Jump to content
Sign in to follow this  
Grimlock

Rise of the Tomb Raider (Tomb Raider 10)

Recommended Posts

361.75 to stery, na których ludzie mieli znacznie większe problemy z rwaniem niż na poprzedniej wersji. Co do patcha, bardzo wątpię, żeby wprowadził aż taką zmianę w tej kwestii, zwłaszcza że ludzie z grą na HDD nadal narzekają na rwanie mimo patcha. Na liście zmian nie było poza tym jakichś wzmianek, które jednoznacznie wskazywały by na ten problem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Czyli z tego co zrozumiałem to API DX 12 zostało dodane, ale nie jest aktywne. Może być odblokowane w raz z nowym patchem. Cóż jak to by jeszcze poprawiło wydajnosć, a nie tylko dodało pare opcji jak VXAO to bym sie przekonal i przesiadl na Windows 10.

 

Włodi nie wiem bo nie instalowałem TR na HDD, ale mam pare gier jak Wiedźmin 3 czy GTA 5 na HDD i tego problemu nie mam. Moze ma to zwiazek z nowym zabezpieczeniem przed piratami w nowym Tomb Raiderze i stad tak ryje dysk.  W kazdym razie na 361.75 nawet na SSD mialem ciecia i spadki FPS do 0 na ok 1 sekunde. Na poczatku to obwinialem optymalizacje lub własne Denuvo.  Na 361.43 problem nie wystepuje w ogóle, wiec nie wiem co o tym sadzic.

Edited by Devil

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jak mówiłem wcześniej, że RTR będzie obsługiwał najprawdopodobniej DX12. Niech to tylko uaktywnią i najprawdopodobniej zapanuje cisza i łkanie w obozie zielonych. 

 

Swoją drogą to minęło dużo czasu od premiery DX12 a gier nie widać, więc najwyższy czas. W sieci coraz więcej pojawia się artykułów o implementacji DX12. Więc czekajmy niecierpliwie aby zobaczyć czy czerwoni blefowali odnośnie wydajności swoich kart. 

Edited by mistereco22

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeszcze w sprawie zacięć, dodam że przerzuciłem w ramach tesu grę na HDD i ilość rwań taka sama jak na SSD, czyli praktycznie zerowa. Może być to wynikiem faktu, iż SSD odciąża HDD z doczytywania takich danych np. z różnych bibiliotek, jak directx, oraz faktu, że pllik wymiany również znajduje się na SSD. W każdym razie nie jestem w stanie rozstrzygnąć, czy jest to zasługą patcha, czy też sprzętu, jako że akurat dokupywałem SSD jak wychodziła nowa łatka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli z tego co zrozumiałem to API DX 12 zostało dodane, ale nie jest aktywne. Może być odblokowane w raz z nowym patchem. Cóż jak to by jeszcze poprawiło wydajnosć, a nie tylko dodało pare opcji jak VXAO to bym sie przekonal i przesiadl na Windows 10.

Poza VXAO to nie spodziewaj się innych zmian, wszystkie nowe efekty na voxelach będą działać głównie na dx12(przynajmniej te od nv), SVOGI i SVOTI będą działać na dx11. Zeby było śmieszniej w tej grze implementacja hbao+ jest spartaczona , AO jest źle renderowane i jest problem z wydajnością. Także VXAO będzie marketingowym zabiegiem, AO będzie wyglądać prawidłowo i wydajność powinna nawet podskoczyć.

Edited by sideband

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wątek fabularny ukończony. Średnio się starałem z grobowcami i wyzwaniami, więc gra ukończona na poziomie 64%. Potem jak znajdę na to czas (pewnie na urlopie) to wezmę się za resztę. Co do samej gry to moja ocena się nie zmieniła i nadal 7/10. Sam wątek główny średni.  Ten w TR 2013 lepiej się podobał i jakoś jeszcze śledziłem wydarzenia. Tu jakoś  "mdła" ta historyjka i średnio się na niej skupiałem. Oczywiśćie sama rozgrywka nadal trzyma poziom. Moze nieco mniej dynamiki wg mnie, ale w pierwszej połowie gry. Potem już jest z tym lepiej, ale wciaż słabiej niż w TR 2013. Doszlo pare usprawnień Lary, które były dla mnie bardziej ciekawostką. No i na duży plus zasługuje grafika, która jest bardzo ładna wg. mnie. Ale z drugiej strony optymalizacja leży.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co zrobiliście z Konstantinem?

