Jump to content
Sign in to follow this  
Caleb

GeForce GTX 970 / GTX 980 - Temat zbiorczy

Recommended Posts

@KaszaWspraju

 

U mnie tak samo tylko po przekroczeniu 3.7 GB

 

 

Mnie wywala przy prawie 3GB, niezłe jaja. Może w sterach coś poprawią.

 

 

Wszystko chyba rozbija się o pagefile.sys. Przy wyłączonym pliku stronicowania test wywala się na 2,7GB z komunikatem o braku pamięci na moim sprzęcie.

https://drive.google.com/file/d/0B6iEHBJdGBREUjExVm5mTE5xZ0E/view

Po ustawieniu go na 6GB, test alokuje 3,9GB pamięci karty. :mellow: Dziwna zależność czy ja czegoś nierozumieniem?

Edited by KaszaWspraju

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie siejcie paniki (już czytałem że szyna nie jest 256 bit tylko 22X bit)

Poczytałem trochę i widać że po dopierniczeniu ustawień dochodzi do 4GB

Tyle miałem w nowym LOTR.

Wrócę i zobacze ile mi kombustor alokuje, jak wywali 3,7 to mam to w tyłku

 

Edyta:

W FHD na fullscreenie alokuje 3926mb ale nie ma komunikatu o zamknięciu programu.

Się jeszcze okaże że tu kombustor coś świruje 

post-119177-0-63506100-1421076963_thumb.jpg

Edited by HeatheN

Share this post


Link to post
Share on other sites

@KaszawSpraju

U mnie przy pagefile 9139 wywala nadal na 3.7 GB

Póki wywala tylko memory stress test to trudno, gorzej jak mi gry zacznie wywalać bo do tej pory najwięcej wykorzystywanej pamięci widziałem w AC:Unity 3.3 GB i Skyrim 3.5 GB.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mi pokazuje 3955MB test przechodzi, więc problem mnie raczej nie dotknął [:

masz WF3 czy G1? jaka rev 1.0 czy 1.1? jakiego masz biosa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

masz WF3 czy G1? jaka rev 1.0 czy 1.1? jakiego masz biosa?

U mnie jest od 3888 do 3957. Wynik pływa - za każdym uruchomieniem troche inny. GB 970 WF3 rev. 1.1 pod WIN 8.1, swap nie ruszany.

 

 

Swap ustawiony w/g systemu na 8,5gb. Ramu mam 8gb

Edited by piet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szkoda że w grach ta różnica nie jest już taka widowiskowa

 

To zależy, niedawno pisałem z posiadaczem SLI z GTX 970. Nie mógł grać komfortowo w "DA Inkwizycję" w 1440p + wszystko na maks + MSAAx4 (maks) bo mu bardzo cięło, musiał MSAAx2 dawać.

Ja na swoich 980 mogę grać komfortowo z MSAAx4 i nawet w 4k bez MSAA, chociaż i MSAAx2 daje radę co mnie zdziwiło - Nie licząc tego że w cutscenkach jest jakieś dziwne cięcie ale to akurat błąd optymalizacji, bo GPU usage jest w nich jakiś w ogóle mega śmieszny :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie jest od 3888 do 3957. Wynik pływa - za każdym uruchomieniem troche inny. GB 970 WF3 rev. 1.1 pod WIN 8.1, swap nie ruszany.

Zobacz przy włączonym pliku, jestem ciekaw wyniku.

 

 

Wysłane z mojego XT1032

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cholera, mam problem z Dragon Age Inkwizycją.

Gram teraz w 4k i długi czas miałem te 60-55 fps, ze spadkami poniżej 50 ale było ok.

Teraz jestem w lokacji gdzie mam jakieś 33-40 ale użycie GPU na każdej z kart nie przekracza 70% :/

 

Wyłączałem Vsync, bawiłem się ustawieniami w sterach, nic to nie daje.

Stery najnowsze.

 

Czy ktoś z SLI z 970/980 zna może rozwiązanie problemu tak niskiej utylizacji GPU?

