wayne Opublikowano 13 Lutego 2015 Zgłoś Opublikowano 13 Lutego 2015 Moja 980 GTX wygląda na fajnie podkręcającą się, ale niestety zaraz sięga 70*C i zrzuca taktowania. Jak rozumiem, jest to spowodowane Power Limitem ? Na wcześniejszej 770 GTX Lightning takich rzeczy nie miałem (albo zasługa BIOSU "LN2", alby ryby - o ile coś wgrał). Pytanie, jak temu zaradzić ? Zmienić w BIOSie power limity czy bawić się w tego typu sztuczki ? http://overclocking.guide/increase-the-nvidia-power-limit-all-cards/ 70*C wydaje się mało. :P IMO jakiś custom BIOS albo edycja producenckiego :P Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HeatheN Opublikowano 14 Lutego 2015 Zgłoś Opublikowano 14 Lutego 2015 (edytowane) Racja...sam kupowałem jak na topie była 780ti prawie za 2,5k :) Na ten moment jest za to PS4 albo Xone, do tego kilka gier, a graficznie w porównaniu do PC niemalże identyko...i nie ma zabawy, że słaby procek mało ramu i srania z sterownikami bo wyszła super wydajna gra :) Także taki gtx980 albo dla entuzjastów albo dla nie liczących się z kasą, takie moje zdanie, nie mówie że to zły wybór nie zrozumcie mnie źle :) Graficznie masz racje. TV+ pad i różnica znikoma. A z 2-3m pewnie nie do wyłapania. Ale FRAMERATE to już inna bajka. Myslalem nad ps4...niestety niecałe 30fps w najnowszych tytułach (DA:I, AC:U., LODR)) skutecznie mnie zniechęciły na tym etapie (za tę cenę) do konsol nowej generacji Miałem 7870, w DA:I osiągałem próg płynności (25-30fps) co mnie doprowadzało do szału. Dlatego zakup taki a nie inny (nowe GPU zamiast PS4) Konsole owszem. Później, jak będzie więcej exclusivów, oraz będą ogólne tańsze Edytowane 14 Lutego 2015 przez HeatheN Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaciekCi Opublikowano 14 Lutego 2015 Zgłoś Opublikowano 14 Lutego 2015 980 GTX Referent skończony na 1570/4040. Ewidentnie widać braki w woltarzu. Niestety nie mogę nawet dodać 10mV bo referencyjne dziadostwo zaraz osiąga 70*C i takty spadają. :? Jak zacznie brakować mi mocy, będę musiał nad tym przysiąść, ale do WC ta karta byłaby idealna coś czuję. Niestety mam problemy z SystemInfo od 3DMarka, już robię kolejny reinstall i randomowo mi wywala. Tak czy inaczej, i7 930 @ 4.2 GHz nie czuje kompleksów względem 4790K : GTX 980 @ 1570/4040 (bez zmiany napięć)+i7 930 @ 4200 MHz = http://www.3dmark.com/3dm/5902812 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziobak Opublikowano 14 Lutego 2015 Zgłoś Opublikowano 14 Lutego 2015 FireStrike to jednak głównie test grafiki... Niemniej jednak 5-letnia i7-ka pierwszej generacji wciąż świetnie się trzyma. I niech tu jakiś konsolowy cwaniak wyjedzie, że kompa trzeba zmieniać co rok (ewentualnie tylko GPU ;)). Mój wynik na i7-4770K@4.6GHz / MSI 980 Gaming @ 1580/8400. http://www.3dmark.com/3dm/5813754? Napięcie standardowe bo podbicie nic nie pomaga i ok. 1600 mam artefakty. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaciekCi Opublikowano 14 Lutego 2015 Zgłoś Opublikowano 14 Lutego 2015 FireStrike to jednak głównie test grafiki... No tak, ale czasem CPU potrafi skutecznie przytrzymać wydajność GPU... Tutaj też jest to widoczne (Ty masz 2k punktów więcej a taktowania tylko trochę wyższe), ale mnie właśnie zadowala fakt, że 5 letnie i7 ciągle daje radę. :) Biorąc pod uwagę, że można i7 930 kupić na allegro za 200zł ... Hmm. ;) Zapewne w grach będzie gorzej, ale zaraz pyknę partyjkę BF4 i AC:U w FHD. No więc tak : Battlefield 4 wszystko max @ 1920x1200 . Szanghaj - jak tylko dostałem kontrolę nad graczem, to 10 minut w tym deszczu. MIN : 34 AVG : 114 MAX : 196 Far Cry 4 wszystko max @ 1920x1200 . Randomowe góry + rozwalenie konwoju Pagana, również 10 minut. MIN : 39 AVG : 72 MAX : 121 AC:Unity wszystko max oprócz wygładzania (FXAA) @1920x1200. Pobieganie w uliczkach koło Notre Dame + dachy + bójka z 3 przeciwnikami. MIN : 52 AVG : 70 MAX : 112 Zapewne na 4790 czy 5820 nie ma takich dropów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michaelius Opublikowano 14 Lutego 2015 Zgłoś Opublikowano 14 Lutego 2015 Procek może i 200 ale płyty na allegro po 400-500 , więc wyjdzie niewiele taniej niż używka 2500k. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaciekCi Opublikowano 14 Lutego 2015 Zgłoś Opublikowano 14 Lutego 2015 Procek może i 200 ale płyty na allegro po 400-500 , więc wyjdzie niewiele taniej niż używka 2500k. A płyta pod 1155 to ile ? Z chipsetem "Z" około 300-400zł, a sam procek 500-600zł, więc o czym tu dyskutować. Zresztą powinieneś porównywać raczej do 2700K a nie do 2500K. Tak czy siak, to jest OT. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kwasior500 Opublikowano 14 Lutego 2015 Zgłoś Opublikowano 14 Lutego 2015 A z chipsetem "P" 150, Twój argument jest inwalidą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FredPL Opublikowano 16 Lutego 2015 Zgłoś Opublikowano 16 Lutego 2015 Do giercujących posiadaczy GTX 960 mam pytanie, jak wygląda temat ze spadkami animacji w dynamicznej rozgrywce ? Wąska szyna przydusza i powoduje spadki animacji przy gwałtownym rozglądaniu się etc ? 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NostradamuSek Opublikowano 17 Lutego 2015 Zgłoś Opublikowano 17 Lutego 2015 (edytowane) Witam, to i ja dołożę 3 grosze. Właśnie koledze sprzedałem MSI GTX 660 OC za 500zł z jeszcze 2 letnią gwarancję (tak, wiem dobry zakup) i... chciałbym coś z GTX za ok 1000zł (± 200) Poważnie zastanawiam się nad 960-ką, ale porażają mnie różnice kilku klatek wydajności w AC Unity względem GTX 660. WTF! Czekam na Ti, ale .. sami wiecie. Jedyna, alternatywą jest 970-ka.. tylko cena. Tym bardziej, że siedzę na monitorze 21:9 z trochę wyższą rozdzielczością niż FHD. Dodatkowo nie jestem pewny zasilacza Della 525W (niby ma 3 linie 12V 18A) i na znamionówce jest napisane, że można podłączyć max 500W, dlatego daruję sobie karty "watożerne". Komp jak w stopce (bez 660-ki). Co polecacie zrobić? Edytowane 17 Lutego 2015 przez NostradamuSek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HeatheN Opublikowano 17 Lutego 2015 Zgłoś Opublikowano 17 Lutego 2015 (edytowane) Imho zostaje ci tylko GTX 960 i cięcie detali. W przypadku 970 musiałbyś wymienić raczej zasilacz (grafa wymaga mocnej linii 12V ~28A) a to już byłby koszt z 1800zł za całość Edytowane 17 Lutego 2015 przez HeatheN Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rzymo Opublikowano 17 Lutego 2015 Zgłoś Opublikowano 17 Lutego 2015 Poważnie zastanawiam się nad 960-ką, ale porażają mnie różnice kilku klatek wydajności w AC Unity względem GTX 660. WTF! Na Ultra? Jeśli tak i musisz mieć najwyższe ustawienia, to GTX960 nie jest dla Ciebie. Jeśli nie masz oporów przed zmniejszaniem detali, to 960'tka będzie dużo szybsza od 660 i zapewni płynną grę. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NostradamuSek Opublikowano 17 Lutego 2015 Zgłoś Opublikowano 17 Lutego 2015 (edytowane) RzymoNie na ultra, tylko widząc tę różnicę w benchu to mi szczena opadła, w innych grach już jest znacznie lepiej. Mnie wystarczą mid , high bez wodotrysków typu antyaliasingi itp. Natywna bez tego też dobrze wygląda. Wystrzegam się tylko innej rozdzialki niż natywna, bo to źle wygląda. Druga sprawa 2GB ram, to już może być mało dla tej rozdziałki. Wolałbym mieć te min obecnie 3,5GB :-P Dlatego poczekam czy czasem ta z 4GB nie będzie czasem Ti. Do marca, kwietnia dam radę. Tym bardziej, że chyba zagłębię się w Pillars of Eternity 8-) a później w Torment-a.HeatheNW tym dellu są 3 linie po 18A w trybie combine ok 42A(chyba) . Gość wsadził do tego Della 970-ke i mu chodzi (elektroda). Praktycznie ten dell powinien uciagnac SLi z dwóch Quadro 5600 lub 4600. Inna sprawa, że szukam, czy da się tam wsadzić jakiś zamiennik ATX, choć przeróbka zasilania procka pewnie będzie wymagana. http://www.purepc.pl/karty_graficzne/geforce_gtx_970_killer_gtx_780_test_wersji_niereferencyjnych?page=0,20 Zestaw testowy z 970 bierze ok 420W z gniazdka. Z kręconym prockiem na 4,5GHz. Wkurza mnie, że w Dell nie wiem, czy te 500W na liniach to życzenie, czy realia. http://ecx.images-amazon.com/images/I/81-0eBjEq-L._SL1500_.jpg Edytowane 17 Lutego 2015 przez NostradamuSek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rzymo Opublikowano 17 Lutego 2015 Zgłoś Opublikowano 17 Lutego 2015 "Nie na ultra, tylko widząc tę różnicę w benchu to mi szczena opadła," - a gdzie? Bo wszędzie gdzie patrzę, to przy ustawieniach niższych niż Ultra to 660 vs 960 jest wielka różnica... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NostradamuSek Opublikowano 17 Lutego 2015 Zgłoś Opublikowano 17 Lutego 2015 http://www.purepc.pl/karty_graficzne/premiera_geforce_gtx_960_test_kart_graficznych_za_1000_zlotych?page=0,7 Jak widzę to testują tu na High. Przy założeniu, że chcę gać w 2560*1080 może być krucho, a chciałbym mieć te ok 30-40 FPS. Tylko czy zejście z wodotryskami mi na to pozwoli (Bloom / MSAA x2 / HBAO+ mogę wyłączyć) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MesJasZ Opublikowano 17 Lutego 2015 Zgłoś Opublikowano 17 Lutego 2015 Mnie wystarczą mid , high bez wodotrysków typu antyaliasingi itp. Natywna bez tego też dobrze wygląda. Wystrzegam się tylko innej rozdzialki niż natywna, bo to źle wygląda. Jeśli to coś pomoże w wyborze, mam monitor 21:9 i rozdzialke 2560x1080. Nowy wolf chodzi ok (tzn 60fps) delikatnie zminiejszylem rozdz.cieni. Dying light osiągnie 60fps na texturach med , bez nvidia hbao i czegoś tam jeszcze. WoT pyka na maxa. Rozdz native bez AA, vsync 60fps. Civ Beyond, 60fps na full, mało obciąża grafikę, bo komp w trakcie gry ciągnie jakieś 120w. Karta chodzi mi 1464 , memki dałem na 7800mhz. Biosami, mimo wytycznych kolegów, jeszcze się nie bawiłem. imho bez wodotrysków każda produkcja powinna dać radę. zasilacz 500w też. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NostradamuSek Opublikowano 17 Lutego 2015 Zgłoś Opublikowano 17 Lutego 2015 (edytowane) Pooglądałem sobie wyczyny tej karty EVGA GeForce GTX 960 SuperSC na youtube https://www.youtube.com/watch?v=8yxaeMCM5fk i źle nie ma, AC Unity sknocili z deczko, ale tutaj mało która karta wydala. Przy cenie poniżej 900zł, a wręcz blisko 800zł zaczyna mieć to sens, szczególnie, że podobno dobrze znosi OC - rdzeń ponad 1500 i pamiątki 7800. Teraz tylko poczekać na Ti z 4GB i zdecydować... Ten 1-2 miesiące wytrzymam jeszcze, haha.. chyba. Edytowane 17 Lutego 2015 przez NostradamuSek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tasslehoff Opublikowano 18 Lutego 2015 Zgłoś Opublikowano 18 Lutego 2015 Ktoś może doświadczył podobnych efektów? Nie koniecznie w samym Far Cry 4, bo np w Guild Wars 2 zdarzają mi się takie same. Wcześniej miałem na radeonie 7850 identyczne. Zmieniałem każdą możliwą opcje w sterownikach, ale nic nie dało rezultatu. pierwszy to max detale a drugi minimalne, gdzie widać jeszcze bardziej efekt pikselozy (na tym z minimalnymi detalami) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zaodrze244 Opublikowano 18 Lutego 2015 Zgłoś Opublikowano 18 Lutego 2015 (edytowane) normalnie działa, szukasz dziury w całym. Edytowane 18 Lutego 2015 przez zaodrze244 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tasslehoff Opublikowano 18 Lutego 2015 Zgłoś Opublikowano 18 Lutego 2015 tzn mam rozumieć, że u Ciebie to nie występuje? po prostu szukam opcji która to wyłącza bo szczerze mówiąc zaczyna to troszkę denerwować Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zaodrze244 Opublikowano 18 Lutego 2015 Zgłoś Opublikowano 18 Lutego 2015 umnie działa tak samo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzechotnik Opublikowano 18 Lutego 2015 Zgłoś Opublikowano 18 Lutego 2015 To jest bug gry, który się nazywa doczytywanie tekstur a.k.a texture pop-in. To samo jest w Far Cry 3 - będzie występować niezależnie od tego, jakie masz GPU. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tasslehoff Opublikowano 18 Lutego 2015 Zgłoś Opublikowano 18 Lutego 2015 Ok dzięki, szkoda. Tylko dziwne że to też ujawnia się u mnie w GW2 czasami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zaodrze244 Opublikowano 18 Lutego 2015 Zgłoś Opublikowano 18 Lutego 2015 Albo nowe stery 347.52 albo ubisoft coś znowu spieprzyl ale fc4 działało mi w miarę ok tak teraz jest beznadzieja. Textury migotaja, giera się tnie... Dobrze ze juz ja ukończyłem w 96% i sobie ją odpuściłem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gosu Opublikowano 18 Lutego 2015 Zgłoś Opublikowano 18 Lutego 2015 Albo nowe stery 347.52 albo ubisoft coś znowu spieprzyl ale fc4 działało mi w miarę ok tak teraz jest beznadzieja. Textury migotaja, giera się tnie... Dobrze ze juz ja ukończyłem w 96% i sobie ją odpuściłem A jak się ogólnie SLI skaluje w FC4 i w jakiej rozdziałce grasz, jaki framerate? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zaodrze244 Opublikowano 19 Lutego 2015 Zgłoś Opublikowano 19 Lutego 2015 nie wiem jak się skaluje ale na oko chujowo, gram w 1440p wszystko na maxa TXAAx2 + wszystkie bajery nvidii, do tej pory trzymało mi 60fps z mały spadkami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
