Skocz do zawartości
Caleb

NVIDIA GeForce GTX 900 / Titan X (Maxwell) - Temat zbiorczy

Rekomendowane odpowiedzi

gdyby ktoś był zainteresowany: najlepszy koder video już obsługuje kodowanie do H265 w NVENC SDK 5.0:

 

http://blog.mediacoderhq.com/mediacoder-nvenc/

 

Z GF nowej generacji to właśnie 960tka ma najmocniejszy sprzętowy enkoder i jako pierwsza karta graficzna w ogóle obsługuje dekodowanie sprzętowe. Niedługo potplayer będzie obsługiwał gtx 960 w trybie hardware (w mad vr chyba już działa).

A co do kodowania, spodziewam się teraz wysypu releasów w h265. i7 4930k wyciąga 9.5 fps, a koder w geforce jest w stanie pociągnąć aż 4K w realtime. Zresztą niektóre grupy już wypuszczają perełki w stylu filmu w fullhd + 2/3 ścieżki dźwiękowe o wadze 1GB, lub Hobbita 48fps 1080p o wadze 3.7GB.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Między innymi dlatego nad nią myślę :P... pytanie tylko ... jaka jakość wynikowa, bo mam złe wspomnienia z przeszłości, a konkretnie mówiąc, sprzętowe enkodowanie wychodziło fatalnie.

 

P.S A te grupy robią to za pomocą procka, czy grafy?

Edytowane przez NostradamuSek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z tego co patrzyłem to jakość jest na poziomie gorszym niż preset medium, coś w stylu fast. pojawił się jeszcze jeden enkoder - rigaya.

Grupy robią prockiem, z 2-passem i na slow. Konwersja filmu na dobrym sprzęcie potrafi zająć 12h.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak też myślałem, że jeszcze tego nie dopracowali i nie nadaje się tak naprawdę do dobrego ripa. Trwa tyle ile , haha, procek napie... 24*czas trwania/fps*ilość przebiegów (te różnie)

Edytowane przez NostradamuSek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

AC Unity to taka zagwozdka optymalizacyjna, nie wiem, czy już po tych patchach 1.4 chodzi to normalnie, ale na 660-tce był w zasadzie w mojej rozdzielczości grywalny na min ustawieniach powiedzmy... do marginalnej akceptacji. Sam widzisz minimalne wg Ubi GTX 680 - raczej 960-ka go nie "łyknie". Chętnie usłyszę jak ci się sprawuje w AC Unity. Mimo wszystko FHD do mojej rozdzielczości znacznie mniej wymaga mocy.

 

 

Na maxa 960 nie da rady to pewne, ale jak wspominałem z pewnymi ustawieniami można zjechać bez widocznego wpływu na jakość obrazu. Ponadto są różne tryby AA. Ostatecznie zostaje FXAA który najmniej obciąża GPU. Z drugiej strony według Nvidii w ostatnich sterownikach 960 zyskała 7% wydajności w FHD w tej grze, a w najnowszym patchu 1.5 widzę zapis

  • DLC outfits and weapons issues fixed
  • Fixed various Uplay Actions issues
  • Fixed minor Uplay Achievements issues
  • Minor render fixes
  • Minor UI fixes
  • Performance improvements
  • Nvidia SLI flickering fixed

więc w teorii wyglada to coraz lepiej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś zainstalować sterowniki 349.65 ?

 

Wymagany WIN10 64 + Maxwell.

 

U mnie na DX10 + 750ti jest dalej DX11, ale WDDM z 1.3 wskoczył na 2.0.

 

5774129700_1424562168_thumb.jpg

 

 

Sterownik 349.65 64bit: http://megawrzuta.pl/download/1ecc5f9e7ac8348290e22d294c79f4a5.html

http://www.pcper.com/news/General-Tech/Windows-Update-Installs-GeForce-34965-WDDM-20?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OK, karta dotarła. Zrobiłem na szybko test w kilku ustawieniach. Porównałem MSI GTX 660 OC z MSI GTX 960 GAMING. Obie karty w trybach 1) taktowanie fabryczne 2) OC. Miejscem testu było wznowienie gry po save. Wokół chodzili ludzie. 