A zmniejsz "ustawienia siatki 3D". U mnie pomogło. Sprawdzałem skąd takie dziwne spadki patrząc w jednym miejscu w azylu (Na karczmę od strony schodów). I po zmniejszeniu ustawienia siatki 3D na "średnie". Problem się rozwiązał. Obecnie z Zaziemiu sprawdzałem jak ta opcja wpływa na ilość klatek i każde zwiększenie tej opcji obcinało mi o 8-10 FPSów. Opcja ta praktycznie nie ma wpływu na jakość widzianej grafiki a klatki tnie, że szkoda słow.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@KaszaWspraju

 

9139 swap = crash przy 3.7 GB (1280x720)

12588 swap = 3950 wykorzystywane bez crasha (1280x720)

12588 swap = 3918 wykorzystywane bez crasha (1920x1080)

 

Oczywiście mowa o MSI Kombustor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy jest może ktoś kto posiada jakiś blok wodny na GPU od Swiftecha?
Komodo na 780/780Ti/Titana albo już na serię 9xx?

Planuje zwodować swoje karty i strasznie wpadł mi w oko ten blok.

http://www.swiftech....-GTX9.aspx#tab1 do tego ta pompka z radiatorem.

http://www.swiftech.com/MCR140-X.aspx

Kontaktowałem się ze Swiftechem i dostałem informację że spokojnie sobie poradzi z dwiema kartami.
A jak by co zawsze mogę połączyć wszystko ze Swiftechem H220 którego mam.

Z tym że zastanawiam się czy te bloki będą kompatybilne z nadchodzącymi GTX 980Ti/Titanami II (czy cholera wie co tam wyjdzie) referentami, bo zawsze istnieje ryzyko iż nie. 

 

 

@Gooralesko

 

Dzięki wielkie za radę, niestety w 4k nic nie daje, niezależnie od ustawień to jednak 4k jest problematyczne.

Jak eksploruje świat, walczę (nawet jak konkret zadyma i masa efektów jest) gra się płynnie, czasem spadnie poniżej 40 fps ale tak to trzyma te 60-55.

Natomiast przy stole narad rwie jak cholera, spadki do 27/18 fps nawet widziałem.

To samo w cutscenkach, mimo tego iż mam zdjętą blokadę 30fps w cutsenach.

Coś jest skopane z optymalizacją gry albo po prostu ze sterami mega poważnie.

Ponieważ karty spokojnie mają kopa żeby zapewnić płynność, procek też ich nie ogranicza a tu takie kwiatki.

W całkowicie wymaksowanym 1440p wraz z maks AA, problemów nie mam żadnych.

W 4k do tego jest tak że kiedy mam wyłączony plik wymiany to DA I nieraz się wyłącza i krzyczy że brakuje pamięci ;-)

Edited by Gosu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy jest może ktoś kto posiada jakiś blok wodny na GPU od Swiftecha?

Komodo na 780/780Ti/Titana albo już na serię 9xx?

 

Planuje zwodować swoje karty i strasznie wpadł mi w oko ten blok.

 

http://www.swiftech....-GTX9.aspx#tab1 do tego ta pompka z radiatorem.

 

http://www.swiftech.com/MCR140-X.aspx

 

Kontaktowałem się ze Swiftechem i dostałem informację że spokojnie sobie poradzi z dwiema kartami.

A jak by co zawsze mogę połączyć wszystko ze Swiftechem H220 którego mam.

 

Z tym że zastanawiam się czy te bloki będą kompatybilne z nadchodzącymi GTX 980Ti/Titanami II (czy cholera wie co tam wyjdzie) referentami, bo zawsze istnieje ryzyko iż nie.

 

 

@Gooralesko

 

Dzięki wielkie za radę, niestety w 4k nic nie daje, niezależnie od ustawień to jednak 4k jest problematyczne.

Jak eksploruje świat, walczę (nawet jak konkret zadyma i masa efektów jest) gra się płynnie, czasem spadnie poniżej 40 fps ale tak to trzyma te 60-55.

