Skocz do zawartości
Masaj007

Asus Z97-A problem z dyskiem M.2

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie
Dzisiaj przyniosłem do domu dysk Micron M510 M2 wyjęty z HP Folio 1040 z myślą zamontowania w swoim komputerze ale nie mogę sprawić aby zadziałał.
Na płycie Asus Z97-A jest slot M.2 w którym zamontowałem dysk i zamocowałem śrubką.
Aktywowałem slot M.2 zgodnie z poradnikiem
http://pcdiy.asus.com/2014/07/plextor-m-2-m6e-ssd-asus-z97-motherboards-better-together/

Niestety dysk nie pojawia się w systemie(Windows 8.1 ani nie widzę go w BIOS-ie. Próbowałem wyłączać SATA Express ale nic nie pomogło. Przy zmianie z AHCI->RAID jest dodatkowa opcja dotycząca dysku M2 ale po zmianie system nie wstaje a Intel Rapid Storage dalej nie widzę dysku.
Może coś jeszcze trzeba zrobić?
Dysk nie jest na liście kompatybilności z tą płytą ale czy to może być powód problemów?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepiąłem do gniazda 3 i 4. Nawet jeżeli dysk je zajmie to przepnę je do odpowiedniego aby zadziałało.
Znalazłem jeszcze
http://www.thessdreview.com/daily-news/latest-buzz/understanding-m-2-ngff-ssd-standardization/
Mam rozumieć, że są 2 standardy dysków M.2(SATA i PCIE) i mam ten nieodpowiedni? Trochę się zgubiłem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam problem. Ponoć płyty asusa tak mają. Informatyk doradził mi bym albo zwrócił M.2 do sklepu, albo postawił na półce dopóki asus nie rozwiąże problemów ze slotem na M.2. A ponoć pomaga wymiana płyty na nową. Reklamowałem w sklepie morele przysłali nową sztukę i ten sam problem. Czekam teraz ponownie na wymianę na inną sztukę, albo zwrot kasy. 

 

a poniżej odpowiedź z jednego z forum (w skrócie złącze M.2 w płytach asus to strzał sobie w kolano :) )

 

"I think asus jumped the gun and released mother boards with the M.2 option without perfecting the technology first. There's an awful lot of people with the same problem. They cannot get the M.2 function to work on their asus MB's. I would suggest an RMA or if it is still within a month, just return the MB for a refund and get another manufacturer's MB.

From what I have heard, asus is not offering any solutions as of now, either."

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...