rzymo Opublikowano 15 Stycznia 2015 Zgłoś Opublikowano 15 Stycznia 2015 (edytowane) I 2GB ram to dziś trochę mało w nowych grach. Nie wspominając o niskiej szynie 128 bit. Fakt, 2GB to niewiele. Dużych wymagań odnośnie grafiki nie mam, więc karta zostanie u mnie na dłużej. Na dłużej, czyli czekam na wersję z większą ilością pamięci. Czy szyna będzie problemem - i tak, i nie ;) Tak - jeśli ktoś się nastawia, że na tej karcie pogra w max detalach + max wygładzanie i/lub w wysokiej rozdzielczości. W przeciwnym wypadku (fullhd + niższe tryby wygładzania) 128bit nie powinno być jakimś dużym spowalniaczem. 750Ti jakoś za bardzo nie cierpiała z powodu pamięci (1500 -> 1650MHz karta przyspieszyła o jakieś 2-3%, czyli niewiele), a tu mamy kompresję koloru + szybsze kostki. Podejrzewam, że większość z nich będzie w stanie zbliżyć się do 2000MHz lub nawet przekroczyć. 192bit - musi być. Gdzieś już to pisałem (chyba w komentarzu w niusie na głównej) - z każdej strony PCB jest jedno wolne miejsce na kość pamięci, nie dwa. Czyli dokładamy dwie kości (2x 32bit), co daje +64bit w stosunku do obecnych 128bit. Nikt by przecież nie projektował droższego PCB, jeśli ta możliwość miała by pozostać niewykorzystana ;) No chyba że asymetrycznie 3GB/128bit - ale to jest najmniej prawdopodobne. Edytowane 15 Stycznia 2015 przez rzymo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Orgiusz Opublikowano 15 Stycznia 2015 Zgłoś Opublikowano 15 Stycznia 2015 Poprawcie mnie jeśli się mylę - 970 i 960 to dwa różne GPU a nie odrzuty produkcyjne wafli krzemowych, prawda? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jabar83 Opublikowano 15 Stycznia 2015 Zgłoś Opublikowano 15 Stycznia 2015 (edytowane) Tak to dwa różne układy. GTX 960 to GM206, a 970 to GM204. Ten sam co GTX 980. Edytowane 15 Stycznia 2015 przez Devil Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Orgiusz Opublikowano 15 Stycznia 2015 Zgłoś Opublikowano 15 Stycznia 2015 Tak to dwa różne układy. GTX 960 to GM206, a 970 to GM204. Ten sam co GTX 980. Dzięki. W takim razie boję się marketingowców nV którzy rzucą 960Ti na GM204 z szerszą szyną ale niższym ROP Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xardas228 Opublikowano 15 Stycznia 2015 Zgłoś Opublikowano 15 Stycznia 2015 (edytowane) Widziałem ludzi którym z pamięcią wirtualną kończy się na 3950, 4050, 3700, 3550, 2600. Zależy od sztuki ? Czy może są jakieś inne warunki ? Stan faktyczny najlepiej pokazują chyba gry np. Shadow of Mordor+ultra textures+rozdzielczość DSR. Tam karta powinna wykorzystać cała dostępną pamięć. U mnie jest to ~3500-3570. Na forum guru3d ktoś wrzucił test inny niż kombustor: http://forums.guru3d.com/showpost.php?p=4993462&postcount=221 Edytowane 15 Stycznia 2015 przez xardas228 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Drizz Opublikowano 15 Stycznia 2015 Zgłoś Opublikowano 15 Stycznia 2015 (edytowane) W tym programiku pobiera mi całe 4083MB,bez żadnych problemów i pokazuje 12000FPS :D Edytowane 15 Stycznia 2015 przez Drizz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tasslehoff Opublikowano 15 Stycznia 2015 Zgłoś Opublikowano 15 Stycznia 2015 Watch Dogs z DSR (z 4k rozdziałki) MSAAx8 max 4GB też zabiera Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sideband Opublikowano 15 Stycznia 2015 Zgłoś Opublikowano 15 Stycznia 2015 Wszystkie programy pokazują dane z nvapi i tylko użycie pamięci lokalnej z karty graficznej, więc użycie nie może przekroczyć więcej niż posiada karta. Ale w zasadzie dla textur dostępne jest nieco mniej niż 