 

 

 

Skróciliście jego marny żywot, czy odeszliście aby "poszedł do diabła" zajęty ogniem i zginął po zawaleniu podłogi? :)

 

 

 

Po drugim przejściu czuję większy niedosyt. Może oczekiwałem Lary o trwardszym charakterze i ostrzejszym usposobieniu jak ta klasyczna? Albo więcej dramatyzmu zawartego w fabule, która powinna być poprowadzona odważniej i nie sprawiała wrażenia jakiejś takiej "disneyowskiej". Czekam na drugie fabularne DLC, może MS przeprowadzi jakąś fajną promocję to zakupię oba. Może one trochę rozruszają fabułe. A do tego czasu 91% podciągnie się do setki :)

Przyznam, że nabrałem ochoty, choć twórcy pewnie po raz kolejny zrobią psikusa i Lara wybierze się nie tam, gdzie zaznaczyła to na mapie? Choć nie powiem, zmiana otoczenia bardzo by się przydała. Jakoś gruzowiska i ponure krajobrazy powoli mi się opatrzyły. Za to Syria była świetna :)

 

PS. Faktycznie wymaksowanie umiejętności Lary, jej uzbojenia i ekwipunku oraz wytwarzanie amunicji (z zachomikowanych zasobów) zabija nawet najwyższy poziom trudności. Ale za to jest zabawa gdy wszystko ginie w zasięgu wzroku czy "oskubywanie" ze strzelby Nieśmiertelnych ze zbroi i wykańczanie "finiszerami". Zresztą po zdobyciu przepisu na wytwarzanie ognia greckiego i strzał przebijających pancerze to już wogóle była sieczka ;)

Edited by Grimlock

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co zrobiliście z Konstantinem?

 

 

 

Skróciliście jego marny żywot, czy odeszliście aby "poszedł do diabła" zajęty ogniem i zginął po zawaleniu podłogi? :)

 

 

 

 

Zabiłem. Przestrzeliłem mu głowę strzałą. Wystąpił bug graficzny, gdzie strzała lewitowało przy jego lewym uchu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

RotTR w 5K:

 

http://www.ign.com/boards/threads/rise-of-the-tomb-raider-on-pc-apparently-has-a-hidden-graphics-setting-that-only-unlocks-at-5k.454700467/

 

Przykładowy obrazek i porównanie XO 1920x1080 z PC 5760x3240:

 

XO:

 

xt9SAw2.jpg

 

 

PC:

 

413400ROTTR2016020419205352.jpg

 

 

 

Przyjrzyjcie się książkom na półkach - jest tam powtórzone kilka razy pierwsze wydanie "Parku Jurajskiego" Michaela Crichtona z 1990 roku! :D Na grzbiecie nie ma tytułu, ale grafika jest tak charakterystyczna, że nie da się pomylić okładki tej książki z żadną inną :)

 

538f67c5391db81576d28d751163c9f5.jpg

Edited by Grimlock

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znalazłem chwilę na przejście Baba Yaga - Świątynia wiedźmy. Klimat całkiem fajny, opowiedziana historia nawet interesująca (choć naciągana ze składnikami pewnej anty-mikstury) oraz sporo akcji z duża ilością przeciwników "na jeden strzał". Fabuła tej dodatkowej misji jednak nie wnosi nic istotnego do głównego wątku - choć początek był intrygujący, po dotarciu do zakazanej doliny. Nie był to dodatek, taki jak jeden z dwóch w Underworld. Nim się obejrzałem - było po wszystkim. Spodziewałem się dłuższej rozgrywki. Jeśli to były nawet zakładane przez twórców trzy godziny, to mam wrażenie, że to było maksimum diwie. Chwilę zajęło mi kombinowanie z platformami (ale Lara w kółko coś podpowiadała, psując zabawę :( ) - fajnie, że pojawiła się bardziej wymagająca "czasówka" - jak za czasów starych, dobrych klasyków no i TRAoD :) Mam nadzieję, że kolejne i raczej ostatnie DLC: Cold Darkness Awakened będzie trochę dłuższe ;)

