Jump to content
ManiakPC

Czy prawie 16 lat to nie za późno? DUŻO PYTAŃ

Recommended Posts

 

oryginalna data postu 2014-01-31, 11:36
Poniżej dyskusja (post #2 - #17) z innego miejsca, wpasowująca się w ten temat.
Klaus


Mam prawie 16 lat (za 3 miesiące)
Przerabiam obecnie "OD zera do gier kodera C++" jestem obecnie na 99str. z około 450-500
znam jak na razie funkcje (switch,case,break,for,if,else,do,while,return...) znam też zmienne i inne same podstawy
trudno się z tej książki uczyć,a może ja jestem taki oporny... Wiem że teraz konkurencja jest wielka ;p

Czy warto się tego uczyć???
Co musi umieć programista w CDProjekt?
Do jakiej szkoły iść po gimnazjum? (zwykłe liceum, czy technikum informatyczne)
Z jakich przedmiotów oprócz programowania się szkolić?

Moim marzeniem jest praca w CDProjekt lub innym zespole produkującym gry...ehhh marzenie (może nie ma kokosów ale to moja pasja)

Pozostałe umiejętności trochę z hackingu,sprzętu,konsoli,oprogramowania itd...
Jestem jak na razie początkujący ale mam sporo chęci,choć czasami ostudza się mój zapał gdy czegoś nie mogę zrozumieć,np. ostatnio funkcji for i return Dołączona grafika
Angielski: +Średnio (głupią mamy książkę i nie chcę mi się z niej uczyć, a nauczycielka mnie nie docenia XD)
Matma: Bardzo Dobrze (ogółem mam matematyczny umysł i sam rozwiązuje problemy według swojego wzoru, czasami nauczycielowi to przeszkadza że robię zadania innym sposobem ale jak dla mnie to + )


JEŚLI NIE JEST ZAPÓŹNO PORADŹCIE MI JAKIŚ WSPOMAGACZ

książkę,strone na której mogę się coś nauczyć, osoby które mogą mi coś wytłumaczyć i środowiska do tworzenia gier typu (RPG maker...) Dołączona grafika

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mowiac ze costam znasz z html, c i pascala sadze ze znasz podstawy programowania strukturalnego.

 

Naucz sie dobrze podstaw programowania obiekowego dowolnego jezyka , czyli podstaw MVC i zacznij od frameworkow np zend albo cakephp.

 

 

 

Sent from my One using Tapatalk

Edited by _KaszpiR_

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naucz sie dobrze podstaw programowania obiekowego dowolnego jezyka , czyli podstaw MVC i zacznij od frameworkow np zend albo cakephp.

Hello world php:

<?phpecho 'hello world';?>
Hello world Zend:

http://framework.zend.com/manual/2.0/en/modules/zend.mvc.quick-start.html

 

 

 

Dołączona grafika

 

 

 

 

 

 

 

Programiści to geniusze w wymyślaniu coraz bardziej skomplikowanych sposobów na zrobienie prostych rzeczy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bez przesady, Zend nie jest do pisania hello world, tylko bardziej skomplikowanych rzeczy.

 

Poza tym pisanie obiektowe ma swoje zalety podczas rozwoju aplikacji, kiedy to typowe podejscie strukturalne zamienia sie w horror po mniej wiecej 1000 liniach kodu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chodzilo mi o to, ze pisanie pewnych bardziej skomplikowanych rzeczy z wykorzystaniem jakiegokolwiek framweworka jest lepsze niz bez niego.

Dodatkowo pisanie swojego frameworka od zera jest tak czasochlonnym zajeciem, ze wiekszosc programistow woli wykorzystac istniejace frameworki niz pisac je od zera ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

YY tak obiektówka w php... jestem jak najbardziej za i popieram w 100% .. tylko kurde jak dla mnie żeby ruszyć oop trzeba znać podstawy php ( o zgrozo - strukturalke ) a najlepiej uczyć się na formularzach. 

 

To są moje osobiste przemyślenia oparte na własnych doświadczeniach :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

m4r zaczynasz sie zwyczajnie czepiac.

 

Wszedzie sie uczy najpierw programowania strukturalnego, bo jest to najbardziej zblizone do naturanego rozwiązywania problemów programistycznych.

Dopiero potem wprowadza się OOP z powodu poziomu abstrakcji oraz logicznego dzielenia calosci na mniejsze problemy itd (i całej masy tego wszystkiego co stoi za obiektówką).

