Skocz do zawartości
HubiiDubii

Budowa Układu WC i związane z tym dylematy

Rekomendowane odpowiedzi

Czy naprzykład wybierając z dwustronnym shroudem mogę go wykorzystać jako "stelarz do jej montarzu w budzie? Pisałem o tym już wcześniej, wówczas między shroud a bude dałbym "uszczelkę" i od góry złapał śrubami przez blachę obudowy. Co sądzicie o tym pomyśle?

 

Znaczy rozumiem że chcesz zrobić wentylatory w środku obudowy, potem na zewnątrz shroud i potem chłodnica. Duże opory powietrza będą, chyba że wywalisz otwory w obudowie, to wtedy daj chłodnicę 60mm bez shroudów i złączki na płask, tak jak tutaj: beztytuum2uro.png

 

 

Edytowane przez polsal

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślałem nieco inaczej wycinam otwór w obudowie mniejszy o kilka mm niż shroud. Wiatraki dać bezpośrednio do shroudu i z chłodnicą schować do środka otwory z drugiej strony shroudu wykorzystać do przykręcenia całości od góry do budy uszczelniac styk shroudu z blachą topu uszczelką gumową 2mm żeby nie było możliwości ucieczki powietrza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie widzę tego, możesz to machnąć w jakimś profesjonalnym programie do obróbki grafiki? nie wiem, paint/excel?

 

shroud ci strasznie pogrubia cały zestaw i jedyne co ci daje to poprawienie wydajności o jakieś 10% (bo odsuwasz wentylator od chłodnicy i budowa wentylatora nie tworzy martwych stref...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chłodnica i wiatraki pójdą do środka budy. Od strony gdzie jest gwint na złączki dałbym wiatraki. Z drugiej strony chłodnicy również są otwory do monatrzu wiatraków które wykorzystał bym do przykręcenie chłodnicy bezpośrednio do blachy obudowy. Śruby od zewnątrz przeszły by przez blachę budy i wrkęciły się w otwory dla wiatraków. W samej budzie powiększył bym otwór od górnego wiatraka do rozmiarów ciut mniejszych niż chłodnica tak aby powietrze miało swobodny przepływ na zewnątrz.

post-180515-0-04314100-1402834863_thumb.jpg

post-180515-0-10414400-1402834868_thumb.jpg

Edytowane przez HubiiDubii

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak tylko najpierw w ruch pójdzie piła do metalu, a dokładniej mówiąc/pisząc dremel. Zastanawiam się jeszcze nad wycięciem otworu nad wentylatorem od zasilacza ponieważ dmucha do środka jeśli wiatrak się w nim włączy co zdarza się stosunkowo rzadko lub wcale :] mimo tego wydaję mi się że pozytywnie wpłynie to na przepływ powietrza. Wybór chłodnicy zawęziłem do dwóch modeli Black Water Advanced 142 i Alphacool NexXxoS ST30 Full Copper 280mm, osobiście bardziej widzi mi się ta druga.

 

Pytanie czy ktoś z Was ma możliwość zakupić taką siatkę jak na zdjęciu w miejscu swojego zamieszkania bądź wie gdzie można ją dostać? Materiał najlepiej aluminium lub stal, głównie chodzi mi o wzór oczka sześciokątne w układzie mijanym, plaster miodu, jak najcieńsza. Firma Soctech jakoś nie raczy odpowiedzieć na moje pytanie o ich produkt a to jedyne miejsce gdzie taką siatkę znalazłem.

post-180515-0-25930800-1402869497_thumb.jpg

Edytowane przez HubiiDubii

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na chwilę obecną pozostanie obecny kolor chodź korci mnie jakiś grafit lub coś w stronę szczotkowanego aluminium. W tej chwili szukam bloku na CPU co sądzicie o EK Supremacy NICKIELCSQ, a może macie jakieś swoje typy? Mam jeszcze jedno pytanie chciałbym swoją pompkę podpiąć do Aquaero5 pod złącze wiatraka [mam wolne złącze nr 4 czyli PWM) aby móc sterować jej pracą poprzez regulację napięcia, czy uważacie że to dobry pomysł? Czy lepiej podpiąć ją bezpośrednio pod płytę główną? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hello,

 

Blok raczej OK, mam taki tylko, że z top z acetalu, a blok bez niklu. Po wstępnych testach wydajność i temperatury całkiem OK. W większości bloków wydajnościowo będzie to wyglądać podobnie, kwestia co się bardziej podoba, pasuje no i ile chcemy zapłacić ;)

 

Co do pompki to lepiej podłącz ją pod panel - będziesz mógł sobie regulować jej pracę, a po drugie w większości wypadków płyta główna może nie wytrzymać takiego obciążenia, przeważnie maksymalnie jest to obciążenie do 1 Ampera, choć zdarzają się wyjątki. Lepiej jednak podłączyć pod panel - po to go masz.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam blok EK Supremacy i mogę polecić :) budowa bloku na CPU jest generalnie u większości producentów taka sama, po prostu po latach kolejnych prototypów i wersji wypracowano model który się sprawdza i wszyscy go używają, więc wybór bloku CPU to kwestia ceny/wyglądu (różnice w temperaturze są o kilka stopni).

