Jump to content
Sign in to follow this  
narcyz

Kupujemy telefon komórkowy, czyli co wybrać?

Recommended Posts

WM lubi się zawiesić?? Dziwne bo ja tego jakoś nie doświadczam, telefon potrafi chodzić tygodniami i nic się nie zawiesza. Nie pamiętam kiedy ostatnio musiałem go wyłączyć z powodu zwisa. A bateria 4-5dni to chyba nie jest tragedia, chyba że ktoś wisi cały czas na telefonie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam Omnie i8000 i rowniez nic, baa nawet z brandowanym softem orange bylo ok i szczerze powiem ze n73 ze swoim OS'em xD to dopiero mul. WM jest naprawde ciekawym systemem, osobiscie wole go od symbiana i androida 1.x. Co ciekawe jesli ktos woli symbiana to czesto podkresla ze nie w wykonaniu nokii... 400mhz proc to naprawde malo do sprawnego dzialania. Szkoda ze sie uparla bo najwyzsza N'ka kuleje w wielu aspektach.

Opinie o samsungu pewnie opiera na jakims przedpotopowym modelu skoro juz od 3 lat ma inny... A szkoda bo Samsung dzis jest liderem telefonow pod wzgledem propozycji dla kazdego. HTC to lider jesli chodzi o highend, a Nokia trzyma sie wlasciwie tylko na 2-3 modelach i slepym kolku wyznawcow.

Pokaz jej x10, milestone, i8000, HD2 czy iPhona. Moze sie nawroci ;P

 

Zdjęcia są bardzo dobrej jakości. Generalnie powiem tak, mam HD2 od jakiegoś czasu i uważam że jest to obecnie najszybszy, najbardziej funkcjonalny, najlepiej wykonany telefon z najlepszym i największym wyświetlaczem! Możliwości jego personalizacji są praktycznie nieograniczone, można wrzucać dowolne ROM'y, oryginalne, gotowane, niemal dowolnie je modyfikować. Także pod tym względem HD2 miażdży N97 i Hero.

No to tylko HD2- odtwarza prawie wszystkie formaty, łącznie z napisami, do tego ma największy ekran.

Z muzyka tez sobie radzi całkiem nieźle (o ile nie chcesz słuchać na głośniku), aparat znośny, choć bez szaleństw, a www też przegląda się całkiem przyjemnie dzięki ekranowi, multitouchowi, procesorowi i ogromnej ilości RAMu.

ps. kobiety lubia produkt apple ;) nawet bardzo i sam chyba to bym polecil partnerce. Ale nie swojej xD bo moje ma wieksze potrzeby ode mnie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

kumpel ma Mio z jakimś WM, nie wiem jakim i mówił, że lubi się przyciąć lub aplikacje same się wyłączają. Co do TP2 to czytałem, że ma podobne problemy, a do tego bateria trzyma 2-3 dni, wiec to jest za mało...

samsung nie bo nie i nie przetłumaczy...

n73 jak ma aktualne oprogramowanie to chodzi dużo żwawiej niż z pierwszą wersją, ale nadal dużo wolniej niż np e51 (brat ma).

HD2 tez odpada bo spodobała się jej wysuwana pełna klawiatura, dlatego pod uwagę brała tylko TP2.

iphone j.w.

zresztą, jak chciała tak zrobiła bo była okazja... dziś zakupiła pół roczną n97 (nie mini) w idealnym stanie z gwarą w MM bez simlocka za 900zł:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może mi ktoś napisać czy Samsung i5700 to faktycznie stary telefon? (pytam bo przymierzam sie do wymiany mojego k770i) padło własnie na i5700 ze względu na cene, wifi i market.. z racji tego że pracuje w miejscu gdzie mam dostęp go hurtowni komputerowych itp z ciekawości sprawdziłem i.. okazało sie że na 3 hurtownie tylko jedna ma ten telefon w ofercie... (całe 3 sztuki) natomiast na pytanie do handlowca (odpowiedzialnego za samsunga) dlaczego nie ma w pozostałych 2 uzyskałem informacje iż "telefon jest już stary i nieprodukowany przez samsunga.." w takim razie te wszystkie promocje era i play na ten telefon to czyszczenie magazynów? Jeśli tak to co możecie zaproponować w podobnej cenie 650~850zł jako alternatywe do i5700?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lol, jesli pierwszy Samsung z Androidem zadebiutowal w 2009 roku i byl to i7500 ktory w sprzedazy jest bodajze od poczatku 2010 u nas to nie mozliwe jest by i5700 byl starszy...

