Jump to content
kucyk

Jaką kartę graficzną kupić?

Recommended Posts

aczej słabo 9600, choć jak sam miałem to udało mi się @ do 3200pkt w 2003  Postaraj się wstrzymać jeszcze trochę przed zakupem (ok miesiąca) zobaczymy jak ceny się zmienią po wejściu nowych układów na rynek. Lepiej dozbierać kasę i kupić (np. na Allegro) 9600 Pro.

Tesh sie zastanawiam nad R9600 (sapphire 128/128) jest porownywalny do ti4200 ale w nowszej technologii (dx9 itd). A co z tymi cenami czy pewne to ze za miesiac wejda nowe uklady i bedzie mozna taniej kupic :?

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam wszystkich,

 

patrze na allegro a tam gf 4ti za 400 z gwara na 12 miesiecy...

 

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=25662581

 

a co sadzicie o 64 mb ramu ? czy w najblizszym czsie to wystarczy (rok, poltora max), czy do gier bedzie wystarczalo to 64 ?

 

wlasnie, np. jezeli karta ma 64 ramu a osiaga powiedzmy w 3dmarku 2001 13000 to co ? a np. inna osiaga 10000 a ma 128 mb ramu ?

 

co wybrac ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam wszystkich,

 

patrze na allegro a tam gf 4ti za 400 z gwara na 12 miesiecy...

 

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=25662581

 

a co sadzicie o 64 mb ramu ? czy w najblizszym czsie to wystarczy (rok, poltora max), czy do gier bedzie wystarczalo to 64 ?

 

wlasnie, np. jezeli karta ma 64 ramu a osiaga powiedzmy w 3dmarku 2001 13000 to co ? a np. inna osiaga 10000 a ma 128 mb ramu ?

 

co wybrac ?

Nie znam się na tym ażtak ale z tego co wiem to naprzykład mój GF4 440mx ma 64Mb :wink: , ale to jest coś na zasazie okrajania pamięci w jakimś stopniu i przez to taka karta nie obsługuje pewnych funkcji i z tym że karta ma np 128Mb pamięci może być teżtak że jakaś64megowa jest o wiele wydajniejsza (jakoś tak). Ten GF4 4200ti może być fajny i za tą cene :lol: . Ale ja osobiście polecał bym ci jakiegoś radeona 9600 naprzykład tego. Ati w porównaniu z GF ma o wiele ładniejszy a przyczym wyraźniejszy obraz :D

Zobacz sobie linka http://www.allegro.pl/show_item.php?item=25688602

A jak chciałbyścośze sklepu to może http://sklep.benchmark.pl/pelny_9503.html

Lub zobacz sobie jeszcze GF 4200ti ale 128Mb nawet nawet i pozytywne komentarze http://sklep.benchmark.pl/pelny_4825.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten ze sklepu ma 64bity :wink: W życiu tego nie kupuj, jak jush to 64/128/256mb 128/256bit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten ze sklepu ma 64bity :wink: W życiu tego nie kupuj, jak jush to 64/128/256mb 128/256bit

Sorki faktycznie ten RADEON 9600 ma 64bit. Sorki nie zwruciłem uwagi :wink: Dzięki za sprostowanie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj cfg to:

- Intel Pentium 4A, 2400MHz (4.5 x 522)

- MSI 845PE Neo

- 512MB (PC2100 DDR SDRAM)

- GeForce FX 5200 128MB firmy Palit ;(

- SB Live!

- HDD 80GB

- CD-ROM

- CD-RW

- siec

 

Mam zamiar wymienic karte na Sapphire Radeon 9800 Pro, ktora kosztuje 1099zl. Czy to dobry wybor? Jakiego zasilacza bede potrzebowal do nowej konfiguracji i czy w moim sprzecie nalezy cos jeszcze jak najszybciej wymienic ;p? (np plytke gl.? wyczytalem, ze moje obsluguje tylko AGP4x - czy to b. zle?)

