Skocz do zawartości
Caleb

NVIDIA GeForce GTX 900 / Titan X (Maxwell) - Temat zbiorczy

Rekomendowane odpowiedzi

I 2GB ram to dziś trochę mało w nowych grach. Nie wspominając o niskiej szynie 128 bit.

Fakt, 2GB to niewiele. Dużych wymagań odnośnie grafiki nie mam, więc karta zostanie u mnie na dłużej. Na dłużej, czyli czekam na wersję z większą ilością pamięci.

 

Czy szyna będzie problemem - i tak, i nie ;) Tak - jeśli ktoś się nastawia, że na tej karcie pogra w max detalach + max wygładzanie i/lub w wysokiej rozdzielczości. W przeciwnym wypadku (fullhd + niższe tryby wygładzania) 128bit nie powinno być jakimś dużym spowalniaczem.

750Ti jakoś za bardzo nie cierpiała z powodu pamięci (1500 -> 1650MHz karta przyspieszyła o jakieś 2-3%, czyli niewiele), a tu mamy kompresję koloru + szybsze kostki. Podejrzewam, że większość z nich będzie w stanie zbliżyć się do 2000MHz lub nawet przekroczyć.

 

192bit - musi być. Gdzieś już to pisałem (chyba w komentarzu w niusie na głównej) - z każdej strony PCB jest jedno wolne miejsce na kość pamięci, nie dwa. Czyli dokładamy dwie kości (2x 32bit), co daje +64bit w stosunku do obecnych 128bit. Nikt by przecież nie projektował droższego PCB, jeśli ta możliwość miała by pozostać niewykorzystana ;)

No chyba że asymetrycznie 3GB/128bit - ale to jest najmniej prawdopodobne.

Edytowane przez rzymo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widziałem ludzi którym z pamięcią wirtualną kończy się na 3950, 4050, 3700, 3550, 2600. Zależy od sztuki ? Czy może są jakieś inne warunki ?

Stan faktyczny najlepiej pokazują chyba gry np. Shadow of Mordor+ultra textures+rozdzielczość DSR. Tam karta powinna wykorzystać cała dostępną pamięć. U mnie jest to ~3500-3570.

 

Na forum guru3d ktoś wrzucił test inny niż kombustor:

http://forums.guru3d.com/showpost.php?p=4993462&postcount=221

Edytowane przez xardas228

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie programy pokazują dane z nvapi i tylko użycie pamięci lokalnej z karty graficznej, więc użycie nie może przekroczyć więcej niż posiada karta. Ale w zasadzie dla textur dostępne jest nieco mniej niż 4GB, niewielka część pamięci jest zarezerwowana do innych celów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@rzymo

 

Ciekawe ile sobie zaśpiewają za tą kartę - bo jak dostaniemy wydajność ala GTX760 w cenie nie wiele mniejszej niż GTX770 / R9 280X to karta będzie porażką .

 

Jedyne co będzie dobre to pobór mocy patrząc na to jak karta została pocięta .

GTX 960  będzie jakieś 25% szybsza od GTX 760.

 

Cena powinna oscylować w przedziale 800-850zł :)

 

Optymista jestem nie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Początkowo GTX960 był pozycjonowany na poziomie GTX770 / R9 280X .

 

Ostatnie plotki jak i specyfikacja kreują go jednak na odpowiednik GTX760 , choć ta wąska szyna nie wygląda najlepiej .

 

Zobaczymy na co stać optymalizacje z Maxwella .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś już to pisałem (chyba w komentarzu w niusie na głównej) - z każdej strony PCB jest jedno wolne miejsce na kość pamięci, nie dwa. Czyli dokładamy dwie kości (2x 32bit), co daje +64bit w stosunku do obecnych 128bit. Nikt by przecież nie projektował droższego PCB, jeśli ta możliwość miała by pozostać niewykorzystana ;)

No chyba że asymetrycznie 3GB/128bit - ale to jest najmniej prawdopodobne.

 

Wolne miejsce na pcb może równie dobrze oznaczać, że ta sama płytka będzie wykorzystana pod inny model karty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Im więcej informacji tym gorzej wygląda ten 960, wiadomo pobór prądu ważna rzecz, ale jeśli ma się odbijać to na wydajności to już bym wolał, żeby brała trochę więcej z gniazdka. Ten ekoterroryzm sprawia, że wydamy Xzł więcej za przedmiot, który ma mniejszy pobór i zwróci się ta dopłata po 5+ latach, a wiadomo, że teraz kupuje się sprzęt na 2 lata...

Jak na razie czuje się zawiedziony i nie wiem czy nie zmienię boiska. Zobaczymy jak jeszcze wypada w testach, żeby podjąć decyzję...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tu nie chodzi i ekoterroryzm, ale o kulturę pracy samej karty, opcję bardzo cichego chłodzenia.

Np. 750ti jest kartą która potrafi działać całkowicie pasywnie. Ale już cena/wydajność, jak się porówna z odpowiednikami, jest kompletnie nieopłacalna. Dopiero jak ktoś jest zdecydowany na to że chcę "dopłacić za ciszę".

Idealna karta dla ludzi grających w jakieś mniej wymagające mmo, czy chcących mieć 120fps w cs:go, a jednocześnie będąca cały czas niesłyszalna.

Nie każdy kupując kartę szuka bezkompromisowej wydajności.

