Skocz do zawartości
Grimlock

Rise of the Tomb Raider (Tomb Raider 10)

Rekomendowane odpowiedzi

Już poprzednia część ładnie wygląda. Nawet wersja na PS4 wygląda przyzwoicie i wcale nie tak gorzej niż wersja PC przy zachowaniu dosć względnej płynności przez większą część gry. U mnie sprzęcie z podpisu są też spadki. Głównie przez TressFX. W wersji PS4 ponoć ten efekt jest gorszej jakości stąd zachowana płynność w zdecydowanej większości. Nie miałem okazji się przyjrzeć teksturom w wersji PS4 jak grałem, ale na oko raczej nie odbiegają od wersji PC. Nie wiem jak inne efekty i rzeczy jak roślinność, cienie. Ale zapewne coś tam okroili. Tu TR11 widzę że na konsoli wypada to nieźle czyli na PC będzie jeszcze lepiej. Oby tylko lepiej to chodziło niż poprzedni TR. Albo po prostu zrezygnuje z tego efektu TressFX.

Edytowane przez Devil

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie raz już MS prezentował nowe gry XBox@PC. Chyba po to wymyślili podłączanie pada z Xboxa do PC ;)

 

A może to już jest XO na Windows 10 i wsparciem dla najnowszego DirectXa stąd taka ładna i płynna grafika?

Edytowane przez Grimlock

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rise of the Tomb Raider MS conference demo

 

Na targach E3 mogliśmy się przekonać, że nowe przygody Lary Croft wyglądają wyjątkowo obiecująco. Brian Horton - jeden z twórców z Crystal Dynamics podzieliła się również szczegółami dotyczącymi mechaniki.

Ulubiona broń fanów poprzedniej odsłony powraca! Młoda pani archeolog ponownie złapie za swój sztandarowych łuk, jednak będzie go mogła teraz ulepszać przy pomocy znalezionych przedmiotów. Przykładowo - jedne z wersji tej broni pozwoli jej ustrzelić kilku przeciwników za jednym razem.
Według Briana - studio stara się także oddać w ręce graczy większą swobodę zabawy i przygotowują w tym celu zupełnie nowe narzędzia dla bohaterki. Niczym w Deus Eksie będziemy mogli zdecydować, czy wolimy podejść do danej sytuacji na sposób bardziej skradankowy, czy też chcemy zaatakować wrogów z pełną parą.
W trakcie przemierzania świata nie będziemy już zbierać tylko doświadczenia, ale natrafimy na 16 różnych rodzajów surowców, które posłużą do składania nowych przedmiotów.
Teren, który będziemy eksplorować podczas gry ma być dwa lub nawet trzy razy większy od poprzedniej części gry.
Rise of the Tomb Raider pojawi się na konsoli Xbox One 10 listopada.

Zbieractwo i tworzenie przedmiotów w Rise of the Tomb Raider w szczegółach!

Edytowane przez andrew777

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tymi wszystkimi HairWorks i TressFx, ostatnio zauważyłem że odeszli od animowania każdego włoska oddzielnie. Mimo, że tak miało być np. w wiedźminie i hucznie to zapowiadano, widać wyraźnie, że włosy są ze sobą posklejane i nie wyglądają już tak jak w TombRaiderze (tym z 2013r.). Jest to według mnie uzasadnione. Myślę że zdecydowano się na to ze względu na większa ilość obiektów z futrem na raz na ekranie (przeciwnicy, ogon płotki i włosy Geralta - żadna grafika by nie podołała renderując każdy najmniejszy włosek oddzielnie.). I to samo zauważyłem w najnowszym gameplay'u z TR, nie jest to już ten sam poziom realizmu, zastosowano tam już wyraźnie jakieś inne techniki m.in właśnie skracając,sklejając, grupując część włosów ze sobą. W Deus Ex: MD TressFX to już w ogóle jakiś śmiech, włosy są owszem ale na żadnym z gameplay'ów nie zauważyłem żeby chociaż drgnęły ze swojej zastygłej pozycji ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

