Skocz do zawartości
Caleb

NVIDIA GeForce GTX 900 / Titan X (Maxwell) - Temat zbiorczy

Rekomendowane odpowiedzi

Pytałem o to w wątku GTX960, ale może jednak ktoś z was wie - bo nie mogę na necie znaleźć. Macie może jakiś tutorial jak edytować bios maxwella? Znalazłem tylko wentylatory, a mnie interesuje napięcie, maksymalna częstotliwość i power target.

 

I mam też bonusowe pytanie, maksymalna częstotliwość jaką wykręcę w MSI afterburner, to jest częstotliwość bazowa czy boosta?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Swietna robota. Widac SLI miazdzy, co bylo do przewidzenia. Ciekawe jakby to sie skalowalo na tle GTX 970 w SLI ;)

To kolejny punkt w harmonogramie razem z R9 290X CF. Powinienem w ciągi 8-10 dni skończyć wszystko. Potem spokój z multi-gpu do czasu nowych Radków, ale mam jeszcze przynajmniej 2 fajnie projekty z kartami graficznymi w głowie. 

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Test osobnej karty pod physX bardzo by się przydał po premierze TW3.

 

Tu się ktoś amatorsko bawił kombinacją Tytan+970 i wyszły mu całkiem ciekawe wyniki:

 

http://hardforum.com/showthread.php?p=1041528876#post1041528876

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bawiłem się troche OC, po blisko 6h testów doszedłem do takich ustawień:

 

lpDL0gg.png

 

Chętnie bym je wrzucił do BIOSu ale nie mam zielonego pojecia, które ustawienia są za to odpowiedzialne i gdzie powinienem zmiany wprowadzać. Wiem, że muszę zmienić max TDP, napięcie, częstotliwość rdzenia i ramu.

 

aEfkUKJ.png

 

yZydmIo.png

 

cqb0NAZ.png

 

s1Eho41.png

 

Ktoś pomoże?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bawiłem się troche OC, po blisko 6h testów doszedłem do takich ustawień:

 

Ktoś pomoże?

 

 

Napisz, jakie masz taktowania GPU i pamięci po OC.

 

Daj bios, to je wpiszę i dam z powrotem.

 

Ale i tak pewnie po podniesieniu napięcia, będziesz musial zaczynac od nowa, bo karta dostanie "kopa" i sama podniesie taktowania.

 

Bez obrazy, ale ten test wykonal ktoś "bez wiedzy".

 

Każdy wiedzący wie, że ilość pamięci nie dodaje wydajności całemu układowi, tylko zabezpiecza przezd jej spadkiem tam, gdzie jest potrzebna  jej duża pojemność.

 

W tym teście nie ma gier, które wymagają więcej niż 2GB stąd równe wyniki dla 2GB i 4GB.

 

A wystarczyło dać porównanie w FHD dla Watch Dogs, ACU i SofM.

 

Tam 2GB po prostu ucina FPS.

 

Dotyczy to kart z 2GB GTX770/960/AMD285 niezależnie od szyny pamięci.

 

Na sąsiednim forum jest pare wypowiedzi użytkowników, którzy kupili GTX9604GB i sobie chwalą rozgrywkę w ACU, gdzie przy GTX660 2GB gra była po prostu niegrywalna.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na sąsiednim forum jest pare wypowiedzi użytkowników, którzy kupili GTX9604GB i sobie chwalą rozgrywkę w ACU, gdzie przy GTX660 2GB gra była po prostu niegrywalna.

 

Porównywanie 660-ki do 960-ki nie ma sensu, chociażby dlatego, że minimalne dla ACU to 680-ka.

660 jest najzwyczajniej w świecie za słaba. Wiem, bo miałem i czekam na 960 Ti, ale chyba przyjdzie zostać na 960-ce 4GB lub kupić 970-kę, co jest rozsądniejsze. Takie, życie, chyba, że do Wieśka 3 coś wyjdzie jeszcze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bez obrazy, ale ten test wykonal ktoś "bez wiedzy".

 

 

 

W tym teście nie ma gier, które wymagają więcej niż 2GB stąd równe wyniki dla 2GB i 4GB.

 

A wystarczyło dać porównanie w FHD dla Watch Dogs, ACU i SofM.