 

Jak ma sie juz podstawy programowania obiektowego, to powinno sie poznać wzorce projektowe i całą resztę zoo związanego z programowaniem. Wydaje mi się, że w sposób naturalny warto wtedy zacząć pracować w jakimś frameworku, bo framework definuje pewnien standard pisania aplikacji.

 

Mozna oczywiście pisac bez frameworka - mniejsze projekty bez problemu sobie radzą bez tego. Tylko wyjaśnij mi po co wymyślać koło na nowo, np pisząc moduły zabezpieczeń itd, kiedy masz pod nosem gotowe rozwiązana.

Wiadomo, są też i wielkie projekty bez programowania obiektowego, albo obiektówka bez frameworka.

Ale jak chcesz pracować zespołowo np zgodnie z Continuous Integration to jakos trudno mi to sobie wyobrazić aby nie używac frameworka.

 

Jeśli ktoś nie ma chęci zostania programistą, to nawet nie musi bawić się we frameworki.

Ba, do prostych skryptów nie potrzebuje nawet obiektówki.

Edited by _KaszpiR_

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tylko wyjaśnij mi po co wymyślać koło na nowo, np pisząc moduły zabezpieczeń itd, kiedy masz pod nosem gotowe rozwiązana.

Żeby wiedzieć, jak taki moduł działa. Inaczej powstają stukacze, bezmyślnie rzeźbiący z gotowych klocków, bez inwencji, za to z fałszywym wyobrażeniem o swojej zajebistości.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czasem ludzie nie chca wiedziec jak cos dziala, bo nie maja na to czasu - interesuje ich jak uzyc czegos jak narzedzia, czyli jaki jest wynik w zaleznoci od parametrow wyjsciowych.

 

Ty raczej miales na mysli programistow co robia copy/paste i potem placza ze nie dziala.

 

Bezmyslny stukacz wlasnie nie bedzie uzywal frameworka, bo nie wie po co on jest.

 

Myslisz, ze czemu w ofertach pracy dla programisty jest znajomosc MVC i wybranych frameworków? Z jednej strony aby odsiac mniej doswiadczonych programistow, z drugiej aby nie trzeba bylo marnowac czasu aby kogos wdrozyc w specyficzny projekt.

 

Sugeruję bardzo dokładnie zapoznać sie z poniższym tekstem.

http://www.phpandstuff.com/articles/top-10-reasons-why-you-should-use-a-php-framework

 

Zeby nie bylo ze sie trzymam jednej strony - ponizej dobre zestawienie kiedy nie uzywac frameworków.

http://www.flintstudio.com/blog/php-frameworks-to-use-or-not-to-use-that-is-the-question/#.UurCl7S9O3E

 

Ostatnio napisalem malutki projekt gdzie jedna czesc jest napisana z uzyciem frameworku - po prostu aby szybko i wygodnie edytowac elemty bazy itd. Chcicalem uniknac calego chrzanienia sie w pisanie sprawdzania formularzy itd. Wiecej czasu spedzilem na edycji wygladu strony (czyli User Experience) niz na kodowaniu.

 

Druga czesc dedykowana specjalnie tylko do odczytu tej bazy na urzadzeniahch moblilnych napisalem bez frameworka (nie powiac nawet o tym ze jedyna obiektowka byla by laczyc sie z baza i parsowac wpisy), czyli z wykorzystaniem klasycznego programowania strukturalnego - bo po prostu bardzo dokladnie wiedzialem co chce osiagnac. Pakowanie sie we framework w trybie tylko do odczytu byl dla mnie po prostu zbedny, bo operacje byly doslownie jedno/dwulinijkowe. A ze mieszalem to z jQuery to nie mialem czasu integrowac jQuery z frameworkiem w tym momencie. Moze pozniej.

Edited by _KaszpiR_

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naucz sie dobrze podstaw programowania obiekowego dowolnego jezyka , czyli podstaw MVC i zacznij od frameworkow np zend albo cakephp.

Myslisz, ze czemu w ofertach pracy dla programisty jest znajomosc MVC i wybranych frameworków? Z jednej strony aby odsiac mniej doswiadczonych programistow, z drugiej aby nie trzeba bylo marnowac czasu aby kogos wdrozyc w specyficzny projekt.

