Skocz do zawartości
qqrydza

The Vanishing of Ethan Carter

Rekomendowane odpowiedzi

                                   1652.jpg                                                                      

 

 

The Vanishing of Ethan Carter to eksploracyjna gra przygodowa w mrocznym klimacie, stworzona przez polskie studio The Astronats, które składa się z byłych pracowników People Can Fly (z Adrianem Chmielarzem na czele). Wcielamy się w posiadającego nadnaturalne zdolności detektywa Paula Prospero, który w poszukiwaniu porwanego chłopca Ethana Cartera trafia na trop związanych ze sprawą tajemniczych morderstw, mających miejsce w malowniczej dolinie w USA.

 

 

http://www.theastronauts.com/

 

 

Edytowane przez qqrydza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szczerze to marzy mi się, żeby w przypadku tej gry było tak jak z COJ Gunslinger: zaskakująco dobra gra, której nikt się nie spodziewał, z oryginalną grafiką (strasznie fajnie wyglądają te ciepłe kolory jesieni) i jakąś naprawdę konkretną fabułą np coś w deseń serialu True Detective albo Se7en. W dodatku jakby to wypuścili w cyfrowym distro za jakieś 5-6 dyszek to byłoby idealnie. Obawy mam tylko o te "nadnaturalne" zdolności. Żeby się nagle nie okazało, że dzięki temu wprowadzą elementy, które sprawią, że połowa graczy nie wie o co kaman (Alan Wake?). No i dobrze, że grę realizuje mała ekipa - jest to jakaś tam gwarancja, że będzie to autorski i oryginalny pomysł bez tanich patentów. Szkoda, że tylko na PC :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niezłe zaskoczenie. Gierka jest MEGA - klimat, zagadki, duży otwarty świat, swoboda, fabuła i grafika to mistrzostwo. Na zachętę kilka screenów. Miałem ogrywać Alien: Isolation ale Carter mnie kupił :)

AstronautsGame-Win64-Shipping 2014-09-26 21-38-40-49.jpg

AstronautsGame-Win64-Shipping 2014-09-26 22-05-16-34.jpg

AstronautsGame-Win64-Shipping 2014-09-26 22-14-03-45.jpg

AstronautsGame-Win64-Shipping 2014-09-26 22-16-16-72.jpg

AstronautsGame-Win64-Shipping 2014-09-26 22-27-42-29.jpg

AstronautsGame-Win64-Shipping 2014-09-26 22-33-27-05.jpg

AstronautsGame-Win64-Shipping 2014-09-26 22-40-47-66.jpg

AstronautsGame-Win64-Shipping 2014-09-26 22-53-36-71.jpg

AstronautsGame-Win64-Shipping 2014-09-26 23-04-00-05.jpg

AstronautsGame-Win64-Shipping 2014-09-26 23-20-08-78.jpg

Edytowane przez Caleb
  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Taaak, ale właściwie po ukończeniu czuję się trochę rozczarowany... 5-6 godzin wątku to jakiś żart w przygodówkach, finał dziwny, gra na raz. Jest JEDNA wymagająca zagadka. Był mega potencjał, ale ekipa chyba nie potrafiła go wykorzystać.

Edytowane przez Caleb

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

miałem okazje popykać, jak dla mnie za duże odległości (czasowe?) pomiędzy interakcją z otoczeniem, tu lecę przez most i kilka "słówek" to lecę znowu 5 minut i znowu kilka, owszem muzyczka fajna, trawka zielona, ale trochę nudnawe, chciałoby sie krzyknąć "dajta chociaż rower" :grin:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja przeszedłem w 4 godziny, choć spokojnie bym to zrobił w 3 ale musiałem się wracać i za cholerę nie mogłem jednej zagadki ogarnąć.
Graficznie super, dźwięk jak i polski dubbing też niczego sobie, ale jednak mogła by być dłuższa.
Bałem się po niektórych opiniach, że będzie nudna, ale jednak nie była.
Jedyny problem to czas rozgrywki, reszta na duży plus.
 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś wytłumaczyć w spoilerze o co chodzi z zagadką z drzwiami?

Weź kartkę i długopis. Biegaj od drzwi do drzwi, zapisując te, po których przekroczeniu portal wygaśnie (przejścia czasami trzeba wybrać LPM). Metodą prób i błędów znajdziesz rozwiązanie. 

