Skocz do zawartości
Caleb

NVIDIA GeForce GTX 900 / Titan X (Maxwell) - Temat zbiorczy

Rekomendowane odpowiedzi

Cholera, mam problem z Dragon Age Inkwizycją.

Gram teraz w 4k i długi czas miałem te 60-55 fps, ze spadkami poniżej 50 ale było ok.

Teraz jestem w lokacji gdzie mam jakieś 33-40 ale użycie GPU na każdej z kart nie przekracza 70% :/

 

Wyłączałem Vsync, bawiłem się ustawieniami w sterach, nic to nie daje.

Stery najnowsze.

 

Czy ktoś z SLI z 970/980 zna może rozwiązanie problemu tak niskiej utylizacji GPU?

To sie nzaywa brak optymalizacji. W co drugiej grze na dowolnej konfiguracji da sie zauważyć miejsca gdzie ani cpu ani gpu nie jest wykorzystywane w 100% a ilość fps spada.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@KaszaWspraju

 

U mnie tak samo tylko po przekroczeniu 3.7 GB

 

 

Mnie wywala przy prawie 3GB, niezłe jaja. Może w sterach coś poprawią.

 

 

Wszystko chyba rozbija się o pagefile.sys. Przy wyłączonym pliku stronicowania test wywala się na 2,7GB z komunikatem o braku pamięci na moim sprzęcie.

https://drive.google.com/file/d/0B6iEHBJdGBREUjExVm5mTE5xZ0E/view

Po ustawieniu go na 6GB, test alokuje 3,9GB pamięci karty. :mellow: Dziwna zależność czy ja czegoś nierozumieniem?

Edytowane przez KaszaWspraju

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie siejcie paniki (już czytałem że szyna nie jest 256 bit tylko 22X bit)

Poczytałem trochę i widać że po dopierniczeniu ustawień dochodzi do 4GB

Tyle miałem w nowym LOTR.

Wrócę i zobacze ile mi kombustor alokuje, jak wywali 3,7 to mam to w tyłku

 

Edyta:

W FHD na fullscreenie alokuje 3926mb ale nie ma komunikatu o zamknięciu programu.

Się jeszcze okaże że tu kombustor coś świruje 

post-119177-0-63506100-1421076963_thumb.jpg

Edytowane przez HeatheN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@KaszawSpraju

U mnie przy pagefile 9139 wywala nadal na 3.7 GB

Póki wywala tylko memory stress test to trudno, gorzej jak mi gry zacznie wywalać bo do tej pory najwięcej wykorzystywanej pamięci widziałem w AC:Unity 3.3 GB i Skyrim 3.5 GB.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

masz WF3 czy G1? jaka rev 1.0 czy 1.1? jakiego masz biosa?

U mnie jest od 3888 do 3957. Wynik pływa - za każdym uruchomieniem troche inny. GB 970 WF3 rev. 1.1 pod WIN 8.1, swap nie ruszany.

 

 

Swap ustawiony w/g systemu na 8,5gb. Ramu mam 8gb

Edytowane przez piet

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

http://techreport.com/blog/27143/here-another-reason-the-geforce-gtx-970-is-slower-than-the-gtx-980

Here's another reason the GeForce GTX 970 is slower than the GTX 980

Szkoda że w grach ta różnica nie jest już taka widowiskowa

Edytowane przez HeatheN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szkoda że w grach ta różnica nie jest już taka widowiskowa

 

To zależy, niedawno pisałem z posiadaczem SLI z GTX 970. Nie mógł grać komfortowo w "DA Inkwizycję" w 1440p + wszystko na maks + MSAAx4 (maks) bo mu bardzo cięło, musiał MSAAx2 dawać.

Ja na swoich 980 mogę grać komfortowo z MSAAx4 i nawet w 4k bez MSAA, chociaż i MSAAx2 daje radę co mnie zdziwiło - Nie licząc tego że w cutscenkach jest jakieś dziwne cięcie ale to akurat błąd optymalizacji, bo GPU usage jest w nich jakiś w ogóle mega śmieszny :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cholera, mam problem z Dragon Age Inkwizycją.

Gram teraz w 4k i długi czas miałem te 60-55 fps, ze spadkami poniżej 50 ale było ok.

Teraz jestem w lokacji gdzie mam jakieś 33-40 ale użycie GPU na każdej z kart nie przekracza 70% :/

 

Wyłączałem Vsync, bawiłem się ustawieniami w sterach, nic to nie daje.

Stery najnowsze.

 

Czy ktoś z SLI z 970/980 zna może rozwiązanie problemu tak niskiej utylizacji GPU?