 

PS. Rozbroił mnie komentarz Lary w pewnym momencie: "W każdej rodzinie są problemy" :lol:

Edited by Grimlock

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przyznam od razu że nie śledziłem wątku. Czy gra oraz sterowniki nV na obecną chwilę pozbawione są już problemów wieku dziecięcego z płynnością i brakiem frustracji w rozgrywce? Bo z miłą chęcią coś przyjemnego bym pyknął.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostatni patch nieco poprawił sytuacje. Znikły przycinki i można śmiało grać. Ale optymalizacja nie jest najlepsza i tak. Tekstury można  śmiało dać na high i jest więcej FPS, a różnica w grafice nie widoczna za bardzo. W czasie normalnej gry niezauważalna wręcz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No właśnie kończę podstawkę - został mi tylko final boss, a potem pozbieranie tych paru procent znajdziek (kilka survival packów, których na mapie nie ma, ale są w statystykach regionu) i muszę powiedzieć, że początek jest fajny, potem lekkie rozczarowanie  (pierwsza zimowa mapa i początek kompleksu radzieckiego) ale już później jest naprawdę coraz lepiej i można śmiało powiedzieć, że nowa Lara - w moim odczuciu - jednak przeskoczyła poprzedniczkę :)
Grobowce są już większe i lepiej zaprojektowane, niektóre są nawet całkiem przepastne) mapy są zdecydowanie ciekawsze i dają jakiś pozór wolności i wyboru, a już lokacje powiązane z Nieśmiertelnymi naprawdę robią wrażenie, że gramy w starego, dobrego TR :) Fajne są też wstawki nieomal kinowe, gdy kierujemy Larą, a w tle dzieje się coś interesującego i kamera staję się przez moment filmową bardziej - głównie w Kitieżu tak jest.

Oczywiście nie obyło się bez wad - jak już pisali tutaj koledzy, poziom trudności daleki jest od ideału, nie ma właściwie momentów, które mogłyby zmusić człowieka do bluzgnięcia ;-) mnie jedynie zapewne zmuszą te dwa survival packi, bo zapowiada się, że na największej mapie umknęła mi gdzieś mapa ze znajdzkami, ew. te akurat SP muszę odnaleźć osobiście i bez pomocy mapy :D
Myślę, że solidne 8/10 grze bym dał, mam nadzieję że kolejna odsłona będzie już bardziej klasyczna, z grobowcami na wiele, wiele godzin i żeby znowuż można było nurkować jak w oryginale, celem znajdowania sekretów - tutaj były zaledwie kilka korytarzy do pojedynczych pomieszczeń i dwóch chyba krypt / grobowców, poza tym Lara (mimo aparatu tlenowego) płynęła nieomal tuż pod powierzchnią! Nie rozumiem, bali się, że gracze zabłądzą pod wodą, czy co? :D

Jeszcze z czasem wyhaczę tańszy Season Pass i wtedy przy okazji może się pokuszę o zrobienie acziwmentów do końca, bo myślę, że pewnego dnia zagram drugi raz - może przy okazji wpaczowania do gry obsługu DX12 ;-)

Edited by Tom Ha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z calym szacunkiem do tej serii, ale jak dla mnie stare TR'y byłe jednak lepsze. Nie tak efektowne, ale miały swój klimat i urok. Zwłaszcza TR4 czy TR2.  Oczywiście wtedy miałem nieco mniej lat to inaczej to pewnie odbierałem. Teraz mamy inne czasy i inne wymagania graczy. Dla mnie sama gra troszkę przynudzała.  Pod koniec było lepiej .Same Grobowce również były lepsze niż w TR 2013, ale to wciąż dla mnie inna gra z Larą w roli głownej. Marzyłby mi się porządny remake TR2 iTR4 ale pewnie nie doczekam się.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciekaw jestem co Crystal Dynamics szykuje za niespodziankę na 20-lecie istnienia marki TR. Może właśnie remake TR2 :)