Napisz jakie masz wymagania i zastosowania dla telefonu, czego potrzebujesz etc. Na szybko to InnoV8, KC910, 5800 czy TouchPro, wszystko zalezy od zastosowan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może mi ktoś napisać czy Samsung i5700 to faktycznie stary telefon? (pytam bo przymierzam sie do wymiany mojego k770i) padło własnie na i5700 ze względu na cene, wifi i market.. z racji tego że pracuje w miejscu gdzie mam dostęp go hurtowni komputerowych itp z ciekawości sprawdziłem i.. okazało sie że na 3 hurtownie tylko jedna ma ten telefon w ofercie... (całe 3 sztuki) natomiast na pytanie do handlowca (odpowiedzialnego za samsunga) dlaczego nie ma w pozostałych 2 uzyskałem informacje iż "telefon jest już stary i nieprodukowany przez samsunga.." w takim razie te wszystkie promocje era i play na ten telefon to czyszczenie magazynów? Jeśli tak to co możecie zaproponować w podobnej cenie 650~850zł jako alternatywe do i5700?

 

A to przypadkiem się handlowiec nie pomylił z i7500?

 

i5700 jest nowszy i ma nawet oficjalny (nie wiem czy do końca) update na Androida 2.1. i7500 nie dostało update, bo był właśnie za stary.

 

Alternatywy - HTC Magic / Hero. Tego pierwszego kupisz nowego w tej cenie, na Hero byś musiał zapolować (używka)

 

Osobiście bym brał Samsunga, chociażby dlatego, że ma CPU 800Mhz, a HTCki mają 524Mhz :)

Edited by Lanc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za odpowiedzi, chyba jednak będę szukał i5700 ;) (ma oficjalnie 2.1 bo wgrywałem go już na tel mojej kobiety :D)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oficjalny soft od Samsunga w wersji 2.1 się pojawił, aktualizacja jest też dostępna przez oficjalny program Samsunga na PC, lecz tylko dla Ery i Plus (telefonów z tej sieci). Niestety jest to wersja z kwietnia (JD1), Samsung oficjalnie już wypuścił JE1 w maju. Możesz sobie sam wgrać JE1 przez Odina, nie tracisz przy tym gwarancji jeśli soft zostanie wgrany poprawnie i bez żadnych przeróbek. Najśmieszniejsze jest to, że aktualizując soft nawet przez oficjalny soft Samsunga na PC (New PC Studio czy coś w ten deseń) przy niepowodzeniu i uszkodzeniu telefonu (brick) tracisz gwarancje :lol:

 

Od siebie dodam, że i5700 bez A2.1 jest w połowie okrojony. Przykładem może być aparat który nie ma innej opcji niż robienie zdjęć, dopiero w 2.1 dochodzi makro, balans bieli itp. opcje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zastanawiam sie nad nowym telefonem, na placu boju pozostal iPhone 3GS i HTC Desire. 3GS i bardzo mi sie podoba, ale slyszalem wiele opinii i recenzje to potwierdzaja ze Desire jest lepszym wyborem. 3GS ma siostra wiec wiem co i jak, ale z HTC Desire nie mialem stycznosci, ktos moze cos wiecej o nim powiedziec?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dołączam sie do prosby Powerslave. Jednak ja zastanawiam sie jeszcze nad jednym telefonem - Sony Ericsson Xperia X10. Prosze o opinie posiadaczy :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

X10 jest calkiem przyjemna tylko niestety SE robi pewne klopoty z aktualizacjami. Domyslnie, jesli dobrze pamietam jest tam Android 1.6, 2.1 zapowiadany jest dopiero na 3 kwartal tego roku, a tlumacza sie, ze to kwestia przystosowania ich autorskiego oprogramowania do nowej wersji systemu. O 2.2 poki co nic nie wiadomo, o przerobkach tez niewiele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam zamiar zmienić SPV E650 na coś fajniejszego. Po googlowaniu (oraz fizycznym obmacaniu), bardzo spodobała mi się Nokia 5530. Czy jest coś jeszcze podobnego i godnego polecenia w tej cenie? Nie mam ścisłych kryteriów dotyczących tego, co telefon mieć powinien, a czego nie (za wyjątkiem wi-fi - POWINNO być).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po nieudanym romansie z Nokią z serii E, poszukuję telefonu który musi posiadać funkcję:

- dzwonienia ;)

- pisania sms

- odtwarzania MP3, a co z tym się wiąże - miejsce na karte pamieci

- rozbudowanego budzika - choc domyslam sie ze nadal nie wymyslono urządzenia potrafiącego mnie obudzić w co drugą sobotę o innej porze niż przez reszte tygodnia?

- minimum tydzień czuwania na baterii

- niedotykowy ekran

- BT

- jak najprostsze oprogramowanie - nie interesuja mnie symbiany, androidy i wszystko inne co ma milion opcji, miliard aplikacji i cotygodniowe aktualizacje.