epoxer Opublikowano 19 Lutego 2015 Zgłoś Opublikowano 19 Lutego 2015 Witam. Ja się zastanawiałem przez kilka dni czy z GTX 660 przesiąść się na 960 czy używaną 770. Przejrzałem testy i stwierdziłem, że 960 mi bardziej pasuje. Pobiera tyle samo energii co 660 a wydajność ma niewiele niższą od 770. Dzięki aktulizacjom sterowników czasem zrównuje się z nią i nawet wyprzedza. Dochodzi DX12 i MFAA który też dzięki sterownikom jest już dostępny w 24 grach http://www.geforce.co.uk/hardware/technology/mfaa/gamesMiałem czekać na GTX 960 Ti 4GB ale dziś kupiłem MSI 960 Gaming (powinna dotrzeć w poniedziałek). Jesli chodzi o wydajność 660/960 w AC: Unity to pewne ustawienia w niewielkim stopniu wpływaja na jakość obrazu a zyskuje się kilka FPS więcej. Dotyczy to głównie przejścia textur z Ultra High na High i Environmental Quality z Ultra High na Very High. Ciekawy poradnik dostępny jest tutaj http://www.geforce.co.uk/whats-new/guides/assassins-creed-unity-graphics-and-performance-guideMała różnica w wydajności między tymi kartami przy ustawieniu wszystkiego na max według mnie wynika z tego, że ustawiając textury na Ultra zatyka się bufor pamięci - to ustawienie dla kart z 4GB RAM, High natomiast jest dla kart z 3GB ale karty z 2GB radzą z nim sobie jako tako. Jak dojdzie karta to sprawdzę wpływ tych ustawień na wydajność 960 względem 660. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gosu Opublikowano 19 Lutego 2015 Zgłoś Opublikowano 19 Lutego 2015 To będę musiał sprawdzić u siebie jak to tam wygląda. Tak swoją drogą muszę przyznać że jedna z moich kart ma NIESAMOWICIE lipne pamięci, no po prostu strasznie. Teraz 45 minut leciał Ungine Heaven 4.0 przy 1501 na rdzeniach i 7310 na pamięciach. Jak dam nawet 1470/7410 to wywala po jakichś 15 minutach :/ Do tej pory miałem stałe OC 1490/7410 potem zmniejszyłem do 1480 bo mi wywaliło w "AC Unity". No i się zabrałem za testowanie dalej. Druga karta spokojnie też robi ponad 1500 na rdzeniu ale i 7800 na pamięciach. Chyba mam najbardziej lipne Samsungi jakie mogłem mieć , na jednej z kart ;-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zaodrze244 Opublikowano 19 Lutego 2015 Zgłoś Opublikowano 19 Lutego 2015 Mi po przekroczeniu 7800 spada wynik w smarku. Karty wkrecaja mi stabilnie jedynie na 1440/7800. Pojedynczo latają na ponad 1500/7800. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NostradamuSek Opublikowano 19 Lutego 2015 Zgłoś Opublikowano 19 Lutego 2015 AC Unity to taka zagwozdka optymalizacyjna, nie wiem, czy już po tych patchach 1.4 chodzi to normalnie, ale na 660-tce był w zasadzie w mojej rozdzielczości grywalny na min ustawieniach powiedzmy... do marginalnej akceptacji. Sam widzisz minimalne wg Ubi GTX 680 - raczej 960-ka go nie "łyknie". Chętnie usłyszę jak ci się sprawuje w AC Unity. Mimo wszystko FHD do mojej rozdzielczości znacznie mniej wymaga mocy. AMD przygrało z przyszłymi nówkami z nami jak zawsze poza high endem, tak, że czekam na Ti, jak doczekam, haha i popatrze jak to cennikowo wyjdzie do odgrzanych AMD. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...