Jump to content
Grimlock

Rise of the Tomb Raider (Tomb Raider 10)

Recommended Posts

Może to ideał kobiety i się zakochał. :P

 

Dajcie spokój. Z racji tego, że wersja na PC wyszła z kilkumiesięcznym opóźnieniem - wrzucałem od czasu kilka ciekawszych zrzutów abyście zobaczyli jak wygląda gra. A widoki nie tylko bohaterki, ale otoczenia i krajobrazów są naprawdę ładne :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No! Fajnie, wreszcie mogę z czystym sumieniem wrócić do grania :D Teraz tylko kodzik by się przydało niedrogo dostać na Alliegro - poprzedniego Tomba udało mi się dostać za jakieś 70 zeta, więc liczę, że  i tym razem będzie podobnie ;-)
No ale jak się nie uda, to te 140 zł; też nie jest tragiczne ;-)

Przyznam, że nie mogę się doczekać, nie oglądałem żadnych spoilerowych materiałów, omijałem szerokim łukiem wszystkie letspleje i tym podobne diabelstwa, więc jestem na ostrym głodzie ;-)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bez przesady, sam w trakcie gry odnosiłem nieraz wrażenie, że gram w Maxa Pejna kolejnego :D do tego te biedne grobowce, ale mimo wszystko gra wciągała i była to solidna pozycja, chociaż oczywiście to już nie TR sprzed lat ;-)
Swojej ceny była warta, a to, że zlądowała w bundlu to już zasługa wydawcy, który wszystkie swoje tytuły szybciutko przecenia, z RotTR zapewne będzie podobnie, jednak nie chce mi się czekać rok, aż gra będzie do wyrwania za dwie dyszki ;-)

Wracając do tematu, gierka już zakupiona, osiem dyszek to całkiem znośna cena, teraz tylko nieznośne oczekiwanie pozostało :D

Edited by Tom Ha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dla mnie ten Tomb Raider z 2013 roku to przede wszystkim grywalność i nic więcej. A to sprawia dużo frajdy.   Oczywiście nie stawiam jej wyżej niż TR1 czy TR 2 (TR3 mi średnio leżał) czy nawet TR4, który był dla mnie najbardziej klimatyczny. Potem od TR5  było już różnie. AOD to dla mnie jedna z najgorszych gier w jakie grałem niestety w ogóle przez liczne bugi i toporne sterowanie na tyle wkurzające że gre ukończyłem pierwszy raz 3 lata temu dopiero. Sama fabuła  była nawet ciekawa, ale najsłabsza ze wszystkich od Core Design.

 

TR Legend był ciekawy, ale był już początkiem nowej serii i innego podejścia. Anniversary to osobna rzecz i to dla mnie taka ciekawostka bradziej. Nie stawiam jej w szeregach bo to taki   Remake. TR Underworld też dobry, ale do czasu. Pod koniec jakoś mnie znudził i też to nie było to co kiedyś. Chociaż ze wszystkich nowych części (prócz Anniversary) było jej najbliżej do starych Tomb Raider'ów od Core Design. Niestety, ale od lat to powtarszam że dla mnie TR zakończył się na 4 części wiele lat temu i potem to już grałem tylko z sentymentu. 

Edited by Devil

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dla mnie najważniejszym aspektem gry jest zapowiadana implementacja DX12 oraz jego wpływ na wydajność kart graficznych. Czyli liźnięcie tej biblioteki, która była tak mocarnie zapowiadana. Głównie chodzi mi o sprawdzenie prawdomówności czerwonych, kiedy chodzi o dużą przewagę ich kart na konkurencją.

