polsal Opublikowano 14 Czerwca 2014 Zgłoś Opublikowano 14 Czerwca 2014 (edytowane) Czy naprzykład wybierając z dwustronnym shroudem mogę go wykorzystać jako "stelarz do jej montarzu w budzie? Pisałem o tym już wcześniej, wówczas między shroud a bude dałbym "uszczelkę" i od góry złapał śrubami przez blachę obudowy. Co sądzicie o tym pomyśle? Znaczy rozumiem że chcesz zrobić wentylatory w środku obudowy, potem na zewnątrz shroud i potem chłodnica. Duże opory powietrza będą, chyba że wywalisz otwory w obudowie, to wtedy daj chłodnicę 60mm bez shroudów i złączki na płask, tak jak tutaj: Edytowane 14 Czerwca 2014 przez polsal Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HubiiDubii Opublikowano 14 Czerwca 2014 Zgłoś Opublikowano 14 Czerwca 2014 Myślałem nieco inaczej wycinam otwór w obudowie mniejszy o kilka mm niż shroud. Wiatraki dać bezpośrednio do shroudu i z chłodnicą schować do środka otwory z drugiej strony shroudu wykorzystać do przykręcenia całości od góry do budy uszczelniac styk shroudu z blachą topu uszczelką gumową 2mm żeby nie było możliwości ucieczki powietrza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polsal Opublikowano 15 Czerwca 2014 Zgłoś Opublikowano 15 Czerwca 2014 nie widzę tego, możesz to machnąć w jakimś profesjonalnym programie do obróbki grafiki? nie wiem, paint/excel? shroud ci strasznie pogrubia cały zestaw i jedyne co ci daje to poprawienie wydajności o jakieś 10% (bo odsuwasz wentylator od chłodnicy i budowa wentylatora nie tworzy martwych stref... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HubiiDubii Opublikowano 15 Czerwca 2014 Zgłoś Opublikowano 15 Czerwca 2014 (edytowane) Chłodnica i wiatraki pójdą do środka budy. Od strony gdzie jest gwint na złączki dałbym wiatraki. Z drugiej strony chłodnicy również są otwory do monatrzu wiatraków które wykorzystał bym do przykręcenie chłodnicy bezpośrednio do blachy obudowy. Śruby od zewnątrz przeszły by przez blachę budy i wrkęciły się w otwory dla wiatraków. W samej budzie powiększył bym otwór od górnego wiatraka do rozmiarów ciut mniejszych niż chłodnica tak aby powietrze miało swobodny przepływ na zewnątrz. Edytowane 15 Czerwca 2014 przez HubiiDubii Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polsal Opublikowano 15 Czerwca 2014 Zgłoś Opublikowano 15 Czerwca 2014 hm.. to w zasadzie to jest normalne mocowanie, z jednej strony wentylatory, z drugiej sufit obudowy. Nic niezwykłego :) jeżeli wejdzie to bez problemu, to jest ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HubiiDubii Opublikowano 15 Czerwca 2014 Zgłoś Opublikowano 15 Czerwca 2014 (edytowane) Tak tylko najpierw w ruch pójdzie piła do metalu, a dokładniej mówiąc/pisząc dremel. Zastanawiam się jeszcze nad wycięciem otworu nad wentylatorem od zasilacza ponieważ dmucha do środka jeśli wiatrak się w nim włączy co zdarza się stosunkowo rzadko lub wcale :] mimo tego wydaję mi się że pozytywnie wpłynie to na przepływ powietrza. Wybór chłodnicy zawęziłem do dwóch modeli Black Water Advanced 142 i Alphacool NexXxoS ST30 Full Copper 280mm, osobiście bardziej widzi mi się ta druga. Pytanie czy ktoś z Was ma możliwość zakupić taką siatkę jak na zdjęciu w miejscu swojego zamieszkania bądź wie gdzie można ją dostać? Materiał najlepiej aluminium lub stal, głównie chodzi mi o wzór oczka sześciokątne w układzie mijanym, plaster miodu, jak najcieńsza. Firma Soctech jakoś nie raczy odpowiedzieć na moje pytanie o ich produkt a to jedyne miejsce gdzie taką siatkę znalazłem. Edytowane 16 Czerwca 2014 przez HubiiDubii Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HubiiDubii Opublikowano 25 Czerwca 2014 Zgłoś Opublikowano 25 Czerwca 2014 Mam dremel i nie zwacham się go użyć :] Jednym słowem czas poharatać budę ... 2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ShFil Opublikowano 26 Czerwca 2014 Zgłoś Opublikowano 26 Czerwca 2014 Szukaj blachy aluminiowej perforowanej. ;) Np. http://allegro.pl/blacha-wypiekowa-perforowana-aluminiowa-600x400mm-i4309793681.