Skocz do zawartości
Grimlock

Rise of the Tomb Raider (Tomb Raider 10)

Rekomendowane odpowiedzi

Ścinki zniknęły ,ale spadki FPS dalej są w miejscach gdzie.. nie powinny być. Optymalizacja słaba i tyle w temacie. ATH to pewnie przez Ojca dyrektora. Nasłuchałem się że temu  księżulkowi znowu chcą dać kasę z naszych podatków . Sorry za OT ;)

Edytowane przez Devil

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Radio Maryja obsługują karty AMD z niedostępną gdzie indziej funkcją MoherFX 3.0 ;-)

Tymczasem starsze stery + Ekskluzywny Pełny Ekran rozwiązały problem ścinek na dobre :) Czym dalej tym lepiej, chociaż faktycznie gra zbyt łatwa, nawet na najwyższym trybie trudności - ale to już takie czasy najwidoczniej, z drugiej strony taki Capcom wydaje stare Residenty (aktualnie gram też w RE:0) i też się jakoś sprzedają, a poziom trudności prezentują zupełnie inny, taki sprzed lat, więc trochę dziwne, że twórcy nie przewidują w swoich produkcjach (tych współczesnych) bardziej wyśrubowanych norm trudności ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Obecne gry są robione głównie dla niedzielnych graczy co mają niskie skille. Nie to co kiedyś jak grało sie  Q3 Arena bez zooma. Kiedyś zoom (z raila) i kampienie w tej grze to byl wstyd i mozna bylo dostać kopa z serwera. Dzisiaj w każdej grze to norma. Do tego brak apteczek i regeneracja zdrowia. Wystarczy popatrzeć ile cziterów na serwerach.  Starsze pokolenie wychowało się na trudniejszych grach. Ja tam ogólnie bawie się dobrze przy nowym TR'erze. Tyle jeśli chodzi o sam gameplay.  Ale brakuje tu dynamiki z TR 2013. Walące się budynki, ciągle w ruchu. A tutaj przez większość czasu biegam od punktu a do b by zaliczyć misje. Właśnie dlatego nie przepadam za bardzo za sandbox'ami. Dla mnie to takie wydłużanie gry na siłe. Zbieranie i tworzenie przedmiotów mi się szybko nudzi.  Na  razie skupiam się na głownym wątku a potem ew zabiore się za szukanie grobowców i misje poboczne czy tam wyzwania. Jak się trafi jakiś grobowiec to splądruje. Na razie znalazłem ze 3 i to przypadkiem ;).

Edytowane przez Devil

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie te grobowce, w tej akurat części, są jakby bardziej zbliżone konstrukcyjnie do tych klasycznych, tombraiderowych, dwa czy trzy miałem całkiem rozległe i wielopoziomowe, w sumie proste, ale już bliżej ideału, niż w poprzednim TR :)
Może w trzeciej części wreszcie pojawią się takie grobowce, jak w pierwowzorze, że wchodzisz o dziewiątej i wychodzisz po szesnastej :D a nie bieganie po zewnętrzu, zbieranie ptasich gniazd i strzelanie do strażników, od których nawet zające są bardziej wymagającymi przeciwnikami ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

7/10 - ale mam dopiero 1/4 gry za sobą, więc to się jeszcze może zmienić :)
Na razie gra wydaje się gorsza od poprzedniej odsłony, choć np. grobowce są lepsze niż w poprzedniej Larze ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Idąc niektórymi poziomami wyobrażam sobie jakby to wyglądało w klasycznym TR... 

W RTR przechodzi się przez jakieś parę sal i... nic, trochę skakania ale zero pułapek (są takie miejsca);
W klasycznym TR wyskoczył by jakiś paskudny zwierz, siakieś zapadnie, siakieś przyciski aktywujące trujące strzałki etc...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

DLC Baba Yaga zaliczone, trochę krótkie z czego dużą część zajęło mi kombinowanie z platformami, szkoda, że więcej takich rzeczy w całej grze nie było, zatrzymać się i pomyśleć a nie przebiec.

Całość zajęła mi ok 1,5h, rewelacji nie było ale mogło być, fajny klimat szczególnie jak się Lara pyłkami zjarała. :D

 

 

 

Na koniec dostajemy strój Babci Jadwigi i możemy się pobawić w jestę babę jagę. :>

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pobrało ze Steam łatkę. Zmiany:

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

  • Fixed C++ runtime error showing up on startup preventing some users from running the game. 
  • Provided work-around for issue where the VC++ redist would not properly get installed, stopping the game from starting at all. 
  • Solved problem where the game would crash on startup when tools like Bins Taskbar organizer or Spacedesk are installed.
Updated options screen with among other things:
  • Independent mouse sensitivity control for aim and regular navigation. 
  • Mouse and Gamepad X axis inversion 
  • Option to disable keyboard button prompts. 
  • Option to disable mouse smoothing (very light mouse smoothing is present otherwise)