Przeczysz sam sobie: Piszesz, że znajomość MVC i frameworków pozwala odsiać niedoświadczonych programistów, a trochę wcześniej każesz takiemu niedoświadczonemu programiście zacząć od frameworka.

 

Mogę zaraz znaleźć "top 10 reasons why you shouldn't use frameworks".

 

 

==-=-=-=-=-=----

Kto to qrfa scalił bez PMki?

Edited by m4r

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zacząłem czytać wątek jeszcze raz. Przynam, że może za bardzo pojechałem z tematem frameworków, ale zaraz wyjaśnię dlaczego.

Może zacznijmy od definicji 'niedoświadczony programista', ew programista który zna 'troche html i c++, Pascala costam kumam'.

Pytanie jak dokładnie to zna, bo to jest podstawna na temat tego od czego powinen zacząć. Osobiście śmiem twierdzić, że dana osoba nie ma podstaw programowania, a jedynie fragment podstaw logiki - między innymi dlatego jest Pascal, bo się do tego świetnie nadaje.

 

Jeśli ktoś chce wystartować od zera, no to oczywiste jest, że powinen zacząć od programowania strukturalnego. Samo programowanie strukturalne samo w sobie jest już dużym obszarem wiedzy i jest absolutna podstawą, aby uczyć się dalej. Licząc, że będzie przy okazji pisał jakieś aplikacjie to - da się ogarnąć w semestr pisząc od czasu do czasu - wiadomo, że uczelnie specjalnie dają tyle czasu.

 

Dlaczego programowanie obiektowe? Bo świat zweryfikowałł, że programowanie strukturalne staje się problemem przy większych projektach i przy pracy zespołowej.

 

Problem jest potem jak człowiek się wgryzł w programowanie strukturalne i musi przeskoczyć na programowanie obiektowe - ogólne podejście jest po prostu inne, bardziej abstrakcyjne i często ludzie mają problemy aby to załapać. Ale wreszcie jak się człowiekowi w mózgu odblokuje, to reszta zaczyna się logicznie układać.

 

Myślę, że poznanie programowania obiektowego powinno-  wraz ze wzorcami projekotwania - zająć kolejny semestr z pisaniem kilku prostych projektów aby wiedzieć jak to działa.

 

Do tego momentu osoba powinna pracować samodzielnie, bo wtedy sama odkrywa wiedzę. Przy większych projektach raczej trudno robic wszystko samemu, bo zaczyna to pochłaniać strasznie dużo czasu.

 

Teraz trzeba postawić sobie samemu pytanie - czy chcę tylko poznać programowanie, czy tez chcę zostac programistą i aktywnie rozwijać się w tym kierunku, bo ma byc to moja praca? Do tego dochodzi pytanie czy chce być programistą czy bardzo dobrym programistą?

 

Jeśli pisanie ma być tylko po to aby napisać sobie coś dla siebie to ok - może się nie pakować we framework. Ale raczej wtedy nie chce zostać doświadczonym programistą.

Ale jeśli będzie potem pracował w zespole programistycznym w jakiejś firmie, to jakoś nie wyobrażam sobie, aby nie znał przynajmniej jednego frameworka Bardzo programista nie odpuści sobie dokładnego poznania działania chociaż jednego frameworka. Śmiem powiedzieć, że napisze sobie nawet własny w zależności od potrzeb.

 

Dlatego też następnym krokiem - w moim mniemaniu - powinno być przyjrzenie się frameworkom. Na rynku jest ich kilka - podejrzewam, że najpopularniejsze można poznać też w ciągu semestru, ale już raczej przy większych projektach.

 

Bardzo dobry programista nie będzie się uczył tylko jednego języka, tylko pewnie pozna ich całe stado. Ważne aby poznał jeden bardzo dobrze, reszta idzie sama.

 

 

Edit:

przyznac sie tkto podzielil i zamknal ten temat? Uwazam, ze moja dyskusja z m4r'em bardzo by sie przydala tworcy tematu

http://forum.purepc.pl/topic/350792-ksi%C4%85%C5%BCka-do-nauki-php/?do=findComment&comment=3865378

Edited by _KaszpiR_
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

może za bardzo pojechałem z tematem frameworków

 

Nie "może", tylko pojechałeś. Poza tym, piszesz w tym poście to, co chciałem napisać, ale byłem zbyt leniwy, więc w gruncie rzeczy, kłócimy się, mając to samo zdanie (z wyjątkiem nauki oop we frameworkach << koło się zamyka).