Natomiast przy stole narad rwie jak cholera, spadki do 27/18 fps nawet widziałem.

To samo w cutscenkach, mimo tego iż mam zdjętą blokadę 30fps w cutsenach.

Coś jest skopane z optymalizacją gry albo po prostu ze sterami mega poważnie.

Ponieważ karty spokojnie mają kopa żeby zapewnić płynność, procek też ich nie ogranicza a tu takie kwiatki.

W całkowicie wymaksowanym 1440p wraz z maks AA, problemów nie mam żadnych.

W 4k do tego jest tak że kiedy mam wyłączony plik wymiany to DA I nieraz się wyłącza i krzyczy że brakuje pamięci ;-)

Te przycięcia podczas cutscenek również zauważyłem ale śmieszniejszy jest ich fps cap na 30kl/s .

 

Animacja ćwiczących żołnierzy a azylu nijak się ma do ilości klatek reszty obrazu. Bardzo zabawne jest obserwowanie tych typów machających mieczami jakby w zwolnionym tempie.

 

Gra działa bardzo dobrze po pewnych cieciach (siatka 3d średnie, zwykle hbao, aa high, teselacja wysoka, tekstury ultra a reszta na maksymalne) ustawień na sli ze sygnaturki. Muszę zainstalować te najnowsze stery bo wersje 44 mam ale może ta nowsza przyniesie poprawę błędów i byłoby miło gdyby przestały migotać niektóre tekstury podłoża.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masz tu sposób na to żeby w cutscenkach zlikwidować 30 fps cap :)

 

http://www.reddit.com/r/dragonage/comments/2mm319/dragon_age_inquisition_30fps_cutscene_framerate/

 

Ja tak jak pisałem, w 1440p mam wszystko na ultra + MSAAx4 i gra się elegancko bez spadków płynności.

No ale to jest 2x 980 vs 2x 770, chociaż Twoje karty powinny również zapewnić odpowiednią wydajność bez takich cięć.

Vramu brakuje pewnie jak nic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szkoda że w grach ta różnica nie jest już taka widowiskowa

http://www.anandtech.com/show/8738/benchmarked-assassins-creed-unity/2

 

AC Unity bo Unity ALE...

Kumpel też miał SLI z 970 i pozbył się w cholerę, wolał jedną 980 G1 i jest bardziej zadowolony.

970 to fajne karty ale jak ktoś głosi hasła w stylu "kupowanie 980 zamiast 970 to głupota" - Nie wie co czyni :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

masz WF3 czy G1? jaka rev 1.0 czy 1.1? jakiego masz biosa?

 

WF3 / rev1,1 / pamięci hynix a bios nie ruszany wg GPU-Z to 84.04.28.00.54

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masz tu sposób na to żeby w cutscenkach zlikwidować 30 fps cap :)

 

http://www.reddit.com/r/dragonage/comments/2mm319/dragon_age_inquisition_30fps_cutscene_framerate/

 

Ja tak jak pisałem, w 1440p mam wszystko na ultra + MSAAx4 i gra się elegancko bez spadków płynności.

No ale to jest 2x 980 vs 2x 770, chociaż Twoje karty powinny również zapewnić odpowiednią wydajność bez takich cięć.

Vramu brakuje pewnie jak nic.

Gra na ustawieniach jakie podałem w poprzednim poście działa w zakresie 58 - ok. 80 klatek). Po włączeniu siatki 3d na wartość ultra minimalny FPS spadał do 47klatek i było to już odczuwalne przy obracniu kamery.

