Jump to content
Sign in to follow this  
PROplayaPL

Geforce GTX 960 - Oczekiwania , Opinie

Recommended Posts

Bez obrazy, ale ten test wykonal ktoś "bez wiedzy".

 

 

 

W tym teście nie ma gier, które wymagają więcej niż 2GB stąd równe wyniki dla 2GB i 4GB.

 

A wystarczyło dać porównanie w FHD dla Watch Dogs, ACU i SofM.

 

Tam 2GB po prostu ucina FPS.

 

 

 

 

leven, myślę, że autor tego artykułu ma niezłe rozeznanie tylko trzeba go przeczytać a nie tylko spojrzeć na dobór gier. Swoją drogą recenzje Hilberta z Guru3d śledzę od 15 lat :-)

 

Część z tych gier pożera znaczne ilości RAMu tylko w wyższych rozdzielczościach. Alien dodany jest dla przykładu jako gra pożerająca mało RAMu. Ponadto autor zwraca uwagę na 2 fakty. 1) większa ilość RAM ma wpływ w Thief na mniejszy stuttering; 2) w Middle Earth karta z 4GB wykorzystuje 3GB a mimo to jej wydajność jest identyczna jak na karcie z 2GB, nie pojawia się również stuttering w wersji 2GB.

 

 

"On the next page Thief, which will use almost 4GB of graphics memory and then on the 3rd page we look at Middle Earth: Shadow of Mordor which utilizes over 3 GB of graphics memory. "

 

"The first 15 seconds of the Thief benchmark sequence are difficult with the rain and everything. That results in small stutters and hitches, all cards tested show this visibly on screen so this is game engine related. However, the 4GB card managed this a lot better as there is way less stuttering going on."

 

"Middle Earth: Shadow of Mordor. What is interesting to see is that the 4GB version utilized over 3GB memory here, the 2GB version obviously can only utilize 2GB. That has no effect on FPS or game rendering experience whatsoever though.

 

 

Zgoda, że w Watch Dogs jest różnica - textury pożerają RAM przy ustawieniu na maxa. AC:U jest generalnie grą skopaną i działa jak chce na różnych configach. Wniosek jest taki, że poza 2-3 grami które są obecnie na rynku 4GB tej karcie daje niewiele. Szerszego rozeznania  wymaga stuterring w grach w konfigach 2 vs 4GB. Pamiętam, że w którejś recenzji pisali, że 960 z 2GB bodajże w Evolve na maxa miała mikro przycięcia i podejrzewali, że wynika on z braku RAMu bo karty z 3 i 4GB tego nie miały. Na zwiększenie RAMu zareagował też delikatnie (1FPS) Hitman - to gra która lubi RAM ale bardziej przepustowość pamięci niż jego ilość. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

To znaczy robiłem OC już z podniesionym napięciem o 50mV. To jakiś problem? Zmienisz mi też TDP? Byłym bardzo wdzięczny.

 

Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tutaj nie chodzi o za słabą kartę, tylko za mała ilość pamięci.

 

Nawet gdyby 660-ka miała 10GB ramu, to Unity nie uciągnie - powiem inaczej, dla mnie jest niegrywalny na niej.

4GB podobno pomaga utrzymać w miarę stały FPS, gdzie 2GB podobną szarpią góra/dół ,ale jak widzisz z testów jest to na niewielu grach. Zresztą popytaj Epoxera, bo ma 960-kę 2GB i przetestował między innymi AC Unity, o czym możesz poczytać parę stron wcześniej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To znaczy robiłem OC już z podniesionym napięciem o 50mV. To jakiś problem? Zmienisz mi też TDP? Byłym bardzo wdzięczny.

 

Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalka

 

 

Daj bios, bo go nie widzę :)

Nawet gdyby 660-ka miała 10GB ramu, to Unity nie uciągnie - powiem inaczej, dla mnie jest niegrywalny na niej.