Zabawne, że jakiś gościu na YB nagrywając poradnik doszedł do tego miejsca... i zrezygnował :) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie o kolejność bo nie wiem czy czegoś nie pomijam:

 

po całej interakcji zabójstwa matki mam wyjść z jaskini czy iść do tej układanki na wzniesieniu z obracającymi się elementami?

 

Edytowane przez dida1007

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Weź kartkę i długopis. Biegaj od drzwi do drzwi, zapisując te, po których przekroczeniu portal wygaśnie (przejścia czasami trzeba wybrać LPM). Metodą prób i błędów znajdziesz rozwiązanie. 

Zabawne, że jakiś gościu na YB nagrywając poradnik doszedł do tego miejsca... i zrezygnował :)

 

Z balkonu, czy też przed drzwiami wejściowymi jak się rozejrzysz to zauważysz inny dom. W tym pierwszym trzeba odtworzyć właśnie "rozkład" z tego drugiego.

 

 

:]

Edytowane przez qqrydza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Zauważyłem, że po wejściu do pierwszych "niebieskich" drzwi przenosimy się do pobliskiego budynku. Koniec końców, udało mi się ukończyć układankę z drzwiami. Powiem szczerze, że kierowałem się zdrowym rozsądkiem przy odtwarzaniu pomieszczeń: np. jeżeli w pomieszczeniu realnym widać okna to najprawdopodobniej w pomieszczeniu "niebieskim" nie może być długiego korytarza, ale właśnie pomieszczenie z oknami. Dopatrzyłem się również na ścianach dwóch symboli. Podobne znaki widniały na kartce, która aktywowała tryb "niebieski". Jednak nie zauważyłem jakiejś logiki między tymi symbolami. Czy ktoś odnotował jakąś prawidłowość?

 

 

Ukończyłem opowiadanie. Zgadzam się z Calebem, że potencjał nie został wykorzystany. Dla mnie nuta fabularna jest zbyt płytka. Ot, takie Dear Easter z klikaniem. Nie twierdzę, że gra jest słaba - nie jest. Twierdzę tylko, że tworząc taki świat, w którym osadzona jest gra, należało bardziej przyłożyć się do historii i zanurzyć w niej gracza. Nie wiem dlaczego, ale chodzi mi po głowie stworzenie gry na podstawie filmu "Lśnienie" przy użyciu silnika z Eathana i podobnej scenerii.

Edytowane przez shooter
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Zauważyłem, że po wejściu do pierwszych "niebieskich" drzwi przenosimy się do pobliskiego budynku. Koniec końców, udało mi się ukończyć układankę z drzwiami. Powiem szczerze, że kierowałem się zdrowym rozsądkiem przy odtwarzaniu pomieszczeń: np. jeżeli w pomieszczeniu realnym widać okna to najprawdopodobniej w pomieszczeniu "niebieskim" nie może być długiego korytarza, ale właśnie pomieszczenie z oknami. Dopatrzyłem się również na ścianach dwóch symboli. Podobne znaki widniały na kartce, która aktywowała tryb "niebieski". Jednak nie zauważyłem jakiejś logiki między tymi symbolami. Czy ktoś odnotował jakąś prawidłowość?

 

O to właśnie chodzi - układ. Trzeba odtworzyć układ pokoi z drugiego budynku.

 

Ja miałem chyba buga bo wywalało mnie przed drzwi wejściowe tego drugiego i nie mogłem wtedy do niego wejść.

 

Edytowane przez JROX

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może drugi rozdział scenariusza :D

Jednak nie :(

Teraz dopiero znalazłem. Wczoraj nie było O_o

- Added the fast travel option to the end area

- Added the option to remove any extra camera motion (e.g. head bob)

- Added the option to choose the way Save notification is displayed

- Slightly easier section in the old mine area

- Added the improved German translation (thx Tool8!)

- Smart/Still Crosshair improvements and bugfixes

- Gamepad vibration can now be turned off completely

- Launcher now correctly remembers and relies the settings

- Steam cloud saves officially launched

- Birds won't chirp during the witch's forest segment

- Tweaks of the music timings

- Fixes of menu behavior on gamepad

- Added a missing sound of de-materialization in certain spots

- Fix of the turbine sounds

- Fixes of the elevators behavior post save

- A couple of smaller bugfixes and improvements (menu, gameplay)

- Changed the sniper rifle spawn point to the center of the lake

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...