prędkości na prostych nie czuć tej prędkości.

 

Tyle zmian, jedynie Ron Dennis i jego miny są bez zmian. No i Jessica Michibata też się nie zmieniła ;)

 

RedBull w błyskawicznym tempie rozwiązał swoje problemy z RB10 albo sprytnie ukrywali swoją formę. Jeśli dobrze słyszałem to po przekroczeniu przez Vettela linii mety i zajęcie trzynastego miejsca kibice zaczęli bić brawo i ogólnie podniósł się duży aplauz.

 

Ricciardo w trudnych, deszczowych warunkach kwalifikacji zniszczył czterokrotnego mistrza? świata. W Vettelu obudził się gestykulujący bachor. Ciekawe co na to dr Helmut. Czy Ricciardo podzieli los swojego rodaka Webbera?

 

 

BTW. Podczas FP3 do bolidu Rosberga wpadł jakiś karton? Nico trzymał go w dłon, a potem wyrzucił na dohamowaniu?

Edytowane przez Grimlock

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Beznadzieja, to sobie pooglądałem f1 w tym roku  :sad:

 

EDIT

Uratowany, Setanta Sport nadaje :)

Niestety wyścig oglądałem w ułamkach bo dosypiałem po pracy. Jedno pamiętam wyraźnie, bezpłciowe brzmienie silnika.

Edytowane przez rafa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i mamy pierwszy wyścig za sobą. Mam mieszane wrażenia. Dźwięk V6 jest tak paskudny, że najlepiej byłoby gdyby nie było go w ogóle. Po prostu to był wyścig najszybszych kosiarek na świecie. Nawet komentatorzy zauważyli, że po raz pierwszy od wielu lat słychać pisk opon podczas hamowania, który do tej pory ginął zagłuszany przez silnik.

 

Sam wyścig był nawet ciekawy. Z bardzo dobrej strony pokazali się: Kevin Magnussen (Ron Dennis dumny ;) ) z McLarena i Kvyat w STR. Szczególnie Magnussen, Ricciardo i Bottas zaskoczyli mnie dojrzałą i skuteczną jazdą. Stara gwardia: Alonso, Raikkonen, Button - pojechali bez szału, ale solidnie. Icemanowi chyba mylą się przyciski na kierownicy. 

 

Awarii technicznych nie było aż tak dużo: Vettel - problem z oprogramowaniem, Hamilton - zapłon, Kobayashi - ERS/hamulce tylnej osi, Mariussia - problem ze startem. Lotusy odpadły oba. Button stracił końcówkę nosą podczas pitstopu ;)

 

Najlepiej przygotowani do sezonu na razie są: Mercedes, McLaren i Williams. Ferrari solidnie, ale bez błysku.

 

UPDATED:

 

Daniel Ricciardo zdyskwalifikowany za zbyt wysokie zużycie paliwa. Redbull tłumaczy się nieprawidłową pracą czujnika paliwa, który wymienili w nocy z soboty na niedzielę.

Edytowane przez Grimlock

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...