4GB podobno pomaga utrzymać w miarę stały FPS, gdzie 2GB podobną szarpią góra/dół ,ale jak widzisz z testów jest to na niewielu grach. Zresztą popytaj Epoxera, bo ma 960-kę 2GB i przetestował między innymi AC Unity, o czym możesz poczytać parę stron wcześniej.

 

Tak zgadza się, że GTX660 jest dobre 50% slabszy od GTX960, ale ja cały czas piszę o ilości pamięci karty, nie o jej wydajności.

 

Karta słaba cały czas generuje niski FPS, karta ze zbyt malą ilością pamięci ucina FPS lub ma huśtawkę.

 

 

Grałeś może w Wolfenstein New Order ?

 

Jest tam taka specjalna opcja w ustawieniach graficznych, która przy kartach z 2GB dosłownie generuje 1.5-2 FPS :P

 

Wystarczy karta z więcej niż 3 GB i FPS jest przyzwoity.

 

 

Taka sytuacja będzie coraz częściej w nowych grach, przecież textury idą w kierunku jakości i karta musi mieć to gdzie załadować :)

Edited by leven
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grałeś może w Wolfenstein New Order ?

 

Grałem i całkiem przyzwoicie dawała radę. Opcje, opcjami, ale ACU jest tak skopane ze skalowalnością, że na żadnych ustawieniach nie chodziło to znośnie.

Takie Śródziemie Cień Mordoru chodziło super.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolejny test 960 tki, tym razem z 2GB na pokładzie. Jak zwykle wnikliwa analiza HardOCP nad maksymalnymi płynnymi ustawieniami w danej grze zarówno z taktowanie fabrycznym jak i po OC. http://www.hardocp.com/article/2015/04/06/gigabyte_gtx_960_g1_gaming_video_card_review/1#.VSQztpPGyUk

 

Nie spodziewałem się takiej przewagi 960  nad 285.

 

Po OC w ogóle 960 odjeżdża.

 

Dobra karta, pomimo delikatnej szyny i ubogich SP/ROP/TMU.

Edited by leven

Share this post


Link to post
Share on other sites

nowy Mediacoder oficjalnie wspiera już NVENC do H265. Oprócz tego działa również w StaxRip.

 

GTX 960 wyciąga prędkości konwersji w granicach 17-18x (320fps) realtime przy rozdz. hd ready, 32x (ok 650fps) przy dvd. Wszystko w trybie high quality.

Nie przesadza z bitratem, konwersje wychodzą bardzo ładne (na moje zmęczone oko, porównywalne z x265 medium/fast). To jest kosmos, bo mój kręcony 2600k wyciągał w granicach 40fps , przy okazji testując mocno możliwości chłodzenia ;)

 

jedyna wada enkodera to niekompatybilność z niektórymi rozdziałkami (czasem trzeba gdzieś croppingiem ująć/dodać 8px w pionie).

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daj bios, bo go nie widzę :)

Dziękuję za chęci, ale jestem zmuszony odmówić. Powód jest taki, że chciałbym sam się nauczyć to robić. A jeszcze drugi powód jest taki, że możliwe, że będę miał drugą karę do zabawy biosem :) Inna kwestia, że padł procek i biosu na razie z dysku nie wyciągnę.

 

Zacząłem czytać ogólnie i szukać, zauważyłem, że kepler bios editor jest w obsłudze bardzo podobny. Znalałem dzięki temu dwa artykuły:

http://www.hardwareluxx.de/community/f305/nvidia-geforce-gtx-700-600-serie-bios-files-932143.html

http://www.pcformat.pl/Lepszy-GeForce,a,3368,strona,3

 

O ile dobrze zrozumiałem, to podnoszę częstotliwość za pomocą base clock, boost clock. Nie wiem tylko, jak rozumieć te wartości. Jeśli w evega precision dodałem do rdzenia 114MHz to do obu też tyle samo dodaje?

Memory clock, to sprawa oczywista.

Napięcia, o 50mV podnoszę tylko P0 czy coś jeszcze?

Power target zwiększam w ten sposób?

hTsBvEA.jpg

 

Chyba tyle, byłbym wdzięczny wam za pomoc :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

To nie jest takie same dla wszystkich kart.