 

Dodatkowo jeżeli postanowisz oskalpować procka w celu uzyskania jeszcze lepszych temperatur to do EKWB masz dedykowany Naked Ivy Mount http://www.ekwb.com/shop/ek-supremacy-precisemount-add-on-naked-ivy.html

 

Nie podłączaj pompy pod płytę główną! większość złącz 3pin/4pin na mobo ma maksymalne obciążenie 1A, czasami CPU_FAN ma 1,8A, a pompy potrafią spokojnie łyknąć ponad 3A, więc zdecydowanie podepnij ją gdziekolwiek tylko nie pod mobo :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O skalpowaniu nie myślałem. Pompa, chłodnica już są czekam na resztę gratów, z nie możności zakupienia śrub o odpowiedniej długości byłem zmuszony gwintować chłodnicę na szczęście bez uszczerbku na jej zdrowiu a tak wyglądało by to od zewnątrz

post-180515-0-76659800-1404986158_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W projekcie jeśli tak to można nazwać nastąpiły znaczące zmiany okazało się że mimo szczerych chęci nie będę wstanie upchnąć wszystkiego w środku jak planowałem dodatkowo sama obudowa uległa uszkodzeniu podczas powrotu z lakierni do mnie. W związku z czym zostałem zmuszony do nabycia drogą kupna nowej budy, mój wybór padł na Fractal Design Define R4. Na razie przerobiłem przedni koszyk i zamontowałem w nim chłodnice 280 obecnie czekam na drugą która pójdzie do góry będzie to 240. Poniżej zamieszkam schemat jak planuje to połączyć proszę o sugestię jeśli można zrobić lepiej.

 

post-180515-0-74348700-1413035319_thumb.jpg

post-180515-0-72819600-1413050072_thumb.jpg

Edytowane przez HubiiDubii

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

planujesz rurki akrylowe czy węże? bo to co widać sugeruje rurki, dlatego pytam.

 

jaki blok CPU? pamiętaj że większość dobrych bloków CPU ma wejście IN i OUT i nie można ich zamienić, można tylko obrócić blok, dlatego upewnij się że efekt który chcesz uzyskać jest do uzyskania, żebyś nie miał bloku do góry nogami, który co prawda będzie działać, ale nie musi wyglądać tak jak planowałeś.

 

Widzę wersję z blokiem VRM i bez, skąd ta różnica? kupujesz blok na M6G od EKWB czy zmieniłeś mobo na M6F/M7F? Pamiętaj że sekcje zasilania nie grzeją się już tak jak kiedyś (pomijam X99), więc to jest raczej element wyglądu niż wydajności

 

jak ja bym zrobił połączenie:

wersja bez VRM:

REZ->GPU->CPU->chłodnica->chłodnica->przepływomierz

wersja z VRM:

REZ->GPU->VRM->CPU->chłodnica->chłodnica->przepływomierz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Planuje rurki akrylowe, do końca tygodnia powinny być u mnie wraz z chłodnicą na górę. Najpierw sprawdzę czy dam radę je powyginać tak jak bym chciał. Lepiej używać opalarki do farby czy nad palnikiem kuchenki je grzać? Po założeniu chłodnicy na top podejmę decyzję jaki blok CPU i jak to pospinać ostatecznie w całość. Co do bloku VRM po prostu mi się podoba, ale nie będę się przy nim upierał. Odezwę się jak dotrze do mnie przesyłka z w/w częściami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rurki akrylowe przy pierwszym podejściu zwykle generują 30% do 50% strat towaru przy gięciu,tak przynajmniej miał Heat

ale poradził sobie i dokupił zapas w tej firmie (bo inaczej nie dokończył by układu):

http://sklep.akces-plexi.pl/category.php?id_category=100170

Szczególnie wredne są połączenia z trzema łukami jak tutaj rez->dolna chłodnica

gdzie uzyskanie precyzyjnych gięć i odległości zawsze generuje straty.

 

 

03.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Taki efekt to ja bardzo poproszę :]

 

Do gięcia rurek korzystaliście z monsoon hardline czy jakieś domowe sposoby stosujecie? Ja myślałem nad wykorzystaniem miedzianych kolanek do instalacji wodnej jako kształtki na łuki co Wy na to? Same rurki chyba też nie muszą być mocno grzane jakie są Wasze doświadczenia w tej sprawie? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam opalarkę, kupiłem w castoramie jakąś za 70zł, 2000W, bez regulacji temperatury (tylko 1 i 2 stopień).