Wtedy lepiej już wyrwać 290 za niecałe 700zł, i żadna inna karta nie ma startu cena/wydajność.

Edytowane przez aerial

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

750 ma też inną zaletę - wsadzisz do zestawu z hipermarketu z produktem zasilaczo podobnym i będzie działać, a wymiana zasilacza to jedna z najbardzie upierdliwych rzeczy do zrobienia w kompie.

A do tego rózne delle czy hp mogą używać niestandardowych zasilaczy, które ciężko zastąpić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie.  Moje dwa GTX - y 980 g1 gaming nie pracują tak jak powinny. Nie wiem czy cos je blokuje czy sa wadliwe, ale nie uzywają pelnej mocy kiedy potrzeba. GPU usage oscyluje miedzy 50 a 70 % w scenach kiedy potrzebne mi są FPSy. Zamieszcze tutaj link do video z CRYSIS 3 prezentujący zuzycie rdzeni ( 2 wartosc po Temperaturze),  oraz zuzycie CPU.

https://www.youtube....h?v=dFl2z_HxLnE

https://www.youtube.com/watch?v=9H4EGh2RKe8&feature=youtu.be battlefield 4

 

 

To samo dzieje sie w Dragons age inquisition oraz battlefieldzie 4. Far Cry 4 jako jedyny chodzi tak jak powinien. Sa sceny w ktorych karty pracuja przy 90% obciazenia i to bardzo stabilnie, ale wtedy kiedy potrzeba zeby tak pracowaly to nie chca. Oto pełna specyfikacja mojego komputera:

i7 4790k 4.00 ( stock).

GTX 980 SLI g1 gaming  ( karty byly kupowane w roznym czasie wiec moga sie roznic wersja BIOSU, w nvidi powiedziano mi ze to nie ma znaczenia)

2x  4 096 MB Kingston DDR3 @ 667 MHz

z97 gaming 5 MSI

EVGA 850 Supernova.

Windows 8.1 

27" SD390 Mega DCR Full HD LED Monitor - link http://www.samsung.c...n/LS27D390HS/EN

 

Jesli to istotne podaje moje wyniki z FireStrike test normal : Grafics score 29991 Physic score: 11377

Combined : 6645 OGÓLNY WYNIK : 18782 podaje link : http://www.3dmark.com/fs/3778382

 

Valley test:
FPS 116
Score - 4854
Min FPS - 35
Max fps - 168

Heaven :
Fps - 130
score 3290
min fps - 10
Max fps - 242

Fire Strike 
18782 score
Grafic score - 29991
Physics score - 11377
Combined - 6645

 

Pytanie: Czy jest to typowy bottleneck? Czy monitor moze miec cos z tym wspolnego?

Dodam iż kombinowałem juz z opcjami w nvidia panel ( wysoka wydajnosc, tryb jednomonitorowy itd....) nic nie pomogło. 

Jezeli potrzebujecie wiecej video z innych gier aby zbadac sprawe dajcie znac to wrzuce.

 

Bardzo prosze was o pomoc. 

Pozdrawiam serdecznie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Beta Evolve

3,5GB ram nic więcej nie chce użyć, gra wywala się pod koniec pierwszego meczu, albo w drugim z braku pamięci. PF off.

 

8GB i 4Gb na karcie to za mało do grania na 1600x1200 w max detalach w grach w 2014/2015 roku LOL !

Edytowane przez KaszaWspraju

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, na forum guru3d doszli do tego że być może 12GB ramu wystarczy do obsłużenia 4GB VRAM, w innym wypadku pozostaje swap.

 

Czy w takim wypadku w informacjach dotyczących karty graficznej nie powinna oprócz zasilacza znaleźć się wymagana pamięć ram ?

 

Doszli też do tego że pamięć która nie jest wykorzystywana w grze jest wykorzystywana w innym celu np. nadwyżki z 3500, 3700

Bodajże pisali też coś o problemach w 32bitowych aplikacjach.

 

Szczerze mówiąc ciężko mi wyciągnąć wniosek z tamtego tematu, może komuś innemu się uda.

Edytowane przez xardas228

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie przy 16g ramu problemy występują tylko w 4k jeżeli mam wyłączonego swapa.

Lipa jest w takich tytułach jak

 

-AC Unity (to nie dziwi ;-) )

-Dragon Age Inqusition

-Battlefiled 4

 

Natomiast żadnych problemów nie mam chociażby w

 

-Crysis 3

-Tomb Raider

-Metro 2033 + Metro 2033 Redux

-Metro Last Light + Metro LL Redux

-Diablo 3 ;-)

-AC Black Flag

Edytowane przez Gosu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiem że nie bardzo na temat ale, mam teraz problem z 3dmarkiem nie mogę przejść żadnego z testów bo wywala mi komunikat "window_focus_lost: Display resolution changed" nie ważne czy karta jest po OC czy nie. A jeszcze 2 dni temu wszystko było ok. Myślę że to może być wina ostatniej aktualizacji do MSI Afterburner. Ma ktoś rozwiązanie?

 

Jednak myślę że to wina braku VRAM  bo czasami wywali mi info o zmianie schematów kolorów W7. Ale czemu wcześniej było wszystko ok a teraz nagle się posypało?

 

Tak jak sądziłem to wina najnowszej aktualizacji do MSI Afterburner która wywala 3dmarka. Po zamknięciu programu wszystko śmiga jak należy, także czasami nie aktualizujcie go.

Edytowane przez scratix

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...