 

Na początek dwa zdania o podkręcaniu. Nie ruszałem core voltage bo przynajmniej w przypadku tej karty niewiele wnosi lub wręcz pogarsza sytuację ponieważ karta z czasem może wpaść w throtling gdy zostanie osiągnięte max TDP. Szybko udało się dojść do wartości w boost - 1500MHz. Dalszą zabawę zostawię na wieczór. Do wyrwania jest pewnie jeszcze max 15-55MHz. Pamięci na razie pracują 8000MHz. Podobnie jak rdzeń, zostawiam na wieczór. Realnie zostało od 0-200MHz. 

 

Sterowniki 347.52. ACU w wersji 1.5. Rozdzielczość FHD.

 

Pierwsze ustawienie jest tożsame z tym na jakim grałem na GTX 660. Drugie ustawienie to wszystko na max. poza AA. Tutaj porównałem FXAA z 2xMSAA. Ostatnie ustawienie to wstępne optymalne dla GTX 960 po OC. Podałem zakres w jakim zmieniał się FPS. Postać stała w miejscu. 

 

http://s13.postimg.org/3m1r0241z/ACU_GTX_660_vs_960.jpg

 

 

Posumowanie. W ustawieniu High GTX 960 jest szybszy od 660 średnio o 17 klatek. W Ultra z FXAA o 10 klatek, z 2xMSAA o 8 FPS. Różnice zaczynają zacierać się po włączeniu TXAA które sprowadza różnicę do kilku FPS.  

 

Moje spostrzeżenia na szybko na podstawie tego mini testu i recenzji w necie są takie, że GTX 960 po OC jest dobrą kartą do FHD ale bez AA. Mnie to specjalnie nie przeszkadza. Jestem za efektami, mniej za AA. Oczywistym ograniczeniem jest tutaj 2GB. W ASU widzimy jednak, że pomimo iż karta ma 2GB to potrafi pracować płynnie przy ustawieniu textur na High które zarezerwowane jest dla kart z 3GB pamięci.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki ci bardzo. Mnie wystarczy high lub mid. (very high i ultra sobie odpuszczę, haha)

Z tego co widzę, jest szansa, że po OC u mnie te 40 FPS będą miał na moim monitorze.

Mógłbyś wyłączyć wodotryski (bloom, hbao i AA) i zrobić to dla high i mid? Miałbym (i zainteresowani) porównanie skoku FPSa względem tych ustawień.

 

Jeżeli znajdziesz trochę więcej czasu, to prosiłbym o 1600:900 i wyniki oraz subiektywną ocenę jakości skalowania. Czy jest widocznie gorzej.

 

P.S Gratulacje nabytku no i dobrze ci się kręci z tego co widzę.

Czyżbyś jak ja, został zmuszony do zamiany karty przez AC Unity? :P

 

Jak osobiście oceniasz sensowność przejścia z 660 na 960 względem ceny i wydajności?

Edytowane przez NostradamuSek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

UWAGA! Prosiliście żeby dać znać jak będzie już coś wiadomo odnośnie zwrotów GTX970.  W dniu dzisiejszym, dostałem zawiadomcie z sklepu, w którym kupowałem GTX970, że czekają na mnie pieniążki do odbioru.  Pojechałem do sklepu i otrzymałem zwrot gotówki. Złego słowa nie mogę napisać na ASUS'a po 3 tygodniach oddali pełną kwotę. ASUS wzorowo wywiązał się z składanych wcześniej deklaracji. Cały proces zwrotu odbył się szybko i bez zbędnych komplikacji ^_^ . 

