balance Opublikowano 26 Listopada 2014 Zgłoś Opublikowano 26 Listopada 2014 Witam, mam problem. Mój router zrywa połączenie(przynajmniej tak myślę, że to przez niego). Potrzebuję diagnozy mojego problemu. Posiadam router Linksys WAG200G od kilku lat. Może około jednego roku temu, miałem problem ze zrywającym połączeniem, jednak to jakby samo się naprawiło. Teraz mam znów ten sam problem. Zauważyłem, że problemy ze zrywającym połączeniem występują po tym, jak pobieram jakieś większe pliki. Po zakończeniu pobierania będzie jeszcze działał przez może kilka/naście godzin, a później zaczyna zrywać. Pojawia się czerwona dioda na routerze i muszę go wyłączać i włączać. Czasami pomaga też wybranie sygnału na telefonie stacjonarnym. Router mam raczej dobrze skonfigurowany. Zastanawiam się czy to czasem nie jest problem kabla telefonicznego, który jest poprowadzony do pokoju, w którym mam router. Jest to cienki kabel, w którym są dwa mniejsze(niebieski i biały), dalej są podłączone do takiego jakby modemu lub rozdzielacza, że mam 2 wejścia na kabel RJ11. Mniej więcej tak mam zbudowaną sieć w domu, trochę krzywo narysowane, ale na szybko robione. Kolory tekstu, odpowiadają kolorom kabli: sketchtoy.com/63731148A tutaj podaję screeny ze statusu routera: <---- wieczór rano ----> Dodam, że rano i wieczór zrobiłem te screeny po tym, jak mi zrywało połączenie. Podczas robienia screenów byłem już podłączony do sieci.Zapomniałem jeszcze dodać, że internet mam z netii 20 Mb/s. Zauważyłem też szumy w słuchawce telefonu. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ancient Opublikowano 26 Listopada 2014 Zgłoś Opublikowano 26 Listopada 2014 Parametry masz raczej ok, choć margines trochę niski.Dzwoniłeś w tej sprawie do netii? Mało prawdopodobne, by problem był stricte po twojej stronie. Uszkodzona mogła zostać linia po za mieszkaniem lub coś z DSLAMem. Czy router się zbytnio nie nagrzewa przez rozłączeniami? Czy po utracie synchronizacji masz dostęp do panelu konfiguracji? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelekmal Opublikowano 27 Listopada 2014 Zgłoś Opublikowano 27 Listopada 2014 Wywal ten router do kosza. Też mi zrywało jak ostatnio mi w netii z 6mb do 10 zwiększyli i ostatnie w co wierzyłem, to że to wina routera. Zrywało mi tylko wieczorami. Różni technicy przyjeżdżali przez 2 tygodnie i kombinowali. Dla świętego spokoju kupiłem 2gi router na sprawdzenie bo już miałem dość. Niestety kupiłem najtańszy na allegro linksys ag300 - odpowiednik bez wifi. Zrywało, ale rzadziej. Kupiłem kolejny TP-link td-w8960n (wyczytałem że niebieskie modele są na chipie broadcom i są lepsze) i działa jak złoto - 0 zerwań Także kupuj nowy router, bo ten to bardzo przestarzała konstrukcja. Konfiguracja w porównaniu do tego tp-linka prawie nie istnieje w nim. BTW. od dawna masz 20mbs czy teraz zwiększyli ci prędkość i zaczęło zrywać? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
balance Opublikowano 27 Listopada 2014 Zgłoś Opublikowano 27 Listopada 2014 (edytowane) Router właśnie jest dość ciepły, połączenie zaczęło zrywać od czasu kiedy pobrałem większy plik ok. 30 GB. Tak wiec przez kilka godzin pracował na maxa. Pamietam, że dawniej też miałem takie problemy, jednak ustały, jak uzywałem tylko internetu do przegladania stron. Dzwoniłem do netii i przyjęli zgłoszenie, zobaczymy co powiedzą. Mają zadzwonić do 48h. Mam dostęp do panelu po utracie synchronizacji. Od dawna mam 20 Mb/s. Jak będę miał czas, to sprawdzę puszkę czy jakieś kable nie są zaśniedziałe. Edytowane 27 Listopada 2014 przez balance Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elvis799 Opublikowano 27 Listopada 2014 Zgłoś Opublikowano 27 Listopada 2014 (edytowane) Ja miałem podobnie tzn net od Netii 20mb, modem z funkcją routera od nich, przez około 2miesiące net znikał na godzine-dwie albo zrywane połączenia co chwilę, było kilka przy ostatniej gościu poprzepinał itp kable w puszkach i już było OK aż do ostatniej niedzieli, po kablu i na laptopie wszystko hula, ale na konsolach jak ściągam coś po wifi kilka gb to jakby zapychało się łącze - wywala net po czym wraca po paru minutach do normy, ściąga dalej i znowu powtórka i tak w kółko :) Po zgłoszeniu dzwonili że przepieli mnie pod mniej obciążoną linie, ale nic to nie dało ,dzis był koleś z wymianą routera, czy pomogło okaże się jak wrócę na chatę. Wymiana sprzętu = koniec kłopotów :) Edytowane 28 Listopada 2014 przez Elvis799 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sierra2000 Opublikowano 30 Listopada 2014 Zgłoś Opublikowano 30 Listopada 2014 Hej samemu raczej nic nie zdziałasz, możesz jedynie sprawdzić na pierwszym gnizadku jakie są parametry. Mi to wygląda na to masz ustawione podbicie snr na 12db stad troche słabsze synchro i tłumienie za wysokie na download lub za małe na up. Ale jak masz trzaski i nie jest problem z aparatem to zgłaszaj do operatora. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raquntish Opublikowano 3 Grudnia 2014 Zgłoś Opublikowano 3 Grudnia 2014 Tez mialem ten sam router, z tym ze neostrade do 10 Mb. Zrywalo mi polaczenie o losowej porze dnia. Zmienilem router na d-linka i jak reka odjal. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
balance Opublikowano 3 Grudnia 2014 Zgłoś Opublikowano 3 Grudnia 2014 Temat można zamknąć, technicy przyjechali i naprawili gniazdo telefoniczne. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...