 

Dodatkowo może (lecz nie musi) posiadać aparat, zlacze minijack oraz radio.

 

Wymyślono już urządzenie spełniające chociaż 90% z powyższych wymagań ;) ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zapewne skreślił, bo E51 ma za mały ekran, Symbiana i słabą baterię.

 

Jeśli chodzi o najlepsze rozwiązania, to SE C510i lub cokolwiek tego typu. SE zamsze miały dobre podejście do multimediów w telefonie i połączone to z sensowną baterią.

Jeśli jednak SE przeszkadza Ci swoim pstrokatym menu i klawiszami dla cierpliwych, to zostaje pewnie Nokia. Tutaj zaczynając wszelkich modeli klapek (klapki zazwyczaj mają dobre baterie) z 2720 na czele, przez pewnie trudny do dostania 6500Slide, 6303 po 6600i i inne cuda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miales E51 ze tak skresliles serie E?

 

E65. Dość słaba bateria, symbian, sredni aparat. Poza tym całkiem ok, przekonałem się do sliderów.

 

Z wyżej wymienionych jak narazie 6303 najbardziej mi pasuje - ma wszystko co trzeba, bateria według producenta trzyma najdluzej, wygladem nie odstrasza

Edited by MaSell

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam poszukuję telefonu używki nówki do 700zł obecnie zastanawiam się nad:

a) htc hero

b) nokia 5800 (ale słabiej)

Czego oczekuję od telefonu? :

-dzwonienia

-duży dotykowy ekran

-bt, wifi

-wejście na karte pamięci

-jacka

-najlepiej system operacyjny (jestem napalony na Androida;P)

-aparatu(lepszego niż 2Mpx który dość ładnie robi zdjęcia - jak na telefon;) )

-dobrze grającego chodzi mi o jakość na słuchawkach

-gps

W sumie to wszystkie wymagania spełnia HTC HERO jednak nie wiem czy wejdzie na niego android 2.1/2.2 ma ktoś jakieś info? może ktoś inny podrzuci jakąś propozycję telefonu? z góry dzięki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samsung i5700 albo HTC Magic (obcięty hero, ale do 700 zł można nówkę kupić)

Share this post


Link to post
Share on other sites

- rozbudowanego budzika - choc domyslam sie ze nadal nie wymyslono urządzenia potrafiącego mnie obudzić w co drugą sobotę o innej porze niż przez reszte tygodnia?

 

można by to uzyskać przez kalendarz Google i ustawienie alarmu do zdarzenia - wtedy można by łatwo ustawić alarm na dany dzień i godzinę powtarzający się co dwa lub trzy tygodnie, duża dowolność ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

JEST! Wreszcie zaznam ukojenia - kupiłem żonie telefon, z którego jest zadowolona: Samsung S8000 Jet.

W skrócie - rozmowy, SMSy, 3,1" ekran w rozdzielczości 800x480 i palecie kolorów "cycki-z-masłem", 5Mpix z autofocusem i doświetlaniem LEDami, BT, WiFi, GPS oraz jeden z najlepszych, najbardziej precyzyjnych ekranów dotykowych (oporowych), jakie miałem okazję smyrać. Jakby jeszcze miał multitoucha, jak srajPhone (którego ów multitouch jest chyba jedyną sensowną zaletą), byłby sensorycznym orgazmem. Uwaga - brak systemu operacyjnego, wewnątrz mieszka jakieś Samsungowe dziwadło, ale w tym przypadku (telefon, nie smartfon dla kobiety) jest to podwójny atut - na procku 800 MHz wszystko śmiga jak Windows 2000 na Core 2 Duo, po drugie jest łatwe i szybkie w ogarnięciu. Nie ma róży bez kolców - minimum 900-1000 zł trzeba za tę zabawkę położyć, ale warto.

 

Jezeli w Jet zblizenie/oddalenei jest zrobione tak, jak w Omnii II, to multitouch nie jest do niczego potrzebny. Rozwiazanie Samsunga uwazam za duzo lepsze, bo wymaga jednego palca, wiec nie trzeba zmieniac chwytu na telefonie, zeby robic gimnastyke dwoma palcami ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, jako że mój nieśmiertelny SE T230 zaliczył zgona po oberwaniu drzwiami od samochodu :P jestem zmuszony zakupić sobie nowy aparat dzwoniąco-smssujący.