Jeśli macie jakieś pytania piszcie śmiało chętnie na nie odpowiem i pomogę, jeśli będę w stanie.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak oddawałem na zwrot GTX970 to tego samego dnia miałem już kupionego ASUS GeForce GTX980 StriX DirectCU II. Tego GTX980 kupiłem w cenie droższych modeli GTX970 z Komputronika a teraz dostałem jeszcze zwrot kasy od ASUS'a za GTX970 ^_^

Edytowane przez azgan

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmmm..... 980 w cenie droższej 970 i to w komputroniku  :zonk:  Ciekawe rzeczy sie dowiaduje.Pokaz paragon,fakture bo jakos nie wieże (bez obrazy)  :wink2:

Edytowane przez Drizz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmmm..... 980 w cenie droższej 970 i to w komputroniku  :zonk:  Ciekawe rzeczy sie dowiaduje.Pokaz paragon,fakture bo jakos nie wieże (bez obrazy)  :wink2:

Nie kupowałem w Komputroniku źle zrozumiałeś po tyle ile sprzedają lepsze wersje w Komputroniku GTX970 to tyle dałem za GTX980 w innym sklepie. Dopłaciłem raptem 400 zł do GTX980 karta nówka sztuka normalna gwarancja 3 lata wszystko śmiga 0 problemów i kręci się też elegancko jestem bardzo zadowolony z tego zakupu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

NostradamuSek, może znajdę jutro chwilę to potestuję te ustawienia. Karty nie zmieniłęm dla ACU choć akurat w tą grę i FC4 obecnie gram. Przyszła pora na zmianę i już ;-) Kupuje karty z 3 letnią gwarancją i odsprzedaję po około 2 latach. Dokładam parę zł do dobrego średniaka i do przodu. Sensowność przejścia z 660 na razie mogę ocenić tylko na podstawie ACU i FC4. Wydajność ACU mnie zadowala z tymi ustawieniami o których pisałem. Na 660 miałem niższą jakość obrazu i dodatkowo kilka FPS mniej. W cutscenkach  660 często miała czkawkę, tu tego nie obserwuję choć FPS potrafi w nich spać poniżej 30. FC4 mnie pozytywnie zaskoczyło. Tu różnica wydajności jest dużo większa. Załączyłem wszystko poza AA i gra chodzi w zakresie 45-60 FPS ze sporadycznymi spadkami do 40, min. widziałem 35. 660 pomimo obniżenia kilku opcji chodziła w okolicy 30-40FPS. Szybka jazda nie była płynna, przy eksplozjach spadał nieraz znacznie FPS. Biorąc pod uwagę, że za kartę zapłaciłem 860pln i kręci się dobrze (o tym za chwilę) oraz jest bardzo cicha pod obciążeniem to nie mam powodów do narzekań. Początkowo celowałem w Gainwarda Phantom, ale 2 letnia gwarancja i rozbudowane na wysokość chłodzenie skierowały mnie na MSI - liczyłem, że ceny spadną i kupię wersję limitowaną 100 ME z backplatem (w teorii lepsze chłodzenie, a dzięki wyższemu TDP - 145 vs 120W w wersji GAMING lepsze OC. Testy w sieci pokazały, że temp. są identyczne a OC jest podobne i zależy od sztuki).

 

leven - rdzeń idzie faktycznie na 1550MHz. Memki na 8034MHz, ale to okolice max więc będę się trzymał 1550/2000. Woltażu nie ruszałem, MSI Afterburner pokazuje 1.206V pod obciążeniem. Po przejściu z 1500 na 1550MHz w ACU minimalny FPS wzrósł o 1.Dodam tylko, że wyniki OC są na wentylatorze ustawionym na AUTO. Jest więc szansa, że przy 100% jego obrotów gdzie temp. są niższe o około 15C, OC byłoby wyższe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to teraz wpisz te wartości do biosu  i wgraj go do karty.

 

Będziesz mieć wersję karty: MSI GTX960 ultra :biggrin:

 

 

Z ciekawości... możesz dać bios karty ?

 

Pooglądam co tam jest, ewentualnie wpiszę Twoje taktowania i dam bios z powrotem.

 

Jak będziesz chciał wgrasz go do karty.

 

Taka operacja nie powoduje utraty gwarancji, gdybyś się martwił :)

 

 

Można też (jeżeli ta opcja jest odblokowana) "pobawić" się obrotami chłodzenia - dać delikatniejszy tryb wzrostu RPM względem temperatury, lub odwrotnie.

Edytowane przez leven

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...