15 minitowy gameplay rozgrywający się na Syberii od momemntu wspinaczki i zejścia lawiny: budowanie łuku, pozyskiwanie surowców, walka z najemnikami i niedźwiedziem oraz ... skakanie po drzewach :) Szczególnie ten ostatni element wygląda ciekawie podczas skradania. Lara robi postępy od czasu TR2013 ;)

 

 

 

PS. Jak tak dalej pójdzie to kupię XO

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przyjrzałem się dokładnie obu gameplayom i ostatniemu zwiastunowi. Jednak jeszcze trochę drobiazgowej pracy czeka deweloperów.

 

- obecnie Lara nosi dwa czekany, gdy bierze do ręki jeden czekan - przy pasku nic już nie wisi;

- oprzyrządowanie do wspinaczki: czekany i haki dziwnie drżą zamiast kołysać się jak tak jak czekan i strzały w kołczanie (TR2013 Definitive Edition). Gdyby używała pojedynczego czekana - byłoby ok. Podejrzewam, że na razie użyli TR2013, zmienili lokacje na te z ROTR oraz przebrali Larę w inne ciuchy;

- gdy Lara idzie w głębokim śniegu, czekan nie zostawia śladu na nim, a sięgają za kolano;

 

Może się czepiam, ale do ideału już niedużo brakuje :) A jednak na takie drobiazgi zwraca się uwagę ;)

 

Niekonsekwencje:

 

- jak można podczas nocy na Syberii nie zasunąć kurtki i ochronić głowy oraz szyi przed zimnem? Tam jest co najmniej -30-40 stopni ;) Ok, czapka zgubiła się podczas lawiny, ale chustą można obwiązać głowę, a kurtkę zasunąć pod szyję. To drugie, szare wdzianko ma przynajmniej kaptur ;)

- broń najemników znika po ich zabiciu, pistolet, a w szczególności dwa karabiny upadają w śnieg i znikają (scenka z Larą na gałęzi drzewa). Przecież napaść z ukrycia na takich doposażonych przeciwników to idealna okazja na zdobycie broni. Tym bardziej, że Lara już od samego początku zbiera amunicję (scena po załatwieniu pierwszego najemnika, który odkrywa obóz).

Edytowane przez Grimlock

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No takie sprawy techniczne jak niezostawiane śladu przez czekan są na porządku dziennym w każdej grze. Przenikanie przez ściany, barierki rąk itp. to norma. Czekan na tym filmiku chowa się w śniegu w podobny właśnie sposób i efekt jest mizerny. Też zwróciłem uwagę na ten czekan i tak naprawdę tylko to mi się rzuciło w oczy, bo było troszkę IMO tandetne na tle tego co zostawiała bohaterka brnąc przez głęboki śnieg butami. Ten efekt był akurat bardzo udany i realistyczny, gdyby nie czekan obok zwisający i "znikający" pod śniegiem bez jego rycia.. Wątpię by to poprawili. Część rzeczy pewnie poprawią, ale całokształt prezentuje się nieźle. Co do wymagań to byłbym spokojny.  Grafika jest bardzo ładna, ale osiągalna dzisiaj dla większości graczy z kartami pokroju R9 280x np.     Cóż ja TR 2013 przeszedłem na GTX 770 i  były spadki FPS zwłaszcza z włączonym TressFX. Bez tego IMO zbędnego efektu miałem bardzo płynnie. Więc tu też jestem o to spokojny, że nawet gdybym nie wymienił grafiki to pogram na GTX 770 Ew wyłącze to i owo. A jak na PS4 będzie również całkiem ładnie to wezmę wersje PS4. Możliwe zresztą że pojawi się przez wersją PC co by mnie nie zdziwiło. Ale myśle że wyjdzie od razu na PC/PS4 po premierze X0. Pytanie tylko jak długo po premierze X0.

