Gemtin1 Opublikowano 12 Stycznia 2015 Zgłoś Opublikowano 12 Stycznia 2015 Cholera, mam problem z Dragon Age Inkwizycją. Gram teraz w 4k i długi czas miałem te 60-55 fps, ze spadkami poniżej 50 ale było ok. Teraz jestem w lokacji gdzie mam jakieś 33-40 ale użycie GPU na każdej z kart nie przekracza 70% :/ Wyłączałem Vsync, bawiłem się ustawieniami w sterach, nic to nie daje. Stery najnowsze. Czy ktoś z SLI z 970/980 zna może rozwiązanie problemu tak niskiej utylizacji GPU? To sie nzaywa brak optymalizacji. W co drugiej grze na dowolnej konfiguracji da sie zauważyć miejsca gdzie ani cpu ani gpu nie jest wykorzystywane w 100% a ilość fps spada. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KaszaWspraju Opublikowano 12 Stycznia 2015 Zgłoś Opublikowano 12 Stycznia 2015 (edytowane) @KaszaWspraju U mnie tak samo tylko po przekroczeniu 3.7 GB Mnie wywala przy prawie 3GB, niezłe jaja. Może w sterach coś poprawią. Wszystko chyba rozbija się o pagefile.sys. Przy wyłączonym pliku stronicowania test wywala się na 2,7GB z komunikatem o braku pamięci na moim sprzęcie. https://drive.google.com/file/d/0B6iEHBJdGBREUjExVm5mTE5xZ0E/view Po ustawieniu go na 6GB, test alokuje 3,9GB pamięci karty. :mellow: Dziwna zależność czy ja czegoś nierozumieniem? Edytowane 12 Stycznia 2015 przez KaszaWspraju Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HeatheN Opublikowano 12 Stycznia 2015 Zgłoś Opublikowano 12 Stycznia 2015 (edytowane) Nie siejcie paniki (już czytałem że szyna nie jest 256 bit tylko 22X bit) Poczytałem trochę i widać że po dopierniczeniu ustawień dochodzi do 4GB Tyle miałem w nowym LOTR. Wrócę i zobacze ile mi kombustor alokuje, jak wywali 3,7 to mam to w tyłku Edyta: W FHD na fullscreenie alokuje 3926mb ale nie ma komunikatu o zamknięciu programu. Się jeszcze okaże że tu kombustor coś świruje Edytowane 12 Stycznia 2015 przez HeatheN Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xardas228 Opublikowano 12 Stycznia 2015 Zgłoś Opublikowano 12 Stycznia 2015 @KaszawSpraju U mnie przy pagefile 9139 wywala nadal na 3.7 GB Póki wywala tylko memory stress test to trudno, gorzej jak mi gry zacznie wywalać bo do tej pory najwięcej wykorzystywanej pamięci widziałem w AC:Unity 3.3 GB i Skyrim 3.5 GB. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KaszaWspraju Opublikowano 12 Stycznia 2015 Zgłoś Opublikowano 12 Stycznia 2015 http://techreport.com/blog/27143/here-another-reason-the-geforce-gtx-970-is-slower-than-the-gtx-980 Here's another reason the GeForce GTX 970 is slower than the GTX 980 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boru91 Opublikowano 12 Stycznia 2015 Zgłoś Opublikowano 12 Stycznia 2015 ta syntetyki.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michaelius Opublikowano 12 Stycznia 2015 Zgłoś Opublikowano 12 Stycznia 2015 http://hexus.net/tech/news/graphics/79389-first-pictures-nvidia-gtx-960-cards-gm206-gpus-appear/ embargo zejdzie 15 stycznia ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tasslehoff Opublikowano 12 Stycznia 2015 Zgłoś Opublikowano 12 Stycznia 2015 mi pokazuje 3955MB test przechodzi, więc problem mnie raczej nie dotknął [: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