 

Od premiery Windowsa 10 mówię sprawdzam wiarygodność czerwonych ale żaden deweloper nie wydaje gry AAA pod 12. Może tym razem moja cierpliwość zostanie nagrodzona. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Coś ktoś wspominał o tym ale żadnego oficjalnego komunikatu od Crystal Dynamics/Square Enix nie bylo i nie widzę by ktoś coś o tym więcej pisał. Także można te DX 12 między bajki. Zresztą już nie raz się przekonałem że dodawanie jakiegokolwiek API do już istniejącego nie zawsze coś daje. Także nie liczyłbym na lepsza wydajność po wybraniu opcji DX 12 w grze o ile taka będzie dostępna. Z tego co wyczytałem gra mam mieć TressFX w nowszej wersji, a nie HairWorks jak niektórzy zapowiadaja. Także może GameWorks od Nvidii nie będzie takim problemem i dostaniemy dobrze zoptymalizowaną grę pod DX 11. Chociaż nawet TR 2013 z włączonym TressFX potrafi dostać zadyszki na co lepszych kartach ;)

Edited by Devil

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pal licho włosy - u mnie i tak wyłączę :D - liczę na dobry gameplay, z recek (tych co oglądałem) wynika, że można się co najwyżej przyczepić do samej fabuły i pewnych uproszczeń, do których osobiście i tak już się przyzwyczaiłem :)
W końcu ile razy można nabrać wyszkolonych zbirów rzucając obok nich butelką ..... no właśnie, wygląda na to, że wciąż bez końca można stosować ten fortel ;-) Troszkę szkoda, że zamiast w inteligencję i nieprzewidywalność przeciwników większość devteamów wciąż przykłada większą wagę do wodotrysków i jakiś tam włosów ;-)
Może w nowym Deus Ex przeciwnicy będą stanowić większe wyzwanie ;-)

O DX12 mówił chyba nawet ktoś od devów / MS, jestem prawie pewien, że było coś o tym w oficjalnych njusach.

Edited by Tom Ha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Twórców chyba lekko poniosła fantazja. Na najwyższym poziomie trudności "Survivor", po dzisiejszym patchu 1,1GB potrzeba pięciu trafień z granatnika aby ubić panterę śnieżną (dwa-trzy bezpośrednie trafienia i dwa bardzo bliskie). Strzelanie z Kałasznikowa, trujące strzały czy strzelba są bezskutecznie - nawet trafiając w łeb. Pozostaje tylko granatnik i sprint do najbliższego drzewa :D Może każda ucieczka pantery do jaskini resetuje jej poziom "zdrowia"?

Pozostałe zwierzaki: rysie i niedźwiedzie można bez problemu ukatrupić strzelbą lub przy pomocy łuku i trujących strzał. Czujność i wytrzymałość ludzkich przeciwników nie zmieniła się.

 

New Content

Baba Yaga: The Temple of the Witch – Available Jan. 26th

Deep in the wilds of Siberia lies a forest that no man will enter, where a Soviet expedition vanished without a trace. Lara enters the Wicked Vale in search of a missing man, but she finds a nightmare that defies explanation. Is the witch, Baba Yaga, haunting the forest? Or is there more to the myth? Featuring three hours of new gameplay, Lara will face new adversaries, explore a new tomb, solve a decades old mystery, and face off against an ancient evil. Includes a new outfit, and a new bow.

 

Bug Fixes

 

Major Issue Fixes

Fixed an issue with the Misguided Intelligence quest where the messenger bird would despawn and not return.

Fixed an issue which prevented the ‘One Way to do it’ Achievement from unlocking correctly.

Fixed a crash affecting some users when attempting to play Chamber of Souls in some Expedition modes.

 

 

Gameplay / Progression Fixes

Fixed an occasional issue that was preventing the bear in the Soviet Wilderness from spawning correctly.

Prevented a crash in the Endurance timeline after accumulating a very high amount of events.

Fixed a rare issue where the player’s bow could stop functioning in Endurance mode.

Fixed an issue where the Grip card could block progression in the Research Facility.

 

 

Minor Gameplay Bug Fixes

Prevented the player from getting out of world in the Soviet Installation near a rope barrier.

Fixed an issue where NPC navigation speeds became out of sync when Hunter Sense card was used.

Prevented Lara from taking damage when shooting lanterns with a poison arrow in Score Attack.

Fixed an issue where NPCs could become stuck in place after reacting to an exploding generator.

Fixed an issue where the player’s camera could become stuck in the Uranium Mine.