A zmniejsz "ustawienia siatki 3D". U mnie pomogło. Sprawdzałem skąd takie dziwne spadki patrząc w jednym miejscu w azylu (Na karczmę od strony schodów). I po zmniejszeniu ustawienia siatki 3D na "średnie". Problem się rozwiązał. Obecnie z Zaziemiu sprawdzałem jak ta opcja wpływa na ilość klatek i każde zwiększenie tej opcji obcinało mi o 8-10 FPSów. Opcja ta praktycznie nie ma wpływu na jakość widzianej grafiki a klatki tnie, że szkoda słow.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak ją skopali to sami na tym stracą, bo dużo osób, których nie stać na GTX970 kupi po prostu radeona. Zobaczymy dokładną specyfikacje to się dowiemy, ale istotna jest również cena, bo to karta, na którą najbardziej będzie się patrzeć pod względem wydajność/cena.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy jest może ktoś kto posiada jakiś blok wodny na GPU od Swiftecha?
Komodo na 780/780Ti/Titana albo już na serię 9xx?

Planuje zwodować swoje karty i strasznie wpadł mi w oko ten blok.

http://www.swiftech....-GTX9.aspx#tab1 do tego ta pompka z radiatorem.

http://www.swiftech.com/MCR140-X.aspx

Kontaktowałem się ze Swiftechem i dostałem informację że spokojnie sobie poradzi z dwiema kartami.
A jak by co zawsze mogę połączyć wszystko ze Swiftechem H220 którego mam.

Z tym że zastanawiam się czy te bloki będą kompatybilne z nadchodzącymi GTX 980Ti/Titanami II (czy cholera wie co tam wyjdzie) referentami, bo zawsze istnieje ryzyko iż nie. 

 

 

@Gooralesko

 

Dzięki wielkie za radę, niestety w 4k nic nie daje, niezależnie od ustawień to jednak 4k jest problematyczne.

Jak eksploruje świat, walczę (nawet jak konkret zadyma i masa efektów jest) gra się płynnie, czasem spadnie poniżej 40 fps ale tak to trzyma te 60-55.

Natomiast przy stole narad rwie jak cholera, spadki do 27/18 fps nawet widziałem.

To samo w cutscenkach, mimo tego iż mam zdjętą blokadę 30fps w cutsenach.

Coś jest skopane z optymalizacją gry albo po prostu ze sterami mega poważnie.

Ponieważ karty spokojnie mają kopa żeby zapewnić płynność, procek też ich nie ogranicza a tu takie kwiatki.

W całkowicie wymaksowanym 1440p wraz z maks AA, problemów nie mam żadnych.

W 4k do tego jest tak że kiedy mam wyłączony plik wymiany to DA I nieraz się wyłącza i krzyczy że brakuje pamięci ;-)

Edytowane przez Gosu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy jest może ktoś kto posiada jakiś blok wodny na GPU od Swiftecha?

Komodo na 780/780Ti/Titana albo już na serię 9xx?

 

Planuje zwodować swoje karty i strasznie wpadł mi w oko ten blok.

 

http://www.swiftech....-GTX9.aspx#tab1 do tego ta pompka z radiatorem.

 

http://www.swiftech.com/MCR140-X.aspx

 

Kontaktowałem się ze Swiftechem i dostałem informację że spokojnie sobie poradzi z dwiema kartami.

A jak by co zawsze mogę połączyć wszystko ze Swiftechem H220 którego mam.

 

Z tym że zastanawiam się czy te bloki będą kompatybilne z nadchodzącymi GTX 980Ti/Titanami II (czy cholera wie co tam wyjdzie) referentami, bo zawsze istnieje ryzyko iż nie.

 

 

@Gooralesko

 

Dzięki wielkie za radę, niestety w 4k nic nie daje, niezależnie od ustawień to jednak 4k jest problematyczne.

Jak eksploruje świat, walczę (nawet jak konkret zadyma i masa efektów jest) gra się płynnie, czasem spadnie poniżej 40 fps ale tak to trzyma te 60-55.

Natomiast przy stole narad rwie jak cholera, spadki do 27/18 fps nawet widziałem.

To samo w cutscenkach, mimo tego iż mam zdjętą blokadę 30fps w cutsenach.

Coś jest skopane z optymalizacją gry albo po prostu ze sterami mega poważnie.

Ponieważ karty spokojnie mają kopa żeby zapewnić płynność, procek też ich nie ogranicza a tu takie kwiatki.

W całkowicie wymaksowanym 1440p wraz z maks AA, problemów nie mam żadnych.

W 4k do tego jest tak że kiedy mam wyłączony plik wymiany to DA I nieraz się wyłącza i krzyczy że brakuje pamięci ;-)

Te przycięcia podczas cutscenek również zauważyłem ale śmieszniejszy jest ich fps cap na 30kl/s .

 

Animacja ćwiczących żołnierzy a azylu nijak się ma do ilości klatek reszty obrazu. Bardzo zabawne jest obserwowanie tych typów machających mieczami jakby w zwolnionym tempie.

 

Gra działa bardzo dobrze po pewnych cieciach (siatka 3d średnie, zwykle hbao, aa high, teselacja wysoka, tekstury ultra a reszta na maksymalne) ustawień na sli ze sygnaturki. Muszę zainstalować te najnowsze stery bo wersje 44 mam ale może ta nowsza przyniesie poprawę błędów i byłoby miło gdyby przestały migotać niektóre tekstury podłoża.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz tu sposób na to żeby w cutscenkach zlikwidować 30 fps cap :)

 

http://www.reddit.com/r/dragonage/comments/2mm319/dragon_age_inquisition_30fps_cutscene_framerate/

 

Ja tak jak pisałem, w 1440p mam wszystko na ultra + MSAAx4 i gra się elegancko bez spadków płynności.