reyden Opublikowano 12 Stycznia 2015 Zgłoś Opublikowano 12 Stycznia 2015 Jak szyna 128-bit okaże się prawdą to nie wróżę sukcesu tej karcie . Albo to karta która ma zastąpić GTX660Ti / GTX760 . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zaodrze244 Opublikowano 12 Stycznia 2015 Zgłoś Opublikowano 12 Stycznia 2015 mi pokazuje 3955MB test przechodzi, więc problem mnie raczej nie dotknął [: masz WF3 czy G1? jaka rev 1.0 czy 1.1? jakiego masz biosa? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piet Opublikowano 12 Stycznia 2015 Zgłoś Opublikowano 12 Stycznia 2015 (edytowane) masz WF3 czy G1? jaka rev 1.0 czy 1.1? jakiego masz biosa? U mnie jest od 3888 do 3957. Wynik pływa - za każdym uruchomieniem troche inny. GB 970 WF3 rev. 1.1 pod WIN 8.1, swap nie ruszany. Swap ustawiony w/g systemu na 8,5gb. Ramu mam 8gb Edytowane 13 Stycznia 2015 przez piet Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HeatheN Opublikowano 12 Stycznia 2015 Zgłoś Opublikowano 12 Stycznia 2015 (edytowane) http://techreport.com/blog/27143/here-another-reason-the-geforce-gtx-970-is-slower-than-the-gtx-980 Here's another reason the GeForce GTX 970 is slower than the GTX 980 Szkoda że w grach ta różnica nie jest już taka widowiskowa Edytowane 12 Stycznia 2015 przez HeatheN Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gosu Opublikowano 12 Stycznia 2015 Zgłoś Opublikowano 12 Stycznia 2015 Szkoda że w grach ta różnica nie jest już taka widowiskowa To zależy, niedawno pisałem z posiadaczem SLI z GTX 970. Nie mógł grać komfortowo w "DA Inkwizycję" w 1440p + wszystko na maks + MSAAx4 (maks) bo mu bardzo cięło, musiał MSAAx2 dawać. Ja na swoich 980 mogę grać komfortowo z MSAAx4 i nawet w 4k bez MSAA, chociaż i MSAAx2 daje radę co mnie zdziwiło - Nie licząc tego że w cutscenkach jest jakieś dziwne cięcie ale to akurat błąd optymalizacji, bo GPU usage jest w nich jakiś w ogóle mega śmieszny :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KaszaWspraju Opublikowano 12 Stycznia 2015 Zgłoś Opublikowano 12 Stycznia 2015 U mnie jest od 3888 do 3957. Wynik pływa - za każdym uruchomieniem troche inny. GB 970 WF3 rev. 1.1 pod WIN 8.1, swap nie ruszany.Zobacz przy włączonym pliku, jestem ciekaw wyniku. Wysłane z mojego XT1032 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gooralesko Opublikowano 13 Stycznia 2015 Zgłoś Opublikowano 13 Stycznia 2015 Cholera, mam problem z Dragon Age Inkwizycją. Gram teraz w 4k i długi czas miałem te 60-55 fps, ze spadkami poniżej 50 ale było ok. Teraz jestem w lokacji gdzie mam jakieś 33-40 ale użycie GPU na każdej z kart nie przekracza 70% :/ Wyłączałem Vsync, bawiłem się ustawieniami w sterach, nic to nie daje. Stery najnowsze. Czy ktoś z SLI z 970/980 zna może rozwiązanie problemu tak niskiej utylizacji GPU? A zmniejsz "ustawienia siatki 3D". U mnie pomogło. Sprawdzałem skąd takie dziwne spadki patrząc w jednym miejscu w azylu (Na karczmę od strony schodów). I po zmniejszeniu ustawienia siatki 3D na "średnie". Problem się rozwiązał. Obecnie z Zaziemiu sprawdzałem jak ta opcja wpływa na ilość klatek i każde zwiększenie tej opcji obcinało mi o 8-10 FPSów. Opcja ta praktycznie nie ma wpływu na jakość widzianej grafiki a klatki tnie, że szkoda słow. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xardas228 Opublikowano 13 Stycznia 2015 Zgłoś Opublikowano 13 Stycznia 2015 @KaszaWspraju 9139 swap = crash przy 3.7 GB (1280x720) 12588 swap = 3950 wykorzystywane bez crasha (1280x720) 12588 swap = 3918 wykorzystywane bez crasha (1920x1080) Oczywiście mowa o MSI Kombustor Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xBum Opublikowano 13 Stycznia 2015 Zgłoś Opublikowano 13 Stycznia 2015 Jak ją skopali to sami na tym stracą, bo dużo osób, których nie stać na GTX970 kupi po prostu radeona. Zobaczymy dokładną specyfikacje to się dowiemy, ale istotna jest również cena, bo to karta, na którą najbardziej będzie się patrzeć pod względem wydajność/cena. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gosu Opublikowano 13 Stycznia 2015 Zgłoś Opublikowano 13 Stycznia 2015 (edytowane) Czy jest może ktoś kto posiada jakiś blok wodny na GPU od Swiftecha?Komodo na 780/780Ti/Titana albo już na serię 9xx?Planuje zwodować swoje karty i strasznie wpadł mi w oko ten blok.http://www.swiftech....-GTX9.aspx#tab1 do tego ta pompka z radiatorem.http://www.swiftech.com/MCR140-X.aspxKontaktowałem się ze Swiftechem i dostałem informację że spokojnie sobie poradzi z dwiema kartami.A jak by co zawsze mogę połączyć wszystko ze Swiftechem H220 którego mam.Z tym że zastanawiam się czy te bloki będą kompatybilne z nadchodzącymi GTX 980Ti/Titanami II (czy cholera wie co tam wyjdzie) referentami, bo zawsze istnieje ryzyko iż nie. @Gooralesko Dzięki wielkie za radę, niestety w 4k nic nie daje, niezależnie od ustawień to jednak 4k jest problematyczne. Jak eksploruje świat, walczę (nawet jak konkret zadyma i masa efektów jest) gra się płynnie, czasem spadnie poniżej 40 fps ale tak to trzyma te 60-55. Natomiast przy stole narad rwie jak cholera, spadki do 27/18 fps nawet widziałem. To samo w cutscenkach, mimo tego iż mam zdjętą blokadę 30fps w cutsenach. Coś jest skopane z optymalizacją gry albo po prostu ze sterami mega poważnie. Ponieważ karty spokojnie mają kopa żeby zapewnić płynność, procek też ich nie ogranicza a tu takie kwiatki. W całkowicie wymaksowanym 1440p wraz z maks AA, problemów nie mam żadnych. W 4k do tego jest tak że kiedy mam wyłączony plik wymiany to DA I nieraz się wyłącza i krzyczy że brakuje pamięci ;-) Edytowane 13 Stycznia 2015 przez Gosu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gooralesko Opublikowano 13 Stycznia 2015 Zgłoś Opublikowano 13 Stycznia 2015 Czy jest może ktoś kto posiada jakiś blok wodny na GPU od Swiftecha? Komodo na 780/780Ti/Titana albo już na serię 9xx? Planuje zwodować swoje karty i strasznie wpadł mi w oko ten blok. http://www.swiftech....-GTX9.aspx#tab1 do tego ta pompka z radiatorem. http://www.swiftech.com/MCR140-X.aspx Kontaktowałem się ze Swiftechem i dostałem informację że spokojnie sobie poradzi z dwiema kartami. A jak by co zawsze mogę połączyć wszystko ze Swiftechem H220 którego mam. Z tym że zastanawiam się czy te bloki będą kompatybilne z nadchodzącymi GTX 980Ti/Titanami II (czy cholera wie co tam wyjdzie) referentami, bo zawsze istnieje ryzyko iż nie. @Gooralesko Dzięki wielkie za radę, niestety w 4k nic nie daje, niezależnie od ustawień to jednak 4k jest problematyczne. Jak eksploruje świat, walczę (nawet jak konkret zadyma i masa efektów jest) gra się płynnie, czasem spadnie poniżej 40 fps ale tak to trzyma te 60-55. Natomiast przy stole narad rwie jak cholera, spadki do 27/18 fps nawet widziałem. To samo w cutscenkach, mimo tego iż mam zdjętą blokadę 30fps w cutsenach. Coś jest skopane z optymalizacją gry albo po prostu ze sterami mega poważnie. Ponieważ karty spokojnie mają kopa żeby zapewnić płynność, procek też ich nie ogranicza a tu takie kwiatki. W całkowicie