Share this post


Link to post
Share on other sites

No jak dla mnie jest to logiczne, że :

 

1. Najpierw uczymy się pisać strukturalnie.

2. Jak już umiemy dobrze pisać powinniśmy zacząć ruszać frameworki.

3. Dlaczego ? Ano KaszpiR już napisał, w pracach zespołowych, czy dużych projektach lepiej pisze się we frameworkach.

4. Definicja słowa "duże", to powiedzmy łącznie hmm.... 3000 linii kodu i w górę.    

 

Framework jest jak ostra, duża maczeta - no niby można iść z tym na zbieranie grzybów, ale trochę niewygodnie, lepiej wziąć kozik. Natomiast powodzenia życzę z kozikiem w dzikiej, amazońskiej dżungli. ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wejdź na stronę jakiejś polibudy i poszukaj sobie zadań z programowania 1 (1 semestr). Robiąc zadania przy pomocy książki nauczysz się więcej niż samą teorie.

 

Technikum czy liceum - jakbym miał jeszcze raz wybierać to poszedł bym do technikum bo jest papierek i niby masz jakieś tam podstawy. W praktyce to bywa różnie.

 

Ja zaczynałem właśnie tak jak pisałem wyżej. Jakiś program wymyślony przez kogoś, problem, szukanie rozwiązania. Masz dużo fajnych stron o samym programowaniu. Warto też przeczytać coś o budowie komputera bo to jakby nie patrzeć jest powiązane.

 

@ Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://forum.purepc.pl/topic/354500-zr%C3%B3bcie-co%C5%9B-p/page-198?do=findComment&comment=3865558

dotyczy pogramowania w PHP, ale de facto dotyczy to kazdego rodzaju programowania obiektowego.

 

16 lat to nie jest za późno.

Prawda jest taka, ze w liceum ifnromatycznym raczej nie bedziesz mial jakiejs wielkiej zmiany - bo tam beda raczej cisnac matematyke.

Dopiero na studiach masz konkretne programowanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

16 lat to w sam raz. Ja też mniej więcej w tym wieku zabrałem się za c++ (wcześniej visual basic i jakieś vb-skrypty, ale to była bardziej zabawa). Kolega ze studiów pracował (i nadal pracuje) w branży gier, a zaczął naukę dopiero na studiach.

 

Do jakiej szkoły ? Ja bym polecał liceum, bo trwa tylko 3 lata Dołączona grafika Szkoda czasu na szkołę średnią. Potem coś z górnej półki, np. UW, AGH, PJWSTK. Ja byłem na magisterium na UJ bo też mnie pasjonuje gamedev i chciałem zobaczyć http://ega.org.pl/ Dołączona grafika Szału nie było, ale troche okołogrowych zajęć.

 

Co do redów to ludzie ostro na nich smarują: http://www.goldenline.pl/firma/cd-projekt-red/ . Ja sam wylądowałem w korporacji tworzącej soft pod banki, bo tu nie mogę narzekać ani na zarobki, ani atmosferę, umowa o pracę, urlopy i benefity. Cytując wspomnianego wcześniej kolegę: "Czasami też myślę, żeby pieprzyć marzenie z dziecinstwa, żeby pracować przy produkcji gier, te nadgodziny i marne wynagrodzenie i pójść do korporacji.". Zasadniczo nadal śledzę gamedev i myślę zająć się robieniem gierek na komórki po godzinach pracy.

 

W twoim wieku jednak polecam uczyć się robiąc coś co sprawia ci przyjemność (gamedev). Pasja to najlepsza motywacja do nauki. Zanim trafisz do pracy (pewnie z 6-7 lat) dużo może się zmienić na rynku.

 

Co musisz umieć moim zdaniem ? Algorytmy i struktury danych, bibliotekę standardową stl, wzorce projektowe, opengl lub directx no i matematykę i podstawy fizyki! Zapoznaj się z enginem fizyki (np. bullet) jak i enginem gier: np, unity. Książki do nauki języka to już raczej nie symfonia i c, tylko nowoczesny c++11 i c++14: np. coś od Stroustrupa. Legacy poznasz na studiach Dołączona grafika

Edited by Nargil

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Potem coś z górnej półki, np. UW, AGH, PJWSTK. 