Other fixes included in this patch:
  • A variety of fixes and improvements to UI including map, basecamps, and Remnant Resistance mode. 
  • New graphics option 'Specular Reflection Quality' to enhance resolution and reduce aliasing of specular reflections, at some performance cost. 
  • New graphics option to disable film-grain independently from 'Screen Effects'. 
  • Improved HBAO+ quality, including better occlusion for distant objects. 
  • Improved NVIDIA SLI performance. (Steam only) 
  • Fixed SLI glitches during water/snow effects. (Steam only) 
  • Resolution Modifier option that allows you to use a lower rendering resolution independent from window size when running in windowed mode. 
  • Performance optimization for situations where Razer Chroma features are enabled. (Steam Only) 
  • Improvements to Razer Chroma effects. (Steam Only) 
  • Fixed an issue that could rarely lead to an error on machines with 16 hardware threads or more. 
  • Fixed mouse cursor not always being hidden when using gamepad. 
  • Fixed major stuttering in Endurance mode. 
  • Fixes for Endurance leaderboards. 
  • Fixed Remnant Resistance missions occasionally not starting. 
  • Fixed rendering glitches on some objects on NVIDIA 6x0 and 7x0 hardware. Some issue do still happen and we are working with NVIDIA to resolve those in future patches or drivers. 
  • Warning messages for users turning textures to Very High or enabling SSAA to indicate high-end hardware is required. 
  • A variety of other smaller optimizations, bug-fixes, and tweaks.

While we expect this patch to be an improvement for everyone, if you do have trouble with this patch and prefer to stay on the old version we have made a Beta available on Steam, Build 604.2, that can be used to switch back to the previous version. 

We will keep monitoring for feedback and will release further patches as it seems required. We always welcome your feedback

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Doszły nowe opcje w ustawieniach grafiki. "Jakość odbić lustrzanych" i "Film Grain"

Edytowane przez Devil
  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No robi wrażenie nie powiem. Co do gry to nic się nie zmienilo póki co jeśli chodzi o dynamikę gry. Dużo wspinania. Troszkę strzelania. Grobowce nieco ciekawsze, a tak po za tym to jakoś bez efektu wow jak w TR 2013.   Co do przycięć to na 361.43 nie występują już w ogóle. Spadki FPS do 55 są nadal, ale sporadycznie. Mimo w takich miejscach gdzie nic nie powinno tak obciażać grafiki. Moze to poprawią jeszcze z kolejnym patchem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie mam nowego TR ale z mojego doświadczenia to wiem że regularne pobieranie sterowników do karty graficznej powiano zwiększyć wydajność w grach ale jak optymalizacja samej gry jest kiepska to sterowniki nowe mogą poprawić stabilność gry. Żeby nie było że coś zmyślam na starych sterownikach 16.1  Just Cause 3  na ultra gra chodziła kiepsko 18-31 fps a jak pobrałem najnowsze 16.1.1 gra chodzi o wiele lepiej od 30-41 fps.i bardzo rzadko spada poniżej 28 fps. Czytam wasze komentarze to widzie że nowy TR ma chyba gorszą optymalizacje od assassin's creed syndicate :smoke:

Edytowane przez seler145

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gram sobie w jast cuse 3 na wysokich ustawieniach a na ultra da się grać ale ścinki są dość częste a granie je jest za bardzo komfortowe a ten efekt to nowe sterowniki gry chodzą lepiej i dziwi mnie czasem że posiadacze kart od zielonych mają problemy ze sterownikami i gry działają gorzej. Jak czytam na  niektórych stronach internetowych niekurzy mają takie problemy że nie mogą sobie w cale pograć bo mają ścinki.

Edytowane przez seler145

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

komp to i5 4590, 8gb ram, gtx 760 msi, widzę że inni mają lepszy sprzęt i mają to samo, czyli patologia z optymalizacja. Na średnich ustawieniach gram.

U mnie na podobnej konfiguracji i tej samej karcie miałem gigantyczne rwanie na HDD. Po zainstalowaniu gry na SSD, właśnie skończyłem 5h sesję i nie zauważyłem przez ten czas ani pół zciny na tych samych ustawieniach graficznych.

 

 

Sterowniki 361.75 i najnowszy patch.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość mistereco22

U mnie na podobnej konfiguracji i tej samej karcie miałem gigantyczne rwanie na HDD. Po zainstalowaniu gry na SSD, właśnie skończyłem 5h sesję i nie zauważyłem przez ten czas ani pół zciny na tych samych ustawieniach graficznych.

 

 

Sterowniki 361.75 i najnowszy patch.

Hehe... zdziwiło mnie, że w tych czasach ktoś jeszcze próbuje grać na HDD. Ale fakt, w odległych czasach taka technologia była używana. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widzę gimby przybywa coraz więcej, a ruch na forum  i tak zerowy prawie.  HDD było, jest i będzie jeszcze używane do gier. SSD wciaż jest drogie. Tańsze niż parę lat temu, ale wciaż droższe niż dysk HDD. Większosć gier nadal mam na HDD i działają bardzo dobrze. To że szarpie nie jest winna HDD Włodi tylko prawdopodobnie sterów 361.75. Widocznie łatka do gry to poprawiła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...