 

Niestety nie posiadam Maxwella, tylko Mini Maxwella i jedynie mogę dać ustawienia z jego biosu.

 

W każdym razie możesz się posłużyć wstępnie moimi ustawieniami i exsperymentować u siebie.

 

W kwestii napięcia 3D  nie masz się czego obawiać, bo jest blokada, za to nie ustawiaj zbyt niskiego napięcia dla 2D, bo karta nie ruszy i możesz mieć problem z flashem oryginalnego biosu.

 

Nie obniżaj napięcia 2D poniżej  0.800 Volt !!

 

Tak po prawdzie nie ma użytkownika, który by potrafił wytlumaczyć edycję biosu w MBT, bo jak już pisałem, trzeba mieć kartę u siebie i dla niej ustawiać odpowiednie wartości.

 

Mogę jedynie pokazać filmik z ustawieniami biosu 750Ti:

 

 

To są ustawienia dla mojej karty... Twoja karta będzie inaczej taktowana i zasilana i musisz sobie to sam dopracować.

 

Masz tutaj jedynie pokazane ustawienia GPU dla 1359MHZ bez boost, pamięci na 3000MHZ (6000MHZ), PT na 7Wat 2D i 70Wat 3D i napięcie 2D 0.818 Volt i 3D 1.137 Volt.

Edited by leven
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przepraszam, że drążę temat ale co masz na myśli inaczej taktowana? Przecież znam maksymalne wartości i bazowe. Jasne wiem, aby nie ustawiać w sposób identyczny jak na video które pokazujesz.
 

Ogólnie Twój filmik sporo rozjaśnił, zastanawiam się czy:

a) Jak to możliwe, że valley pokazywał 5600MHz bodajże pamięci, a tutaj mam 3600MHz, co + 540MHz daje 4140MHz. Ktoś coś źle liczy?

b) Rdzeń podkręciłem bez problemu, boost table też zmieniłem i pozostałe ustawienia - jest OK.

c) Niestety, nie poradziłem sobie z Power Table i Voltage Table. Chciałbym mu dodać + 50mV w trybie 3D a TDP dać raczej na full, ew. na 115%.

 

Chodzi mi o takie ustawienia:

lpDL0gg.png

 

Czy jednak mógłbyś zerknąć? https://www.dropbox.com/s/kft1feof69vyaar/GM206.rom?dl=0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie sugeruj się odczytami taktowań karty w Valey... monitoruj kartę w GPU-Z "sensors".

 

Tu masz biosik z podniesionym napięciem do 1.212 Volt w 3D.

 

2D nie ruszałem

 

PT wzmocniony i teraz trzeba porobić testy w np. Stone Giant - jest stabilny odczyt, dla tego warto go uruchomić na te 15 minut i obserwować w GPU-Z "sensors" taktowania, temperatury, RPM, GPU load, Power Consumption.

 

Jeżeli w Stone Giant taktowanie GPU nie będzie spadać, a PC/TDP będzie mieć zapas, to możesz się pokusić o coś bardziej obciążającego np. Kombustor.

 

Furmana nie puszczaj, bo jest za bardzo agresywny i karta może wyciągnąć kopyta przy PT 250 Wat.

 

 

bios: https://1fichier.com/?ste21wi4n5

 

 

Jak wgrywasz bios z podniesionym napięciem i PT, usuń wcześniej profile OC w programach zewnętrznych, bo karta zboostuje do kosmicznych wartości i się sterownik wysypie.

 

Monitoruj parametry w GPU-Z "sensors".

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co masz na myśli mówiąc, wyciągnąć kopyta. W sensie, że powertarget jest za duży i sekcja padnie? Czy da się zmodyfikować PT aby nawet po furmarku nie padła sekcja?

 

Czy jeśli valley widział wcześniej pamięci 5600MHz to teraz też powinien (teraz, w sensie po zmianie biosu)?