 

Tam 2GB po prostu ucina FPS.

 

 

 

 

leven, myślę, że autor tego artykułu ma niezłe rozeznanie tylko trzeba go przeczytać a nie tylko spojrzeć na dobór gier. Swoją drogą recenzje Hilberta z Guru3d śledzę od 15 lat :-)

 

Część z tych gier pożera znaczne ilości RAMu tylko w wyższych rozdzielczościach. Alien dodany jest dla przykładu jako gra pożerająca mało RAMu. Ponadto autor zwraca uwagę na 2 fakty. 1) większa ilość RAM ma wpływ w Thief na mniejszy stuttering; 2) w Middle Earth karta z 4GB wykorzystuje 3GB a mimo to jej wydajność jest identyczna jak na karcie z 2GB, nie pojawia się również stuttering w wersji 2GB.

 

 

"On the next page Thief, which will use almost 4GB of graphics memory and then on the 3rd page we look at Middle Earth: Shadow of Mordor which utilizes over 3 GB of graphics memory. "

 

"The first 15 seconds of the Thief benchmark sequence are difficult with the rain and everything. That results in small stutters and hitches, all cards tested show this visibly on screen so this is game engine related. However, the 4GB card managed this a lot better as there is way less stuttering going on."

 

"Middle Earth: Shadow of Mordor. What is interesting to see is that the 4GB version utilized over 3GB memory here, the 2GB version obviously can only utilize 2GB. That has no effect on FPS or game rendering experience whatsoever though.

 

 

Zgoda, że w Watch Dogs jest różnica - textury pożerają RAM przy ustawieniu na maxa. AC:U jest generalnie grą skopaną i działa jak chce na różnych configach. Wniosek jest taki, że poza 2-3 grami które są obecnie na rynku 4GB tej karcie daje niewiele. Szerszego rozeznania  wymaga stuterring w grach w konfigach 2 vs 4GB. Pamiętam, że w którejś recenzji pisali, że 960 z 2GB bodajże w Evolve na maxa miała mikro przycięcia i podejrzewali, że wynika on z braku RAMu bo karty z 3 i 4GB tego nie miały. Na zwiększenie RAMu zareagował też delikatnie (1FPS) Hitman - to gra która lubi RAM ale bardziej przepustowość pamięci niż jego ilość. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tutaj nie chodzi o za słabą kartę, tylko za mała ilość pamięci.

 

Nawet gdyby 660-ka miała 10GB ramu, to Unity nie uciągnie - powiem inaczej, dla mnie jest niegrywalny na niej.

4GB podobno pomaga utrzymać w miarę stały FPS, gdzie 2GB podobną szarpią góra/dół ,ale jak widzisz z testów jest to na niewielu grach. Zresztą popytaj Epoxera, bo ma 960-kę 2GB i przetestował między innymi AC Unity, o czym możesz poczytać parę stron wcześniej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To znaczy robiłem OC już z podniesionym napięciem o 50mV. To jakiś problem? Zmienisz mi też TDP? Byłym bardzo wdzięczny.

 

Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalka

 

 

Daj bios, bo go nie widzę :)

Nawet gdyby 660-ka miała 10GB ramu, to Unity nie uciągnie - powiem inaczej, dla mnie jest niegrywalny na niej.

4GB podobno pomaga utrzymać w miarę stały FPS, gdzie 2GB podobną szarpią góra/dół ,ale jak widzisz z testów jest to na niewielu grach. Zresztą popytaj Epoxera, bo ma 960-kę 2GB i przetestował między innymi AC Unity, o czym możesz poczytać parę stron wcześniej.

 

Tak zgadza się, że GTX660 jest dobre 50% slabszy od GTX960, ale ja cały czas piszę o ilości pamięci karty, nie o jej wydajności.

 

Karta słaba cały czas generuje niski FPS, karta ze zbyt malą ilością pamięci ucina FPS lub ma huśtawkę.

 

 

Grałeś może w Wolfenstein New Order ?

 

Jest tam taka specjalna opcja w ustawieniach graficznych, która przy kartach z 2GB dosłownie generuje 1.5-2 FPS :P

 

Wystarczy karta z więcej niż 3 GB i FPS jest przyzwoity.