Fixed an issue in Remnant Resistance that caused map icons to display erratically after completing objectives.

Fixed an issue where Lara’s shoulder strap would pop-in erroneously during gameplay and cinematics.

Fixed a rare issue where NPCs in Silent Night would be unaware of the player during combat.

 

Marketplace / Card Fixes

Prevented the Struggle and Battle Hardened cards from being equipped at the same time.

Fixed the descriptions of the Bullet Resistance and Armored cards

 

 

 

Wracając jeszcze do poziomu trudnosci. Wiadomo, tworcy wykonali uklon w kierunku tzw. niedzielnych graczy. Moim zdaniem zupelnie niepotrzebnie. Poniewaz po wylaczeniu wszelkich podpowiadaczy, regeneracji zdrowia, przesadnie slabej czujnosci oponentow - RotTR zyskuje na prawde wiele. Rozgrywka jest tylko odrobine bardziej wymagajaca, ale bardziej przyjemna, ciekawsza i nieraz fajnie zaskakujaca. Owszem istotna jest ilosc nauczonych umiejetnosci, bron i ekwipunek oraz amunicja specjalna. Ale trzeba byc niezla <span style='color: red;'>[ciach&#33;]</span>la zeby zginac :)

Edited by Grimlock

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, zaczęło się wstępne pobieranie, prawie 18 GB, byle do czwartku, może do tego czasu skończę RE:0 ;-)
Na GOLu dziś pisali, że gra wykorzystuje Denuvo, oczywiście w polskim necie to wystarczy do awantury i wieszania psów na Square ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teraz większość głośny tytułów będzie z tego korzystać. Jak ktoś chce koniecznie przetestować demo to na allegro są za złotówkę-dwie-trzy jakieś współdzielone konta i od biedy można zobaczyć jak gra chodzi i podjąć decyzję o kupnie. Lepsze to niż pchanie się w cracki i wpuszczanie syfu do systemu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raczej utworze nowe konto tak by osoba co to kupi mogła sobie zmienić hasło i maila.  Zresztą moze i nie sprzedam jak gra się spodoba. A obecne konto to 20 gier ok, więc lepiej nowe założyć. Szczerze to zakładalem że moze to być klucz zamiast płyt DVD. Widać napędy i płytki rzeczywiście idą do lamusa.

Edited by Devil

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie no wiem że lepiej. Mam łącze 250 mbit, więc lepiej ściągnąć. Zresztą zamawiając (bo jeszcze nie zapłaciłem) liczyłem się z tym że nie będzie płyty, chociaż chyba  w głębi duszy chciałem płyty. Jakiś sentyment mały pozostał jednak. Zresztą gra szybko straci na wartości jak się pojawią klucze steam z GTX 960, 970 itd.   Nawet się zastanawiam czy aby nie anulować tego preordera i kupić taki kluczyk od Nvidii i ew osobno pudełko ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze względu na brak konieczności wkładania płyt (czy stosowania "no-cd"), jakiś czas temu zakupiłem prawie wszystkie części TR na Steamie po 1 czy 2 euro za tytuł. Przy obecnych łączach, od biedy nawet LTE, można kilku czy kilkunasto gigabajtową grę pobrać w rozsądnym czasie :)

Rise'a na PC (ze wszystkimi DLC) też pewnie upoluję na podobonej przecenie - to pogra się za 3-4 lata w 4K i 60 klatkach w całą "zrestartowaną" trylogię ;)

Edited by Grimlock

Share this post


Link to post
Share on other sites

Różnice na YT są widoczne oczywiście z korzyścią dla PC, ale nie są to jakieś duże różnice. Wg tego testu na 980Ti powiniem mieć powyżej 60FPS, ale to ocenie jak gra dojdzie, bo już ją do mnie wysłali, więc powinna być najpóźniej w piątek. W każdym razie nie wygląda to za dobrze jeśli chodzi o optymlizacje. O grafice tyle co zobaczyłem i wyczytałem to miażdży. Jest lepiej niz klocku one.

Edited by Devil

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...


×
×
  • Create New...