Edited by Grimlock

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poprzedni TR był dla mnie takim Maxem Paynem w spódni.... właściwie to w spodniach, ale damskich ;-) Eksploracji starożytnych miejscówek było dużo mniej, za to więcej masakrowania przeciwników, co nie oznacza, że gra mi się nie podobała, co to to nie :D Spędziłem przy niej też jakieś 40h i pomijając acziwmenty - na które trochę szkoda mi czasu - zrobiłem ją na 100% - jednak ostatnia Lara bardziej mi przypasowała :) Wiadomo, że to nie stary, dobry TR, z drugiej jednak strony nie wszystkie stare TR były dobre, z czasem formuła się wyczerpała i było tylko wtórnie i zwyczajnie nudno.

No Dwójeczka w odnowionej oprawie, to by było to! To mój ulubiony epizod starej serii, niestety z racji oprawy z zeszłego wieku, nie daję już rady w to grać :D

Edited by Tom Ha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z klasyków najbardziej podobał mi się poza oczywiście TR1, właśnie TR4 - choć było w tej części sporo biegania (nawet po wodzie ;) ) i wracanie kilka razy do tej samej lokalizacji oraz skakania z dokładnością co do piksela. Ale Last Revelations miało swój urok m.in. przejażdżka dżipem czy pociągiem i wiele ciekawych miejsc (Karnak, Aleksandria), mechanizmów i pułapek/zagadek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja właśnie odpaliłem TR 2013 na moim złomie z 970-ką w ultra 2,5:1k z v-sync 60 FPS i karta nie chce przekroczyć 50% obciążenia, a procek w zasadzie śpi. Spoko.

 

Teraz tylko muszę sprawdzić, czy mnie wciągnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Patch #4 dla wersji PC:
We have just released the fourth PC patch for Rise of the Tomb Raider, build 1.0.629.3. This patch focuses primarily on adding stereoscopic 3D rendering. We know it was a favorite feature for many of our players on the previous Tomb Raider and based on your feedback we are bringing this to you now in Lara’s latest adventure.

 

This patch will be applied by Steam automatically when you next start the game. If your game does not update, please restart the Steam client. If you are using the game on the Window Store, the update will be available in a few days, and will automatically download as it becomes available. We will update this thread when the Windows Store version is live.

 

-Stereoscopic 3D rendering support added.

-Supports explicit side-by-side rendering for 3D TVs.

-Supports NVIDIA 3DVision or AMD HD3D (On Steam version).

-Supports Windows DXGI 1.2 Stereo 3D (On Windows Store version).

-Addressed some problems when the display DPI was not set to 100%, including not being able to select all resolutions.

-Added some logic to retroactively grant achievements in cases where Steam failed to grant them shortly after release.

-A variety of other smaller optimizations, bug-fixes, and tweaks.

 

While we expect this patch to be an improvement for everyone, if you do have trouble with this patch and prefer to stay on the old version we made a Beta available on Steam, Build 623.2, which can be used to switch back to the previous version.

 

We will keep monitoring for feedback and will release further patches as it seems required. We always welcome your feedback!