Budżet na chwilę obecną zamyka się w widełkach 400-600 zł. Telefon ma być nowy, używki nie wchodzą w grę. Wymagań wielkich nie mam, ważne żeby dzwonił. Jeśli chodzi o bajery to:

-przydałoby się dobre mp3 i ewentualnie radyjko

-w miarę wytrzymała bateryjka

-karty pamięci tak minimum 8GB z racji mp3

-bluetooth

-jak się trafi wifi to ok, jak nie płaczu nie będzie

-marka bez różnicy

-nietoporny wygląd :P

Więcej nic mi do głowy nie przychodzi bo nie wiem co tam teraz się pcha do telefonów i słabo ogarnięty jestem w tym temacie :D Przeglądając różne oferty wiem jeszcze mniej co jest dobre a co nie ale zwróciłem uwagę na taką Nokię X3, dobre to ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czytając Twoje wymagania od razu pomyślałem o Nokii X3 :) Pół roku temu moja luba sprawiła sobie taką. Spełnia wszystkie Twoje kryteria (nie ma tylko wifi ale sam pisałeś, że nie jest wymagane) ;) Ogólnie z telefonu jest bardzo zadowolona. Nokia X3 ma bardzo dobrej jakości (jak na telefon komórkowy) głośniczki stereo, baterię która pozwala na długie godziny odtwarzania mp3, radio które działa bez słuchawek (wbudowana antena) i całkiem ciekawy wygląd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to fajnie, a jak tam z jakością z tej nokii, czytając opinie sporo osób skarży się na luzowanie slidera, a że to materiał kiepski z jakiego jest wykonana i takie tam ciach!ły :lol2:

Jest coś jeszcze wartego uwagi w tym przedziale cenowym ? Chciałbym się jutro przejść po sklepach i pomacać sobie określonego modele aby mieć porównanie i nie wtopić kasy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slider poluzował się po jakichś 3 miesiącach, ale nie lata sam z siebie ;) Po prostu przy ruszaniu obudową czuć ze 2mm luzu. Do materiału nie ma żadnych zastrzeżeń. Może wydaje się tandetny, ale upadł parę razy i nie pojawiły się żadne pęknięcia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja nie mam wielu wymagań. Od dwóch lat mam Sony Ericson K530i. Jeszcze trochę i będzie go trzeba zamienić na inny, ale jak dotąd jestem zadowolona

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli zależy Ci głownie na muzyce i dobrej baterii to celowałbym w coś z SE serii W. Model W715 oferuje wszystko czego wymagasz, dobra jakość muzyki, jest na stosunkowo nowej platformie (czytaj nie muli). Posiada nawet WIFI. A poza tym spore możliwości modyfikacji oprogramowania i to nadal SE do którego się już pewnie przyzwyczaiłeś.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Byłem sobie dziś pomacać telefony. Nokia X3 przypadła mi do gustu, leży całkiem dobrze w dłoni, w podobnej cenie i z podobnymi funkcjami bawiłem się SE W595, też fajny, także wybór już jakiś jest. Ale tak chodząc między półkami natrafiłem na takie coś jak Nokia 5530, wygląd całkiem fajny wymagania spełnia, dodatkowo dotykowy ekran a to ostatnio fajny bajer :D Cena też była przystępna lekko ponad górną granicę budżetu. Warto byłoby dołożyć ?

 

Co do SE W715, bajerancki :D tylko z tego co czytam to karty pamięci do 4GB <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli używałeś SE i nie masz jeszcze wstrętu do jego klawiszy oraz menu, to bierz SE. Tutaj jednak podumał bym nad np. C510, W715 lub innym modelem, bo nie wiem czy W595 nie odziedziczył pękających klawisz po starszym bracie. Trzeba by doczytać.

 

Jeśli masz wstręt, to bierz Nokię.

 

5530 ma mój brat i jest zadowolony. Sam bawiłem się tym telefonem i powiem, że jest niezły jak na dotykówkę. Poza baterią (która mimo wszystko nadal jest za mała jak na taki ekran), to bardzo fajna zabaweczka.

 

A odnośnie obsługi kart, to nie ma się co przejmować, że tylko do 4GB. W samochodzie mam pena 1GB i w zupełności mi starcza. Przy 4GB, licząc po średnio 6MB na jeden kawałek, masz ponad 650 utworów. Znajdziesz tyle ulubionych kawałków? Zwykle jest tak, że wrzucasz dużo, a potem połowę przełączasz, bo nie chcesz ich słuchać. Przynajmniej ja tak mam. ;]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juz wszystko bylo pieknie, bylem zdecydowany na SE Xperia X10 a tu... Samsung Wave. Jako ze nie jestem uprzedzony do tej firmy od razu telefon wydal mi sie bardzo ciekawa propozycja. Czy ktokolwiek z szanownych forumowiczow obcowal z tym telefonem i moglby sie podzielic swoimi spostrzezeniami?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

Aktualności

Artykuły



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.