 

 

Taka sytuacja będzie coraz częściej w nowych grach, przecież textury idą w kierunku jakości i karta musi mieć to gdzie załadować :)

Edytowane przez leven
  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolejny test 960 tki, tym razem z 2GB na pokładzie. Jak zwykle wnikliwa analiza HardOCP nad maksymalnymi płynnymi ustawieniami w danej grze zarówno z taktowanie fabrycznym jak i po OC. http://www.hardocp.com/article/2015/04/06/gigabyte_gtx_960_g1_gaming_video_card_review/1#.VSQztpPGyUk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Grałeś może w Wolfenstein New Order ?

 

Grałem i całkiem przyzwoicie dawała radę. Opcje, opcjami, ale ACU jest tak skopane ze skalowalnością, że na żadnych ustawieniach nie chodziło to znośnie.

Takie Śródziemie Cień Mordoru chodziło super.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolejny test 960 tki, tym razem z 2GB na pokładzie. Jak zwykle wnikliwa analiza HardOCP nad maksymalnymi płynnymi ustawieniami w danej grze zarówno z taktowanie fabrycznym jak i po OC. http://www.hardocp.com/article/2015/04/06/gigabyte_gtx_960_g1_gaming_video_card_review/1#.VSQztpPGyUk

 

Nie spodziewałem się takiej przewagi 960  nad 285.

 

Po OC w ogóle 960 odjeżdża.

 

Dobra karta, pomimo delikatnej szyny i ubogich SP/ROP/TMU.

Edytowane przez leven

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

od niedawna jestem posiadaczem GTX 980 od Asusa. W internecie znalazłem mnóstwo testów, w których kartę tę dało się podbić nawet ponad 220 mhz na rdzeniu. U mnie takie OC powoduje wysypanie się aplikacji i błąd sterownika po jakichś kilkunastu minutach w bardziej wymagających grach, jednocześnie temperatury nie osiągają nawet 80 stopni. Nie jestem w tym zakresie ekspertem - czy może po prostu tak jak czasem bywa w przypadku procesorów trafiła mi się słabsza sztuka,dla której 130mhz więcej na rdzeniu i 80mhz na pamięciach to szczyt możliwości(na razie nie wysypuje przy takiej konfiguracji)? Czy jednak coś jest nie tak? Proszę o pomoc.

 

reszta budy:

i7 4770k

Asrock Z87 EXTREME4

16 GB RAM

750W Corsair

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tzw. Silicone lottery. Nigdy nie wiesz jaka sztuka Ci się dostanie. Loteria, czysta loteria. Świetnym przykładem jest recenzja od JayzTwoCentz, który dostał model Hall Of Fame z gorszym OC od std GTX980 oraz był mega głośny (coil whine).

Edytowane przez abrakader225

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nowy Mediacoder oficjalnie wspiera już NVENC do H265. Oprócz tego działa również w StaxRip.

 

GTX 960 wyciąga prędkości konwersji w granicach 17-18x (320fps) realtime przy rozdz. hd ready, 32x (ok 650fps) przy dvd. Wszystko w trybie high quality.

Nie przesadza z bitratem, konwersje wychodzą bardzo ładne (na moje zmęczone oko, porównywalne z x265 medium/fast). To jest kosmos, bo mój kręcony 2600k wyciągał w granicach 40fps , przy okazji testując mocno możliwości chłodzenia ;)

 

jedyna wada enkodera to niekompatybilność z niektórymi rozdziałkami (czasem trzeba gdzieś croppingiem ująć/dodać 8px w pionie).

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Daj bios, bo go nie widzę :)

Dziękuję za chęci, ale jestem zmuszony odmówić. Powód jest taki, że chciałbym sam się nauczyć to robić. A jeszcze drugi powód jest taki, że możliwe, że będę miał drugą karę do zabawy biosem :) Inna kwestia, że padł procek i biosu na razie z dysku nie wyciągnę.