wymaksowanym 1440p wraz z maks AA, problemów nie mam żadnych. W 4k do tego jest tak że kiedy mam wyłączony plik wymiany to DA I nieraz się wyłącza i krzyczy że brakuje pamięci ;-) Te przycięcia podczas cutscenek również zauważyłem ale śmieszniejszy jest ich fps cap na 30kl/s . Animacja ćwiczących żołnierzy a azylu nijak się ma do ilości klatek reszty obrazu. Bardzo zabawne jest obserwowanie tych typów machających mieczami jakby w zwolnionym tempie. Gra działa bardzo dobrze po pewnych cieciach (siatka 3d średnie, zwykle hbao, aa high, teselacja wysoka, tekstury ultra a reszta na maksymalne) ustawień na sli ze sygnaturki. Muszę zainstalować te najnowsze stery bo wersje 44 mam ale może ta nowsza przyniesie poprawę błędów i byłoby miło gdyby przestały migotać niektóre tekstury podłoża. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gosu Opublikowano 13 Stycznia 2015 Zgłoś Opublikowano 13 Stycznia 2015 Masz tu sposób na to żeby w cutscenkach zlikwidować 30 fps cap :) http://www.reddit.com/r/dragonage/comments/2mm319/dragon_age_inquisition_30fps_cutscene_framerate/ Ja tak jak pisałem, w 1440p mam wszystko na ultra + MSAAx4 i gra się elegancko bez spadków płynności. No ale to jest 2x 980 vs 2x 770, chociaż Twoje karty powinny również zapewnić odpowiednią wydajność bez takich cięć. Vramu brakuje pewnie jak nic. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gosu Opublikowano 13 Stycznia 2015 Zgłoś Opublikowano 13 Stycznia 2015 Szkoda że w grach ta różnica nie jest już taka widowiskowa http://www.anandtech.com/show/8738/benchmarked-assassins-creed-unity/2 AC Unity bo Unity ALE... Kumpel też miał SLI z 970 i pozbył się w cholerę, wolał jedną 980 G1 i jest bardziej zadowolony. 970 to fajne karty ale jak ktoś głosi hasła w stylu "kupowanie 980 zamiast 970 to głupota" - Nie wie co czyni :D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rzymo Opublikowano 13 Stycznia 2015 Zgłoś Opublikowano 13 Stycznia 2015 (edytowane) Tak teraz patrzę na zdjęcie tego KFA2 w krótkiej wersji, ta fotka pokazująca drugą stronę karty. Jest jedno wolne miejsce na kość pamięci (a nie dwa), zakładam że pod chłodzeniem jest tak samo. Czyżby PCB od razu gotowe na wersję chipu z szyną 192bit (6 kostek po 512MB)? Bo 3GB/128bit to raczej na pewno nie... @reyden - wszystko na to wskazuje, że będzie to taki mniej prądożerny GTX760, może delikatnie wyżej. Zastanawiam się o ile karta będzie szybsza od kręconych 750Ti (~1400/1500MHz). Jeśli pamięć standardowo ma latać na 1750MHz (7000), to doliczając lekkie kręcenie i "maxwellową" kompresję koloru ten GTX miałby efektywnie o ~połowę wyższą przepustowość pamięci. Także połowę więcej SP, TMU nie wiem, ROPy razy 2. Może nie będzie tak źle... ;) Edytowane 13 Stycznia 2015 przez rzymo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radiergummi Opublikowano 13 Stycznia 2015 Zgłoś Opublikowano 13 Stycznia 2015 NVIDIA GeForce GTX 960 specifications and performance leaked Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
