Skocz do zawartości
kodOdAli

usterka Lenovo Y510p?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Czy inni posiadacze Lenovo Y510p w swoich egzemplarzach także słyszą szum/szmer (cichy, ale słyszalny dźwięk o wysokiej częstotliwości) wydobywający się z okolicy lewego głośnika? 
 
Słychać go od momentu załadowania się Windowsa. Przeszukując Internet odnalazłem, że winowajcą może być grafika zintegrowana Intel HD4600, bo gdy w Menedżerze Urządzeń wyłączy się HD4600 i zrestartuje się laptopa, szmer ustaje (ale po takim restarcie obraz jest w rozdzielczości 1024x768 i w maks. podświetleniu). Inną sytuacją, gdy problem "znika" jest podkręcenie jaśności ekranu na maksa (ale nie jest to komfortowe w pracy) - przy niższych jasnościach pojawia się wspomniany szum/szmer.
 
Moja konfiguracja (Y510p) to: i7-4700MQ, 8GB RAM, GT755M (nie SLI), SSHD 1TB+8GB (hybrydowy), ekran FHD, Win 8.1 Pro.
 
Pytam, bo chcę ustalić czy to wada sprzętowa. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co czytałem na notebookcheck skarżyli się niektórzy użytkownicy w

odnośnie dziwnych dźwięków z głośników, niektórym pomagało przeinstalowanie

bądź zainstalowanie Dolby Home Theater v4 http://support.lenovo.com/pl/pl/downloads/ds027444. 

 

Raczej dla mnie  jest to  wada sprzętowa u mnie czegoś takiego nie ma ( posiadam SLI) równiez na 1 karcie z intelem tego nie ma. 

Edytowane przez Ma Ti

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

`

Z tego co czytałem na notebookcheck skarżyli się niektórzy użytkownicy w

odnośnie dziwnych dźwięków z głośników, niektórym pomagało przeinstalowanie

bądź zainstalowanie Dolby Home Theater v4 http://support.lenovo.com/pl/pl/downloads/ds027444.

Niestety nie rozwiązało to problemu. Problem wg mnie bardziej wiąże się z grafiką niż z samym dźwiękiem/głośnikami.

 

Raczej dla mnie jest to wada sprzętowa u mnie czegoś takiego nie ma ( posiadam SLI) równiez na 1 karcie z intelem tego nie ma.

Skąd masz info, że w wersji z pojedyńczą grafiką GT755M nie występuje takie "brzęczenie"?

 

A jak to jest z tym u innych posiadających tego laptopa?

Edytowane przez kotodali

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam lenovo y510p z SLI a ponieważ mogę wyjąć kartę z UB i działać na integrze + jednej głównej karcie w moim przypadku to GT 755M jedynie co muszę zrobić to przeinstalować sterowniki i już wtedy działa integra i przełącza się pomiędzy GT 755M i żadnego dziwnego odgłosu w nie ma. 

Jeśli chodzi o innych to raczej takie coś nie występuje u większości użytkowników ja oddałbym go na gwarancje jeżeli Ci to przeszkadza.

Edytowane przez Ma Ti

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam lenovo y510p z SLI a ponieważ mogę wyjąć kartę z UB i działać na integrze + jednej głównej karcie w moim przypadku to GT 755M jedynie co muszę zrobić to przeinstalować sterowniki i już wtedy działa integra i przełącza się pomiędzy GT 755M i żadnego dziwnego odgłosu w nie ma. 

Jeśli chodzi o innych to raczej takie coś nie występuje u większości użytkowników ja oddałbym go na gwarancje jeżeli Ci to przeszkadza.

Szczerze to wolałbym żądać wymiany laptopa na nowy pozbawiony tej wady na podst. niezgodności towaru z umową, niż "bawić się" w gwarancję - laptop jest nowy, mam go dopiero kilka dni; poza tym może "ucierpieć" w transporcie do serwisu itp.  :sad:

 

Jest realna szansa, że moje żądanie jest zasadne i sprzedawca wymieni mój egzemplarz na nowy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to w takim razie 10 dni masz na wymianę na nowego (...)

Na podstawie czego tak twierdzisz?

 

Jak coś nie pasi klient ma prawo zwrócić w przeciągu tych 10 dni

Tego akurat jestem świadomy, ale nawet po zwrocie kasy, w obecnej chwili nie znajdę tego laptopa w cenie, za jaką kupiłem go w tym przypadku :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sensowny sklep krótko po zakupie, jak tylko potwierdzi usterkę (czy uzna to za usterkę, nie specyfikę sprzętu) jak lapek będzie w ok stanie - i gdy sprzęt jest dalej dostępny - zaproponuje wymianę.