 

Według Guru3D:

 

http://www.guru3d.com/articles_pages/dragon_age_inquisition_vga_graphics_performance_benchmark_review,9.html

 

ta gra na FullHD zużywa około 2GB vRAMU. Tekstury mam na ultra a HBAO i teselacje mam ustawioną tak a nie wyżej ponieważ to najbardziej obciążające technologie. Teselacja ponadto jak dla mnie niewiele zmienia przy wysokich ustawieniach a HBAO za mocno obciąża sprzęt i minimalny FPS spada na łeb na szyję. W Zaziemiu jeszcze nie testowałem maksymalnych ustawień teselacji i HBAO ale to zrobię. GTX 770 już obecnie mają vRAMU trochę za mało i obawiam się, że będę musiał zrobić podmiankę: albo szybką i nie zżerającą za dużo hajsu czyli używki R9-290, które vRAMu mają wystarczająco albo odchudzająca portfel polegającą na kupnie nowych GTXów 970. Ale i tak najpierw będzie nowy procek a GPU w drugiej połowie roku ;)

Edited by Gooralesko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przeglądając forum guru3d zauważyłem że ktoś zauważył u siebie różnice pomiędzy 32 a 64 bitową wersją dxdiag. U niego na 32bit pokazywało 4095 a na 64bit 3580 VRAM. U mnie wygląda to gorzej, na 32bit 4095 a na 64bit 2600. Ciekawe czy użytkownicy innych kart niż GTX 970 mają inne wartości w 64bitowym dxdiag.

EDIT: Pamięci na mojej 970 to Hynix BIOS: 84.04.2F.00.F1

 

EDIT2: Dobra dxdiag nie jest wyznacznikiem czegokolwiek.

Edited by xardas228

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciekawe czy użytkownicy innych kart niż GTX 970 mają inne wartości w 64bitowym dxdiag.

EDIT2: Dobra dxdiag nie jest wyznacznikiem czegokolwiek.

R9 280X: 4095 @32bit; 2795 @64bit

Dokładnie, dxdiag i jego sposoby przeliczania są nieistotne, prędzej zwracałbym uwagę na to, co wypluwa Afterburner/GPU-Z :)

Edited by AragornPL
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na forum MSI jest update biosu dla 970 bodajże wersja NV316MH.185, sam posiadam wersje .182 według MSI Live Update. Ciekawe czy coś wnosi. ( Update chyba nie dla wszystkich kart bo dobierają ludzie tam na forum na podstawie S/N karty jaki jest dla Ciebie aktualny BIOS.

Edited by xardas228

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na forum MSI jest update biosu dla 970 bodajże wersja NV316MH.185, sam posiadam wersje .182 według MSI Live Update. Ciekawe czy coś wnosi. ( Update chyba nie dla wszystkich kart bo dobierają ludzie tam na forum na podstawie S/N karty jaki jest dla Ciebie aktualny BIOS.

Zajrzałem tam na forum i okazało się, że bios jest zgodny z moją kartą, dlatego też zdecydowałem się ją przeflashować; niestety nadaremnie bowiem nie odnotowałem żadnej poprawy.

Edited by Cri5t

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi wywala powyżej 2,5 GB  :damage_wall: do 3GB to się nie zblizy nawet

Dobra a teraz,ktos może mi wytłumaczy takie zdarzenie.Kiedy pamiec wirtualna jest wyłączona,test kończy się,gdy pamięć karty w tescie MSI Kombustor osiągnie 2448MB.Kiedy przydziele pamięc wirtualną,nawet 500MB to test kończy na 3290MB.Mimo tego do 3,5 jej brakuje

Edited by Drizz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Widziałem ludzi którym z pamięcią wirtualną kończy się na 3950, 4050, 3700, 3550, 2600. Zależy od sztuki ? Czy może są jakieś inne warunki ?

Stan faktyczny najlepiej pokazują chyba gry np. Shadow of Mordor+ultra textures+rozdzielczość DSR. Tam karta powinna wykorzystać cała dostępną pamięć. U mnie jest to ~3500-3570.

 

Na forum guru3d ktoś wrzucił test inny niż kombustor:

http://forums.guru3d.com/showpost.php?p=4993462&postcount=221

Edited by xardas228

Share this post


Link to post
Share on other sites

W tym programiku pobiera mi całe 4083MB,bez żadnych problemów i pokazuje 12000FPS :D

Edited by Drizz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

Aktualności

Artykuły



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.