reyden Opublikowano 13 Stycznia 2015 Zgłoś Opublikowano 13 Stycznia 2015 @rzymo Ciekawe ile sobie zaśpiewają za tą kartę - bo jak dostaniemy wydajność ala GTX760 w cenie nie wiele mniejszej niż GTX770 / R9 280X to karta będzie porażką . Jedyne co będzie dobre to pobór mocy patrząc na to jak karta została pocięta . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rzymo Opublikowano 13 Stycznia 2015 Zgłoś Opublikowano 13 Stycznia 2015 FireStrike wypluwa całkiem optymistyczne wyniki. W grach będzie pewnie nieco gorzej, tak podejrzewam... 1500/2000MHz - podobają mi się takie równe liczby ;) (pewnie sporo egzemplarzy będzie w stanie pracować w tych okolicach) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Orgiusz Opublikowano 13 Stycznia 2015 Zgłoś Opublikowano 13 Stycznia 2015 Póki nie wyjdzie i nie będzie widoczna wydajność w nieschrzanionych grach jestem do tego średnio nastawiony. BTW Wam też nie wypluwa wyników single gpu na futuremark? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tasslehoff Opublikowano 13 Stycznia 2015 Zgłoś Opublikowano 13 Stycznia 2015 masz WF3 czy G1? jaka rev 1.0 czy 1.1? jakiego masz biosa? WF3 / rev1,1 / pamięci hynix a bios nie ruszany wg GPU-Z to 84.04.28.00.54 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gooralesko Opublikowano 13 Stycznia 2015 Zgłoś Opublikowano 13 Stycznia 2015 (edytowane) Masz tu sposób na to żeby w cutscenkach zlikwidować 30 fps cap :) http://www.reddit.com/r/dragonage/comments/2mm319/dragon_age_inquisition_30fps_cutscene_framerate/ Ja tak jak pisałem, w 1440p mam wszystko na ultra + MSAAx4 i gra się elegancko bez spadków płynności. No ale to jest 2x 980 vs 2x 770, chociaż Twoje karty powinny również zapewnić odpowiednią wydajność bez takich cięć. Vramu brakuje pewnie jak nic. Gra na ustawieniach jakie podałem w poprzednim poście działa w zakresie 58 - ok. 80 klatek). Po włączeniu siatki 3d na wartość ultra minimalny FPS spadał do 47klatek i było to już odczuwalne przy obracniu kamery. Według Guru3D: http://www.guru3d.com/articles_pages/dragon_age_inquisition_vga_graphics_performance_benchmark_review,9.html ta gra na FullHD zużywa około 2GB vRAMU. Tekstury mam na ultra a HBAO i teselacje mam ustawioną tak a nie wyżej ponieważ to najbardziej obciążające technologie. Teselacja ponadto jak dla mnie niewiele zmienia przy wysokich ustawieniach a HBAO za mocno obciąża sprzęt i minimalny FPS spada na łeb na szyję. W Zaziemiu jeszcze nie testowałem maksymalnych ustawień teselacji i HBAO ale to zrobię. GTX 770 już obecnie mają vRAMU trochę za mało i obawiam się, że będę musiał zrobić podmiankę: albo szybką i nie zżerającą za dużo hajsu czyli używki R9-290, które vRAMu mają wystarczająco albo odchudzająca portfel polegającą na kupnie nowych GTXów 970. Ale i tak najpierw będzie nowy procek a GPU w drugiej połowie roku ;) Edytowane 14 Stycznia 2015 przez Gooralesko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xardas228 Opublikowano 14 Stycznia 2015 Zgłoś Opublikowano 14 Stycznia 2015 (edytowane) Przeglądając forum guru3d zauważyłem że ktoś zauważył u siebie różnice pomiędzy 32 a 64 bitową wersją dxdiag. U niego na 32bit pokazywało 4095 a na 64bit 3580 VRAM. U mnie wygląda to gorzej, na 32bit 4095 a na 64bit 2600. Ciekawe czy użytkownicy innych kart niż GTX 970 mają inne wartości w 64bitowym dxdiag. EDIT: Pamięci na mojej 970 to Hynix BIOS: 84.04.2F.00.F1 EDIT2: Dobra dxdiag nie jest wyznacznikiem czegokolwiek. Edytowane 14 Stycznia 2015 przez xardas228 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KaszaWspraju Opublikowano 14 Stycznia 2015 Zgłoś Opublikowano 14 Stycznia 2015 (edytowane) U mnie odpowiednio: 32bit 4095 i 64bit 3707 Edytowane 14 Stycznia 2015 przez KaszaWspraju Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...