Zwrot przy zamówieniu na odległość (www/allegro/telefon/mail) też jest możliwy;

 

Problem taki że Y510 to model który znika z rynku, jak kojarzę wersje ze SLI są już ciężko dostępne;

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie występuje również takie brzęczenie ale z tego co zauważyłem to jak wcisnę Fn + F2 wyłączając ekran to ten dźwięk znika. Laptop ma dopiero 2 tygodnie Y510p i7-4700MQ, 8GB RAM, GT755M (nie SLI), SSHD 1TB+8GB (hybrydowy), ekran FHD, Win 8.1. Sam zastanawiam się co z tym zrobić.

 

P.S. Zauważyłem jeszcze, że jak ustawie tryb na wysoką wydajność to tego dźwięku nie ma. Zależy to chyba od jasności ekranu. Ten dźwięk jest słabo słyszalny no ale go słychać trochę. Na innym forum też ktoś miał taki przypadek.

Edytowane przez s-bart

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem jest to podstawa do wysłania na gwarancję. Nic nie irtuje jak bzyczenie i piszczenie. Zwłaszcza w laptopach przy których zwykle siedzimy blizej niż przy obudowach komputera.  Sprawdź ten myk z wyświetlaczem czli zmień zarządzanie energią na wysoką wydajność. Jak problem zniknie to wtedy wystarczy o tym wspomnieć przy słaniu do serwisu. Jak sklep porządny to powinni wymienić i może od razu sprawdza czy problem występuje w kolejnej sztuce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli bzyczenia przy lewym głośniku nie uświadczy się tylko podczas trybu wysokiej wydajności z podświetleniem 100%. Pozostałe tryby mają włączoną opcję automatycznego przyciemniania i rozjaśniania ekranu w zależności od kolorystyki wyświetlanego obrazu (tak mi się zdaje), dlatego bzyczy.

Głośnik nie "brzęczy" też w sytuacji, gdy odinstaluje się sterowniki od zintegrowanej grafiki Intela (w Menedżerze Urządzeń), tylko że wtedy jasność ekranu ustawiana jest na maksa bez możliwości zmniejszania/zwiększania.

 

Chyba pokuszę się o napisanie do helpdesku Lenovo z pytaniem co zrobić z tym fantem: na siłę ignorować, czy słać na gwarancję. Dam znać co odpiszą ;)

Myślę, że nie tylko ja będę zainteresowany co Ci odpiszą.

 

Może warto by wymienić się na forum oznaczeniami Lenovo Y510p (kodami producenta w formacie 59-XXXXXX), jakimi oznaczone są poszczególne egzemplarze - zarówno te "brzęczące" jak i te "niebrzęczące" ?

 

 

--- Edit ---

 

Jak dotąd udało mi się ustalić następujące rzeczy (od razu zaznaczam, że nie są to reguły, a po prostu przypadki jakiego udało mi się odnotować lub uzyskać informacje):

 

kody/oznaczenia producenta (59-XXXXXX):

  • modeli "niebrzęczących" - 59-415891, 59-407443
  • modeli "brzęczących" - 59-427620 (dwukrotnie), 59-407446

 

Edytowane przez kodOdAli

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Również jestem posiadaczem  brzęczącej wersji Y510P, znacie może już stanowisko lenovo w sprawie tej usterki? U mnie ponadto występuje jeszcze jeden dziwny problem. Może ktoś z was miał z tym już do czynienia.

Otóż, podczas gdy korzystam z HDMI np. mam lapka podłączonego do telewizora, to zaczyna mi szwankować beżpośrednio sąsiadujące z tym portem USB 3.0. Gdy podłączam do niego myszkę bezprzewodową to zaczyna ona wariować -  kursor blokuje się lub samoistnie się porusza gdzie popadnie oraz klika byle gdzie. W przypadku podłączenia do wspominanego portu np. klawiatury bezprzewodowej, ulega ona zblokowaniu i nie działają klawisze prawie w ogóle, no może jeden na minute wyłapie jakimś cudem. W przypadku podłączania przewodowych urządzeń i pen drivów problem nie występuje, poza jednym incydentem, gdy próbowałem odpalić kompa gdy już był do niego podłączony zarówno kabel HDMI, a w porcie obok tkwił pen drive, wówczas komp resetował się co kilka sekund zanim w ogóle wystartował boot windowsa. Gdy nie korzystam z HDMI żadne takie problemy nie występują. Miał może ktoś tak? Albo mógłby sprawdzić czy u niego też tak jest?

Edytowane przez cichy_90

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...