 

Pożyjemy zobaczymy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oglądnąłem gameplay. Początek gameplay'u, ten który prezentowali na konferencji, pozostaje w kontraście graficznym z tym co dzieje się później. Nic dziwnego, że wydawało mi się iż gra to render. Później już jest w miarę zwyczajnie i nawet trochę przestałem się obawiać o wymagania. Mimo wszystko gra prezentuje się prześwietnie. Od razu widać, że będzie to ten sam, jak nie lepszy poziom gameplay'u co w ostatniej odsłonie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Warto zapoznać się z ciekawymi artykułami o RoTR zamieszczonymi przez osoby zaproszone na E3 przez Crystal Dynamics i Microsoft.

 

http://laracroft.pl/e32015.htm

 

 

W poniższym materiale można zobaczyć nową krótką scenkę w Syrii - 2:40

 

Edytowane przez Grimlock

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie no spoko, MS musi promować i XBoxa i W10 - gra na pewno poleci na W7/8, niemniej może być tak, że przy okazji premiery DX12 wzbogacą tytuł o jakieś ficzery niedostępne na starszych OS :)
Sporo musieli jednak zapłacić, że zblokowali PS4 na rok ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miodzio :)

 

+10 za butelkę i nóż ;) Scenka z dżipem przypomniała mi "The Last Revelations" :D

 

Ale rozczarowała mnie responsywność oponentów - głusi, ślepi i pogodzeni z losem?

 

Wersja bez komentarza Hortona - tylko gameplay 1080p:

 

 

 

Zwiastun:

 

Edytowane przez Grimlock

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem poziom brutalności zbytnio nie odbiega od TR2013. Zauważ, że "dirty tricks" polegały m.in. na wbiciu strzały w gardło lub przewróceniu przeciwnika na ziemię i wykonanie strzału z przyłożenia w podstawę czaszki ze strzelby albo chwyt i "przeoranie" z karabinu. Sypnięcie piaskiem w oczy, czy walnięcie kamieniem (łup było całkiem fajne i ten dźwięk ;) ) to były najłagodniejsze "formy dialogu" z przeciwnikami. Nie wspominam o używaniu czekana nie tylko wobec bossów ale i szeregowych Solarii (a i duszeniu łukiem). Okraszone zbyt dużą ilością posoki, zupełnie niepotrzebnie.

 

Owszem skok z nożem wygląda efektownie, ale czy jakoś znacząco odbiega poziomem przemocy? No może uderzenie butelką jest przesadzone, tj. późniejsze dobicie tulipanem - moim zdaniem samo ogłuszenie mogłoby wystarczyć (coś jak naboje usypiajace w TR Underworld). Crystal Dynamics musieli wymyśleć coś nowego - Rise of Tomb Raider z nowymi lokacjami (teksturami) i fabułą zbytnio przypominałby TR2013. Od razu padłyby zarzuty, że to DLC ;)

 

Ale w gameplayu pokazali, że to od gracza zależy jak poprowadzi akcję - czy będzie stawiał na ciche i efektowane wykańczanie przeciwników czy pójdzie w klasykę - humanitarny strzał w głowę i do przodu.

 

Wolabłbym aby Lara i jej przygody były bardziej awanturnicze niż przesiąknięte przemocą, jak tej przed restartem. Ale cóż, deweloper wypracował taki styl - stworzyli bohaterkę bardziej naturalną, z którą więcej osób utożsamiałoby się niż z dawną, przerysowaną "seks bombą". Patrząc na wyniki sprzedaży TR2013 - do całkiem sporej liczby klientów-graczy dotarli. Czytałem i przeglądałem ostatnio artbooka - Tomb Raider. Art of Survival jak i Final Hours (w formie interaktywnego art booka) - zespół Crystal Dynamics opowiadał jak trudno było im stworzyć "nową Larę" (model, charakter, pochodzenie itd.) i sposób walki. Inspirowali się także kilkoma najpopularniejszymi grami, oraz powrotami takimi jak trylogia Batmana w reżyserii Nolana) czy historiami z życia wziętymi np. ludźmi ocalałymi z różnych katastrof, klęsk. Opracowywanie koncepcji zabrało więcej czasu - niż sama produkcja TR2013. Osobiście bardziej podobał mi się "Final Hours" niż drukowany artbook w którym jak nazwa wskazuje dominowały szkice koncepcyjne niż treść.