 

Z gory dzieki za ospowiedz :roll:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam zamiar wymienic karte na Sapphire Radeon 9800 Pro, ktora kosztuje 1099zl. Czy to dobry wybor? Jakiego zasilacza bede potrzebowal do nowej konfiguracji i czy w moim sprzecie nalezy cos jeszcze jak najszybciej wymienic ;p? (np plytke gl.? wyczytalem, ze moje obsluguje tylko AGP4x - czy to b. zle?)

Desperat, to bardzo źle że masz AGPx4 - teoretycznie przesył danych między kartą, a płytą główną będziesz miał dwa razy wolniejszy niż na AGPx8, a to przy tak dobrej karcie, jaką planujsz zakupić, to podstawa :!: Co do zasilacza, to jeśli teraz masz jakiś "noname" 300W to zapomnij, aby ci wszystko spoko hulało (no, są pewne wyjątki, ale to jest rzadkość). Sama karta, jaką planujesz zżera (i tu mnie nie zabijcie, bo mogę się mocno walnąć w liczbach) ale min. 80W!!! Więc przy obecnym sprzęcie może się tak zdarzyć, że jak włożysz nówkę-funkiel kartę, to ci nawet windowsa nie załaduję! Ale nie chcę cię straszyć, bo przecież tak wcale nie musi być i na twoim zasilaczu może ci wszystko śmigać jeszcze przez długie lata :wink: Tak więc, wg mnie do tego co będziesz miał, ja bym w pierwszej kolejności wciągnął płytę główną i zasilacz, choć jeśli miałbym wybierać, to najpierw zasiłkę

 

Pozdro

Lopez

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorki za ten link (u mnie tez nie dziala a w IE sie otwiera :?: )

Ale wiem juz o co chodzi, gosc mowi ze to fabryczny R9500 PRO i ma fabrycznie 8 potokow a nie jakies kombinowane odblokowywane. Niestety nie chce go sprzedac za 500zl :(

Bede zmuszony kupic R9600 128/128bit od sapphira. Chyba ze macie jakies inne propozycje ??

 

Kilka postow wczesniej ' frstjob ' napisal ze niedlugo wejda nowe uklady i sila rzeczy te 'stare' powinny staniec. Czy to prawda i jak dlugo trzeba czekac ??? Bo moj sapphirek stanial o 20 zl :o czy to ta zapowiedziana obnizka :? czy jeszcze cos pojdzie ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam zamiar wymienic karte na Sapphire Radeon 9800 Pro, ktora kosztuje 1099zl. Czy to dobry wybor? Jakiego zasilacza bede potrzebowal do nowej konfiguracji i czy w moim sprzecie nalezy cos jeszcze jak najszybciej wymienic ;p? (np plytke gl.? wyczytalem, ze moje obsluguje tylko AGP4x - czy to b. zle?)

Desperat, to bardzo źle że masz AGPx4 - teoretycznie przesył danych między kartą, a płytą główną będziesz miał dwa razy wolniejszy niż na AGPx8, a to przy tak dobrej karcie, jaką planujsz zakupić, to podstawa :!: Co do zasilacza, to jeśli teraz masz jakiś "noname" 300W to zapomnij, aby ci wszystko spoko hulało (no, są pewne wyjątki, ale to jest rzadkość). Sama karta, jaką planujesz zżera (i tu mnie nie zabijcie, bo mogę się mocno walnąć w liczbach) ale min. 80W!!! Więc przy obecnym sprzęcie może się tak zdarzyć, że jak włożysz nówkę-funkiel kartę, to ci nawet windowsa nie załaduję! Ale nie chcę cię straszyć, bo przecież tak wcale nie musi być i na twoim zasilaczu może ci wszystko śmigać jeszcze przez długie lata :wink: Tak więc, wg mnie do tego co będziesz miał, ja bym w pierwszej kolejności wciągnął płytę główną i zasilacz, choć jeśli miałbym wybierać, to najpierw zasiłkę