 

Bardzo Ci dziękuję za pomoc, jako jedyny ogarniasz chyba temat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co masz na myśli mówiąc, wyciągnąć kopyta. W sensie, że powertarget jest za duży i sekcja padnie? Czy da się zmodyfikować PT aby nawet po furmarku nie padła sekcja?

 

Czy jeśli valley widział wcześniej pamięci 5600MHz to teraz też powinien (teraz, w sensie po zmianie biosu)?

Tak, da się dobrać PowerTarget tak, aby w grach dobijał np. do 90%, w Furmarku >= 100% i karta zrzuca takty.

 

U siebie w 750Ti tak miałem, w Furmarku takty spadały do ~1250MHz na rdzeniu, w grach karta trzymała > 1400MHz

(pobór mocy w Furmarku był zbliżony do poboru w grach, a nie sporo wyższy jak to jest normalnie)

 

Pamięci masz tylko 5600? Wyżej nie da rady, bo wartość jest dziwna?

Standardowo dla 960 jest 7000 = 1750MHz realnie. W większości egzemplarzy działają przy 1900-2050MHz. Do tego

podkręcenie rdzenia i jest kilkanaście % szybciej...

 

 

Teraz przy GTX960 nie sprawdzałem prawdę mówiąc. Nie czuję potrzeby odpalania Furmarka ani benchmarków. Zrobiłem

kilka na próbę przy max taktowaniu, teraz zjechałem z zegarem i napięciem rdzenia (1.2 -> 1.075V). Kilkadziesiąt

watów mniej, dzięki czemu mogłem znacznie spowolnić wentylator. No i mały zasilacz ma łatwiej ;) Wygląda to tak:

 

M02lxFN.jpg

Edited by rzymo
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co masz na myśli mówiąc, wyciągnąć kopyta. W sensie, że powertarget jest za duży i sekcja padnie? Czy da się zmodyfikować PT aby nawet po furmarku nie padła sekcja?

 

Czy jeśli valley widział wcześniej pamięci 5600MHz to teraz też powinien (teraz, w sensie po zmianie biosu)?

 

Bardzo Ci dziękuję za pomoc, jako jedyny ogarniasz chyba temat.

 

Power Target to zakres, w którym pracuje GPU.

 

To oznacza, że nawet przy PT 1000Wat GPU będzie pracować z taką mocą, jaka jest od niego wymagana przez daną aplikację.

 

Furmark potrafi pobrać dobre 1/3 więcej mocy z GPU i sekcji zasilania, niż najbardziej obciążająca gra, ale to dotyczy opcji, gdy PT jest ustawiony na dużą moc.

 

Przy nizszym PT, Furman spowoduje spadek napięcia i taktowania dla zachowania bezpieczeństwa.

 

 

Jak Rzymo już wspomniał można sobie ustawić granicę maxymalnego obciążenia uruchamiając np. Kombustora i dla niego ustawić max PT na np.  90%.

 

Wyżej też można, ale to już nie będzie mieć znaczenia, bo karta i tak więcej z siebie nie da a po co tak bardzo obciążać cały układ, skoro nie ma przyrostu wydajności ?

 

 

To dla Ciebie będzie dość uciążliwe, bo czeka Ciebie mnóstwo testów i flashów biosu, ale warto, :)

 

 

W biosie, który zalinkowałeś, taktowanie pamięci wynosi aż 4100 MHZ, czyli rzeczywiste 8200MHZ !!!

 

Nie ruszałem tej wartości, bo nie tym się miałem zająć.

 

 

Jeszcze raz wspomnę: jak masz wykonane OC programowe (w jakimś afterburnerze, evga precision, nvidia inspektor, itp.) to usuń te profile, bo karta całkowicie się zagubi.

 

W końcu nie wie, czy ma słuchać swojego biosu, czy programu zewnętrznego.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skoro w EVGA precision mam +540MHz do ramu i działa stabilnie, to znaczy, że z 3600MHz powinienem zmienić na 4140MHz. Dobrze rozumiem, czy to totalne przetaktowanie?