 

Zacząłem czytać ogólnie i szukać, zauważyłem, że kepler bios editor jest w obsłudze bardzo podobny. Znalałem dzięki temu dwa artykuły:

http://www.hardwareluxx.de/community/f305/nvidia-geforce-gtx-700-600-serie-bios-files-932143.html

http://www.pcformat.pl/Lepszy-GeForce,a,3368,strona,3

 

O ile dobrze zrozumiałem, to podnoszę częstotliwość za pomocą base clock, boost clock. Nie wiem tylko, jak rozumieć te wartości. Jeśli w evega precision dodałem do rdzenia 114MHz to do obu też tyle samo dodaje?

Memory clock, to sprawa oczywista.

Napięcia, o 50mV podnoszę tylko P0 czy coś jeszcze?

Power target zwiększam w ten sposób?

hTsBvEA.jpg

 

Chyba tyle, byłbym wdzięczny wam za pomoc :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To nie jest takie same dla wszystkich kart.

 

Niestety nie posiadam Maxwella, tylko Mini Maxwella i jedynie mogę dać ustawienia z jego biosu.

 

W każdym razie możesz się posłużyć wstępnie moimi ustawieniami i exsperymentować u siebie.

 

W kwestii napięcia 3D  nie masz się czego obawiać, bo jest blokada, za to nie ustawiaj zbyt niskiego napięcia dla 2D, bo karta nie ruszy i możesz mieć problem z flashem oryginalnego biosu.

 

Nie obniżaj napięcia 2D poniżej  0.800 Volt !!

 

Tak po prawdzie nie ma użytkownika, który by potrafił wytlumaczyć edycję biosu w MBT, bo jak już pisałem, trzeba mieć kartę u siebie i dla niej ustawiać odpowiednie wartości.

 

Mogę jedynie pokazać filmik z ustawieniami biosu 750Ti:

 

 

To są ustawienia dla mojej karty... Twoja karta będzie inaczej taktowana i zasilana i musisz sobie to sam dopracować.

 

Masz tutaj jedynie pokazane ustawienia GPU dla 1359MHZ bez boost, pamięci na 3000MHZ (6000MHZ), PT na 7Wat 2D i 70Wat 3D i napięcie 2D 0.818 Volt i 3D 1.137 Volt.

Edytowane przez leven
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, że drążę temat ale co masz na myśli inaczej taktowana? Przecież znam maksymalne wartości i bazowe. Jasne wiem, aby nie ustawiać w sposób identyczny jak na video które pokazujesz.
 

Ogólnie Twój filmik sporo rozjaśnił, zastanawiam się czy:

a) Jak to możliwe, że valley pokazywał 5600MHz bodajże pamięci, a tutaj mam 3600MHz, co + 540MHz daje 4140MHz. Ktoś coś źle liczy?

b) Rdzeń podkręciłem bez problemu, boost table też zmieniłem i pozostałe ustawienia - jest OK.

c) Niestety, nie poradziłem sobie z Power Table i Voltage Table. Chciałbym mu dodać + 50mV w trybie 3D a TDP dać raczej na full, ew. na 115%.

 

Chodzi mi o takie ustawienia:

lpDL0gg.png

 

Czy jednak mógłbyś zerknąć? https://www.dropbox.com/s/kft1feof69vyaar/GM206.rom?dl=0

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie sugeruj się odczytami taktowań karty w Valey... monitoruj kartę w GPU-Z "sensors".

 

Tu masz biosik z podniesionym napięciem do 1.212 Volt w 3D.

 

2D nie ruszałem

 

PT wzmocniony i teraz trzeba porobić testy w np. Stone Giant - jest stabilny odczyt, dla tego warto go uruchomić na te 15 minut i obserwować w GPU-Z "sensors" taktowania, temperatury, RPM, GPU load, Power Consumption.

 

Jeżeli w Stone Giant taktowanie GPU nie będzie spadać, a PC/TDP będzie mieć zapas, to możesz się pokusić o coś bardziej obciążającego np. Kombustor.

 

Furmana nie puszczaj, bo jest za bardzo agresywny i karta może wyciągnąć kopyta przy PT 250 Wat.

 

 

bios: https://1fichier.com/?ste21wi4n5

 

 

Jak wgrywasz bios z podniesionym napięciem i PT, usuń wcześniej profile OC w programach zewnętrznych, bo karta zboostuje do kosmicznych wartości i się sterownik wysypie.

 

Monitoruj parametry w GPU-Z "sensors".