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HubiiDubii Opublikowano 26 Czerwca 2014 Zgłoś Opublikowano 26 Czerwca 2014 Buda już po operacji kastrowania :] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HubiiDubii Opublikowano 29 Czerwca 2014 Zgłoś Opublikowano 29 Czerwca 2014 Pokusiłem się dodatkowo o wycięcie otworu nad zasilaczem i za procesorem a teraz szpachla, szpachla i jeszcze raz szpachla :], dzieki za podpowiedź z blachą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polsal Opublikowano 29 Czerwca 2014 Zgłoś Opublikowano 29 Czerwca 2014 krój krój, czekamy jaki będzie efekt końcowy :) planujesz ją potem lakierować czymś? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HubiiDubii Opublikowano 29 Czerwca 2014 Zgłoś Opublikowano 29 Czerwca 2014 Na chwilę obecną pozostanie obecny kolor chodź korci mnie jakiś grafit lub coś w stronę szczotkowanego aluminium. W tej chwili szukam bloku na CPU co sądzicie o EK Supremacy NICKIELCSQ, a może macie jakieś swoje typy? Mam jeszcze jedno pytanie chciałbym swoją pompkę podpiąć do Aquaero5 pod złącze wiatraka [mam wolne złącze nr 4 czyli PWM) aby móc sterować jej pracą poprzez regulację napięcia, czy uważacie że to dobry pomysł? Czy lepiej podpiąć ją bezpośrednio pod płytę główną? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebaa Opublikowano 29 Czerwca 2014 Zgłoś Opublikowano 29 Czerwca 2014 Hello, Blok raczej OK, mam taki tylko, że z top z acetalu, a blok bez niklu. Po wstępnych testach wydajność i temperatury całkiem OK. W większości bloków wydajnościowo będzie to wyglądać podobnie, kwestia co się bardziej podoba, pasuje no i ile chcemy zapłacić ;) Co do pompki to lepiej podłącz ją pod panel - będziesz mógł sobie regulować jej pracę, a po drugie w większości wypadków płyta główna może nie wytrzymać takiego obciążenia, przeważnie maksymalnie jest to obciążenie do 1 Ampera, choć zdarzają się wyjątki. Lepiej jednak podłączyć pod panel - po to go masz. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polsal Opublikowano 29 Czerwca 2014 Zgłoś Opublikowano 29 Czerwca 2014 mam blok EK Supremacy i mogę polecić :) budowa bloku na CPU jest generalnie u większości producentów taka sama, po prostu po latach kolejnych prototypów i wersji wypracowano model który się sprawdza i wszyscy go używają, więc wybór bloku CPU to kwestia ceny/wyglądu (różnice w temperaturze są o kilka stopni). Dodatkowo jeżeli postanowisz oskalpować procka w celu uzyskania jeszcze lepszych temperatur to do EKWB masz dedykowany Naked Ivy Mount http://www.ekwb.com/shop/ek-supremacy-precisemount-add-on-naked-ivy.html Nie podłączaj pompy pod płytę główną! większość złącz 3pin/4pin na mobo ma maksymalne obciążenie 1A, czasami CPU_FAN ma 1,8A, a pompy potrafią spokojnie łyknąć ponad 3A, więc zdecydowanie podepnij ją gdziekolwiek tylko nie pod mobo :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HubiiDubii Opublikowano 10 Lipca 2014 Zgłoś Opublikowano 10 Lipca 2014 O skalpowaniu nie myślałem. Pompa, chłodnica już są czekam na resztę gratów, z nie możności zakupienia śrub o odpowiedniej długości byłem zmuszony gwintować chłodnicę na szczęście bez uszczerbku na jej zdrowiu a tak wyglądało by to od zewnątrz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HubiiDubii Opublikowano 11 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 11 Października 2014 (edytowane) W projekcie jeśli tak to można nazwać nastąpiły znaczące zmiany okazało się że mimo szczerych chęci nie będę wstanie upchnąć wszystkiego w środku jak planowałem dodatkowo sama obudowa uległa uszkodzeniu podczas powrotu z lakierni do mnie. W związku z czym zostałem zmuszony do nabycia drogą kupna nowej budy, mój wybór padł na Fractal Design Define R4. Na razie przerobiłem przedni koszyk i zamontowałem w nim chłodnice 280 obecnie czekam na drugą która pójdzie do góry będzie to 240. Poniżej zamieszkam schemat jak planuje to połączyć proszę o sugestię jeśli można zrobić lepiej. Edytowane 11 Października 2014 przez HubiiDubii Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polsal Opublikowano 12 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 12 Października 2014 planujesz rurki akrylowe czy węże? bo to co widać sugeruje rurki, dlatego pytam. jaki