 

Pozdro

Lopez

Lopez chyba troche dramatyzujesz z tyym agp4x... ile bedzie co to spowalniac? kilka %? w granicach bledu pomiarowego?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm...narazie plyte bede musial pozostawic taka jaka jest, co do zasilacza to czy Chieftec 360 DF wystarczy, czy potrzeba czegos mocniejszego 8O ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lopez chyba troche dramatyzujesz z tyym agp4x... ile bedzie co to spowalniac? kilka %? w granicach bledu pomiarowego?

Po części masz rację john_doe, ale nie zupełnie. Jakby nie patrzeć, to AGPx4 ma przesył danych do chipsetu na poziomie 1GB, a AGPx8 do 2GB, tak więc przy dobrej płycie głównej i szybkim chipsecie będzie to naprawdę odczuwalne, ale przede wszystkim przy wymagających grach - i tu się z tobą zgodzę, że różnica między AGPx4 a AGPx8 może być słabo widoczna, ale tylko i wyłącznie na słabszym sprzęcie i mniej wymagających aplikacjach czy też grach. Z tego co widzę, desperat będzie sobie powoli składał naprawdę fajny zestaw, więc lepiej sprzedać motherbord za jeszcze rozsądną cenę bo i tak w przyszłości ją zmieni, niż czekać aż padnie śmiercią naturalną i wtedy bulić całą kasę na nową :lol:

 

Pozdro

Lopez

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lopez chyba troche dramatyzujesz z tyym agp4x... ile bedzie co to spowalniac? kilka %? w granicach bledu pomiarowego?

Po części masz rację john_doe, ale nie zupełnie. Jakby nie patrzeć, to AGPx4 ma przesył danych do chipsetu na poziomie 1GB, a AGPx8 do 2GB, tak więc przy dobrej płycie głównej i szybkim chipsecie będzie to naprawdę odczuwalne, ale przede wszystkim przy wymagających grach - i tu się z tobą zgodzę, że różnica między AGPx4 a AGPx8 może być słabo widoczna, ale tylko i wyłącznie na słabszym sprzęcie i mniej wymagających aplikacjach czy też grach. Z tego co widzę, desperat będzie sobie powoli składał naprawdę fajny zestaw, więc lepiej sprzedać motherbord za jeszcze rozsądną cenę bo i tak w przyszłości ją zmieni, niż czekać aż padnie śmiercią naturalną i wtedy bulić całą kasę na nową :lol:

 

Pozdro

Lopez

sorry za zmiane nicka w poprzenim poscie :oops:

 

co do tematu... hiedys testowalem agpx2 vs agpx4 i nie bylo roznic poza bledem pomiarowym. Sorry ale legenda o wydajniejszej pracy na agp8x wziela sie z tad ze wiele graf majacych wersje agp4x i "uszczesliwionych" na sile obsluga agp8x (patrz np linia gf4 od ti po mx-y) z wyzszej wydajnosci tych ostatnich spowodowanych ... lekko podniesionymi taktowaniami.. np najczesciej gf4 ti 4200 agpx2 250/500 i ta sama grafa po retuszu i zmianie nazwy na ti 4800 250/513...

Share this post


Link to post
Share on other sites

co do tematu... hiedys testowalem agpx2 vs agpx4 i nie bylo roznic poza bledem pomiarowym. Sorry ale legenda o wydajniejszej pracy na agp8x wziela sie z tad ze wiele graf majacych wersje agp4x i "uszczesliwionych" na sile obsluga agp8x (patrz np linia gf4 od ti po mx-y) z wyzszej wydajnosci tych ostatnich spowodowanych ... lekko podniesionymi taktowaniami.. np najczesciej gf4 ti 4200 agpx2 250/500 i ta sama grafa po retuszu i zmianie nazwy na ti 4800 250/513...