 

Aplikacji żadnych nie mam urchamianych razem z systemem (z tego powodu chce w biosie podkręcić). Ale jak na razie, to coś czuje w kościach, że pc na nowym biosie w ogóle się nie uruchomi. Czy mniej więcej wiecie jakie jest bezpieczne PT? Chciałbym unikąć sytuacji, gdzie za rok zapomnę o PT odpalę furmarka i zniszcze sobie kartę. A jest możliwość zwiększenia o 15%? Bo z tego co widziałem, to w valley ładnie trzymała takty z takim PT.

Edited by grzech1991

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skoro Valley/gry trzymają takty przy obecnym targecie, to jaki jest sens zwiększania? :) Żeby tylko w Furmarku karta brała więcej?

Edited by rzymo
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rzymo napisał, że masz zaniżone taktowanie pamięci, a Ty piszesz, że masz 4100MHZ (8200MHZ).

 

To by oznaczało, że bios karty zrzucił taktowania pamięci z powodu błędów spowodowanych przetaktowaniem.

 

Trzeba wpisać do biosu w KBT  taktowanie 4000MHZ (8000MHZ) i wgrać bios do karty i wykonać test z podglądem w GPU-Z "sensors".

 

Tam będziesz widzieć rzeczywiste taktowania GPU i pamięci oraz TDP i napięcie.

 

 

Przykład z Stone Giant 750Ti (innej karty nie mam):

 

 

5966949900_1428846612_thumb.jpg

 

 

Tu masz Kombustroa: http://www.geeks3d.com/20140917/msi-kombustor-3-5-0-gpu-burn-in-stress-test-opengl-opencl-benchmark/

 

 

Spójrz na TDP przy Stone Giant i użycie GPU i spójrz na to samo przy Kombustorze.

 

Oba monitoringi pokazują użycie GPU na poziomie 99%, ale TDP już nie :P

 

A widzisz ? tak właśnie potrafi syntetyk obciążyć sztucznie GPU i sekcję zasilania.

 

 

1958664400_1428847498_thumb.jpg 4989122500_1428847498_thumb.jpg

 

 

Uruchom ten zaznaczony na pierwszej fotce test.

 

Jak widać, TDP w tym sysntetyku przekracza 80% a to sporo.

 

Przy Furmanie (osobny program, nie ten furman z Kombustora) będzie więcej, ale ja tego mordercy kart nie uruchamiam.

 

Ty sobie ustaw tak TDP, żeby Kombustor w tym konkretnym teście dochodził do 95%.

 

To będzie granica mocy oddawanej przez sekcję zasilania.

 

Wyższe obciążenie spowoduje spadek napięcia i taktowania GPU w celu zabezpieczenia układu przez przeciążeniem.

 

 

Pamiętaj, że karta będzie po OC, to też uwzględnij.

Edited by leven
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie chodzi mi o to, że w biosie podesłanym przez levena tyle chciałbym mieć. Tylko nie wiem gdzie i na co zmienić te wartości aby tyle było.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zrób tak:

 

1. oryginalny bios i uruchamiasz Kombustor jak na fotce powyżej i dajesz tutaj zrzut ekranu z monitoringu.

 

2. wgrywasz mój bios i robisz to samo.

 

 

Zobaczymy, jak to wygląda w rzeczywistości.

 

 

Tylko ustaw pamięci na 4000MHZ i GPU na 1450MHZ.

 

Napięcie w moim biosie jest już podniesione, więc takie taktowanie karta powinna przyjąć bez problemów.

 

Testy wykonaj w czasie 30 sekund, więcej nie trzeba.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK, odezwę się jak proc wróci bo na razie nie ma jak:

 

xY5JZ0f.jpg

 

Benchmark już pobrałem, i jeszcze raz - dzięki wam bardzo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziś pojawiły się nowe sterowniki 350.12 WHQL specjalnie pod GTA 5.  http://www.guru3d.com/files-details/geforce-350-12-whql-driver-download.html

 

Tradycyjnie zestawiłem je z poprzednimi w Valley.