 

Edited by Grimlock

Share this post


Link to post
Share on other sites

Efekt taki sam jak w TR 2013. Czyli wszystko ładnie wyłazi z ekranu. Głebi tak dobrze nie widzę ze względu na wzrok stąd moje wymagania co do wyłażącego  3D w grach.  Dlatego nie chodzę do kin na 3D z tego powodu.  Co do samej działania to jest problem gdy mam właczony efekt rozmycia w ruchu i 3D. Powoduje to że Lara jest rozmyta jak stoi, w ruchu też, ale nie tak bardzo. Po wyłączeniu opcji rozmycia w ruchu problem znika i można grać w 3D. Problem jednak jest ten sam co w TR2013. Czyli słaba optymalizacja.  Spadki do 35 FPS nawet jak tekstury dałem na high. A użycie GPU z 3D i bez 3D dalej sięga 60% max.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Więc zainstalowałem Win10 i najnowsze sterowniki.  Po włączeniu DX12 rożnic w grafice zero. W ilości FPS również. Zrobiłem benchmarki na DX 11 i DX 12, bo na DX 12 nie działa fraps ani żaden inny program tego typu. Tylko w DX11 podaje ilosć FPS.   Co najlepsze VXAO można wybrać tylko na DX11 a na DX12 tylko HBAO+. Może DX 12 pomaga na słabszych prockach. U mnie różnic w tej grze nie ma ani w grafice ani w działanu. Za to na DX 11 z VXAO różnica (nieduża)  jest i w grafice i w ilości (10 klatek mniej) FPS. Parę screenów. Ten pierwszy z większą ilością FPS to DX 11 z HBAO+, a ten z mniejszą z VXAO. Ostatni screen bez podanej ilości FPS to włączona opcja DX 12, która IMO nic nie zmienia:

 

 

 

 

 

post-15334-0-13258100-1457860406_thumb.jpg

post-15334-0-98709900-1457860415_thumb.jpg

post-15334-0-81030800-1457860524_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie kusiło Cię pewnie rejestrowanie obciążeń podczas syntetyka? Bo teoretycznie to ma być głównym atutem DX12 [;

Share this post


Link to post
Share on other sites

na DX 12 nie działa fraps ani żaden inny program tego typu.

 

W komentarzach na Steamie pod patchem ktoś pisał, że w opcjach Steama można zaznaczyć pokazywanie fps.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wcześniej niepublikowane przez Crystal Dynamics szkice koncepcyjne (nie ma ich w wydanych oficjalnym artbooku):

 

 

 

 

83d303_0a3bba69c114404ebdb4e541d0a96da2.

 

83d303_d939122aa1c5488481a15b0e81190d51.

 

83d303_d5fde8f793274650af7d814e302d4089.

 

83d303_d575e68a1226468dac8b1123de3f0e64.

 

83d303_b7aec975ecff4a94b7654012effced9c.

 

83d303_000339fb9a944c5bbd5a3a9127d47031.

 

83d303_53c5da51939241a7b63e02ddc2b632ec.

 

83d303_a67cc1fb02ef4618b4f4a751ba8bf589.

 

83d303_5b0b4ff1dde147e38268b3d8b8b29cf9.

 

83d303_0f26bdb16fd044dba19609fd5b1a60d9.

 

83d303_7f34eb05643c41c19ce42745820bf308.

 

83d303_a9b3f6b0eeee4a3bbca36bdde243752c.

 

83d303_49ee4cd3d6da4b9a8a61d4baf8d55e7e.

 

83d303_5275a021a2384f1980af0208f0101115.

 

83d303_3d00ecdd59014b0f9c66064600cce987.

 

83d303_ba40e834692a4d7bb8901af9f04dd83c.

 

83d303_cb8885f76a9a41369684390c1fcab05d.

 

83d303_b63a91a69fb440b081d0485c8b91cf43.

 

83d303_6e955532cede43ec99e5df37ffdfe800.

 

83d303_02767d76c1c047aeaf532964663f46c9.

 

83d303_9440633c6bcd47fda537e554bfc9bf06.

 

83d303_35a0190e14d641ce90730813f6a91832.

 

83d303_71828f67df7544d499fd389869d04841.

 

83d303_de44b354529149d3bee8299ecc9dbb03.

 

83d303_878cddc4ec4f49ebb2980a55b7bbdcf2.

 

83d303_1389ae07c9c04a36abdb5455ad5b0f42.

 

83d303_7af9d53fd7e34ad180d435c2580573cd.

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

Aktualności

Artykuły



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.