Tak, tutaj john_doe zgadzam się z twoją wypowiedzią w 100% :!: Te słabsze karty nie były tworzone dla AGPx8 i na siłę w nich to wymuszono, a w takim przypadku było to niczym innym, jak chwytem marketingowym :evil:

 

Pozdro

Lopez

Share this post


Link to post
Share on other sites

szybki.lopez --> jak juz dostane radka 9800se@pro o obiecuje postesowac wydajnosc w 3dsmarkach na agp4x i 8 :) zobaczymy :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

szybki.lopez --> jak juz dostane radka 9800se@pro o obiecuje postesowac wydajnosc w 3dsmarkach na agp4x i 8 :) zobaczymy :)

spoko, trzymam kciuki ;) (też bym chciał taką kartę wciągnąć)

 

Pozdro

Lopez

Share this post


Link to post
Share on other sites

np najczesciej gf4 ti 4200 agpx2 250/500 i ta sama grafa po retuszu i zmianie nazwy na ti 4800 250/513...

co ty opowiadasz ????

 

ti4800 to ti4600+agpx8

ti4800SE to ti4400+agpx8

Share this post


Link to post
Share on other sites

a faktycznie troche sie z nazwami rozminalem :)

ale w zasadzie cala rodzina ti to jeden gpu na roznych pcb z roznymi pamiatkami :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

wracajac do tego zasilacza, to czy jesli potem bede chcial nieco podkrecic procka i karte to Chieftec 360 DF i tak to udzwignie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

POST4L: 5700Ultra jest lepsza, ale za jej cene mozna miec 5900XT, co bedzie jeszcze lepszym wyborem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam zamiar wymienic karte na Sapphire Radeon 9800 Pro, ktora kosztuje 1099zl. Czy to dobry wybor? Jakiego zasilacza bede potrzebowal do nowej konfiguracji i czy w moim sprzecie nalezy cos jeszcze jak najszybciej wymienic ;p? (np plytke gl.? wyczytalem, ze moje obsluguje tylko AGP4x - czy to b. zle?)

Desperat, to bardzo źle że masz AGPx4 - teoretycznie przesył danych między kartą, a płytą główną będziesz miał dwa razy wolniejszy niż na AGPx8, a to przy tak dobrej karcie, jaką planujsz zakupić, to podstawa :!: Co do zasilacza, to jeśli teraz masz jakiś "noname" 300W to zapomnij, aby ci wszystko spoko hulało (no, są pewne wyjątki, ale to jest rzadkość). Sama karta, jaką planujesz zżera (i tu mnie nie zabijcie, bo mogę się mocno walnąć w liczbach) ale min. 80W!!! Więc przy obecnym sprzęcie może się tak zdarzyć, że jak włożysz nówkę-funkiel kartę, to ci nawet windowsa nie załaduję! Ale nie chcę cię straszyć, bo przecież tak wcale nie musi być i na twoim zasilaczu może ci wszystko śmigać jeszcze przez długie lata :wink: Tak więc, wg mnie do tego co będziesz miał, ja bym w pierwszej kolejności wciągnął płytę główną i zasilacz, choć jeśli miałbym wybierać, to najpierw zasiłkę

 

Pozdro

Lopez

 

Różnica wydajności kart na AGPx4, a AGPx8 jest znikoma. Co do zasilacza, to na noname 300W długo nie pociągniesz. Chieftec 360W w zupełności wystarczy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam wszystkich!

 

2000+ pokr.na 2600+ (temp.okolo 50)

epox 8rda 3+

radeon 9550 xt gecube

256 ddr pc 400 Mhz twinmos

Samsung 80GB 2Mb cachce

 

komp dziala fatalnie,nie wiem co sie dzieje z grafa, bardzo sie chacza gry.nie umiem podkrecic radeona, prosze o pomoc i wsparcie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

Aktualności

Artykuły



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.