Krzysiu1983 Opublikowano 1 Sierpnia 2014 Zgłoś Opublikowano 1 Sierpnia 2014 Witam, w 2013r. złożyłem kompa i z racji oszczędności kupiłem 1x4GB Crucial Ballistix Tactical CL8 (1600 MHz). Chciałem dzisiaj dokupić drugą kość - niestety - producent sprzedaje je tylko 2x4GB. Ogólnie ciężko dostać 4GB CL8, a nie chcę wydawać dodatkowych $. I tutaj pytanie nr 1 - można zaryzykować i <span style='color: red;'>ORT: wziąść</span> CL9 a następnie obinżyć tamingi ? Czy ogólnie pomysł skazany jest na porażkę i jest duża szansa że ich nie ustawie w dualu ? Czy też nie powinno być problemu i da się to szybko i łatwo (z naciskiem na łatwo) ustawić? Pytanie nr 2 - czy firma ma znaczenie ? Bo możliwe że uda mi się znaleźć A-DATA 4GB 8CL - czy istnieje szansa że nie będą współgrać czy raczej firma nie ma znaczenia a parametry ? Przyznam się że jestem zielony w temacie. Będę wdzięczny za odpowiedź. PS. reszta gratów to i5 4670k i MSI Z87-G43 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kelcior Opublikowano 1 Sierpnia 2014 Zgłoś Opublikowano 1 Sierpnia 2014 (edytowane) Nie powinno byc zadnego problemu. Przez kilka miesiecy smigalem z 2x2GB OCZ 1600Mhz CL7 w polaczeniu z Goodramami 2x4GB 1333Mhz CL9. (przy okazji mialy jeszcze zupelnie inne napiecia co jest dosc oczywiste przy takiej roznicy timingow i czest.) Jesli dobrze pamietam dzialaly przy dokladnie takich samych timingach i napieciu jakie mam aktualnie w podpisie tylko @ 1333Mhz. Ani jednego BSOD'a przez caly ten okres. Ale dla pewnosci poszukaj te A-DATA CL8, bo jednak przy powyzszym rozwiazaniu trzeba troche posiedziec, pogrzebac przy timingach, napieciach i potestowac stabilnosc - nie kazdemu bedzie sie chcialo. Edytowane 1 Sierpnia 2014 przez kelcior Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...