 

VGA 1575/8034

 

347.71

FPS

śr 40,0

max 62,1

min 23,8

 

347.88

FPS

śr 40,0

max 63,9

min 24,5

 

350.05

FPS

śr 40,3

max 61,2

min 24,7

 

350.12

FPS

śr 40,2

max 61,3

min 24,9

 

Różnice może niewielkie ale stale wzrasta minimalny FPS.

 

Minimalny FPS jest mocną stroną GTX 960 gdy porównujemy go do GTX 770, 760 i 660.

 

Dla porównania zestawiłem kilka gier i minimalny FPS (testy wykonane przez portal GameGPU)

 

960 vs 770 vs 760 vs 660

 

Dark Soul II

32 vs 32 vs 25 vs 21

 

Unreal Tournament BETA

64 vs 64 vs 51 vs 42

 

BF Hardline

42 vs 46 vs 36 vs 30

 

Evolve

42 vs 44 v 35 vs 29

 

GTX 770 przeważnie ma wyższy średni FPS od 960 ale najczęściej podobny mają minimalny FPS.

 

Po ostatnich testach 960 4GB wiadomo, że w Watch Dogs znacznie lepiej z maksymalnymi ustawieniami radzi sobie wersja 4GB vs 2GB. Niestety wersja 4GB mimo to nie zapewnia pełnej płynności przy takich ustawieniach. Dochodzi jeszcze czynnik ograniczający jakim jest procesor. Wszystko jest OK do momentu gdy zacznie się szybka jazda w mieście, mój i5 3570K@4.3 GHz zostaje obciążony w 100% na 2 jajkach i w 90% na pozostałych dwóch. W tym momencie spada obciążenie podkręconej do 1575/8034 960tki z 99% na  okolice 80% a FPS leci z ponad 50 do okolic 40 i pomimo, że obraz nie szarpie to sterownie jest utrudnione. Zachowanie podobne jak w poprzednim GTA. Bez bardzo mocnego procka w niektórych sytuacjach FPS mocno nurkował.

Edited by epoxer
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wyniki z Valley i Watch Dogs są z wersji 2GB przy czym w Watch Dogs mam textury i cienie na high, reszta max, brak AA.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja teraz czekam na testy GTX960 w GTA5 :D Włącznie z jakimś pomiarem stabilności FPS czy jak to nazwać (chodzi mi o to, czy występują odczuwalne spadki animacji np. przy gwałtownym rozglądaniu się).

Share this post


Link to post
Share on other sites

GTA V test http://gamegpu.ru/action-/-fps-/-tps/grand-theft-auto-v-test-gpu.html

 

FHD 960 2GB wyciąga z ustawieniami jak poniżej średnio 58FPS, minimum 48FPS.

 

Brak AA

Textury: standard

Shadows: High

Soft shadows: Soft

 

reszta MAX.

 

Textury na High są dla kart z minimum 3GB RAMu. Cienie obniżono o jeden poziom.

Edited by epoxer

Share this post


Link to post
Share on other sites

GTX 960 powinien mieć 4GB pamięci.

 

Wtedy wyniki byłyby sporo wyższe w FHD na najwyższych texturach.

 

Nawet zaryzykuje stwierdzenie, że GTX 960 4GB dogoni R9 280X w tej grze :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

leven,według pclol w FHD Very High (czyli MAX bez AA) 960 2GB ma średnio 42,4FPS a min 30, podczas gdy 280X ma średnio 39,4FPS a min 35FPS. Trzeba poczekać na wyniki wersji 4GB. Widać jednak po średnim FPS, że nawet 4GB nie da tej grze możliwości płynnego grania z AA.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuję za chęci, ale jestem zmuszony odmówić. Powód jest taki, że chciałbym sam się nauczyć to robić. A jeszcze drugi powód jest taki, że możliwe, że będę miał drugą karę do zabawy biosem :) Inna kwestia, że padł procek i biosu na razie z dysku nie wyciągnę.

 

Jak dobrze poszukasz to znajdziesz na zagranicznych forach temat o edycji biosów gm204/206.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

Aktualności

Artykuły



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.