 

Czasu pozostało im mało na dopracowanie RoTR. Premiera tuż, tuż.

 

Mam nadzieję, że na PC uda się zagrać na wiosnę :)

Edytowane przez Grimlock

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lara jak i otoczenie wygląda przepięknie. Poruszanie się, mechanika. Czuć klimat Syrii - coś jak skrzyżowanie The Last Revelations i Indiany Jonesa i Ostatniej krucjaty. Syberia nie robiła takiego wrażenia - bardziej przypominała zaśnieżoną wyspę Yamatai. Chyba zakup 750Ti nie wystarczy aby uciągnąć RoTR w sensownej rozdzielczości.

 

PS. Oby więcej takich nagrań. Plusiki powędrowały :)

Edytowane przez Grimlock

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gra wygląda fenomenalnie. Ciekawe ile dobra zostanie po downgrande'dzie, ale mając na uwadze poprzednią część, raczej nie będzie to drugi WD. Włosy, tak jak przewidywałem, zostały ze sobą pogrupowane i nadano im sprężystość, czyli praktycznie skopiowano Gameworks z Wiedźmina. Dobrze to wróży dla wydajności, choć Lara wygląda bardziej jakby je miała wiecznie nie umyte, ale na pewno po trosze o to też chodziło ;) Renderowanie każdego włoska oddzielnie w TR 2013 było lekkim nieporozumieniem, każdy pamięta ten spadek o 20-30fps.

 

Na tą chwilę, poziom zaawansowania grafiki to na pewno nie jest poziom czegoś co uciągnie mój GTX 760 2G i ta gra będzie ostatnim gwoździem do jego trumny, także poczekam do okolic premiery, może 970 trochę przez ten czas jeszcze potanieje i już wówczas bez większych wątpliwości zdecyduję się na upgrade.

 

Co prawda duża część efektów jest dobrze znana, tylko zwyczajnie podciągnięta na nieco wyższy poziom, ale coś takiego jak cząsteczkowa woda z własną fizyką w końcowej scenie to już zupełnie nowa jakość. Czegoś takiego w grach jeszcze nie było i choć działa to na podobnej zasadzie co np. dym w AC IV, czy w Batmanie, to w żadnej grze nie spotkałem się jeszcze z zastosowaniem tego do wody i to w tak udany i widowiskowy sposób.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Włosy, tak jak przewidywałem, zostały ze sobą pogrupowane i nadano im sprężystość, czyli praktycznie skopiowano Gameworks z Wiedźmina. Dobrze to wróży dla wydajności, choć Lara wygląda bardziej jakby je miała wiecznie nie umyte, ale na pewno po trosze o to też chodziło ;) Renderowanie każdego włoska oddzielnie w TR 2013 było lekkim nieporozumieniem, każdy pamięta ten spadek o 20-30fps.

 

Akurat pasuje, Lara od czasów Underworld wiecznie umorusana ;)

 

 

Też mam wątpliwości - przy takiej ilości efektów 750Ti ledwo sobie poradzi (potrzebuję karty niskoprofilowej np. Gigabyte GeForce GTX 750 Ti OC Low Profile). Ponoć nVIDIA ma wypuścić 950 / 960 w wersji niskoprofilowej w przyszłym roku. Na AMD raczej nie liczę - rozmieszczenie kości HBM raczej wyklucza taki rozmiar PCB. Pewnie wypuszczą odswieżony model R7 250 / 260. 

 

Ale z drugiej strony przecież widzimy pokaz na XBOXie One ;) Ciekawe jak skonfigurowanego peceta użyli. Przecież XBOX One i PC z Windowsem 10 pozwala na streaming w obie strony :D

Edytowane przez Grimlock

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...