 

kupiłem w sklepie podanym wcześniej rurki akrylowe 12/16, do tego sznur sylikonowy 12mm i 10mm.

 

12mm nie wszedł do środka, był z sylikonu którym bardzo ciężko się przepychało, nawet po oskrobaniu do tych 11mm. 10mm był za wąski i była spora szansa że łuk by się załamał.

 

rurka uzyskuje miękkość w okolicach 120*C, jak przegniesz pałę to zacznie bulgotać i po zawodach, jak będzie za miękkie to zacznie spływać, jak za twarde to zacznie się zniekształcać podczas gięcia. Trzeba mieć wyczucie w rękach, czyli po prostu praktyka, praktyka i jeszcze raz praktyka :)

 

Ten zestaw moonsona to mercedes przy gięciu tych rurek, ja giąłem w powietrzu, ale nie było to łatwe i mi nie wyszło, więc na razie jestem na Tygonie, a rurki czekają na więcej czasu i pieniędzy :)

 

Pamiętaj że taki układ wygląda bardzo dobrze, ale wymiana dowolnego elementu będzie "pain in the ass" :D

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rurki akrylowe są efektowne ale wredne w wykonaniu i kosztowne bo najmniejsza zmiana w układzie i jazda od nowa.

Plus dla wyglądu ... minus dla ergonomii.

Nie wypchną z rynku układów na klasycznych wężach,to nie możliwe...odpada przy nich stosowanie Koolance QDC i szybki serwis układu...coś za coś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za cenne uwagi, co do wymiany sprzętu to to raczej się nią nie zanosi no może pamięć zmienię co raczej nie będzie miało wpływu na układ płyta główna, procesor, dysk twardy i grafika przez najbliższy rok nie ulegną wymianie. Przyszedł mi do głowy jeszcze jeden pomysł aby kawałek rurki nabić na drewniany kołek i przykręcić to do podstawy na której będzie papier milimetrowy powstało by coś na wzór krążka hokejowego na którym można by giąć rurki. Pokombinuje w ciągu tygodnia i przedstawie uzyskane efekty na chwilę obecną czekam na paczki z częściami. Wiecie jakie są wymiary kształtek monsoona tzn jaka jest średnica krążka i jaka szerokość tej drugiej kształtki? 

post-180515-0-59474800-1413239645_thumb.jpg

post-180515-0-10944200-1413239651_thumb.jpg

Edytowane przez HubiiDubii

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

stawiam że te wymiary są najmniejsze do sensownego gięcia rurki (to znaczy że rurka nie traci pola prześwitu). Bardziej istotne jest znalezienie krążka, który ma tą rynnę idealnie na pół rurki :) wtedy to można giąć. Albo się nie bawić i wyłożyć 550zł na zestaw moonsona

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rolka ślizgowa niełożyskowana na linę od 10-12mm, średnica rolki 64mm, średnica otworu w rolce - 10mm, grubość - 17mm, obciążenie 700kg. Jedyne co zrobiłem to zeszlifowałem odstającą część zaznaczoną strzałką tak aby rolka swobodnie opierała się o podłoże na całej swojej powierzchni. Rurki powinny juz być u mnie jak w końcu dotrą będę testować. Sama rolka po nocy spędzonej w zamrażalniku i 15 minut gotowana nie zmieniła swojego kształtu, więc materiał jest dość odporny. Co o tym sądzicie?

post-180515-0-00760800-1413453123_thumb.jpg

post-180515-0-27296400-1413453129_thumb.jpg

post-180515-0-49005100-1413453135_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i mamy pierwszy problem który przewidywałem, ale po cichu liczyłem na to że da się go obejść niestety nie jest to możliwe. Górna chłodnica wraz pełnowymiarowymi wiatrakami [F.D. Silent Series R2 120mm] uniemożliwia podpięcie zasilania dla procesora będę zmuszony użyć jakiś nisko profilowych wentyli bo pozostawienie jej w formie pasywnej raczej nie ma sensu. Mam dwa cienkie Scythe z chłodzenia starej grafiki na chwilę obecną będą musiały wystarczyć :/.  Żebyśmy się dobrze zrozumieli chodzi mi o montaż idealnie na środku po przesunięciu chłodnicy do boku obudowy jest on możliwy. Antec mimo że mniejszy pod tym względem lepiej był zaprojektowany tzn było o 2cm więcej miejsca na górze. W ostateczności tak zostanie, ale nie podoba mi się takie rozwiązanie. Jakieś sugestie co do wiatraków nisko profilowych i czy jest sens iść tą drogą czy po prostu marudzę?

Edytowane przez HubiiDubii

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...