 

To żeś górną półkę polecił ... Politechnika Wrocławska, Warszawska, Poznańska albo Gdańska. Sorry, ale studiując na PG równolegle rozwiązywałem jakieś trywialne problemy koleżki z UW, które ja miałem na pierwszych semestrach. Co do PJWSTK to też szkoda słów... Już się ostatnio nasłuchałem od swoich byłych prowadzących, że przenoszą się tacy z PJWSTK, z bomby mają stypendium (bo oceny liczą się z ostatniego semestru) a potem szok, bo jednak nie ogarniają zadań praktycznych. 

 

Co do szkoły średniej, to tak jak mówił poprzednik, weź liceum 3 letnie, bo szkoda czasu, a sam się kształć - wiem, to wymaga sporo samozaparcia, ale w szkołach średnich jest słaby poziom, chyba, że są jakieś wyjątki, jak np. V LO w Gdańsku czy Liceum w Tarnowie, tam się zdecydowanie kształci "kozaków" i po takim LO pierwszy rok na studiach masz z głowy. Zapewne są jeszcze inne tego typu licea, ale ja niestety nie znam.

 

Co do rozwiązywania zadań przez innych, załóż konto na : http://www.spoj.com , i próbuj swoich sił, powinieneś znaleźć coś dostosowanego do swojego poziomu.

 

 

choć czasami ostudza się mój zapał gdy czegoś nie mogę zrozumieć,np. ostatnio funkcji for i return Dołączona grafika

 

A czego nie możesz zrozumieć ? For to pętla, żeby wykonywać coś, zadaną liczbę razy, albo dopóki coś się nie stanie/skończy/whatever : 

 

 

int sum = 0;  // deklarujemy zmienną sum i przypisujemy do niej wartość zero. for(int i = 1; i<6; i++){  // no i tu mamy warunek właściwy. Najpierw deklarujemy jeszcze jedną zmienną i, bo jest nam potrzebna do porównania. W skrócie pisząc "wykonuj dopóki i jest mniejsze od sześć, co pętla zwiększ i o 1". sum = sum+2; // Tutaj jest nasze "coś" , można zrobić sobie printfa czy miliopn innych funkcji, rzeczy, to nie jest istotne, to tylko przykład, abyś zrozumiał fora.}

 

Efektem tej pętli będzie 5 krotne wykonanie :

 

1. Krok : sprawdza czy i (1) jest mniejsze od 6, jeśli tak to : zwiększa "i" o 1 i do "sum" dodaje 2.

Teraz nasze i = 2 , sum = 2;

2. Krok : sprawdza czy i (2) jest mniejsze od 6, jeśli tak to : zwiększa "i" o 1 i do "sum" dodaje 2.

Teraz nasze i = 3, sum = 4;

3. Krok : sprawdza czy i (3) jest mniejsze od 6, jeśli tak to : zwiększa "i" o 1 i do "sum" dodaje 2.

Teraz nasze i = 4, sum = 6;

4. Krok : sprawdza czy i (4) jest mniejsze od 6, jeśli tak to : zwiększa "i" o 1 i do "sum" dodaje 2.

Teraz nasze i = 5, sum = 8;

5. Krok : sprawdza czy i (5) jest mniejsze od 6, jeśli tak to : zwiększa "i" o 1 i do "sum" dodaje 2.

Teraz nasze i = 6, sum = 10;

6. Krok : sprawdza czy i (6) jest mniejsze od 6, jeśli nie, to kończy pętlę i wykonuje kod spoza pętli (co niżej). 

 

Co do funkcji return, to funkcja musi coś zwracać ( tak w przybliżeniu, bo kiedyś dowiesz się, że nie każda musi, ale na dzisiejsze potrzeby musi).

 

i pisząc "return 0;" w funkcji main, po prostu dajesz sygnał, żeby zakończyć wykonywanie programu. W innym przypadku, możesz się tym posłużyć do zwracania np. jakiejś wartości przez funkcję, np:

 

 

int main() { int losowaLiczba; losowaLiczba = wylosujLiczbe(); printf(" Wylosowales liczbe : %d", losowaLiczba); return 0; // dajemy znak, że czas zakończyć program } int wylosujLiczbe() { int zmienna; zmienna = rand(); return zmienna; // w wyniku takiej operacji, nasza funkcja "wylosujLiczbe" zwraca wartość zmiennej "zmienna" do funkcji main, w której została wywołana. }
Edited by MaciekCi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wszystko zalezy od czlowieka, zadna szkola cie nie nauczy, sam sie musisz nauczyc.