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co masz na myśli mówiąc, wyciągnąć kopyta. W sensie, że powertarget jest za duży i sekcja padnie? Czy da się zmodyfikować PT aby nawet po furmarku nie padła sekcja?

 

Czy jeśli valley widział wcześniej pamięci 5600MHz to teraz też powinien (teraz, w sensie po zmianie biosu)?

 

Bardzo Ci dziękuję za pomoc, jako jedyny ogarniasz chyba temat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co masz na myśli mówiąc, wyciągnąć kopyta. W sensie, że powertarget jest za duży i sekcja padnie? Czy da się zmodyfikować PT aby nawet po furmarku nie padła sekcja?

 

Czy jeśli valley widział wcześniej pamięci 5600MHz to teraz też powinien (teraz, w sensie po zmianie biosu)?

Tak, da się dobrać PowerTarget tak, aby w grach dobijał np. do 90%, w Furmarku >= 100% i karta zrzuca takty.

 

U siebie w 750Ti tak miałem, w Furmarku takty spadały do ~1250MHz na rdzeniu, w grach karta trzymała > 1400MHz

(pobór mocy w Furmarku był zbliżony do poboru w grach, a nie sporo wyższy jak to jest normalnie)

 

Pamięci masz tylko 5600? Wyżej nie da rady, bo wartość jest dziwna?

Standardowo dla 960 jest 7000 = 1750MHz realnie. W większości egzemplarzy działają przy 1900-2050MHz. Do tego

podkręcenie rdzenia i jest kilkanaście % szybciej...

 

 

Teraz przy GTX960 nie sprawdzałem prawdę mówiąc. Nie czuję potrzeby odpalania Furmarka ani benchmarków. Zrobiłem

kilka na próbę przy max taktowaniu, teraz zjechałem z zegarem i napięciem rdzenia (1.2 -> 1.075V). Kilkadziesiąt

watów mniej, dzięki czemu mogłem znacznie spowolnić wentylator. No i mały zasilacz ma łatwiej ;) Wygląda to tak:

 

M02lxFN.jpg

Edytowane przez rzymo
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co masz na myśli mówiąc, wyciągnąć kopyta. W sensie, że powertarget jest za duży i sekcja padnie? Czy da się zmodyfikować PT aby nawet po furmarku nie padła sekcja?

 

Czy jeśli valley widział wcześniej pamięci 5600MHz to teraz też powinien (teraz, w sensie po zmianie biosu)?

 

Bardzo Ci dziękuję za pomoc, jako jedyny ogarniasz chyba temat.

 

Power Target to zakres, w którym pracuje GPU.

 

To oznacza, że nawet przy PT 1000Wat GPU będzie pracować z taką mocą, jaka jest od niego wymagana przez daną aplikację.

 

Furmark potrafi pobrać dobre 1/3 więcej mocy z GPU i sekcji zasilania, niż najbardziej obciążająca gra, ale to dotyczy opcji, gdy PT jest ustawiony na dużą moc.

 

Przy nizszym PT, Furman spowoduje spadek napięcia i taktowania dla zachowania bezpieczeństwa.

 

 

Jak Rzymo już wspomniał można sobie ustawić granicę maxymalnego obciążenia uruchamiając np. Kombustora i dla niego ustawić max PT na np.  90%.

 

Wyżej też można, ale to już nie będzie mieć znaczenia, bo karta i tak więcej z siebie nie da a po co tak bardzo obciążać cały układ, skoro nie ma przyrostu wydajności ?

 

 

To dla Ciebie będzie dość uciążliwe, bo czeka Ciebie mnóstwo testów i flashów biosu, ale warto, :)

 

 

W biosie, który zalinkowałeś, taktowanie pamięci wynosi aż 4100 MHZ, czyli rzeczywiste 8200MHZ !!!

 

Nie ruszałem tej wartości, bo nie tym się miałem zająć.

 

 

Jeszcze raz wspomnę: jak masz wykonane OC programowe (w jakimś afterburnerze, evga precision, nvidia inspektor, itp.) to usuń te profile, bo karta całkowicie się zagubi.

 

W końcu nie wie, czy ma słuchać swojego biosu, czy programu zewnętrznego.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...