4GB, niewielka część pamięci jest zarezerwowana do innych celów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cri5t Opublikowano 15 Stycznia 2015 Zgłoś Opublikowano 15 Stycznia 2015 Pisząc o braku poprawy masz na myśli wykorzystywanie VRAM-u ? Dokładnie to miałem na myśli. :> Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leven Opublikowano 15 Stycznia 2015 Zgłoś Opublikowano 15 Stycznia 2015 @rzymo Ciekawe ile sobie zaśpiewają za tą kartę - bo jak dostaniemy wydajność ala GTX760 w cenie nie wiele mniejszej niż GTX770 / R9 280X to karta będzie porażką . Jedyne co będzie dobre to pobór mocy patrząc na to jak karta została pocięta . GTX 960 będzie jakieś 25% szybsza od GTX 760. Cena powinna oscylować w przedziale 800-850zł :) Optymista jestem nie ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gosu Opublikowano 16 Stycznia 2015 Zgłoś Opublikowano 16 Stycznia 2015 http://www.chiphell.com/thread-1220162-1-1.html Nadchodzi :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Caleb Opublikowano 16 Stycznia 2015 Zgłoś Opublikowano 16 Stycznia 2015 3 sztuki na stanie, walka trwa :> 4 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leven Opublikowano 16 Stycznia 2015 Zgłoś Opublikowano 16 Stycznia 2015 Testy na bardzo mocnej platformie ? Da się wyłączyć 2 rdzenie i zostawić HT i zrobić te same testy (taki improwizowany I3) ? Ciekawe, jaka będzie różnica pomiędzy socketami (AMD/775/SB/IB, itp) 25% dla GTX960 nad GTX760. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FredPL Opublikowano 16 Stycznia 2015 Zgłoś Opublikowano 16 Stycznia 2015 Mam nadzieje, ze ten GTX960 zamiesza troche na rynku i ceny sie ogarna bo aktualne to kpina. W przyszlym msc mam plan brac nowa karte i kto wie moze bedzie to 960 ;) Wysyłane z mojego GT-S5570 za pomocą Tapatalk 2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
reyden Opublikowano 16 Stycznia 2015 Zgłoś Opublikowano 16 Stycznia 2015 Początkowo GTX960 był pozycjonowany na poziomie GTX770 / R9 280X . Ostatnie plotki jak i specyfikacja kreują go jednak na odpowiednik GTX760 , choć ta wąska szyna nie wygląda najlepiej . Zobaczymy na co stać optymalizacje z Maxwella . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michaelius Opublikowano 16 Stycznia 2015 Zgłoś Opublikowano 16 Stycznia 2015 Gdzieś już to pisałem (chyba w komentarzu w niusie na głównej) - z każdej strony PCB jest jedno wolne miejsce na kość pamięci, nie dwa. Czyli dokładamy dwie kości (2x 32bit), co daje +64bit w stosunku do obecnych 128bit. Nikt by przecież nie projektował droższego PCB, jeśli ta możliwość miała by pozostać niewykorzystana ;) No chyba że asymetrycznie 3GB/128bit - ale to jest najmniej prawdopodobne. Wolne miejsce na pcb może równie dobrze oznaczać, że ta sama płytka będzie wykorzystana pod inny model karty. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xBum Opublikowano 17 Stycznia 2015 Zgłoś Opublikowano 17 Stycznia 2015 Im więcej informacji tym gorzej wygląda ten 960, wiadomo pobór prądu ważna rzecz, ale jeśli ma się odbijać to na wydajności to już bym wolał, żeby brała trochę więcej z gniazdka. Ten ekoterroryzm sprawia, że wydamy Xzł więcej za przedmiot, który ma mniejszy pobór i zwróci się ta dopłata po 5+ latach, a wiadomo, że teraz kupuje się sprzęt na 2 lata... Jak na razie czuje się zawiedziony i nie wiem czy nie zmienię boiska. Zobaczymy jak jeszcze wypada w testach, żeby podjąć decyzję... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aerial Opublikowano 17 Stycznia 2015 Zgłoś Opublikowano 17 Stycznia 2015 (edytowane) Tu nie chodzi i ekoterroryzm, ale o kulturę pracy samej karty, opcję bardzo cichego chłodzenia. Np. 750ti jest kartą która potrafi działać całkowicie pasywnie. Ale już cena/wydajność, jak się porówna z odpowiednikami, jest kompletnie nieopłacalna. Dopiero jak ktoś jest zdecydowany na to że chcę "dopłacić za ciszę". Idealna karta dla ludzi grających w jakieś mniej wymagające mmo, czy chcących mieć 120fps w cs:go, a jednocześnie będąca cały czas niesłyszalna. Nie każdy kupując kartę szuka bezkompromisowej wydajności. Wtedy lepiej już wyrwać 290 za niecałe 700zł, i żadna inna karta nie ma startu cena/wydajność. Edytowane 17 Stycznia 2015 przez aerial Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michaelius Opublikowano 17 Stycznia 2015 Zgłoś Opublikowano 17 Stycznia 2015 750 ma też inną zaletę - wsadzisz do zestawu z hipermarketu z produktem zasilaczo podobnym i będzie działać, a wymiana zasilacza to jedna z najbardzie upierdliwych rzeczy do zrobienia w kompie. A do tego rózne delle czy hp mogą używać niestandardowych zasilaczy, które ciężko zastąpić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rzymo Opublikowano 17 Stycznia 2015 Zgłoś Opublikowano 17 Stycznia 2015 Wolne miejsce na pcb może równie dobrze oznaczać, że ta sama płytka będzie wykorzystana pod inny model karty. Co masz na myśli pisząc inny? Całkowicie nowy, czy jednak coś z serii 96x? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ekoludek Opublikowano 17 Stycznia 2015 Zgłoś Opublikowano 17 Stycznia 2015 Witam serdecznie. Moje dwa GTX - y 980 g1 gaming nie pracują tak jak powinny. Nie wiem czy cos je blokuje czy sa wadliwe, ale nie uzywają pelnej mocy kiedy potrzeba. GPU usage oscyluje miedzy 50 a 70 % w scenach kiedy potrzebne mi są FPSy. Zamieszcze tutaj link do video z CRYSIS 3 prezentujący zuzycie rdzeni ( 2 wartosc po Temperaturze), oraz zuzycie CPU. https://www.youtube....h?v=dFl2z_HxLnE https://www.youtube.com/watch?v=9H4EGh2RKe8&feature=youtu.be battlefield 4 To samo dzieje sie w Dragons age inquisition oraz battlefieldzie 4. Far Cry 4 jako jedyny chodzi tak jak powinien. Sa sceny w ktorych karty pracuja przy 90% obciazenia i to bardzo stabilnie, ale wtedy kiedy potrzeba zeby tak pracowaly to nie chca. Oto pełna specyfikacja mojego komputera: i7 4790k 4.00 ( stock). GTX 980 SLI g1 gaming ( karty byly kupowane w roznym czasie wiec moga sie roznic wersja BIOSU, w nvidi powiedziano mi ze to nie ma znaczenia) 2x 4 096 MB Kingston DDR3 @ 667 MHz z97 gaming 5 MSI EVGA 850 Supernova. Windows 8.1 27" SD390 Mega DCR Full HD LED Monitor - link http://www.samsung.c...n/LS27D390HS/EN Jesli to istotne podaje moje wyniki z FireStrike test normal : Grafics score 29991 Physic score: 11377 Combined : 6645 OGÓLNY WYNIK : 18782 podaje link : http://www.3dmark.com/fs/3778382 Valley test:FPS 116Score - 4854Min FPS - 35Max fps - 168Heaven :Fps - 130score 3290min fps - 10Max fps - 242Fire Strike 18782 scoreGrafic score - 29991Physics score - 11377Combined - 6645 Pytanie: Czy jest to typowy bottleneck? Czy monitor moze miec cos z tym wspolnego? Dodam iż kombinowałem juz z opcjami w nvidia panel ( wysoka wydajnosc, tryb jednomonitorowy itd....) nic nie pomogło. Jezeli potrzebujecie wiecej video z innych gier aby zbadac sprawe dajcie znac to wrzuce. Bardzo prosze was o pomoc. Pozdrawiam serdecznie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KaszaWspraju Opublikowano 17 Stycznia 2015 Zgłoś Opublikowano 17 Stycznia 2015 (edytowane) Beta Evolve3,5GB ram nic więcej nie chce użyć, gra wywala się pod koniec pierwszego meczu, albo w drugim z braku pamięci. PF off. 8GB i 4Gb na karcie to za mało do grania na 1600x1200 w max detalach w grach w 2014/2015 roku LOL ! Edytowane 17 Stycznia 2015 przez KaszaWspraju Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scratix Opublikowano 17 Stycznia 2015 Zgłoś Opublikowano 17 Stycznia 2015 U mnie w FHD było ok stałe 60fps. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KaszaWspraju Opublikowano 17 Stycznia 2015 Zgłoś Opublikowano 17 Stycznia 2015 PF on czy off? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scratix Opublikowano 17 Stycznia 2015 Zgłoś Opublikowano 17 Stycznia 2015 (edytowane) On 6 GB, jedynym wyjściem żeby nie wywalało z gry bez swapu jest dokupienie kolejnych 8 GB RAM. Edytowane 17 Stycznia 2015 przez scratix Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xardas228 Opublikowano 17 Stycznia 2015 Zgłoś Opublikowano 17 Stycznia 2015 (edytowane) Tak, na forum guru3d doszli do tego że być może 12GB ramu wystarczy do obsłużenia 4GB VRAM, w innym wypadku pozostaje swap. Czy w takim wypadku w informacjach dotyczących karty graficznej nie powinna oprócz zasilacza znaleźć się wymagana pamięć ram ? Doszli też do tego że pamięć która nie jest wykorzystywana w grze jest wykorzystywana w innym celu np. nadwyżki z 3500, 3700 Bodajże pisali też coś o problemach w 32bitowych aplikacjach. Szczerze mówiąc ciężko mi wyciągnąć wniosek z tamtego tematu, może komuś innemu się uda. Edytowane 17 Stycznia 2015 przez xardas228 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gosu Opublikowano 17 Stycznia 2015 Zgłoś Opublikowano 17 Stycznia 2015 (edytowane) U mnie przy 16g ramu problemy występują tylko w 4k jeżeli mam wyłączonego swapa. Lipa jest w takich tytułach jak -AC Unity (to nie dziwi ;-) ) -Dragon Age Inqusition -Battlefiled 4 Natomiast żadnych problemów nie mam chociażby w -Crysis 3 -Tomb Raider -Metro 2033 + Metro 2033 Redux -Metro Last Light + Metro LL Redux -Diablo 3 ;-) -AC Black Flag Edytowane 17 Stycznia 2015 przez Gosu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Małpożer Opublikowano 17 Stycznia 2015 Zgłoś Opublikowano 17 Stycznia 2015 (edytowane) Nvidia zabrala juz w sprawie vramu jakies stanowisko? Czy dalej spekulacje itp? PS. gosu, jak mozesz pisac w sygnaturce "moje unikaty" skore je sprzedales? Zyjesz w matrixie czy jak? Edytowane 17 Stycznia 2015 przez Quave 2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scratix Opublikowano 17 Stycznia 2015 Zgłoś Opublikowano 17 Stycznia 2015 (edytowane) Wiem że nie bardzo na temat ale, mam teraz problem z 3dmarkiem nie mogę przejść żadnego z testów bo wywala mi komunikat "window_focus_lost: Display resolution changed" nie ważne czy karta jest po OC czy nie. A jeszcze 2 dni temu wszystko było ok. Myślę że to może być wina ostatniej aktualizacji do MSI Afterburner. Ma ktoś rozwiązanie? Jednak myślę że to wina braku VRAM bo czasami wywali mi info o zmianie schematów kolorów W7. Ale czemu wcześniej było wszystko ok a teraz nagle się posypało? Tak jak sądziłem to wina najnowszej aktualizacji do MSI Afterburner która wywala 3dmarka. Po zamknięciu programu wszystko śmiga jak należy, także czasami nie aktualizujcie go. Edytowane 17 Stycznia 2015 przez scratix Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sideband Opublikowano 17 Stycznia 2015 Zgłoś Opublikowano 17 Stycznia 2015 Akurat ta informacja od aero to wina sterów od nv i nie ma to kompletnie nic wspólnego z vram, da się to naprawić, ale to bez znaczenia :> Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...