 

Oczywiście, zgadzam się z Tobą w 99%. Gdzie umknął ten 1% ? ;) Ponieważ szkoła może pokazać Ci drogę - jedna szkoła lepszą, inna gorszą. Oczywiście, że wszystko się sprowadza do tego, że albo sam przysiądziesz i zrozumiesz, albo kupisz programy, oddasz je a i tak tytuł magistra informatyki zdobędziesz - zgadzam się z tym. Nie mniej jednak, sam widzisz na przykładzie tego i poprzedniego wątku, że dla młodego człowieka trudno jest znaleźć jakąś "ścieżkę" samemu. W dzisiejszych czasach, wśród tryliona tutoriali i kursów, ciężko jest się na coś zdecydować. Poza tym sprawdzanie online nigdy nie będzie tak cenne, jak np. dyskusja na konsultacjach z jakimś doktorem. Kluczem jest tu zrozumienie, że to my sami musimy wyciągnąć z uczelni ile się da, a nie wychodzić z założenia "dobra, zrobię to co mówią i będę umiał". Według mnie szkoła to są cenne drogowskazy, które trzeba chcieć i umieć wykorzystać, nic więcej, nic mniej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja moge powiedziec ze spotkalem ludzi z roznych szkol wyzszych - od ludzi co chcieli miec tylko papierek, po takich co chcieli pokazac, ze potrafia.

Pewne szkoly sa zwyczajnie bardziej rygorystyczne co do zaliczania, np na PW, WAT a tym bardziej na medycynie sie nie bawia w kotka i myszke ze studentami.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@sorch62

 

Nie wiem jak w innych oddziałach tej szkoły, ale na podstawie wiedzy jaką posiadali studenci z Gdańska oraz na podstawie ich opowieści (jeden ze studentów to mój bardzo dobry znajomy) wnioskuje, że to szkoła, której głównym celem jest wydanie papierka. Uczelnia nie powinna doprowadzać do sytuacji, w której zaliczenie to w pewnym sensie formalność. Studia niestacjonarne na tej uczelni to w ogólę straszna farsa, zaliczenie egzaminu z matematyki z pierwszego roku tuż przed inżynierką? Żaden problem, jak płacisz to zaliczysz. Swoją drogą, żadna szanująca się uczelnia techniczna nie przyjęłaby do grona studentów osoby, która zdała podstawową matematykę na mniej niż 40%. Studiowanie dla papierka to moim zdaniem nieporozumienie.

Edited by OCM4n14k

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pascal jest stosowany z kilku wzgledow.

Jest bardzo dobry do nauki programowania strukturalnego i proceduralnego.

Dodatkowo jest juz na tyle malo uzywany, ze raczej nidy wiecej go nie spotkasz w przyszlosci :D

Tak wiec nie nasiakniesz 'zlymi nawykami', bo wszystkie inne jezyki sa troche inne i tak naprawde bedziesz musial sie przestawic.

Jak przejdziesz z programowania w Pascalu na programowanie w C, to potem bedziesz wiedzial jakie sa problemy przy przejsciu na programowanie w innych jezykach.

 

Tak naprawde nie ptorzeba sie tak mocno wgryzac i siedziec tylko w jednym jezyku. Po prosu lepiej w tym czasie poznac kilka jezykow - aby odnalezc elementy wspolne oraz potem poznac podstawowe miedzy nimi roznice, aby wiedziec jakie maja plusy i minusy.

 

Aktualnie w szkolach uczy sie raczej kilku jezykow:

- na poczatku pascal, do podstaw logicznych np petle itd.

- potem jezyk c, jako przejscie na stosowanie funkcji, wskaznikow, kontrola parametrow zmiennych (np ze dzielenie liczb calkowitych to nie do konca to co odbieramy w sposob naturalny).

- potem c++ jako przejscie na programowanie obiektowe

- java lub c# - oba sa obiektowe i nakierowane na tworzenie wiekszych projektow, aczkolwiek c# raczej jest nakierowany na pisanie aplikacji pod Windows.

- potem jest python, ruby, perl, php - w zaleznosci od preferencji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...




×
×
  • Create New...