blok CPU? pamiętaj że większość dobrych bloków CPU ma wejście IN i OUT i nie można ich zamienić, można tylko obrócić blok, dlatego upewnij się że efekt który chcesz uzyskać jest do uzyskania, żebyś nie miał bloku do góry nogami, który co prawda będzie działać, ale nie musi wyglądać tak jak planowałeś. Widzę wersję z blokiem VRM i bez, skąd ta różnica? kupujesz blok na M6G od EKWB czy zmieniłeś mobo na M6F/M7F? Pamiętaj że sekcje zasilania nie grzeją się już tak jak kiedyś (pomijam X99), więc to jest raczej element wyglądu niż wydajności jak ja bym zrobił połączenie: wersja bez VRM: REZ->GPU->CPU->chłodnica->chłodnica->przepływomierz wersja z VRM: REZ->GPU->VRM->CPU->chłodnica->chłodnica->przepływomierz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HubiiDubii Opublikowano 12 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 12 Października 2014 Planuje rurki akrylowe, do końca tygodnia powinny być u mnie wraz z chłodnicą na górę. Najpierw sprawdzę czy dam radę je powyginać tak jak bym chciał. Lepiej używać opalarki do farby czy nad palnikiem kuchenki je grzać? Po założeniu chłodnicy na top podejmę decyzję jaki blok CPU i jak to pospinać ostatecznie w całość. Co do bloku VRM po prostu mi się podoba, ale nie będę się przy nim upierał. Odezwę się jak dotrze do mnie przesyłka z w/w częściami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ivanov Opublikowano 13 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 13 Października 2014 Powiem Ci, że jak na pierwsze LC, to używanie rurek jest ambitnym pomysłem. Ale jak to mówią, do odważnych świat należy ;) Chętnie zobaczę workloga z Twoich prac :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elder Opublikowano 13 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 13 Października 2014 Rurki akrylowe przy pierwszym podejściu zwykle generują 30% do 50% strat towaru przy gięciu,tak przynajmniej miał Heat ale poradził sobie i dokupił zapas w tej firmie (bo inaczej nie dokończył by układu): http://sklep.akces-plexi.pl/category.php?id_category=100170 Szczególnie wredne są połączenia z trzema łukami jak tutaj rez->dolna chłodnica gdzie uzyskanie precyzyjnych gięć i odległości zawsze generuje straty. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HubiiDubii Opublikowano 13 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 13 Października 2014 Taki efekt to ja bardzo poproszę :] Do gięcia rurek korzystaliście z monsoon hardline czy jakieś domowe sposoby stosujecie? Ja myślałem nad wykorzystaniem miedzianych kolanek do instalacji wodnej jako kształtki na łuki co Wy na to? Same rurki chyba też nie muszą być mocno grzane jakie są Wasze doświadczenia w tej sprawie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polsal Opublikowano 13 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 13 Października 2014 ja mam opalarkę, kupiłem w castoramie jakąś za 70zł, 2000W, bez regulacji temperatury (tylko 1 i 2 stopień). kupiłem w sklepie podanym wcześniej rurki akrylowe 12/16, do tego sznur sylikonowy 12mm i 10mm. 12mm nie wszedł do środka, był z sylikonu którym bardzo ciężko się przepychało, nawet po oskrobaniu do tych 11mm. 10mm był za wąski i była spora szansa że łuk by się załamał. rurka uzyskuje miękkość w okolicach 120*C, jak przegniesz pałę to zacznie bulgotać i po zawodach, jak będzie za miękkie to zacznie spływać, jak za twarde to zacznie się zniekształcać podczas gięcia. Trzeba mieć wyczucie w rękach, czyli po prostu praktyka, praktyka i jeszcze raz praktyka :) Ten zestaw moonsona to mercedes przy gięciu tych rurek, ja giąłem w powietrzu, ale nie było to łatwe i mi nie wyszło, więc na razie jestem na Tygonie, a rurki czekają na więcej czasu i pieniędzy :) Pamiętaj że taki układ wygląda bardzo dobrze, ale wymiana dowolnego elementu będzie "pain in the ass" :D 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elder Opublikowano 13 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 13 Października 2014 Rurki akrylowe są efektowne ale wredne w wykonaniu i kosztowne bo najmniejsza zmiana w układzie i jazda od nowa. Plus dla wyglądu ... minus dla ergonomii. Nie wypchną z rynku układów na klasycznych wężach,to nie możliwe...odpada przy nich stosowanie Koolance QDC i szybki serwis układu...coś za coś. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HubiiDubii Opublikowano 13 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 13 Października 2014 (edytowane) Dziękuje za cenne uwagi, co do wymiany sprzętu to to raczej się nią nie zanosi no może pamięć zmienię co raczej nie będzie miało wpływu na układ płyta główna, procesor, dysk twardy i grafika przez najbliższy rok nie ulegną wymianie. Przyszedł mi do głowy jeszcze jeden pomysł aby kawałek rurki nabić na drewniany kołek i przykręcić to do podstawy na której będzie papier milimetrowy powstało by coś na wzór krążka hokejowego na którym można by giąć rurki. Pokombinuje w ciągu tygodnia i przedstawie uzyskane efekty na chwilę obecną czekam na paczki z częściami. Wiecie jakie są wymiary kształtek monsoona tzn jaka jest średnica krążka i jaka szerokość tej drugiej kształtki? Edytowane 13 Października 2014 przez HubiiDubii Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polsal Opublikowano 14 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 14 Października 2014 stawiam że te wymiary są najmniejsze do sensownego gięcia rurki (to znaczy że rurka nie traci pola prześwitu). Bardziej istotne jest znalezienie krążka, który ma tą rynnę idealnie na pół rurki :) wtedy to można giąć. Albo się nie bawić i wyłożyć 550zł na zestaw moonsona Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HubiiDubii Opublikowano 14 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 14 Października 2014 Wiem co ma "taki rowek" idę szukać tego na swojej azjatyckiej wiosce na palach jak znajdę to Was oświecę :] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HubiiDubii Opublikowano 16 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 16 Października 2014 Rolka ślizgowa niełożyskowana na linę od 10-12mm, średnica rolki 64mm, średnica otworu w rolce - 10mm, grubość - 17mm, obciążenie 700kg. Jedyne co zrobiłem to zeszlifowałem odstającą część zaznaczoną strzałką tak aby rolka swobodnie opierała się o podłoże na całej swojej powierzchni. Rurki powinny juz być u mnie jak w końcu dotrą będę testować. Sama rolka po nocy spędzonej w zamrażalniku i 15 minut gotowana nie zmieniła swojego kształtu, więc materiał jest dość odporny. Co o tym sądzicie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polsal Opublikowano 16 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 16 Października 2014 rolce nic nie będzie, masz sznur sylikonowy do wypełnienia rurki podczas gięcia? u mnie z tym był największy problem. Nieodpowiedni sznur albo nie wejdzie albo nie spełni swojej funkcji (rurka się odkształci) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HubiiDubii Opublikowano 16 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 16 Października 2014 Czekam właśnie na paczkę z rurkami i sznurami ale jakoś nie może ona do mnie dotrzeć :/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HubiiDubii Opublikowano 17 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 17 Października 2014 (edytowane) No i mamy pierwszy problem który przewidywałem, ale po cichu liczyłem na to że da się go obejść niestety nie jest to możliwe. Górna chłodnica wraz pełnowymiarowymi wiatrakami [F.D. Silent Series R2 120mm] uniemożliwia podpięcie zasilania dla procesora będę zmuszony użyć jakiś nisko profilowych wentyli bo pozostawienie jej w formie pasywnej raczej nie ma sensu. Mam dwa cienkie Scythe z chłodzenia starej grafiki na chwilę obecną będą musiały wystarczyć :/. Żebyśmy się dobrze zrozumieli chodzi mi o montaż idealnie na środku po przesunięciu chłodnicy do boku obudowy jest on możliwy. Antec mimo że mniejszy pod tym względem lepiej był zaprojektowany tzn było o 2cm więcej miejsca na górze. W ostateczności tak zostanie, ale nie podoba mi się takie rozwiązanie. Jakieś sugestie co do wiatraków nisko profilowych i czy jest sens iść tą drogą czy po prostu marudzę? Edytowane 17 Października 2014 przez HubiiDubii Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...