No ale to jest 2x 980 vs 2x 770, chociaż Twoje karty powinny również zapewnić odpowiednią wydajność bez takich cięć.

Vramu brakuje pewnie jak nic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szkoda że w grach ta różnica nie jest już taka widowiskowa

http://www.anandtech.com/show/8738/benchmarked-assassins-creed-unity/2

 

AC Unity bo Unity ALE...

Kumpel też miał SLI z 970 i pozbył się w cholerę, wolał jedną 980 G1 i jest bardziej zadowolony.

970 to fajne karty ale jak ktoś głosi hasła w stylu "kupowanie 980 zamiast 970 to głupota" - Nie wie co czyni :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak teraz patrzę na zdjęcie tego KFA2 w krótkiej wersji, ta fotka pokazująca drugą stronę karty.

Jest jedno wolne miejsce na kość pamięci (a nie dwa), zakładam że pod chłodzeniem jest tak samo.

 

Czyżby PCB od razu gotowe na wersję chipu z szyną 192bit (6 kostek po 512MB)? Bo 3GB/128bit to raczej na pewno nie...

 

@reyden - wszystko na to wskazuje, że będzie to taki mniej prądożerny GTX760, może delikatnie wyżej.

Zastanawiam się o ile karta będzie szybsza od kręconych 750Ti (~1400/1500MHz). Jeśli pamięć standardowo ma latać na 1750MHz (7000), to doliczając lekkie kręcenie i "maxwellową" kompresję koloru ten GTX miałby efektywnie o ~połowę wyższą przepustowość pamięci. Także połowę więcej SP, TMU nie wiem, ROPy razy 2. Może nie będzie tak źle... ;)

Edytowane przez rzymo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@rzymo

 

Ciekawe ile sobie zaśpiewają za tą kartę - bo jak dostaniemy wydajność ala GTX760 w cenie nie wiele mniejszej niż GTX770 / R9 280X to karta będzie porażką .

 

Jedyne co będzie dobre to pobór mocy patrząc na to jak karta została pocięta .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

FireStrike wypluwa całkiem optymistyczne wyniki. W grach będzie pewnie nieco gorzej, tak podejrzewam...

 

1500/2000MHz - podobają mi się takie równe liczby ;) (pewnie sporo egzemplarzy będzie w stanie pracować w tych okolicach)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz tu sposób na to żeby w cutscenkach zlikwidować 30 fps cap :)

 

http://www.reddit.com/r/dragonage/comments/2mm319/dragon_age_inquisition_30fps_cutscene_framerate/

 

Ja tak jak pisałem, w 1440p mam wszystko na ultra + MSAAx4 i gra się elegancko bez spadków płynności.

No ale to jest 2x 980 vs 2x 770, chociaż Twoje karty powinny również zapewnić odpowiednią wydajność bez takich cięć.

Vramu brakuje pewnie jak nic.

Gra na ustawieniach jakie podałem w poprzednim poście działa w zakresie 58 - ok. 80 klatek). Po włączeniu siatki 3d na wartość ultra minimalny FPS spadał do 47klatek i było to już odczuwalne przy obracniu kamery.

 

Według Guru3D:

 

http://www.guru3d.com/articles_pages/dragon_age_inquisition_vga_graphics_performance_benchmark_review,9.html

 

ta gra na FullHD zużywa około 2GB vRAMU. Tekstury mam na ultra a HBAO i teselacje mam ustawioną tak a nie wyżej ponieważ to najbardziej obciążające technologie. Teselacja ponadto jak dla mnie niewiele zmienia przy wysokich ustawieniach a HBAO za mocno obciąża sprzęt i minimalny FPS spada na łeb na szyję. W Zaziemiu jeszcze nie testowałem maksymalnych ustawień teselacji i HBAO ale to zrobię. GTX 770 już obecnie mają vRAMU trochę za mało i obawiam się, że będę musiał zrobić podmiankę: albo szybką i nie zżerającą za dużo hajsu czyli używki R9-290, które vRAMu mają wystarczająco albo odchudzająca portfel polegającą na kupnie nowych GTXów 970. Ale i tak najpierw będzie nowy procek a GPU w drugiej połowie roku ;)

Edytowane przez Gooralesko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeglądając forum guru3d zauważyłem że ktoś zauważył u siebie różnice pomiędzy 32 a 64 bitową wersją dxdiag. U niego na 32bit pokazywało 4095 a na 64bit 3580 VRAM. U mnie wygląda to gorzej, na 32bit 4095 a na 64bit 2600. Ciekawe czy użytkownicy innych kart niż GTX 970 mają inne wartości w 64bitowym dxdiag.

EDIT: Pamięci na mojej 970 to Hynix BIOS: 84.04.2F.00.F1

 

EDIT2: Dobra dxdiag nie jest wyznacznikiem czegokolwiek.

Edytowane przez xardas228

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...